/fotboll/osk/forum/3362.aspx/fotboll/osk/forum/3362.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2011-10-30 19:47
värva Dinko Felic
Örebro Saviano
2011-10-30 19:43
Helsingborg är en av få klubbar som skulle ha råd att Köpa Sebastian Andersson. Ängelholm ska ha minst 10 miljoner för han.
Örebro Ståplats är bäst
2011-10-30 19:37
lär väl hamna i Helsingborg som de flesta Ängelholm-talanger...
Örebro ÖSK Fans
2011-10-30 19:33
Bara det att hela Allsvenskan vill ha Sebastian Andersson...Då har vi inte en chans.
Örebro Ståplats är bäst
2011-10-30 19:31
Sebastian Andersson såg intressant ut,värva!
Örebro Ståplats är bäst
2011-10-30 19:30
håller helt med...gillar inte syrianska alls men ville inte ha upp Ängelholm när Allsvenskan blev av med ett skånelag(Trelleborg),dessutom tillför Ängelholm ingenting;knappt något folk på matcherna och en arena som håller Trängen-klass...
Örebro Bonaventure Maruti
2011-10-30 19:16
Syrianska eller Ängelholm. Pest eller kolera. Ja, vi fick pest, och en kortare borta resa nästa år. Det tackar vi för!
Örebro ÖSK Fans
2011-10-30 19:14
Dinko Felic är faktiskt väldigt bra i sin roll
Örebro Valderinho
2011-10-30 19:13
Alla som nu yrar om Sixtens avgång, sitt ner i båten.
Vi behöver sätta truppen tidigare och in med en bra modern målvakt, Ivo Vazgec.
Örebro huggorm
2011-10-30 19:11
Syrianska kvar.Då blir det sju lag med konstgräs nästa år.
Örebro Valderinho
Bra blandning av både kvalité och vinnarskallar, kan inte annat än gilla ;)
Örebro D. McGrain
Många är bittra och besvikna även jag. Men katastrofteorierna som flödar är löjliga. Sixten är en utb. och kompetent tränare - det kan väl alla hålla med om. (Utom ÖSK-Karl och andra 6-10 hatare...) Att sen vilja ha en annan m annat spelsystem är en smaksak. Men det är väl hur enkelt (?) som helst att förstå att om man tappar en landslagsman och ersätter med Haginge +landslagsman och in med Riski samt ersätter Haddad med....ingen (el. Staaf) så rasar man i tabellen. Lägg till formsvackor (Alvbåge m.fl) så är det inte svårt förstå ÖSK i år. Visst finns det förbättringar att önska av den bästa styrelse ÖSK någonsin haft (ekonomi balans, rekord i sponsorer, värvningarna sista åren - och ja, det finns floppar men få) Självklart ska allt och alla utvärderas men att tro allt är åt helvete är trams. Klubben utv. hela tiden, vissa tycker för långsamt. Men någon domedag väntar inte. Och jag ser fram emot nästa säsong med eller utan Sixten- och styrelsehatare samt katastrofanhängarna. Kanske t o m ÖSK-Karl dyker upp av misstag...? ;-)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK Fans
2011-10-30 18:49
valderinho

vad sägs om osiako grahn theorin sebastian andersson och erdin demir
Örebro Valderinho
2011-10-30 18:46
kenya// Håller med, lägg pengar på honom! Det kommer betala sig ordentligt!
Örebro kenya
2011-10-30 18:36
Sebastian Andersson i Äff ska vi ha.
Örebro Bonaventure Maruti
2011-10-30 18:31
Ett nyförvärv klar för nästa säsong iallafall, en fulltränad Paulinho! Tycker han sett bra ut dom sista matcherna, får hoppas att han slipper skador på försäsongen så har vi en hel del sparkapital där.

Forza svartvitt!
Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-10-30 18:31
Barsom tar sitt ansvar i Syrianska.
Örebro Svartvit sen barnsben !
2011-10-30 18:03
Saywee// Får Sixten en trupp spikad innan nyår så tycker jag med all rätt att vi kan vara besvikna om vi inte är med och slåss om en Europaplats nästa år. Kan vi sen konstatera att det verkar bero på omotiverade spelare, ja, då har du i alla fall vunnit över mig på din sida. Nå'nting har ju uppenbarligen varit väldigt fel i år, men man kan peka ut lite för många "problemområden" för att med säkerhet kunna härleda "roten" till Sixten. Är det någon som vet hur Kihlen går vidare ? Kan han möjligen tillföra något i en ledarroll vid sidan av plan - eller brände han sina broar med kritiken han lämnade tidigare om inställningen hos de yngre ?
AIK Saywee
2011-10-30 17:59
Konstruktivitet, är något som saknats nästan hela säsongen 2011, från tränare, spelare, styrelse, forumfans med flera ...

Grixx, det är nog bra bra att ta en timeout, eller liknande ...
AIK Saywee
2011-10-30 17:50
Jag skyller inte allt elände på "honom" eller Sixten, men han, Sixten alltså, är ju faktiskt en av ÖSK´s "viktigaste" aktörer, eller?

Han (Sixten) måste bli bättre, på flera "områden", mycket bättre, annars önskar att en ny klubbledning och styrelse, jobbar för att vara förberedda och snabbt kan genomföra ett tränarbyte, innan Superettan kan tänkas bli ett faktum.

Våren 2012 har han sin "sista" chans att bevisa att han är en tränare, är vi inte topp fem innan sommarlovet, sitter han löst?
Örebro ÖSK Fans
2011-10-30 17:40
ÖSK KRILLE

Tobias Grahn skulle passa ÖSK perfekt...jag tror även han skulle sätta fart på Nordin.

jag kanske är idiot men jag hoppas på osiako och Grahn i ösk 2012
Örebro Grixx
2011-10-30 17:28
När jag läser inläggen i dag så ser jag att det inte är läge att försöka analysera lite djupare ,diskutera och vara konstruktiv.

Totalt meningslöst så jag skiter i att skriva på några veckor.
Örebro 'den oumbärlige
2011-10-30 17:23
lires//

Kontrakt gör inte att klubbar äger spelarna. Samma sätt som Bedoya kunde åka till Skottland eller samma sätt som Sobralense blev klar för IFK, eller Santos för Helsingborg. Spelarna får ju göra det på sin fria tid, klubbarna kan inte styra det.
Örebro Lekiller
2011-10-30 17:14
Känns som att ÖSK ligger fel i fas i det mesta.

Har även hört att man tvekar att förlänga med Rama eftersom det kostar lika mycket att värva en ny spelare som att förlänga Ramas kontrakt med sign on och sådant.

Det faktum att de liksom vet vad de får av Rama och att värva nytt alltid är lite utav en chansning verkar Sjögren och gänget inte bry sig om.

Låter som ett riktigt konstigt resonemang.
Örebro lires
2011-10-30 17:13
hur kan en allsvensk klubb skicka iväg målvakten när denne fortfarande står under kontrakt och låta han åka iväg till sin nya klubb och presenteras där. det är för mig obegripligt.

värva 11 nya spelare i morgon, plocka in en ny tränare som får minst lika mycket ansvar som sixten. sedan så kanske vi kan hamna topp-11 nästa år. inte fy skam.
AIK Saywee
2011-10-30 17:09
Ja, förlängningen med Sixten är faktiskt en märklig gåta, som "tyvärr" inte är Sixtens fel. De som förlängde med Sixten, behövde väl inte haft så förbaskat bråttom i semestertider. Självklart skulle även jag skrivit på ett guldkantat upplägg i två år. Men vilka är/var de som snickrade ihop upplägget?

Jädra stressade tomtar, ville väl fara på semester, efter fester, på fjärde våningen?

Har för mig att Stahre slarvades bort och vet (!) dessutom att Axén under försommaren inte var främmande för att träna ÖSK inom en "snar framtid" om någon hörde av sig ....

Jädra schabbel, så kan man inte sköta en proffsig allsvensk klubb!

Jag önskar förnyelse i mitt kära ÖSK, så är det bara.

Önskar alltså, helt enkelt, ett mycket bättre ÖSK, redan 2012!

Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-10-30 17:05
ÖSK får väl anställa någon som bara har till uppgift att kommunicera med spelare. Efter som att Sixten har så svårt att göra det.
Redax
2011-10-30 16:59
I kväll kommer den förhoppningsvis upp, den nya designen. Håll utkik!
Örebro Svartvit sen barnsben !
2011-10-30 16:58
Aspen/ Kan hålla med om att det finns mycket för Sixten att bevisa, men jag tycker inte vi kan skylla _allt_ elände på honom och Sixten. Tror den envise finnen brinner av revanschlusta under det till synes oberörda yttre som han visar upp. Ge honom en spikad trupp innan nyår, kryddad med "rätt" personligheter så är jag övertygad om att vi gör ett bättre resultat nästa år. Skulle vi uppleva en likadan skitsäsong som 2011 trots det så är jag den första att erkänna att jag hade fel (och du rätt).
Örebro KCMarten
2011-10-30 16:52
Jag som trodde att tränare hade rollen som härförare..

widemarsh //

2008 så gick klubben träskgång fram till sommaren då Olsen, Alvbåge kom in och bassombeng kom tillbaka från en skada, Den hösten gjorde laget en rejäl uppryckning och landade på en 7:e plats.

Inför 2009 stack Axén, som många ansåg var en stark bidragande orsak till framgången. Han ersattes av Rikard Nilsson 2009 och förväntningarna var höga.
Den 6:e plats man nådde 2009 betraktades som en mniss och Rikard Nillsson ersattes av Mosander inför 2010.

Jag anser att signalerna fanns redan då och det var många som kritiserade Sixtens oförmåga att kommunicera redan då.

Eftersom vi tog en 3:e plats förra året så började Sixten plötsligt tokhyllas av vissa trots att de orovarslande tecknen som visade sig redan 2009 fanns kvar.

2011 rasade laget fullständigt ihop.

Därför anser jag att ÖSK är i en fallande trend under Sixtens ledning. Detta utifrån spelarnas attityd, inställningen, Avsaknaden av fysisk styrka som visar sig i många tappade ledningar i slutet av matcherna, samt Sixtens oförmåga att kommunicera.

Jag har själv varit fram och tillbaka när det gäller Sixten men är nu fullt ut övertygad om att han måste bytas ut. Samtidigt är det naturligtvis inte bara Sixtens fel alltihop. Som många skrivit bör hela organisationen få en ordentlig uppryckning, Styrelsen bör ta sitt ansvar inför situationen och ställa ordentliga krav på klubbledningen. Vissa personer bör nog bytas ut.

Men, men.. Som vanligt agerar man försent. resultaten dippar under våren och Sixten kan ev få sparken till sommaren. Då säljs förmodligen Rama och Paulinho på deras egna begäran och någon Flood/Bruno värvning kommer in. Vi får en paniklösning i tränarfrågan och vi slutar till sist på 13:e plats utan ekonomiska möjligheter att göra något åt situationen eftersom Sixten fortfarande får lön och alla sponsorer dragit över till hockeyn..

Tillbaka till träsket alltså.

Annons: