/fotboll/osk/forum/3361.aspx/fotboll/osk/forum/3361.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2011-10-31 09:48
KCMarten// Jo, det förstår jag . Om man är en liten lokal sponsor. Men jag tänkte mer på de som verkligen lägger in stora pengar. Typ Malmbergs. De är väl mer intresserade av hela Sverige än bara Örebro.
AIK Saywee
2011-10-31 09:47
Conjuration och K.Carlos,

jag gillar er också, men förstår inte riktigt att ni har orken ...

... men, det är ju måndag ;)
Örebro Marta (hane)
2011-10-31 09:45
Con/ Jaha där ser man..
Örebro Conjuration
2011-10-31 09:44
För övrigt gillar jag denna K. Carlos ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Marta (hane)
2011-10-31 09:43
Ja.. skriven skrift kan ofta tolkas olika... vilket är lite av min poäng med tidigare inlägg.
Örebro Conjuration
2011-10-31 09:43
Nej jag är allvarlig, Jag älskar den nya designen. Den är supersnygg! Klockren helt enkelt. Men att det står Svärtvitt är smaklöst, det gillar jag inte. Ja, jag vet att bara jag kan se det men ändå... hade även sett en extra menyalternativ "Wall Of Fame", där man kan se närmre på ikonerna till vänster med namn, info osv. Och jag är bara ironisk när jag pratar om 2 saker. Gul lök & Eskilstuna.
Örebro Marta (hane)
2011-10-31 09:42
Internets moder.
AIK Saywee
2011-10-31 09:40
Marta, tja men lite klagande tolkade jag in ...
Örebro Marta (hane)
2011-10-31 09:40
W / Google visar att så är fallet. Tack!
AIK Saywee
2011-10-31 09:39
Under förmiddagen blir det Fredrik Nordback på P4 Örebro, tyckte de sa kvart i, eller var det kvart över elva, lyssnade för dåligt, var det i dag, ja troligtvis?
Örebro Marta (hane)
2011-10-31 09:38
Jag tolkade Conjurations inlägg som ironi...
AIK Saywee
2011-10-31 09:35
Conjuration, du blev inte först att klaga, K.Carlos hann före, att ni bara orkar?

Fortsätt gärna leta fel .....

Riktigt snygg design!
Örebro Marta (hane)
Där kom de... tack :)
Örebro Marta (hane)
W/ Med likasinnade menade jag ÖSK:are. De mindre likasinnade gällande inställning till ÖSK bad jag blott hålla igen lite (inte gå till personangrepp, skapa drev et.c.) Kort sagt diskutera som att man befinner sig i samma rum även fysiskt. Tycker bara klimatet hårdnat här senaste åren. Men det kanske är uppskattat av de inblandade och då kanske det är jag som ska gå i dvala...

Tack för sammanställningen... men du missade några. Den näst sista är jag osäker på.
Örebro Conjuration
2011-10-31 09:30
Herregud sidan heter inte Svartvitt längre UTAN Svärtvitt! Kolla bara, ovanför bokstaven A så är det två stycken röda prickar över som bildar ett Ä istället. Jag kommer aldrig kunna släppa det herregud. Älska Svartvitt, hata Svärtvitt!
Örebro Marta (hane)
2011-10-31 08:46
Snyggt jobbat redax!!!! Tillåt mig blotta min okunskap och be om en sammanställning av vilka herrarna till vänster är.

I övrigt tycker jag det är trist att ni som är nyanserade packar Era väskor för att inta dvala. Endast genom att fortsätta en saklig debatt kan vi attrahera fler som vill delta i en sådan. Vet många som inte skriver här just av samma orsak, men tycker det är trist, då detta är en galet bra plattform för likasinnade. Skulle önska att de mindre likasinnade kunde hålla igen lite så att alla får plats här.
Örebro K.Carlos
2011-10-31 08:39
Ni får rätta mig om jag har fel, men klubbemblemet har väl alltid vit botten? Ser ju iaf förjävligt ut med nya designen när det är svart mot svart.
Örebro Ösk-groda
2011-10-31 08:38
Om man går in å kikar på Helsingborgs trupp som den ser ut på deras sida så har de 19 spelare å då är det 2 målvakter i det ....5 utlånade.......vet inte om det ska in mer i deras trupp som inte står där ........med några skador i den truppen får de ju knappt ihop en "elva" ..
Örebro Aspen
2011-10-31 08:06
Bulten i Boo, pemo, grixx // Eliten har talat. Ni andra - sitt ner och håll käften.
Örebro Bulten i Boo
2011-10-31 08:03
Bara en sista innan jag kryper ner i idet:
ÖSK-Karl// Här i Boo märkte vi då aldrig nån ÖSK-buss som åkte hit till Hjortkvarna-trakterna o vände på Dalas tid. Kanske var de för deppiga o tysta för att göra något väsen av sig? Inte heller i Lybeck eller Skrankebol märkte di nåt..
Örebro Aspen
2011-10-31 08:03
Så här tycker man i HeIF som tappade 5-6 spelare under sommaren:
" Är det inte frustrerande att så många drar?
- Vi säljer av våra bästa och sen kommer det in nya, sen håller det på så. Det är en naturlig process i Sverige. Jag känner istället att det ska bli spännande att bygga upp ett nytt lag. "

Varför måste våran ledning gnälla över att tappat 2 !! spelare, acceptera faktum och att vi tappar färre än topp-loagen. Skyll inte från Er, gör något vettigt i stället
Örebro lires
2011-10-31 00:58
håller med föregående talare, jättesnyggt och proffsigt. gillar bilden på kapten blod. :-)
Örebro KCMarten
2011-10-31 00:50
redax //

Skitsnygg design!!

Bra jobbat! :-)
Örebro KCMarten
2011-10-31 00:46
pemo //

Det beror väl på vilken marknad man har som sponsor. Jag struntar väl i om sporten jag sponsrar är en världssport eller inte om marknaden är i Sverige.

Om det skrivs mer positivt om stadens hockeylag än om stadens fotbollslag så sponsrar jag hockeyn. Hur stor sporten är i t.ex Japan, Algeriet, Nigeria eller brasilien skiter jag blankt i om jag inte har någon marknad där.

Så visst sjutton tappar ÖSK just nu sponsorpengar till hockeyn. That´s a fact.
Örebro gatutsio
2011-10-31 00:30
gokväll//
har precis kommit hem efter en dagstur till kopenhagen
och måste säga att det är högt i tak här
forza ösk
Örebro pemo
2011-10-30 23:57
Nu har jag läst fyra-fem sidor bakåt. Trodde det skulle analyseras mer av matchen än hur odugliga alla i ÖSK är. Men nu är säsongen över och jag skall sakta men säkert sjunka in i vinterdvala. Hoppas få läsa om lite värvningar och efter nyår se lite träningsmatcher via webb som förra året.

Fast jag måste erkänna att ÖSK-Karls fortfarande kan provocera mig, trots att jag lovat mig själ motsatsen.
Så , Kalle , ett sista "motlägg" till dig. Om jag vore sposnor så skulle jag räkna uppmärksamhetsvärdet.

Att sponsra ett lag som tillhör eliten i mitt land i en världssport eller ett lag i andraligan i en obskyrt liten sport som bara attraherar fem sex länder, då är valet inte svårt.
Örebro 'den oumbärlige
2011-10-30 23:50
Väldigt snyggt!! Bravo
Örebroar'n
2011-10-30 23:43
Snygg design!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-30 23:37
D. McGrain // Ja visst är det önskvärt att man för en konstruktiv dialog härinne. Det håller jag med om. Man kan bli lite tjatig ibland (har jag kommit på mig själv med) och jag iaf försöker att inte hamna i ett mantra. Även om det gärna blåses upp igen efter en ny förlust ;)

Vissa saker kan man aldrig veta säkert när man inte är nära laget eller känner spelare personligen.

Ingen spelare har någonsin sagt till mig (eftersom jag inte känner någon spelare i laget personligen) att Sixten inte kan kommunicera. Men jag har hört det från flera håll i andra led (Jag känner folk som känner spelare. Även min egen son är bekant med en i laget)

Pelle Blom skrev i sin krönika att det var just problemet med kommunikationen med "folk runt omkring sig" som kunde vara ett hinder för Sixten att få ett nytt kontrakt. Alltså tycks Pelle också uppfattat det så. Och han rör sig ju i "kretsarna".

Jag har också förstått att Sixten inte vill att någon lägger sig i hans taktik eller laguttagning. Något som bla ledde till att Rickard Nilsson fick lämna som assisterande tränare. Utan allt sådant skall grubblas ut av honom själv. Att den bäste kungen är den som omger sig med de bästa rådgivarna gäller inte denna man. För han vill inte ha några.

Och just detta tycker jag är eller kan bli ett av två stora problem. För personligen anser jag att tränarstaben måste tillföras en tränare till och som också ksall tillföra sina synpunkter och träning. Men det skulle förmodligen vara omöjligt med Sixten.

Det andra bekymret tycker jag verkar vara (har uppfatta det så) att spelarna inte verkar få jobba individuellt med sina svaga sidor. Bortsett från tillslags träningen så är väldigt mycket av träningen kollektiv. Om inte Sixten sätter sig ned med Emil och har "utvecklingssamtal" med honom och visar på vad som är bra och vad som måste förbättras och sedan också får möjlighet att göra det i en individuell träning, låt oss säga en gång per vecka, så hamnar väldigt mycket mellan stolarna enligt mig. Och det är här också en tredje tränare skulle kunna komma in och stötta upp dessa brister. En spelare som inte platsar i Sixten lag har jag också uppfattat att denne inte heller får reda på varför och vad den måste förbättra och dessutom få möjlighet till det.

Detta tycker jag är bekymmersamt som ÖSK anhängare och som sportchef skulle jag se en sådan situation som ytterst kritiskt.

Örebro D. McGrain
2011-10-30 22:53
Franz F, Aspen: Jag är nöjd med att ni är missnöjda med Sixten. Ni är nyanserade och har diverse synpunkter som ni inte gillar vilket är bra och uppmuntras. Men diskussionen här är bland vissa så infantil och tränare/styrelse är roten till allt ont i världen. Att diskutera om hur han håller armarna och göra det liktydigt med kvalité är infantilt. Likaså påstå att han inte kan kommunicera när ingen utöver spelarna vet det egentligen (och då utgår jag ifrån att alla utanför start11 är missnöjda och gnäller). Samma sak gäller det faktum att styrelsen är den bästa vid någonsin haft. Ingen kan visa på en tidigare bättre styrelse. Givetvis finns det mkt mer att önska i många aspekter - men vissa klarar inte att se ngt bra utan bara gnäller utan nyanser eller kunskap. T.ex. kontraktskrivning så finns flera parter o.s.v. Jag är också kritisk men lite nyans och förnuft borde det finnas. Därför är jag glad att ni har det - även om vi tycker olika om Sixtens förmåga. Forza ÖSK!
Annons: