/fotboll/osk/forum/3359.aspx/fotboll/osk/forum/3359.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 'den oumbärlige
2011-10-31 16:56
Saywee, trevlig vistelse i Örebro? Tror förlängningen med Sixten bottnar i att det inte finns givna alternativ. Men som redan påpekats har han till sommaren på sig att göra ÖSK till ett topplag.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro lires
2011-10-31 16:41
vad har hänt i år liksom. spelarna saknar ju helt hjärta. den enda match som man visat lite jävlaranamma var mot sarajevo i europa league, resten har rent sagt varit skit. spelarna verkar sakna motivation och lust att spela.

om jag blev erbjuden att spela i ösk skulle jag inte ens ta betalt, jag skulle göra det för stolthet till klubben. det skulle vara en dröm för mig. men tyvärr fungerar inte dagens värld så, utan ju mer man tjänar, desto mindre behöver man prestera på planen (undantaget messi som är värd sin drömlön). ;-)

men att se vissa spelare få möjlighet till möjlighet att spela, men aldrig tar den gör mig djupt besviken. tänker till exempel på spelare som astvald som inte har någon lust att vara på plan ser det ut som.

efter att gerzic skrev på sitt drömkontrakt med ösk så sjönk han som en sten i form. han var knappt hyfsad under vårsäsongen, sprattla sedan till i någon match direkt efter kontraktet, men sedan har han varit direkt usel.

den enda som krigat i år och kämpat är paulinho, det säger en del om årets ösk.

vakna ösk, dags att värva spelare med hjärta!!! vill inte ha några överbetalda stjärnor som glider runt på stan och tror dom är kungar. vi hamnade på plats 12 i en liga som europeiskt sett är ganska usel.

är det för mycket begärt att få se spelarna i ösk i alla fall försöka och kämpa och kriga? för kunnandet har ni inte i dagsläget.

anställ en psykolog till truppen. det skulle behövas. punkt.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-10-31 16:36
Nyförvärven lyser med sin frånvaro.
Örebro Lekiller
2011-10-31 16:36
Om missnöjet är så utbrett varför tar man då inte inom spelartruppen kontakt med ledningen och säger detta?

Om de har gjort det och Sjögren och gänget inte bryr sig så är det ju jävligt skumt.
Örebro MrCrowly
2011-10-31 16:35
Berger verkar trivas iallafall...men han kanske är felciterad :/
AIK Saywee
2011-10-31 16:33
d o,

jag vet tyvärr detta också :(
Örebro R.V.P
2011-10-31 16:31
Jag ser gärna att vi värvar några cirkusdjur, helst en elefant . Som målvakt.
Örebro 'den oumbärlige
2011-10-31 16:14
Missnöjet mot Sixten är utbrett även i spelartruppen. Alla backar inte Boström.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2011-10-31 16:10
Dax att stryka Ari Skulason ifrån ÖSK:s Most Wanted?

Till och med HBK som åkt ur allsvenskan har redan lyckats ro hem en första värvning. Rojas ifrån Ängelholm.

När kommer ÖSK:s första?

Ett bra nyförvärv skulle tända en falnande låga i oss supporters inre. Få oss att glömma det som varit och få oss att se framåt.

Men risken är väll att man återigen blir besviken.
AIK Saywee
2011-10-31 15:49
oroT,

tryck på F5 så kanske den kommer fram.

Det röda på sidan är Kanada´s flagga, den är röd på riktigt ...

Stso,

jo, visst har du rätt, Gbg är ju en sillastad.

Kolla med killarna som festar ...

... om de inte kan göra detta, på den 4:e våningen i stället, typ lite i smyg ;)
Örebro Stso
2011-10-31 15:39
jocke.,

Jag kan fråga spelarna nästa gång jag ser dom på Strömpis eller Ritz, vilket sker en gång i veckan för vissa, desto mer sällan för en annan.
Örebro Stso
2011-10-31 15:38
Saywee,

Är inte torskarnas stad numera Örebro? Vi har ju trots allt förlorat 16(!!) matcher i årets allsvenska.

;)
Örebro jocke.
2011-10-31 15:37
Jag tycker det skulle vara väldigt spännande att höra vad Sjögren/Sixten har att säga om (den obefintliga?) alkohol/gå på krogen-policyn i dagens ösk. Även hur det ser ut med kosten hos dagens spelare skulle vara väldigt spännande att höra mer om då det uppenbarligen inte ser ut som många önskar.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-10-31 15:36
Är det bara jag som inte ser den nya designen...? Förutom rött på sidan ser jag ingen skillnad alls...

Cookies?
Örebro Telle
2011-10-31 15:13
KCMarten // Nej, med Brunet i laget förstår jag att Sixten inte anser att det finns plats över i truppen på den positionen... ;)
Örebro Kom hem Kuba
2011-10-31 15:05
Tycker den nya designen är riktigt snygg. Har inget att anmärka på valet av legender, men hade hellre sett en bild på Thomas Nordahl som spelare i klubben. Han har väl aldrig haft någon annan roll hos oss?
Syrianska FC TriZ
2011-10-31 14:37
Jag hoppades att fler såg matchen igår och inser vilken betydelse en spelare som Abbe har. Totalt dominant igår, och en spelare som kan lyfta lag med sin vilja och attytid. En vinnarskalle rakt igenom och en spelare som ÖSK saknat sedan han själv var en del av laget. Precis så som han i stort sett ensam räddade kvar ÖSK, räddade han igår kväll SFC kvar.
Syrianska FC TriZ
2011-10-31 14:37
Örebro KCMarten
2011-10-31 14:32
Visst vore det kul med två Paulinho i laget.
Sixten har ju dock sagt att inte tycker att P1 räcker för ÖSK..
AIK Saywee
2011-10-31 13:51
Telle,

ja P1 och P2 vore läckert i ÖSK eller blir P1 P3 då?

Stso,

Alvbåge har varit "hemmastad" i Torskarnas stad ganska länge, i alla fall mentalt.
Örebro Telle
2011-10-31 13:39
Paulinho Guara lämnar tydligen Hammarby. Tre mål i superettan på 26 matcher imponerar ju inte i och för sig, så jag är visserligen lite skeptisk till om han har utvecklats i rätt riktning sen senast, men personligen gillade jag honom skarpt i fjol - inte minst för hans löpvillighet.

För rörlighetens skull (eftersom vi inte haft någon alls de senaste 16 matcherna...) skulle jag gärna se honom i ÖSK igen, förutsatt att han skulle leverera på samma nivå igen.
AIK Saywee
2011-10-31 13:23
Ursäkta P4 står fortfarande på ...

... i dag blir vi 7 miljarder på denna planet ...

.... alla ÖSK´are, fast de flesta vet inte om detta ;)
AIK Saywee
2011-10-31 13:10
FF, jag har faktiskt saknat en RIKTIG HÄRFÖRARE på planen, sedan "Abgar 2007". Har tjötat om detta flera gånger, men ingen bryr sig, även om det kanske är lite konstruktivt ....

... å med ett "klent" tränarpar, behövs det någon som kan ta tag i matcherna!
AIK Saywee
2011-10-31 13:06
Apropå Fredrik Nordback

Jag har nyligen lyssnat på Fredrik på P4, vilken härlig kille han verkar vara, en gigant, som har ett stort och äkta ÖSK-hjärta och en själ för klubben.

Alvens, mediala trams bara försvinner i jämförelse med Kung Fredrik den Store!

Hans spontana ”tankar” till tränare och spelare som verkar ”satt avtryck” under hans många år blev …

Mats Jingblad
Jonas Pelganer
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-31 13:05
Jag håller med "härförare förespråkarna" I Kilen, Almebäck, Nordback,Alvbåge, Bedoya har ÖSK tappat massa "härföreri" men också spelare med bra inställning och som peppar andra på det ena eller andra sättet. Det är inte lite profilmässigt klubben tappat och det behövs karaktärer och profiler i laget. Det håller inte att enbart titta på spelförmågan för de som värvas skall.

Pelel Blom uttryckte nyligen i en krönika att ÖSK saknar rktiga härförare i laget.

Laget måste ha några att hålla i när det blåser upp!

Örebro Stso
2011-10-31 13:04
Kära tomten, jag önskar i år någon, eller några, eller varför inte samtliga spelare från denna underbara önskelista:

Viktor Noring alt. Kristoffer Nordfelt
Erdin Demir
Två duktiga mittbackar
Johan Andersson (Staebek)
Sebastian Andersson (Ängelholm)
Eventuellt Tobias Grahn

Tack!

Ps. Alvbåge verkar redan ha gjort sig hemmastadd i Göteborg, såg nämligen honom och en viss långtidsskadad högerback avnjuta en bättre kebabtallrik i centrala Göteborg igår.

AIK Saywee
2011-10-31 12:36
widemarsh, ursäkta men färgen är inte "röd" ...

Nu är Nordback på P4.

Glömmer dig aldrig, vilken gigant!!!!!
AIK Saywee
2011-10-31 12:34
Gu va gött de ä å va närking,

... man får la klaga och gnälla ...

... å tramsa å skälla ...

... men för att konstruktiviteten skall gälla ...

... kommer jag inta att drälla ...

... med sillygrejerna denna säsong, varken via PM eller detta forum, det blir bara en massa onödig osämja ;)
Örebro widemarsh
2011-10-31 12:31
Saywee// Det handlar ju om tycke och smak, finns inga rätt och fel :)
Jag gav bara mina synpunkter på designen, positiva och negativa, förhoppningsvis även lite konstruktiva. Den dominerande färgen i designen är röd, därefter vit, och sen svart (och lite grönt). Rött TYCKER JAG(OBS!!!!!) ska användas som en komplementfärg. Nu känns det mer Degerfors eller ÖIK än ÖSK, i min lilla hjärna :)

Avgå Sixten din jävla nolla// Kul att man är en "klagoröv", så fort man har en avvikande åsikt :) Du kanske skulle kunna kvalificera som en sådan för dina synpunkter om Sixten?

AIK Saywee
2011-10-31 12:21
K.Carlos, förklara detta med nivåer lite tydligare, det är ju fortfarande måndag ;)

Himla hymlande, fortsätt leta fel, det är ju konstruktivt, det är det det är, faktiskt :)
Annons: