/fotboll/osk/forum/3347.aspx/fotboll/osk/forum/3347.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro GT
2011-11-03 20:58
Har sett en del matcher i år i Superettan och Sundsvalls mittfältare Ari Skúlason är en mycket kompetent och duktig spelare. Nytt lag och en ny stad skulle säkert få honom att utveckla sig till en ännu bättre spelare !
Örebro kenya
2011-11-03 20:56
Godzilla // Haha, förstod inte heller det där.

Vad tror ni om Maic Sema. Han är ju åtminstone målfarlig och fyller på bra i boxen från sin mittfältsposition. Någon som vet/hört om vi har något intresse där?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-11-03 20:49
Varför i hela friden skulle svart-vita vara intresserade av vad Mikael Stahre förmedlar till IFK:s årskortsinnehavare?

Örebro kenya
2011-11-03 20:35
Haha, klockren krönika av herr Dahlberg.

På tal om Landskronas målvakt så verkar i och för sig Josh Wicks inte heller vara den som håller tyst. Jag vill dock ha en sådan hårblås med i spelet och som kan ta tag i det när det går tungt. Gärna på innermittfältet.

Blir intressant att följa det här...

Örebro ÖSK Fans
2011-11-03 20:24
Pozniak

några andra spelare nära=)
Örebro lires
2011-11-03 20:02
pozniak.
precis en sådan målvakt som ösk behöver. någon som vågar ryta till och mana på.
Pozniak is back
2011-11-03 19:59
Jag gillar Stojan starkt! Dock är hand känd inom föreningen att skälla ut spelare och har ett väldigt hårt sätt, vet inte hur han är utanför men de sägs att han var en av anledningarna att en elitspelare lade av(tror han var 20 något) Oskar Andersson hette han, han sade att han inte trivdes och hade ingen motivation mer. Stojan har dock ett år kvar på kontraktet med FFF men tror dem kan tänka sig släppa han för dem har en lovande målvakt i Jesper.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-03 19:49
Guldtass//

Nej, jag var inte med, tackar konsekvent nej till alla inviter numera. Senast var det hon Kappelin från Italien som hade föredrag. Jag kommer igen när det rensats upp bland SSSS, eller om 51-49 regeln skrotas. Själv tycker jag att ett AB som t.ex ÖSK skall ha röstrött efter hur många aktier man har. Men det kan ju vara olika åsikter om det, eller hur Godzilla, tycker du fortfarande att Sixten revoötuionerat fotbollen i stan?

Detta skrev Stahre idag till fansen i Göteborg:

Bäste årskortsinnehavare,

Vi ska besvara er passion

Kraven är högt ställda. Av er supportrar och av oss själva. Så ska det vara i en stor förening som IFK Göteborg. Det var därför jag tackade ja till utmaningen.

Vi ledare och spelare har perfekta förutsättningar. Med en ny och modern träningsanläggning, en bra organisation och en enorm vilja inom föreningen blir uppgiften glasklar.

Vi ska ge allt. Vi ska leverera resultat. Vi ska besvara er passion.

Jag vet att ni är redo.

Med den här texten vill jag berätta att vi också är det.

Låt oss gå all in!

Mikael Stahre

Huvudtränare IFK Göteborg
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-03 19:39
Ser att Oscar Jansson näms, tyvärr har inte ÖSK en chans att värva honom ekonomiskt. Dessutom, sista hockeymatchen fick jag reda på att han har så hög lön så även lånemässigt var ÖSK tvingade att dra sig ur tyvärr. Så Oscar kan vi glömma.
Örebro lires
2011-11-03 19:34
guldtass.
klart som fan att man är avundsjuk. jag vill också ha 60000 kr/månad för att sparka på en boll i två timmar varje dag. det är inte alla som får chansen att spela i allsvenskan och vissa spelare har motivation att det knappt skulle räcka till division 4 i nuläget.

du borde träffa dom på sena nattimmar. då ska du få se på superstjärnor minsann. vad finns det för klubbpolicy mot alkohol och så under säsongen. jag gissar på att det inte finns någon.
Örebro Guldtass
2011-11-03 19:27
Såg Sixten och ett gäng ÖSK sponsoransvariga på O'Learys igår kväll när det var CL kväll. I mina ögon såg det ut som dom hade med sig ett stort gäng sponsorer som skulle smörjas :))

tror ni ösk-kalle var med i gänget? ;-)
Örebro Guldtass
2011-11-03 19:21
har själv aldrig sett någon ösk spelare som spelar allan på stan, låter lite som avundsjuka ;-)
Lires, du får förklara dig. hur ser det ut när man låtsas vara "superstjärna"?
Örebro lires
2011-11-03 19:15
sedan ska spelarna få fem veckors semester. det är jobbigt att vara fotbollsproffs. tycker att dom borde få arbeta i sibirien som solglasögonförsäljare istället för semester.
Örebro lires
2011-11-03 18:49
blir så trött när spelarna springer runt på stan och tror att dom är superstjärnor. säger det igen. ni kom på plats 12 i en av de sämsta ligorna i europa.

dom riktiga hjältarna är alla funktionärer som jobbar gratis, alla supportrar som offrar dyrbar tid och pengar för att se sitt lag 50 mil bort. dom har hjärta och tänk om spelarna bara skulle visa upp lite kämpartakter. är det för mycket begärt?

men det är klart. det är väl jobbigt att sparka på en boll och springa runt lite i 2 timmar varje dag och tjäna mellan 40000-60000 för det.

i år har vi varken haft kunnande, motivation eller någon som helst lust att spela fotboll.

värva spelare med hjärta!!!!!
Örebro Stso
2011-11-03 18:41
Mikael Ishak! Född -93 och har två ganska bra säsonger bakom sig i Assyriska. Vad tror ni mina svartvita vänner?
Örebro Stso
2011-11-03 18:40
Dubbel!
Örebro ÖSK Fans
2011-11-03 18:29
POZNIAK

Ge oss lite info för du är den enda som verkar ha någon...
Örebro ÖSK Fans
2011-11-03 18:09
Mycket namn nu! är ÖSk intresserade av alla spelare. Undra vilka som är huvudspår? Osiako? Skulason? Nordmark? Raskaj? Petrovic? Grahn?

Någon som har lite klarhet??
Örebro lires
2011-11-03 17:56
stojan lukic tar jag varje dag i veckan före wicks och chencinski. men det kanske finns ännu bättre alternativ?

någon som vet vad som kommer hända med simon nurme?
Falkenberg Marcus
2011-11-03 17:08
vi vill ha kvar stojan för han är skillnaden om vi kommer tillhöra toppen eller botten känns det som.. ni som säger han inte håller måttet har helt fel.. han är superettans bästa målvakt o vart senaste säsongerna, i år höll han tex 12 nollor som ett ex på det... nu vill jag ju som sgat inte han lämnas oss, för skulle vara katastrof för falkenberg som äntligen ska satsa lite! men han håller absolut allsvensk klass
Örebro Lekiller
2011-11-03 17:04
Han verkar lite bitter herr Dahlberg! hehe

Men jag tycker att han har helt rätt.

Tyvärr så verkar ju de i främsta ledet i ÖSK:s organisationen ha försett sig med skygg lappar.

Inte många i dagens lag som skulle ta en plats i något annat allsvenskt lags första 11. Men det verkar ingen i ÖSK förstå.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-03 16:49
Skulle inte förvåna mig om Josh Wicks blir Alvbåges ersättare.
Örebro Kom hem Kuba
2011-11-03 16:47
Tycker att Oscar Jansson är ett givet målvaktsval. Visat att han håller på nivå i klass med allsvenskan (om inte högre), och dessutom verkar han inte ha något emot att komma hem.
Postat via SvenskaFans-appen
2011-11-03 16:46
Mats Dahlberg har rätt i det han säger och jag har samma funderingar.
2011-11-03 16:40
Länken till Mats Dahlbergs krönika.
Örebro pemo
2011-11-03 16:34
Råkade lyssna på Radio Örebro och Mats Dahlberg " rakt på sak "
Det måste alla lyssna på . Han läste lusen av ÖSK sådet stod härliga till.
Jag ror att det är han som är ÖSK-Karl. I alla fall i en light-version.
Men hade hade mycket rätt också

Tyvärr har jag inte länken, men den finns väl på deras site.
Örebro Lekiller
2011-11-03 16:33
Lägger Ari ut dimridåer eller kan han tänka sig ÖSK??
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-03 16:18
Wicks verkar vara en "badboy", men nog på både gott och ont. En halvpsykotisk målvakt ala Oliver Kahn kan behövas 2012.
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-03 16:15
Skulason har redan nobbat bud från Norge och allsvensk klubb pga. kontraktet. Misstänker att det handlar om ÖSK. Tror peking ligger bra till annars. De betalade flera miljoner bara för frempong, vilket inte var poppis.
2011-11-03 15:57
Örebro SK fortsätter att visa starkt intresse för GIF:s spelmotor Ari Skúlason.
Annons: