/fotboll/osk/forum/3343.aspx/fotboll/osk/forum/3343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Stso
2011-11-03 18:40
Dubbel!
Örebro ÖSK Fans
2011-11-03 18:29
POZNIAK

Ge oss lite info för du är den enda som verkar ha någon...
Örebro ÖSK Fans
2011-11-03 18:09
Mycket namn nu! är ÖSk intresserade av alla spelare. Undra vilka som är huvudspår? Osiako? Skulason? Nordmark? Raskaj? Petrovic? Grahn?

Någon som har lite klarhet??
Örebro lires
2011-11-03 17:56
stojan lukic tar jag varje dag i veckan före wicks och chencinski. men det kanske finns ännu bättre alternativ?

någon som vet vad som kommer hända med simon nurme?
Falkenberg Marcus
2011-11-03 17:08
vi vill ha kvar stojan för han är skillnaden om vi kommer tillhöra toppen eller botten känns det som.. ni som säger han inte håller måttet har helt fel.. han är superettans bästa målvakt o vart senaste säsongerna, i år höll han tex 12 nollor som ett ex på det... nu vill jag ju som sgat inte han lämnas oss, för skulle vara katastrof för falkenberg som äntligen ska satsa lite! men han håller absolut allsvensk klass
Örebro Lekiller
2011-11-03 17:04
Han verkar lite bitter herr Dahlberg! hehe

Men jag tycker att han har helt rätt.

Tyvärr så verkar ju de i främsta ledet i ÖSK:s organisationen ha försett sig med skygg lappar.

Inte många i dagens lag som skulle ta en plats i något annat allsvenskt lags första 11. Men det verkar ingen i ÖSK förstå.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-03 16:49
Skulle inte förvåna mig om Josh Wicks blir Alvbåges ersättare.
Örebro Kom hem Kuba
2011-11-03 16:47
Tycker att Oscar Jansson är ett givet målvaktsval. Visat att han håller på nivå i klass med allsvenskan (om inte högre), och dessutom verkar han inte ha något emot att komma hem.
Postat via SvenskaFans-appen
2011-11-03 16:46
Mats Dahlberg har rätt i det han säger och jag har samma funderingar.
2011-11-03 16:40
Länken till Mats Dahlbergs krönika.
Örebro pemo
2011-11-03 16:34
Råkade lyssna på Radio Örebro och Mats Dahlberg " rakt på sak "
Det måste alla lyssna på . Han läste lusen av ÖSK sådet stod härliga till.
Jag ror att det är han som är ÖSK-Karl. I alla fall i en light-version.
Men hade hade mycket rätt också

Tyvärr har jag inte länken, men den finns väl på deras site.
Örebro Lekiller
2011-11-03 16:33
Lägger Ari ut dimridåer eller kan han tänka sig ÖSK??
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-03 16:18
Wicks verkar vara en "badboy", men nog på både gott och ont. En halvpsykotisk målvakt ala Oliver Kahn kan behövas 2012.
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-03 16:15
Skulason har redan nobbat bud från Norge och allsvensk klubb pga. kontraktet. Misstänker att det handlar om ÖSK. Tror peking ligger bra till annars. De betalade flera miljoner bara för frempong, vilket inte var poppis.
2011-11-03 15:57
Örebro SK fortsätter att visa starkt intresse för GIF:s spelmotor Ari Skúlason.
AIK Saywee
2011-11-03 15:52
Valderinho, av det du sett av Stojan, verkar han som Alvbåge i din beskrivning.

Hur många matcher som helhet har du sett honom live?
Djurgården J07
2011-11-03 15:52
Wicks ska tydligen ha haft drogproblem under sin tid i amerikanska ligan enligt denna artikel från Washington Examiner:

By winter, mired in a long-term recovery plan after a pair of surgeries that often left him unable to sleep and pondering his future as he witnessed yet another sunrise, Wicks started to party more than he was rehabbing from his injuries. He partied with his younger brother out in L.A. He partied back in D.C. as soon as he finished his rehabilitation work at RFK Stadium. He said it was nothing hardcore, but the problem was, it wasn’t the first time he’d been down that path, having already been busted a first time for substance abuse while he was with the Los Angeles Galaxy.
“It was my own demise,” said Wicks. “I’m not expecting anything to be given to me. I’m not expecting anything to be handed to me. As I see it right now, everything I did accomplish or have accomplished or gotten to for my actions that I have caused, it’s yeah, he’s a good athlete. But you can’t just be a good athlete on the field. You have to be a good athlete off the field, in the public eye and all that, and that’s what I wasn’t.”
After ignoring calls all last season from Dan Cronin, who runs the MLS Substance Abuse program, Wicks picked up the phone when Cronin called in January and said he’d do whatever it took to get himself clean. He knew it would also likely to cost him his MLS future.
“I was nowhere, everywhere,” said Wicks. “Some suicidal tendencies, thoughts. I was very depressed, thinking of no success, thinking of a busted success, and not being able to proceed. I was thinking of all the sacrifices that I did make were for nothing, for the fact that I got injured. I was in a space that was a total abyss. It wasn’t good. It wasn’t good for me.”
Wicks checked into treatment in Southern California on Jan. 28, just days before D.C. United opened preseason. By the time he checked out at the end of the first week in April, the team’s goalkeeper needs were plenty sorted out, with Troy Perkins, Bill Hamid and Andrew Quinn. Wicks was released April 16.
Örebro Valderinho
2011-11-03 15:43
NEJ inte Stojan Lukic. Av det jag sett av honom är att han är en typisk linjespelare, och tabbar sig ibland, eller rätt ofta i utrusningarna. Sen tar han inte endel långskott och ibland står han som en staty i mål när bollen stryker mål..

Den enda jag skulle vilja se av Superettamålvakterna är Ivo Vasgec.

3 målvakter som skulle kunna komma till Ösk:
Ivo Vasgec
Oscar Jansson
Jacob Rinne
Örebro kenya
2011-11-03 15:40
Noring låg på 15 mille i sommras. Lär dock sjunkit med tanke på nedflyttningen och skadan. Fast kostar nog fortf en hel del..
2011-11-03 15:36
Saywee//

En ung målvakt kan väl vara minst lika bra som en äldre målvakt? Sedan är det väl aldrig fel om ÖSK kunde tjäna en hacka på en försäljning.
Örebro bison
2011-11-03 15:36
Noring kan mycket väl haft en klausul i sitt kontrakt som gör att han kan gå mycket billigare nu när de åkte ut ur allsvenskan.
AIK Saywee
2011-11-03 15:33
Har har svårt att tänka mig 15 millar för Noring, verkar i så fall vara ett helt överpris ...
Örebro Stelig
2011-11-03 15:26
Vissa hoppas på noring, var inte prislappen på han 15 millar?
AIK Saywee
2011-11-03 15:04
Krille,
varför verkar åldern vara viktigare än prestationsförmågan?

Ähhh, vi tar väl nån av de dära finska nordamerikanerna, så blir alla nöjda ...

... å allra nöjdast blir Sixten ;)
2011-11-03 14:35
Jag ser gärna att ÖSK satsar på en yngre målvakt.
Örebro Frökire
2011-11-03 14:31
Tror att Stojan skulle vara perfekt för ÖSK. Målvakter brukar vara som bäst när man han passerat 30-strecket.
AIK Saywee
2011-11-03 14:15
Intressant artikel om Stojan, jag har sett honom flera gånnger, han är jätteduktig, håller säkert i minst 5 år som allsvensk lirare.

Hoppas att Sjögren eller Sixten tittar in på forumet :)

Krille, länka, nej förresten, det behövs inte, finns ju här bredvid ...
2011-11-03 14:04
Saywee//

Jag hoppas verkligen att ÖSK gör klart med några spelare snart. Det är ju lättare att få dem man vill ha nu, än att vänta. För då finns ju risken att spelarna väljer andra klubbar.
Örebro 36310099B
2011-11-03 13:59
Ang. att Elfsborg bryter med Haglund och troligen ersätter honom med Lennartsson:

Ojojoj, nu blir Elfsborg farliga - på riktigt!
AIK Saywee
2011-11-03 13:56
Krille,

senast till trettonhelgen bör det vara klart, för därefter drar väl träningarna igång på allvar, när julskinkan och julölen först och främst skall bort från kroppen ...

Finns det tomtar?
Annons: