/fotboll/osk/forum/3342.aspx/fotboll/osk/forum/3342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2011-11-04 10:14
ÖSK-Karl// Visst har väl Sixten revolutionerat ( ?? ) fotbollen i ÖSK. Så "rolig och fartfylld fotboll" som ÖSK spelat de senaste tre åren har inte skådats tidigare. Åtminstone om man får tro alla experter på div radio och TV-kanaler. Jens Fjällström ( canal+ ) tokhyllade ju ÖSK förra året.
Men min käre vän, som du vet så slutar ju inta alla revolutioner lyckligt.

Själv har jag ju som sagt tidigare , följt ÖSK på hemmaplan i många år, och jag brukar inte bry mig så mycket om tränarna, utan mer om spelarna somär på plan för tillfället. Och varför dom är där har jag undrat många gånger, men vet ju inte hur resten av truppen ser ut.

Tänk om det framkommer att t.ex Hagge har spelat halvskadad hela hösten , bara för att det inte fanns bättre back-up? Och då frågar sig vän av ordning, varför man inte värvar en bättre spelare? Ja, det undrar naturligtvis jag också.

Och så en liten tanke. Många här inne ondgör sig på kroppsspråket hos tränaren. Att stå med armar i kors verkar vara liktydigt med att inget göra.
Då föreslår jag att ni kollar in Conny i HeIF. Han SITTER med armarna i kors.

Ah ha. Det är där skon klämmer. Fast det borde var på foten( suck inte ens en göteborgare skulle dra på smilbanden )

Och till helgen är det "vår" cupfinal. Vem vill ni skall vinna?
Pozniak is back
2011-11-04 10:10
Sjukt massa tjänstefel av Sjögren nu.är det hit man kommer för att släppa ut all aggression? Dem här dagarna har precis allting ÖSK sysslar med vart fel.
Örebro Rallyfinnen
2011-11-04 09:58
Tjänstefel av Sjögren & Co om man inte gör "allt" för att få Jacob Rinne som förstemålvakt i nya U21 laget.
Örebro Aspen
2011-11-04 09:10
Mitt bidrag till IFK Glenn och Stahre debatten// Vi vet att IFKG riskerar att tappa sin huvudsponsor (12Mkr/år). Då måste hela klubben hjälas åt att fylla hållet efter de 12 Mkr.
Stahre bidrag är att stimulera försäljning av årskort men budskapet att nästa år blir mycket bättre än i år. Marknadsföring brukar det kallas.
Tur att ÖSK inte behöver det. SR och NA sprider det ett budskap som ÖSK skapar genom sin tystnad, symboliserad med två armar i kors.
Att sedan Stahre blir kallad liten fåntratt här tror jag inte bekymrar honom. Så det kan vi fortsätta med. Han tycker säkert IFKG resultat är viktigare.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-04 08:34
Det är självklart kul med spekulation under silly och jag håller med om att det är spännande att diskutera. Men det svävar ut lite bland där i stort sett varenda allsvensk spelare rappas ut som tänkbart objekt till ÖSK så då tappar diskussionerna lite trovärdighet om ni förstår vad jag menar.

Annars håller jag med om att silla-snacket är roligt

Tycker också att Stahres "signaler" är coola. Han sätter press på sig själv och laget att man kommer ge allt. Tycker det var ett bra initiativ och skulle gärna se Sjögren och/eller Sixten förmedla denna känsla till oss fans också
Örebro Guldtass
2011-11-04 07:48
Saywee, tänkte också på det under veckan innan semifinalen.
Jag kanske missade, men såg inte en blänkare i tidningen förrän samma dag som matchen skulle spelas. Blev mäkta förvånad och besviken att inte matchen marknadsfördes bättre, vi hade ändock chans att äntligen vinna cupen. Nu kändes det som vi redan hade förlorat innan matchen spelades.
Verkar som denna snöpliga och prestationsfattiga skitsäsong hade smittat av sig på kansliet och de som jobbar med marknadsföring. Dags att rycka upp sig nu, nästa säsong har faktiskt redan börjat. Inte för spelarna kanske men för övriga som arbetar inom organisationen.

Jag är inte den som ältar negativt skit om och om igen, ser hellre framåt och vill att man lär sig av misstagen och inte hastar iväg för snabbt. Gnällspikar och besserwissers är det sista ÖSK behöver inom organisationen, låt denna säsong vara historia och lär av den istället! Här inne är det ok att upprepande spotta ur sig sin besvikelse, mig gör det samma, har slutat bry mig.
Är övertygad om att hela föreningen har genomfört en eller flera "lesson learn" och nu gjort läxan.
I vilket fall så ser jag fram mot nästa säsong och nyförvärven kommer. Bara att vänta och se vilken kvalitet de kommer att ha.
Örebro Guldtass
2011-11-04 07:09
Håller med Godzilla, Stahres lilla utskick var lite löjlig och bara spel för galleriet som ger nada.
Är övertygad om att skulle Sixten & co skickat ett liknande brev idag skulle nog några herrar här snabbt gå igång och förlöjliga brevet.
Visst har ösk nu mycket att bevisa och har en riktig taskig utgångsläge gentemot sina supprotrar & sponsorer. Ett liknande brev skulle tolkas med otroligt kritiska ögon. Ösk behöver nog bevisa mycket mer handlingskraft innan ett stahre-utskick kan sändas till supportrar&sponsorer.

Men skit i ifk glenn nu. För mig är dom oviktiga och vill inte att ösk ska börja apa efter.

Vi är några här som är fruktansvärt otåliga och vill ha ett par tre saftiga nyförvärv redan nu. Jag hoppas och tror att ösk håller sig kalla och värvar spelare som passar in och inte är för heta och värvar första bästa bosman spelare som finns i marknaden.
AIK Saywee
2011-11-04 01:01
Förresten, när vi är inne lite på marknadsföring, budskap och framtida publik eller liknande.

SvFF´s, klubbens, stadens, kommunens, företagens med fleras "satsning" på cupsemin, var väl inget vidare? Ett sådant tillfälle sker ju inte varje år precis, på hemmaplan.

Publikfesten uteblev, det blev väl under 3000, eller? Kommer inte ihåg siffran eller vill glömma den ...

BEDRÖVLIGT!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-04 00:45
Telle//

Ja, du och huvudparten här inne förstod vad jag menade med Stahres utskick till årskortinnehavare, sedan må det vara klychor, men självklart är meningen den att fansen till Göteborg skall förnya sina årskort och att sattsningen för säsogen är all in. Från ÖSK är det bara tyst.

Det var vad jag ville förmedla Godzilla, likt grötfrukosten, men kan du nu svara på en enkel fråga: Anser du fortfarande att Sixten revoltuionerat fotbollen i Örebro?

Förövrigt om det fanns plats skulle jag gärna förklara för dig Godzilla, men jag är helt klart rädd för att din hjärna då skulle explodera. Du fattar helt enkelt inte, eller vill inte fatta. Det troliga är det förstnämda.
AIK Saywee
2011-11-04 00:28
En ny dag, en dag närmare den allsvenska premiären 2012 och solen värmer vår planet :)

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-11-03 23:54
Telle,

ja det är ungefär så som även jag "resonerar"
Örebro Telle
2011-11-03 23:51
Stahres meddelande må vara en enda lång, egentligen rätt meningslös rad av klyschor staplade på varandra...

Men visst måste det ändå kännas lite trevligt som supporter att få ett tydligt (nåja...;) budskap från tränaren och klubben där man säger att "Vi tänker satsa. Nästa år blir det åka av...!"

Jämför gärna med budskapet som ÖSK:s ledning sänder ut just nu...
*tystnad...*
AIK Saywee
2011-11-03 23:45
Ärligt vill jag även skriva, att det inte alltid är helt fel med erfarenhetsutbyte, eller att snegla på hur andra klubbar hanterar olika företeelser i sina klubbar.

Om IFK gör en grej, så kan det ju faktiskt vara något som skulle kunna vara bra även för ÖSK. Man får faktiskt apa efter lite ibland, men inte oktobertramset 1970.
AIK Saywee
2011-11-03 23:41
Godzilla,

jag tolkade det lite som att du ville begränsa vad som var intressant för svartvita forumläsare.

Attans vad du gick igång, förlåt, ursäkta!!!

Du får la lägga till vad du vill i dina inlägg om du tycker det är roligt eller nödvändigt.

Ojojoj ....
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-11-03 23:17
Saywee: ursäkta mig? En legitim fråga/åsikt i all sin enkelhet. Om du får det till att att jag är en forumsnut som vill begränsa folks tyckande är det hårresande.
Jag får kanske börja lägga till brasklappar på varenda inlägg med stora blinkande OBS!MIN ÅSIKT!OBS!MIN ÅSIKT!. Geeez!
AIK Saywee
2011-11-03 23:13
O.K kenya, 22:50,

aha, på så sätt, men det börjar bli rörigt ...

... det jag kommer ihåg är även Godzillas inlägg ..

"Varför i hela friden skulle svart-vita vara intresserade av vad Mikael Stahre förmedlar till IFK:s årskortsinnehavare?"

jag trodde att någon annan forumsnut ville begränsa tyckandet.

Jädra röra ... färdigscrollat, måste skala räkor :)

Struntar i IFK´s fusk och huligangäng!

Fast om jag skall tjöta om Stahre själv, så var det väl han som fixade fina segrar till AIK, med spelare som kämpade hela matcherna?

AIK Saywee
2011-11-03 22:48
Godzilla,

varför skriver du så mycket om Stahre?
Örebro kenya
2011-11-03 22:38
Ranegie kostade omkring 12 miljoner för MFF och är en av de högsta summorna som en allsvensk klubb har betalat för en spelare.

Metalist dubbla målskytt Taison kostade dryga 60 miljoner när han köptes från Brasilien.

Skaplig skillnad mellan Sverige och Ukraina...
AIK Saywee
2011-11-03 22:28
Målvakten i Landskrona heter Ivo, det är ett bra namn på en målvakt ...

Edit - kenya, du hann precis före mig, med ett inlägg, där jag misstänkte, att du blandade ihop dessa duktiga målvakter :)
Örebro kenya
2011-11-03 22:27
Poz/ Hehe, blandade givetvis ihop Stojan med Ivo.
Inte för mycket ur någon flaska. Men för mycket tid på fotbolltransfers.com samt youtube har gjort sitt :)

saywee / intressant att det händer saker i kulisserna!

MFF reducerade för övrigt mot Metalist. Går på Tv11 om man är intresserad.
Örebro Schella
2011-11-03 22:22
4-2-3-1

Noring
???-Sigurbjörnson(?)-Wikström-Demir
---Berger--Skúlason---
Rama-Gerzic-Paulinho
-------Haddad----------

Bänk: Nurme, Haginge, Astvald, Magnus Eriksson, Yasin, mittback, William

lite väl offensivt med skúlason som mitt, men annars finns ingen plats för paulinho "/
Pozniak is back
2011-11-03 22:19
Hehe kenya har du tagit lite för mycket av flaskan ikväll? "Landskrona målvakten" du menar Stojan eller? Han spelat i Falkenbergs FF ;-)
AIK Saywee
2011-11-03 22:13
FF, 21:59,

det är bara att invänta presentationen från officiella/klubben.

Fast det är ändå lite spännande med spekulationer och önskningar, fast jag tar det ganska lungt, men ser ändå framför mig hur några, nästan panikartat klättrar upp efter väggarna för att få ett namn långt innan det stelnat i bläckskrift, men så fungerar det inte :)

Kring midnatt, typ ett dygn tillbaka, fick jag det mest intressanta PM´et i sillatider, som jag fått på flera år, heder till dig som visar så stort förtroende för en mussla :)

Men jag tänker tok-knipa och "mäter" inte det jag vet med någon annan, för det är totalt meningslöst och kan bara sabba vad som är på gång!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-03 22:08
Det är väl det som är grejen med silly season. Att det rycktas och spekuleras endel. Det är väl det som är tjusningen med silly season.
Örebro kenya
2011-11-03 22:06
Franz / Är väl i stort sätt det supportrar kan göra under Silly Season? Ja, förutom att delge vad andra lags tränare har skickat ut för meddelanden.

Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-03 21:59
För mycket namn-snurr härinne. Och egentligen vet ingen någonting utan namn spottas ut på löpande band. Orkar inte ens läsa längre. Inväntar resultaten från klubben.
Örebro kenya
2011-11-03 21:16
Joe Sise imponerade inte tillräckligt på provspelet i Glasgow. (källa fotbollskanalen)

Kanske blir allsvenskan till slut för honom. O tänk att även "storlag" tar in spelare på provträning.
Örebro kenya
2011-11-03 21:05
Godzilla / Lirar i Hammarby som offensiv mittfältare. Riktigt snabb och tekniskt, har även ett bra skott utifrån. Tror han kom upp i bortåt 10 mål den här säsongen trots att Bajen som alla vet hamnade långt ner i tabellen.

Han sitter även på utgående kontrakt. Finns en del klipp på youtube om du har tid att kolla upp.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-11-03 21:00
Kenya: Maic Sema,vad är det för lirare? Vilken klubb osv?
Örebro GT
2011-11-03 20:58
Har sett en del matcher i år i Superettan och Sundsvalls mittfältare Ari Skúlason är en mycket kompetent och duktig spelare. Nytt lag och en ny stad skulle säkert få honom att utveckla sig till en ännu bättre spelare !
Annons: