/fotboll/osk/forum/3335.aspx/fotboll/osk/forum/3335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ernot
2011-11-08 21:48
Kanske vart länkad innan (tål att länkas igen isf :) ) men alven har gjort en tribute video till Nobbe!

Tack för allt Nobbe!
Örebro DaSa
2011-11-08 21:47
Undrar hur ÖSK resonerar ang. Wiktorsson om han värvas. Är han tänkt att gå rakt in i startelvan eller skall vi plocka in en etablerad mittback som tar platsen bredvid WIken och Wiktorsson blir förste reserv? Har inte sett W spela, men han känns som en ny Almebäck (=snabb).

Ang. högerbacks diskussionen så tycker jag att ni skall vara lite realistiska. Vi har Anttonen, Hagge och Per J som alla kan göra ett riktigt bra jobb på positionen. Att då lägga energi/pengar på att hitta ytterligare tror jag inte på.

Jag hade för mig att Wirtanens kontrakt gick ut i år? Stämmer inte det? Han borde väl rensas bort också, jag ser ingen plats för honom nästa säsong.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-08 21:38
Franz......//

Saywee har likt många fåglar flugit till varmare breddgrader. Han är tillbaks om ett par veckor o Kiss, ve o fasa, då tänker han gå och se "ÖIK". ;)
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-08 21:28
På tal om talgoxar, vart har Sawyee tagit vägen?
2011-11-08 21:24
Framför allt är det Örebro-relaterat, så i brist på annat... - Så ser jag det ;) Men jag kan ju slänga in lite mer kritik på sssss istället, det har ni inte hört förut? ;)

Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-08 21:21
Kiss//

Hmm, undrar varför inte ditt/dina inlägg då handlar mer om ÖSK-Fotboll?
Örebro Grixx
2011-11-08 21:16
Det är en bråkdel av inläggen här som handlar om hockey, speedway, bandy damfotboll,landslagsfotboll, Degen, talgoxar mfl.

99.9 % är ändå ÖSK-relaterat. Är det lite stiltje i inläggen så är det helt ok att läsa och i hausse så drunknar det bland de övriga. De som protesterar kan ju börja med att skriva mer ÖSK-inlägg;-)
Örebro Kiss Härenstam
2011-11-08 20:55
Ok, absolut, det kan man tycka.

Precis som jag tycker att hockeyn har ett eget forum. Så intressant det är för mig att läsa om Örebro hockey här, lika intressant är det för mig om att läsa om Fjugesta pingpong-klubb. Det finns säkert någon schackklubb i Örebro som är jätte framgångsrik, men här har jag ingen lust att läsa om den.
2011-11-08 20:08
den oumbärlige //Dessutom gjorde väl inte Per J bort sig som ytterback heller när han fick chansen. Han gjorde några misstag men man måste komma ihåg att man måste få spelas in på positionen. Vet inte varför man testar högerytterbackar heller.

Får man bara in en mittback till så får ÖSK per automatik en ny ytterback i Haginge, Då har ÖSK tre innerbackar. Islänningen kanske förhoppningsvis får chansen att träna in sig under vintern i mitten. Tror han blir snäppet bättre nästa säsong. Men tror inte han slår ut Wiktorsson

En spelare som blivit sämre tycker jag är Wirtanen. Förmodligen för att Sixten skolat om honom till en för honom sämre position. Sen har väl skador spelat in en del med missad träning. Wirre ser jag i grund och botten som en klassisk 4-4-2 ytter.

Örebro 'den oumbärlige
2011-11-08 19:59
Ja, Anttonen frisk och hundraprocentig är riktigt vass, det tog ju honom till vinterläger med landslaget. Men jag ser även Haginge som högerback och inte mittback, inte ett dåligt val till höger heller.

Men att man tar hit högerback på provspel får mig att undra. Har man nu helt sålda på Haginge som mittback 2012? Varför skulle man annars söka högerback, om inte Anttonen är borta ett år till?
2011-11-08 19:59
Och Örebro hockey håller på att bli "The red machine". 0-2 mot Rögle just nu. Imponerande (även om det inte är slut där)!
2011-11-08 19:57
Ja Gawelin var bra. Helt klart blivit en stor (ännu större) spelare om han sluppit alla skador
Örebro lires
2011-11-08 19:51
fler gawelinare hade behövts i årets ösk. kommer ihåg när han gick upp som tillfällig anfallare och spottade in två mål mot helsingborg när vi hade måltorka med typ sex matcher utan mål framåt.
2011-11-08 19:35
'den oumbärlige // Haginge ser man kanske inte som den offensiva inläggsbacken men faktum är att han spelade fram till flera mål under våren som högerback. Jag anser också att Haginges rena defensiva egenskaper är bättre än Patrik A:s. Här spelar Haginge med större offervilja och hjärta.

Men i slutändan föredrar jag nog också en frisk och vältränad Anttonen före Haginge. Å andra sidan ser jag hellre frisk och vältränad Anttonen för Astvald också. Anttonen skulle inte göra bort sig som högerforward.
Örebro Marta (hane)
2011-11-08 18:16
Grym intervju med Gawwe. Skulle behövas fler med hans inställning i dagens ÖSK.
Örebro Marta (hane)
2011-11-08 17:34
DO/ Bra sammanställning! Lite som ett managerspel eller xperteleven :) Skulle kunna tänka mig att lägga till teknisk på Anttonen. Hagge är dock betydligt mer vinnarskalle än Anttonen
Örebro gatutsio
2011-11-08 17:31
om inte antonnen blir frisk så är min åsikt att vi måste handla en ytterback
vi tappar hela vitsen med vårt spel annars
för dålig kvalitet på en viktig position med haginge
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-08 17:26
Anttonen Vs Haginge på högerbacken.

+- Anttonen
-Snabb
-Bra inlägg
-Offensiv
-Följsam
-Poängspelare
-Skadedrabbad
-Ingen stark ledare
-Rutinerad

+- Haginge
-Stark
-Bra i luftrummet
-Användbar på fasta
-Rutinerad
-Sällan skadad
-Saknar känslig passningsfot
-Missar ibland i markering

Två ganska olika högerbackar. Anttonen är kanske att föredra när han är frisk, men det är sällan han är det och då är Hagge inte ett dåligt val med tanke på kontinuitet.
Örebro Marta (hane)
2011-11-08 17:16
Gatussio/ Så sant

W/ Mycket intressant
Örebro gatutsio
2011-11-08 17:01
Marta//
ok
men i mina ögon så platsar inte hans kvaliteter som startspelare i ösk om vi vill klättra i tabellen nästa år
alla tycker vi olika
Örebro Marta (hane)
2011-11-08 16:56
Gatusio/ Hagge är ingen Anttonen (när han är som bäst). Inte heller en Wowwe (när han är som bäst). Därmot viker han sällen ner sig och imponerade stort på mig under inledningen av säsongen. Att sedan gå in och täcka upp efter Almebäck är inte den lättaste av uppgifter. Gick ok några matcher, men när fler och fler började vika ner sig så gjorde även Hagge det.

Att han floppade i DIF betyder inte så mycket, enligt mitt sätt att se det. Där köpte man, I allafall tidigare, spelare som är i ropet och inte pjäser till ett lagspel. Man såg inte till individens kvaliteter och behov utan pressade in det i en elva som skulle spela det spel som tränaren bestämt.

Jag gillar Hagge och tycker han är klart ok som högerback. Blir Patrik hel, så tycker jag vi har ett riktigt dugligt högerbackspar, som dessutom vet vad det ninebär att konkurrera.
Örebro Kiss Härenstam
2011-11-08 16:38
OK, tack för din åsikt.

Själv tycker jag att man ska kamma sig och ta i hand när det kommer till att kalla andra lags supportrar för "busskitare" och tala om bajs långt insparkat i analen.
Örebro gatutsio
2011-11-08 16:35
Marta//
det jag sett av haginge är tyvärr att han inte har kompetensenl
hans kvaliteter räcker inte helt enkelt till
var väl därför han inte platsade i djurgården fast dom var ett bottenlag
ska vi vara ett spelande lag med offensiva ytterbackar så ser jag inte hur han ska kunna tillföra det som behövs

Örebro Marta (hane)
2011-11-08 16:26
Gatusio/ Fast vi var ett topplag när han spelade högerback. Tror inte det var där det felade. Tvärt om var han en de främsta på planen många gånger under första delen av säsongen...
Örebro gatutsio
2011-11-08 15:33
Det haginge visat räcker inte till om vi ska vara ett topplag
inte som mittback och inte som högerback
alldeles för osäker med väldigt dålig passningsfot
det duger inte med det spelsystem vi har i ösk
det som behövs är offensiva bollskickliga ytterbackar
Örebro Rallyfinnen
2011-11-08 15:31
Om vi fortsätter W debatten med att säga att om nu alla skulle heta något med W i ÖSK så skulle vi ju behöva byta namn till WSK. ..och det vill väl inte någon här inne? =)
Örebro Rallyfinnen
2011-11-08 15:29
Om nu ÖSK är så stensäkra på att kunna presentera 2 eller fler spelare den 19:e borde väl det betyda att det är "några" spelare som är VÄLDIGT nära?
Örebro Svartvitt forever
2011-11-08 15:18
F F 15:05//

Instämmer helt! Han gjorde det bra på högerbacken, och det är orättvist att bli bedömd på en position där man egentligen inte ska spela.

Många glömmer att Haginge var så bra innan han gick till Djurgården att det t o m talades om landslaget. Sen har tydligen de en förmåga att knäcka talanger.
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2011-11-08 15:17
Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)//

Du har rätt. Det är många som har glömt att Haginge faktiskt gjorde det bra som högerback innan Boström stod för genidraget att flytta in honom som mittback och istället placera Sigbjörnsson till höger.

Nästa säsong så hoppas jag att Haginge och Anttonen kan konkurrera om högerbacksplatsen.
2011-11-08 15:05
Haginge får mycket skit men jag ser hellre honom som ytterback alla dagar i veckan före Wirtanen
Annons: