/fotboll/osk/forum/3333.aspx/fotboll/osk/forum/3333.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 10:19
Pozniak han är ingen klasspelare som vi behöver! är han på g?
Pozniak is back
2011-11-09 10:12
Förstår inte kritiken mot Walker, ser gärna han i ÖSK!
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 10:11
Farsen

Har du sett Grahn spela!?!?! Han har ju vinnarskalle och kämpar som en idiot!! dessutom är Allsvenskans bästa passningsspelare..(efter Svensson)
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 10:09
Stso

Något du tror eller du vet?

Tråkiga sportklubben! Walker WOW!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-09 09:34
Franz....//

Troligen inte denna vinter ;(
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-11-09 09:32
På vilket sätt skulle Grahn göra ÖSK till topp 3 igen? Har vi inte tillräckligt med bekväma spelare? In med en kämpande,frustande vilde som har känsliga fötter! Går det att föryngra Barsom eller finns det nån liknande spelare i närheten?
Örebro Stso
2011-11-09 09:21
Ingen Grahn, Osiako eller Noring.

Räkna med Wicks, Walker och med lite tur Petrovic. Wiktorsson tror jag kommer skriva på också. Sista jag hörde ang. Petrovic så skriver han på nytt kontrakt med Brommapojkarna. Ösk ville spela honom i en position som han inte ville spela på.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 09:11
Ari nära nytt kontrakt med Sundsvall och Osiako nära Mjällby....Vilka blir våra mittfältare???? Vakna nu ÖSKARE"

Jag tror på Walker och Petrovic för att det är så jävla tråkigt!

Jag hoppas på Grahn och Nordmark
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 08:18
vika spelare presenteras utav ÖSK denna vinter nu då?? gissa?
Örebro Mattias69
2011-11-09 07:57
Franz Flääsklepp// jag kan varmt rekommendera ett besök hos en alternativ sport om man är ÖSK-supporter. Hockey just nu. tex. är väldigt bra om man vill gå hem med ett leende på läpparna. Speedway är en annan bra alternativ sport så att man orkar med ÖSK-förlusterna också.
Örebro Kiss Härenstam
2011-11-09 00:28
Absolut, men jag tycker ändå det är onödigt att jämföra ur en synvinkel där det ena laget måste vara bäst och det andra sämst.

Ja,ja. Jag släpper det nu.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-09 00:17
Kiss Härenstam / Ok, det kan jag förstå. Jag utgick enbart från mitt eget inlägg som du (förmodade jag) reagerade på. För min egen del var det något jag nämnde mer i "förbifarten". Jag håller mig i regel till fotboll. Men har inga invändningar mot att andra nämner saker "i förbifarten". Men blir det hudvudämnet förstår jag dig.

Å andra sidan kan det ju, utan att veta exakt vad som diskuterades, finnas relevans att jämföra hockey och fotbollen i stan utifrån olika saker. Det berör ju fotbollen s a s. T ex konkurrens om sponsorer osv.
Örebro Kiss Härenstam
2011-11-09 00:11
Jag tycker inte heller att det är någon fara om man drar av en kommentar om att "nu vann rövitt igen", bra så.

Men om man går tillbaka några sidor så handlar det enbart om hockey. Det jag också tror att många stört sig på, inklusive mig, är att många, några sidor tillbaka, marginaliserat fotbollen och fått det till att hockeyn är mycket hetare, har bättre sponsorer, bättre ledning och bättre klack... Det var t.o.m någon som var inne på att hockeyklacken bestod av "skönare folk" än fotbollsklacken..

Någonstans där tycker jag att det räcker.
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-08 23:28
Hockey hör inte hemma här , visst ibland i mindre form, men renodlat hockeysnack vill jag helst slippa... blir så jobbigt att bläddra ju :)
Örebro Kiss Härenstam
2011-11-08 23:26
Franz, om du läser igen, riktigt sakta, är jag säker på att du förstår.
2011-11-08 22:56
Kiss Härenstam // Nu pratar du inte om ÖSK-fotboll igen! Skärpning! ;) Och nu protesterar du emot att Grixx påstod att du protesterade, vilket du gjorde :))))
Örebro Kiss Härenstam
2011-11-08 22:18
Grixx: Jag protesterar verkligen inte. Min högst subjektiva åsikt är att hockey-snack inte hör hemma här. Och det leder in på vad du skrev, ÖSK-Karl. Någon skrev om hockey, jag svarade. Hur ska jag få in ÖSK-fotboll då, i en diskussion om hockey?

Alla har väl rätt till en åsikt? Om någon skriver om hockey måste ju jag kunna bemöta det, även om jag tycker att detta forum i första hand bör behandla fotboll?

2011-11-08 21:56
DaSa // Wirre har kontrakt tom 2012
2011-11-08 21:53
ÖSK-Karl. // ahhh - Då vet jag. Tack. Blir det sydligare för dig också nu nästa månad som traditionen bjuder?
Örebro DaSa
2011-11-08 21:51
För att kommentera mitt eget inlägg så tror jag att vi kommer att värva Wiktorsson plus en etablerad. Då jag inte tror att Eidur kommer att hålla i allsvenskan nästa säsong heller och Wiken kommer att väl antagligen lägga av om ett år.
Örebro ernot
2011-11-08 21:48
Kanske vart länkad innan (tål att länkas igen isf :) ) men alven har gjort en tribute video till Nobbe!

Tack för allt Nobbe!
Örebro DaSa
2011-11-08 21:47
Undrar hur ÖSK resonerar ang. Wiktorsson om han värvas. Är han tänkt att gå rakt in i startelvan eller skall vi plocka in en etablerad mittback som tar platsen bredvid WIken och Wiktorsson blir förste reserv? Har inte sett W spela, men han känns som en ny Almebäck (=snabb).

Ang. högerbacks diskussionen så tycker jag att ni skall vara lite realistiska. Vi har Anttonen, Hagge och Per J som alla kan göra ett riktigt bra jobb på positionen. Att då lägga energi/pengar på att hitta ytterligare tror jag inte på.

Jag hade för mig att Wirtanens kontrakt gick ut i år? Stämmer inte det? Han borde väl rensas bort också, jag ser ingen plats för honom nästa säsong.
2011-11-08 21:38
Franz......//

Saywee har likt många fåglar flugit till varmare breddgrader. Han är tillbaks om ett par veckor o Kiss, ve o fasa, då tänker han gå och se "ÖIK". ;)
2011-11-08 21:28
På tal om talgoxar, vart har Sawyee tagit vägen?
2011-11-08 21:24
Framför allt är det Örebro-relaterat, så i brist på annat... - Så ser jag det ;) Men jag kan ju slänga in lite mer kritik på sssss istället, det har ni inte hört förut? ;)

2011-11-08 21:21
Kiss//

Hmm, undrar varför inte ditt/dina inlägg då handlar mer om ÖSK-Fotboll?
Örebro Grixx
2011-11-08 21:16
Det är en bråkdel av inläggen här som handlar om hockey, speedway, bandy damfotboll,landslagsfotboll, Degen, talgoxar mfl.

99.9 % är ändå ÖSK-relaterat. Är det lite stiltje i inläggen så är det helt ok att läsa och i hausse så drunknar det bland de övriga. De som protesterar kan ju börja med att skriva mer ÖSK-inlägg;-)
Örebro Kiss Härenstam
2011-11-08 20:55
Ok, absolut, det kan man tycka.

Precis som jag tycker att hockeyn har ett eget forum. Så intressant det är för mig att läsa om Örebro hockey här, lika intressant är det för mig om att läsa om Fjugesta pingpong-klubb. Det finns säkert någon schackklubb i Örebro som är jätte framgångsrik, men här har jag ingen lust att läsa om den.
2011-11-08 20:08
den oumbärlige //Dessutom gjorde väl inte Per J bort sig som ytterback heller när han fick chansen. Han gjorde några misstag men man måste komma ihåg att man måste få spelas in på positionen. Vet inte varför man testar högerytterbackar heller.

Får man bara in en mittback till så får ÖSK per automatik en ny ytterback i Haginge, Då har ÖSK tre innerbackar. Islänningen kanske förhoppningsvis får chansen att träna in sig under vintern i mitten. Tror han blir snäppet bättre nästa säsong. Men tror inte han slår ut Wiktorsson

En spelare som blivit sämre tycker jag är Wirtanen. Förmodligen för att Sixten skolat om honom till en för honom sämre position. Sen har väl skador spelat in en del med missad träning. Wirre ser jag i grund och botten som en klassisk 4-4-2 ytter.

Örebro 'den oumbärlige
2011-11-08 19:59
Ja, Anttonen frisk och hundraprocentig är riktigt vass, det tog ju honom till vinterläger med landslaget. Men jag ser även Haginge som högerback och inte mittback, inte ett dåligt val till höger heller.

Men att man tar hit högerback på provspel får mig att undra. Har man nu helt sålda på Haginge som mittback 2012? Varför skulle man annars söka högerback, om inte Anttonen är borta ett år till?
Annons: