/fotboll/osk/forum/3328.aspx/fotboll/osk/forum/3328.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro lires
2011-11-12 16:27
kcmarten. aspen. franz.
håller med helt och hållet.

när till och med en spelare kommer in och skriver på forumet om hur det ligger till så har man fått det man trott länge bekräftat. sen bryr jag mig inte heller om vem spelaren är. alla har rätt till att uttrycka sig och ha en åsikt.

titanic-liknelsen från kcmarten är klockren.

men vi kanske bara ska blunda för allt, se årets placering som lyckad.

hela laget och ledningen med misstänker jag fick ju åka till sarajevo och äta och dricka gott. vi kom ju också till semifinal i cupen. en väldigt stor framgång. vi hade ju varit nedtränade och skulle formtoppa oss till just cupen. det vet vi alla hur det gick. säsongens viktigaste match och spelarna var oengagerade och verkade redan ha gått på semester.

skaffa en psykolog till klubben har jag skrivit tidigare. plus ösk-ledning gör er av med några själva i ledningen och ett par från finland.
Örebro KCMarten
2011-11-12 16:15
BoP //

Det är vi många som undrar över..
Örebro Bastard on Parade
2011-11-12 16:12
Oroväckande att så mycket som man hoppats på bara är rykten bekräftas av en spelare i A-truppen. Givetvis ska man försöka hålla sånt internt så länge som möjligt, men om det inte händer något?

Varför har Sixten fått förlängt kontrakt om detta har tagits upp till diskussioner med ledningen?
Örebro KCMarten
2011-11-12 16:06
Aspen, Franz //

Håller helt med.

Grodan //

Om en spelare begår brott mot disciplinreglerna bör han få någon typ av straff.Se på Bassombeng som straffades för att han bröt mot reglerna.

Straffen i sig kan se olika ut, t.ex bänkning, böter till klubbkassan el dyl.

Men faktum kvarstår att antingen skiter spelarna i Sixten, vilken jag inte tror ett ögonblick på eftersom inga repressalier har utdelats (Det skulle garanterat stått i NA) eller också skiter Sixten i vad spelarna som inte ingår i hans favoritbok gör. Det tror jag däremot helt på.

Om Sixten verkligen brydde sig skulle krogbesöken upphöra.
Örebro Aspen
2011-11-12 15:58
Efter dagens reaktioner på Trött på´t/ inlägg är jag beredd att tro att vissa Signaturer här jobbar på ÖSK kansli. Alla som kommer med obehagliga sanningar blir misstänkliggjorda. Att sedan en i spelartruppen vågar framföra en åsikt får dom att gå i tok....n. Det ska man inte våga göra!!!
Nu blir det troligen spekulationer och lömska blickar fram till träningsuppehållet.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-12 15:56
Alltså att Trött på't skriver här tycker jag inte skall leda till att man hyperkoncentrerar sig vem det är. Lägg ned det. Det är inte många forum som får "äran" att en spelare ventilerar sina tankar. Närmare källa än så går ju inte få. Koncentrera er istället på vad han skriver. Inte på vem som skriver. Då skrämmer man bara bort den personen. Det kommer säkert undringar i spelartruppen också vem det är. Jag tycker det är starkt och vi skall anstränga oss att skydda han självklara rätt till anonymitet.

Sen får vi inte heller glömma att denna person i första hand uttrycker sina egna åsikter och kanske sina "närmaste". När Alvbåge säger att Sixten är bra påstår massa folk att det kan inte vara sant. När en annan påstår att han är dålig är det plötsligt sant. Vi väljer vår sanningen ibland.

Däremot misstror jag inte om han säger att fler än honom i truppen delar hans åsikt. Jag får helt enkelt lita på det. Vi kan dessutom passa på att få fördomar, rykten och spekulationer bekräftade eller knäckta.

Och jag blir som gammal ÖSK-fans (Jag har följt ÖSK på plats sedan 60 talet) ledsen att läsa hans första inlägg. Jag har haft ett kritiskt perspektiv i flera år och anat, trott eller ibland vetat men också haft fel ibland. Men det är faktiskt värre än jag trodde. Och det gör mig ledsen och jag misströstar. För hur skall denna nuvarande organisation kunna lotsa ÖSK till framgång?

De finns de som skrattar åt att ÖSK-Karl säger att fortsätter det så här hamnar ÖSK i SE. Men faktum är att Kilen sa samma sak på ÖSK-TV och det har ingen skrattat åt är inne vad jag sett.

Sen ser ÖSK-Karl det mer ur ett organisatorisk perspektiv medan Kilen såg det ur ett spelarmaterial-perspektiv (förmodar jag). Men å andra sidan så är det ju svårt att separera dessa två strukturer från varandra eftersom det råder en stark relationen mellan dessa båda objekt.

Och jag säger åter igen. ÖSK måste kanske ändra på mycket. Men börja med att förstärk ledarstaben med en stark kunnig person. En bra ledarfigur. Och börja jobba mer individuellt.

Örebro Grodan
2011-11-12 15:42
Hur vet du att de inte får styrning? Det skulle förvåna mig enormt mycket om inte Sixten & Co pratar om sådant.

Självklart har Sixten ansvar för att följa upp att reglerna hålls, men i slutändan är det ju ett val som spelaren gör. Sixten kan inte vara någon barnvakt och dem. Att man inte ska gå på krogen dagarna innan match vet spelarna om och det har de med all säkerhet fått höra. Men det gör det ändå, och det är ett val från spelarnas sida.

Vad tycker du Sixten ska göra? Ge mig gärna konkreta tips.
Örebro Aspen
2011-11-12 15:38
Märkligt hur djupt tron på Sixten sitter hos vissa här på forumet..

Chipset //Du skriver " Att sprida grejor på forum är ju verkligen lägsta möjliga nivå.". Ja, då är väl det lika bra att stänga forumet. Det räcker tydligen inte med första hands info. Efter "Påskariset" vet alla att det inte är lönt att gå till Sjögren.

Farsen fortsätter (igen) //"Vem skulle riskera att det kom ut?". Hu vad hemskt det låter.
Örebro KCMarten
2011-11-12 15:33
Grodan //

Ja, det tror jag.

Vi pratar om unga killar som behöver styrning men inte får det.

Det går inte att snacka bort. Även jag håller med om att det är förkastligt att gå på krogen dagen före match så är det alltid ledningens ansvar.
OM ledningen tillåter att spelarna gör detta gång på gång så har de visat att det är ok. Då blir det enligt klubbens regler oavsett vad vi tycker.

För du kan väl inte mena att Sixten inte har ansvar för att följa upp att klubbens regler hålls?
Örebro Grodan
2011-11-12 15:22
Så det är Sixtens fel att de går på krogen innan match? Okey... Du utgår alltså från att spelarna inte själva fattar att de inte ska gå på krogen innan match? Säger väl mer om spelarnas oprofessionellt, än om tränarens egenskaper.

Det ska ju vara en självklarhet att man inte går på krogen dagarna innan match. Sådant lär man sig av sunt förnuft.

Du kan inte skylla på Sixten när de är på krogen, det är bara patetiskt.

"Så när polarna frågar om man skall hänga med på krogen så kommer tanken "visst, Sixten skiter ju ändå i vad jag gör"."

Men helt seriöst, tror du de resonerar på det viset?

Örebro KCMarten
2011-11-12 15:16
Gatutsio //

Varför är det lågt?

I et öppet samhället skall alla få uttrycka sig om vad man vill och var man vill.
Om nu den här spelaren anser att utvecklingen i ÖSK kan få en bättre utveckling genom att skriva sina egen uppfattning här inne så är det väl hans egen sak, eller hur?

Sen att du inte håller med honom är väl en annan sak, men det betyder väl inte att det är lågt? Hade du tyckt att det varit lika lågt om han hade haft samma uppfattning som dig?
Örebro KCMarten
2011-11-12 15:10
Ordem e Progresso, Grodan //

För det första är många av spelarna unga och behöver styrning. De är inte barn, men många av dem är heller inte vuxna fullt ut.

Jag har jobbat med personalstyrning tillräckligt länge för att veta att om en grupp underpresterar så beror det på ledningen och inte de anställda själva.

En organisation är som ett urverk där allt måste fungera. ÖSK har bra spelare på pappret men presterar ändå inte, då är något fel.

Spelarna är på krogen direkt i anslutning till match vilket bevisligen inte är ok.
Sluta gnäll på beteendet och fråga istället VARFÖR?

Med ett fungerande ledarskap händer inte detta.Alla vet vad deras mål är både för laget och individuellt. De vet vad de skall satsa på i träningen och har en väl genomarbetad, individuell, utvecklingsplan.

Med ett ledarskap som inte kommunicerar så vet inte den enskilde individen vad han skall göra. Han fullföljer gruppträningarna och gör det han blir tillsagd att göra. Men uteblir de personliga samtalen så växer frustrationen tills man slår ut med armarna och ger upp.

Då börjar man prioritera om. Så när polarna frågar om man skall hänga med på krogen så kommer tanken "visst, Sixten skiter ju ändå i vad jag gör".

Får man då inte ens en repressalie för detta så kommer krogbesöken fortsätta och spelarna får en bekräftelse på att det spelar ingen roll vad han gör. Sixten struntar ändå i det.

Sen till spelarnas professionalism. De är proffs.Tillräckligt mycket för att fatta att de inte kan lägga ner träningen om de vill vidare. Så om de vore oproffesionella skulle nog många va dem lägga av helt. Det har redan hänt. Se på Berra som kanske hade den mest utsatta situationen ang kom munikationsförmågan med Sixten. En fullständigt misshandlad backtalang som vi skulle haft mycket nytta av idag om han fått styrning, ledarskap och en sund utveckling.Sixten valde att frysa ut honom istället.

Så skäll inte på spelarna. Ifrågasätt vad sjutton tränarna och klubbledningen gör för att förbättra situationen. Just nu är det en" låt gå"-mentalitet som visar sig i att spelarna FÅR gå på krogen, Bedoya kan skita i europaspel och Alvbåge kan sitta på presskonferens i Göteborg under säsong. Allt detta utan att klubben bryr sig.

Det var knappast däckspersonalens fel att Titanics kapten satte kursen på ett isberg.
Örebro Grodan
2011-11-12 15:08
Lires,

Alla negativa åsikter skall hållas inom laget, det är väl självklart? Man ska inte gå ut och klaga i media, eller du kanske tycker det? Vilka effekter får det då?

Det gäller att sprida en positiv bild kring en klubb. Det gör man genom att visa en positiv sida utåt, och sedan ta all negativitet inom klubben.
Örebro gatutsio
2011-11-12 15:08
så fegt och låg nivå av spelaren att skriva här
inte ens värt att kommenteras
är säkert någon av pojkarna vi köpte från forward
som har stora problem med sin självbild
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-12 15:01
Visst har man kritiserat Sjögren ibland men det har ju berott på att man trott att han har haft mer makt än vad han i realiteteten haft kanske. Men det kan man ju inte veta om man inte är på insidan s a s. Han har ju ändå varit ansiktet utåt och den som besvarat alla frågor osv. Men han kanske bara är en marionett. Inte vet jag.
Örebro lires
2011-11-12 15:00
kcmarten. du är värd 100 tummar för ditt inlägg. kunde inte uttryckt mig bättre själv.

grodan. men det är ok för alvbåge, kihlen och alla andra att uttrycka sig i media eller hur tänkte du nu?
Örebro Grodan
2011-11-12 14:57
Skulle detta hänt i ett storlag i Europa, låt säga Chelsea, att en spelare gör som han gör nu. Då hade han fått höga böter, avstängning eller i värsta fall sparken.
Örebro Ordem e Progresso
2011-11-12 14:56
KCMarten

Håller med på samtliga punkter.
Örebro KCMarten
2011-11-12 14:51
Alltså, man undrar..

ÖSK presterar ett uselt resultat med en speltrupp som uppenbart har noll i inställning.

Man lyckas bara få småsmulor för två unga landslagsmän där andra klubbar får två siffrigt för talanger. Tongivande spelare väljer att hellre gå som bosman än att skriva nya kontrakt med ÖSK.

Utöver detta finns det ett vedertaget missnöje med hur klubben sköts och bara genom att besöka en tränin så ser man att truppen inte måpr bra.

Tränarparet kan inte kommunicera eller utveckla sina spelidéer och visar på en usel matchcoachning. Lag uppställningar är High Chaparall och spelare får spela på onaturliga positioner eller inte alls, trots goda träningsresultat.

Klubbledningen visar på en fullständig oförmåga att planera och gör panikvärvningar i sommarfönstret TROTS att man vet att man har utgående kontrakt. Sen när man väl värvar så sätter sixten den nya värvningen på bänken så var den bortkastad. detta sker inte bara en gång utan TVÅ ÅR I RAD!!

Tränarna har också visat i praktiskt handling att man inte kan ta tillvara talanger utan skapar frustration och och ovissheter, eftersom de aldrig talar om för spelarna själva vad de anser om deras prestation.

Allt de jag skrivit nu och lite till har stötts och blötts under hela året och kan veriferas genom diverse tidningsartiklar, foruminlägg, intervjuer, personliga kontakter, tidigare spelare som talar ut m.m.

TROTS DETTA finns det ett antal forumskribenter som fortfarande raljerar över att detta är nonsen, allt är frid ochn fröjd och om någon klagar skall dessa kölhalas och misstänkliggöras, istället för att ta in de uppenbara signalerna.

Varför? Jag tar mig för pannan och tycker att det är obegripligt.

Hade ÖSK varit ett företag hade ledningen fått sparken sedan länge och en helt ny organisation hade sjösatts. Sen hade man tagit alla ut på en kick-off för att svetsa samman teamet för att lyckas bättre. Man hade lyssnat på organisationen och sammanställt strategier. Man hade gett ut pressrelease på pressrelease för att visa på den nya inslagna vägen och haft en tät mediakontakt.

Vad händer inom ÖSK? Tja, man hoppas på att Haddad skall bli frisk..

Som sagt, man tar sig för pannan..
Örebro Grodan
2011-11-12 14:50
KCMarten,

Det är väl klart man blir frustrerad när en spelare skriver på vårt om hur jäkla dåligt allting är i vår klubb. Han ska inte yttra sig ett dugg om det utåt. Han ska ta det med sportchef, styrelse, tränare eller liknande. Det han gör är att förvärra situationen, och det måste han få veta om.

Vi är mitt inne i en viktig fas då vi ska värva spelare. Då går han ut och sätter klubben i en väldigt knivig situation. Kommer sånt här ut i media, då blir det inte lättare att locka hit duktiga spelare.

Jag blir så trött på det här att alla bara skyller ifrån sig. Man får gå till sig själv och göra det som för bäst för klubben. Det är upp till var och en! Man nåste kunna se sin egen del i misslyckandet.
Örebro Ordem e Progresso
2011-11-12 14:48
KCMarten

Men herregud! Sluta försvara spelarna som om de vore ofelbara.

"Om spelarna hellre går på krogen än spelar fotboll så är det naturligtvis ett tecken på att något inte är bra."

NEJ! Det är ett tecken på att man inte tar sin karriär på allvar, och känner att den allsvenska lunken är det längsta man kommer att gå. Oavsett hur dålig stämning det är och hur dåligt det går, så kan man inte gå ut på krogen eller göra annat olämpligt under pågående säsong. Det ansvaret ligger på elitidrottaren själv, och inte på resultat inom klubben.

Det låter som om det vore barn du pratar om, vilket man ibland kan tro att det rör sig om, så du är ursäktad.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-12 14:47
Sixten och Mosander är inga mysfarbror. De är inga tränare som bidrar till någon vidare sammanhållning i truppen. Det är inte så de arbetar helt enkelt.
Redax
2011-11-12 14:45
Bara för att avfärda relevansen på om "Trött på´t" är en spelare eller inte i ÖSK så kan vi meddela att så är fallet då vi har haft kontakt med spelaren i fråga.
Örebro KCMarten
2011-11-12 14:38
Grodan mf.l //

Ja, för sjutton. Skäll ut spelarna. Se till att de skärper sig annars blir det andra bulla.. eller..

Skärp er nu, snälla..

Om spelarna hellre går på krogen än spelar fotboll så är det naturligtvis ett tecken på att något inte är bra. Det försvinner inte för att man skäller ut de spelare som skall prestera på planen.

Jag säger det igen. Fråga istället varför spelarna tycker att det är roligare att gå på krogen än att vinna Allsvenska matcher?

Så sluta kasta er över effekterna. Börja fokusera på orsakerna istället. Om spelarna trivs, känner att deras prestation tas på allvar och att deras utveckling märks så kommer resultaten på planen att förbättras och krogbesöken försvinner, tro mig.

Så sluta gnäll på spelarna. Den enda effekten det får är att de inte ens får respons från fansen och då är de definitivt borta inom kort. Vi lär dessutom inte kunna värva några nya eftersom spelare i de olika lagen faktiskt pratar med varandra.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-12 14:38
Trött på´t/

du har fortfarande inte svarat på min fråga ang krogen...Du kanske rent av var en utav dom som fick varningar och var nära att stängas av...=)
Örebro Grodan
2011-11-12 14:37
Men snälla, om någon uppger sig vara en spelare från a-truppen och börjar här på vårt forum. Då är det väl så självklart det kan bli att folk börjar spekulera om vem det kan vara, eller hur?
Örebro Ordem e Progresso
2011-11-12 14:35
Trött på´t

Vad trodde du skulle hända när du skrev att du spelar i ÖSK? Om du inte insåg att denna "gissningslek" var oundviklig så är du väl naiv.
Örebro Grodan
2011-11-12 14:34
Och Marcus, var inte bitter och besviken på Sixten bara för att du inte fick spela så mycket i år. Du var totalt under isen i år och förtjänade inte att spela. Men vill du skylla det på Sixten, så visst. Men det är upp till dig att bevisa att du vill spela, simple as.
Örebro Lekiller
2011-11-12 14:33
Trött på´t/

Är nog snarare som så att det uppstår stora frågetecken när spelare som Alvbåge och Nordin går ut och säger att Sixten är den bästa de haft.

Det har liksom inte gått ihop med saker som man har kunnat se utifrån. Saker som vi har misstänkt luktat illa.

Men vi kan ju inte göra så mycket annat än att skriva av oss här på svenska fans. Tror inte herr Sjören bryr sig så mycket om vad vi skriver. Därav menade jag att det borde vara ert ansvar i truppen att ta upp detta med en Sjögren. Då det faktiskt är er arbetsplats och situation.
Örebro Ordem e Progresso
2011-11-12 14:32
Nja, tror varken Astvald eller Rosendal skulle skriva med just dessa ord... Känns som någon lite äldre i så fall. Det finns inte så många alternativ faktiskt.

Men för att kommentera; Om nu stämningen och allt är så förbannat dåligt som du beskriver det, så är det ju bara ren apati av alla inblandade att inte göra något åt saken. Vantrivs man så gör man något åt saken. Trodde det låg i varje idrottares natur att alltid sträva efter vinster och ha en stark egen vilja, men tydligen inte.
Annons: