/fotboll/osk/forum/3326.aspx/fotboll/osk/forum/3326.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farside
2011-11-12 21:16
Aspen : hur kan det bli bättre genom att använda Svenskafans forumet att framföra sina åsikter? (som spelare i truppen dvs) Tala gärna om det för mig!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-12 21:15
Aspen // Jag tycker inte heller att NA skulle hänga ut t ex vilka som festat. Jag vet delvis vilka det är och lite till och har också fått förfrågningar från "folk som skriver" vilka det är. Jag har dock vägrat att säga namnen. Men samtidigt är det rätt många som vet vilka det är. De syntes ju ändå på krogen så ofta.

Vad jag menar är att man skulle kanske ställt ledande figurer inom organisationen mot väggen och fråga vilken alkoholpolicy som gäller i klubben och om man överhuvudtaget vet att en del spelare super skallen av sig och återhämtar sig på dansgolvet sent på nätterna regelbundet?

Jag är ingen nykterist själv och kräver inte att spelarna skall vara det heller. Men under den aktiva karriären och onseason anser jag att spelarna, så länge det inte är längre sammanhängande ledighet, skall sköta kost, sömn och avhålla sig från alkohol. Många människor betalar ganska mycket pengar för att få se dem prestera. Det är det som betalar deras lön. Då tycker jag spelarens motprestation skall vara att optimera förutsättningarna att leverera.

Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-12 21:11
Allt detta kanske är någon slags kupp? Trött på´t kanske inte bara är en spelare utan ett ett gäng spelare under ett pseudonym.

Oj vad konspirationiskt det blev. Aja...
Örebro Aspen
2011-11-12 21:06
Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)// NA (Uddling) har skrivit att det är mycket fel inom ÖSK i sina krönika. Men man vill väl inte peka ut enskilda individer med rätt till ett eget liv.
Om NA skulle skriva vem ett s/v nick som vill vara anonym är, så kommer NA få mycket svårt med relationen till alla uppgriflämnare sedan.
Örebro Aspen
2011-11-12 21:01
Farside// Då får vi lämna WO. Trött På´t har riskerat (som det låter här) något för att göra ÖSK bättre.
2011-11-12 21:00
Eftersom vi vet att NA läser här emellanåt är jag lite förvånad över att inte ett repotage kommit tidigare då det antytts både det ena och det andra här. Jag trodde t ex att man skulle titta lite på det runt allt festande i somras. Det var naturligtvis inte alla spelare som deltog i det men tillräckligt många och viktiga för att det borde ha uppmärksammats
Örebro Farside
2011-11-12 20:58
Jag kan bara summera detta med : Jag vill aldrig mer se Trött På´t vandra in på BA iklädd våra fina svartvita färger , vem det än må vara!
Örebro Hea
2011-11-12 20:57
NA vet mer om ÖSK och truppen än dom flesta tror, ganska infiltrerade faktiskt!
2011-11-12 20:56
Hea // Vet du hur de kan veta det?

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-11-12 20:55
Nej jag säger inte att han kommer avslöja det, men sånt där kommer fram förr eller senare.

Och jag säger inte att ledningen är bra eller att SIxten är fantastisk heller. Jag tycker man kan byta ut ganska många, exempelvis Sjögren som enligt mig inte håller måttet.
2011-11-12 20:54
Hea//

Jobba du möjligen på NA ;).
Örebro Hea
2011-11-12 20:52
Ojojoj NA vet redan vem Trött På´t är, så vi får se vad som kommer i tidningen framöver om det verkligen är en spelare i ÖSK lr inte! Är det en ÖSK spelare så kommer det ut i tidningen innan onsdag, inte med namn men ett reportage! Spännande :-)
2011-11-12 20:50
Aspen // Det är Sjögren som röstar från massa olika datorer ;)))
Örebro Aspen
2011-11-12 20:49
Fantastiskt bara av Brunet Hay Pino att samla 34 röster på så kort speltid. Är det dom som värvade honom som givit honom sin röst?
2011-11-12 20:48
Aspen // Tyckte @ Farsen fortsätter rappade upp alla goda skäl som finns att INTE avslöja sitt namn
2011-11-12 20:44
Knotte // Måste ju vara polackerna? Blir ju pinsamt att dela ut priset till honom under sådana förutsättningar?
Örebro Knotte
2011-11-12 20:42
Franz Flääsklepp håller helt med dig. Rama är den bästa, men han har bara 182 röster mot Riskis 2377.
Örebro Aspen
2011-11-12 20:41
Hot från en represiv organisation?:
"Kommer bli oerhört pinsamt för denne gosse om/när det kommer fram vem han är, och ska förklara för sina medspelare, chef, tränare mfl att han tycker att han är lite bättre än de och tycker det är skittråkigt att träna med de."

Är detta skrivit innefrån ÖSK eller är det en supporter som spekulerar?

Så de vanliga överdrifterna när någon framför en åsikt:
"han är lite bättre än de och tycker det är skittråkigt att träna med de."
Detta har jag INTE läst någonstans i Trött på´t/ inlägg.
Örebro Aspen
2011-11-12 20:35
Dax för repris:
"Efter dagens reaktioner på Trött på´t/ inlägg är jag beredd att tro att vissa Signaturer här jobbar på ÖSK kansli. Alla som kommer med obehagliga sanningar blir misstänkliggjorda. Att sedan en i spelartruppen vågar framföra en åsikt får dom att gå i tok....n. Det ska man inte våga göra!!!
Nu blir det troligen spekulationer och lömska blickar fram till träningsuppehållet"

Vad är viktigast ? Vad som sägs eller vem som säger det. Givitvis båda. Det som Trött på´t/ säger har sagts förut MEN dom sagt det har misstänkliggjorts (T ex ÖSK-Karl, långvarig supporter som även hjälpt klubben med peningabidrag hånas och misstänkliggörs, fy fan vad dåligt). Nu är det en i truppen som först försökt lösa det internt men det gick inte. Nu har han bara bekräfta det som skrivits tidigare.
Som sagt kansliet hamrar på tangentborden.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-11-12 20:30
En del skriver (sammanfattningsvis)"att det är bra att en spelare skriver vad som händer så vi fans öppnar ögonen"

Hallå! Är det nån här inne som tror att hela truppen sitter i bastun efter varje träning och kliar varandras ryggar och blir matade med vindruvor av Sixten ?? Såklart kan inte alla gå ihop eller vara nöjda rent mänskligt sett. Men man går väl för fan inte in och skriver om hur många tårar man fäller innan varje träning, PÅ ETT FORUM FÖR FANS när man anses vara ett fotbollsproffs!?

Kommer bli oerhört pinsamt för denne gosse om/när det kommer fram vem han är, och ska förklara för sina medspelare, chef, tränare mfl att han tycker att han är lite bättre än de och tycker det är skittråkigt att träna med de.

Kommer som sagt bli väldigt svårt för denna spelare att komma långt i karriären om han fortsätter i den här stilen vid motgångar.
2011-11-12 20:29
Knotte : Haha -- Helt sjuk om Riski skulle bli årets spelare pga polackerna ;)

Självklart måste Rama vara årets spelare i ÖSK. Han måste vara ohotad. Utan polacker vill säga.

Däremot var Riskis mål snyggt. Men jag håller ändå Rama:s mål som svårare att göra och därför förtjänar priset. Att driva bollen rakt igenom både Djurgården och Norrköpings mittfält och sedan avsluta klapprent står högt i kurs hos mig
Örebro Farside
2011-11-12 20:25
Grixx : ja som du även säger , det blir absolut inte lättare att värva in nya kvalitetsspelare efter detta heller... Nej usch , som jag sagt innan , lös detta internt för bövelen , så gör normala företag!
Örebro Bulten i Boo
2011-11-12 20:24
Trött på't// Har gjort det, men blev refuserad...!! Nu är det din tur att avslöja ditt namn!!!!
Örebro Grixx
2011-11-12 20:18
Oj oj, här händer det grejer när man är borta en eftermiddag.

Oroande om det är sant och om majoriteten av spelare skulle hålla med och oroande för vad som händer efter dessa inlägg från Trött på´t.

Helt klart kommer det att bli ett jäkla hallaballo i ÖSK i morgon eller redan i kväll rent av. Helt klart kommer det även att generera ett antal arbetstimmar på flera sportredaktioner, NA givetvis men sedan alla övriga nationella medier.

Det är en STOR grej när en allsvensk spelare går ut i Svenska Fans anonymt och säger detta.

Det jag hoppas är att det är någon ung spelare som med liten erfarenhet av flera tränare och klubbar som missbedömt situationen grovt.

Är det inte så kan det bli en jobbig höst/vår där bra spelare som nu var på väg in i klubben drar med svansen mellan benen och klubben får en svår säsong 2012, rent av att det går åt helvete.

Av texten av döma så kommer alla i ÖSK veta ganska väl vem som skrivit om nu inte Redax har agerat spökskrivare åt honom och förvanskat språket och stavningarna.

Stor undran över vad som kommer att hända och är verkligen dubbelt oroad som jag skrev här ovan.
2011-11-12 20:18
Nej de vill inte veta. Och om någon ändå träder fram och smolkar ned den idealistiska och romantiska bilden är de en förrädare. Här har man hävdat att Sixten är Gud själv och klubben så bra och så kommer det in en Quisling och fullständigt krossar den uppfattningen!

Bulten i Boo är helt desperat i sin frustration i att vilja vet hans namn att jag börjar tro att han jobbar direkt eller indirekt med/i ÖSK. Vilket iofs inte är fel men som gör honom mer intresserad att veta vem det är än någon annan.

Lex Bratt gosse! Lex Bratt! Faan vad det sticker, eller hur? ;0)
Örebro Knotte
2011-11-12 20:13
Polen-supportrarna har börjat rösta!!!!. På ÖSKs hemsida har Riski nu under helgen fått över 2000 röster i omröstningen för årets spelare och en hel del också till årets mål.
2011-11-12 20:07
Vill vi verkligen INTE veta vad som sker bakom kulisserna?

Eller är det bättre att gå efter devisen: Det man inte vet, mår man inte dåligt av?

Om det är missförhållanden och annat i den klubb man älskar så vill i alla fall jag veta det.
Örebro Farside
2011-11-12 20:06
Widemarsh : huvudet på spiken! jag kunde inte formulerat mig bättre själv! mycket bra inlägg!
Örebro Bulten i Boo
2011-11-12 20:04
franz// sorry, men skriver här oberoende av hur jag uppfattas av andra...
Örebro Farside
2011-11-12 20:04
Trött på´t : nu ber jag om ursäkt för mitt ordval igen , men jag kommer inte på några bättre ord : Vad fan menar du med att man inte är så stor på jorden när man sitter öga mot öga med sin arbetsgivare???? är du så jävla dålig på ditt jobb att du inte kan vädra dina åsikter öppet?
Nej fy fan ! AVGÅ Trött på´t!

lires : då borde du verkligen förstå att man inte kritiserar sin arbetsgivare på det sätt han nu gjort!

Vekling....
Annons: