/fotboll/osk/forum/3324.aspx/fotboll/osk/forum/3324.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro KCMarten
2011-11-12 15:16
Gatutsio //

Varför är det lågt?

I et öppet samhället skall alla få uttrycka sig om vad man vill och var man vill.
Om nu den här spelaren anser att utvecklingen i ÖSK kan få en bättre utveckling genom att skriva sina egen uppfattning här inne så är det väl hans egen sak, eller hur?

Sen att du inte håller med honom är väl en annan sak, men det betyder väl inte att det är lågt? Hade du tyckt att det varit lika lågt om han hade haft samma uppfattning som dig?
Örebro KCMarten
2011-11-12 15:10
Ordem e Progresso, Grodan //

För det första är många av spelarna unga och behöver styrning. De är inte barn, men många av dem är heller inte vuxna fullt ut.

Jag har jobbat med personalstyrning tillräckligt länge för att veta att om en grupp underpresterar så beror det på ledningen och inte de anställda själva.

En organisation är som ett urverk där allt måste fungera. ÖSK har bra spelare på pappret men presterar ändå inte, då är något fel.

Spelarna är på krogen direkt i anslutning till match vilket bevisligen inte är ok.
Sluta gnäll på beteendet och fråga istället VARFÖR?

Med ett fungerande ledarskap händer inte detta.Alla vet vad deras mål är både för laget och individuellt. De vet vad de skall satsa på i träningen och har en väl genomarbetad, individuell, utvecklingsplan.

Med ett ledarskap som inte kommunicerar så vet inte den enskilde individen vad han skall göra. Han fullföljer gruppträningarna och gör det han blir tillsagd att göra. Men uteblir de personliga samtalen så växer frustrationen tills man slår ut med armarna och ger upp.

Då börjar man prioritera om. Så när polarna frågar om man skall hänga med på krogen så kommer tanken "visst, Sixten skiter ju ändå i vad jag gör".

Får man då inte ens en repressalie för detta så kommer krogbesöken fortsätta och spelarna får en bekräftelse på att det spelar ingen roll vad han gör. Sixten struntar ändå i det.

Sen till spelarnas professionalism. De är proffs.Tillräckligt mycket för att fatta att de inte kan lägga ner träningen om de vill vidare. Så om de vore oproffesionella skulle nog många va dem lägga av helt. Det har redan hänt. Se på Berra som kanske hade den mest utsatta situationen ang kom munikationsförmågan med Sixten. En fullständigt misshandlad backtalang som vi skulle haft mycket nytta av idag om han fått styrning, ledarskap och en sund utveckling.Sixten valde att frysa ut honom istället.

Så skäll inte på spelarna. Ifrågasätt vad sjutton tränarna och klubbledningen gör för att förbättra situationen. Just nu är det en" låt gå"-mentalitet som visar sig i att spelarna FÅR gå på krogen, Bedoya kan skita i europaspel och Alvbåge kan sitta på presskonferens i Göteborg under säsong. Allt detta utan att klubben bryr sig.

Det var knappast däckspersonalens fel att Titanics kapten satte kursen på ett isberg.
Örebro Grodan
2011-11-12 15:08
Lires,

Alla negativa åsikter skall hållas inom laget, det är väl självklart? Man ska inte gå ut och klaga i media, eller du kanske tycker det? Vilka effekter får det då?

Det gäller att sprida en positiv bild kring en klubb. Det gör man genom att visa en positiv sida utåt, och sedan ta all negativitet inom klubben.
Örebro gatutsio
2011-11-12 15:08
så fegt och låg nivå av spelaren att skriva här
inte ens värt att kommenteras
är säkert någon av pojkarna vi köpte från forward
som har stora problem med sin självbild
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-12 15:01
Visst har man kritiserat Sjögren ibland men det har ju berott på att man trott att han har haft mer makt än vad han i realiteteten haft kanske. Men det kan man ju inte veta om man inte är på insidan s a s. Han har ju ändå varit ansiktet utåt och den som besvarat alla frågor osv. Men han kanske bara är en marionett. Inte vet jag.
Örebro lires
2011-11-12 15:00
kcmarten. du är värd 100 tummar för ditt inlägg. kunde inte uttryckt mig bättre själv.

grodan. men det är ok för alvbåge, kihlen och alla andra att uttrycka sig i media eller hur tänkte du nu?
Örebro Grodan
2011-11-12 14:57
Skulle detta hänt i ett storlag i Europa, låt säga Chelsea, att en spelare gör som han gör nu. Då hade han fått höga böter, avstängning eller i värsta fall sparken.
Örebro Ordem e Progresso
2011-11-12 14:56
KCMarten

Håller med på samtliga punkter.
Örebro KCMarten
2011-11-12 14:51
Alltså, man undrar..

ÖSK presterar ett uselt resultat med en speltrupp som uppenbart har noll i inställning.

Man lyckas bara få småsmulor för två unga landslagsmän där andra klubbar får två siffrigt för talanger. Tongivande spelare väljer att hellre gå som bosman än att skriva nya kontrakt med ÖSK.

Utöver detta finns det ett vedertaget missnöje med hur klubben sköts och bara genom att besöka en tränin så ser man att truppen inte måpr bra.

Tränarparet kan inte kommunicera eller utveckla sina spelidéer och visar på en usel matchcoachning. Lag uppställningar är High Chaparall och spelare får spela på onaturliga positioner eller inte alls, trots goda träningsresultat.

Klubbledningen visar på en fullständig oförmåga att planera och gör panikvärvningar i sommarfönstret TROTS att man vet att man har utgående kontrakt. Sen när man väl värvar så sätter sixten den nya värvningen på bänken så var den bortkastad. detta sker inte bara en gång utan TVÅ ÅR I RAD!!

Tränarna har också visat i praktiskt handling att man inte kan ta tillvara talanger utan skapar frustration och och ovissheter, eftersom de aldrig talar om för spelarna själva vad de anser om deras prestation.

Allt de jag skrivit nu och lite till har stötts och blötts under hela året och kan veriferas genom diverse tidningsartiklar, foruminlägg, intervjuer, personliga kontakter, tidigare spelare som talar ut m.m.

TROTS DETTA finns det ett antal forumskribenter som fortfarande raljerar över att detta är nonsen, allt är frid ochn fröjd och om någon klagar skall dessa kölhalas och misstänkliggöras, istället för att ta in de uppenbara signalerna.

Varför? Jag tar mig för pannan och tycker att det är obegripligt.

Hade ÖSK varit ett företag hade ledningen fått sparken sedan länge och en helt ny organisation hade sjösatts. Sen hade man tagit alla ut på en kick-off för att svetsa samman teamet för att lyckas bättre. Man hade lyssnat på organisationen och sammanställt strategier. Man hade gett ut pressrelease på pressrelease för att visa på den nya inslagna vägen och haft en tät mediakontakt.

Vad händer inom ÖSK? Tja, man hoppas på att Haddad skall bli frisk..

Som sagt, man tar sig för pannan..
Örebro Grodan
2011-11-12 14:50
KCMarten,

Det är väl klart man blir frustrerad när en spelare skriver på vårt om hur jäkla dåligt allting är i vår klubb. Han ska inte yttra sig ett dugg om det utåt. Han ska ta det med sportchef, styrelse, tränare eller liknande. Det han gör är att förvärra situationen, och det måste han få veta om.

Vi är mitt inne i en viktig fas då vi ska värva spelare. Då går han ut och sätter klubben i en väldigt knivig situation. Kommer sånt här ut i media, då blir det inte lättare att locka hit duktiga spelare.

Jag blir så trött på det här att alla bara skyller ifrån sig. Man får gå till sig själv och göra det som för bäst för klubben. Det är upp till var och en! Man nåste kunna se sin egen del i misslyckandet.
Örebro Ordem e Progresso
2011-11-12 14:48
KCMarten

Men herregud! Sluta försvara spelarna som om de vore ofelbara.

"Om spelarna hellre går på krogen än spelar fotboll så är det naturligtvis ett tecken på att något inte är bra."

NEJ! Det är ett tecken på att man inte tar sin karriär på allvar, och känner att den allsvenska lunken är det längsta man kommer att gå. Oavsett hur dålig stämning det är och hur dåligt det går, så kan man inte gå ut på krogen eller göra annat olämpligt under pågående säsong. Det ansvaret ligger på elitidrottaren själv, och inte på resultat inom klubben.

Det låter som om det vore barn du pratar om, vilket man ibland kan tro att det rör sig om, så du är ursäktad.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-12 14:47
Sixten och Mosander är inga mysfarbror. De är inga tränare som bidrar till någon vidare sammanhållning i truppen. Det är inte så de arbetar helt enkelt.
Redax
2011-11-12 14:45
Bara för att avfärda relevansen på om "Trött på´t" är en spelare eller inte i ÖSK så kan vi meddela att så är fallet då vi har haft kontakt med spelaren i fråga.
Örebro KCMarten
2011-11-12 14:38
Grodan mf.l //

Ja, för sjutton. Skäll ut spelarna. Se till att de skärper sig annars blir det andra bulla.. eller..

Skärp er nu, snälla..

Om spelarna hellre går på krogen än spelar fotboll så är det naturligtvis ett tecken på att något inte är bra. Det försvinner inte för att man skäller ut de spelare som skall prestera på planen.

Jag säger det igen. Fråga istället varför spelarna tycker att det är roligare att gå på krogen än att vinna Allsvenska matcher?

Så sluta kasta er över effekterna. Börja fokusera på orsakerna istället. Om spelarna trivs, känner att deras prestation tas på allvar och att deras utveckling märks så kommer resultaten på planen att förbättras och krogbesöken försvinner, tro mig.

Så sluta gnäll på spelarna. Den enda effekten det får är att de inte ens får respons från fansen och då är de definitivt borta inom kort. Vi lär dessutom inte kunna värva några nya eftersom spelare i de olika lagen faktiskt pratar med varandra.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-12 14:38
Trött på´t/

du har fortfarande inte svarat på min fråga ang krogen...Du kanske rent av var en utav dom som fick varningar och var nära att stängas av...=)
Örebro Grodan
2011-11-12 14:37
Men snälla, om någon uppger sig vara en spelare från a-truppen och börjar här på vårt forum. Då är det väl så självklart det kan bli att folk börjar spekulera om vem det kan vara, eller hur?
Örebro Ordem e Progresso
2011-11-12 14:35
Trött på´t

Vad trodde du skulle hända när du skrev att du spelar i ÖSK? Om du inte insåg att denna "gissningslek" var oundviklig så är du väl naiv.
Örebro Grodan
2011-11-12 14:34
Och Marcus, var inte bitter och besviken på Sixten bara för att du inte fick spela så mycket i år. Du var totalt under isen i år och förtjänade inte att spela. Men vill du skylla det på Sixten, så visst. Men det är upp till dig att bevisa att du vill spela, simple as.
Örebro Lekiller
2011-11-12 14:33
Trött på´t/

Är nog snarare som så att det uppstår stora frågetecken när spelare som Alvbåge och Nordin går ut och säger att Sixten är den bästa de haft.

Det har liksom inte gått ihop med saker som man har kunnat se utifrån. Saker som vi har misstänkt luktat illa.

Men vi kan ju inte göra så mycket annat än att skriva av oss här på svenska fans. Tror inte herr Sjören bryr sig så mycket om vad vi skriver. Därav menade jag att det borde vara ert ansvar i truppen att ta upp detta med en Sjögren. Då det faktiskt är er arbetsplats och situation.
Örebro Ordem e Progresso
2011-11-12 14:32
Nja, tror varken Astvald eller Rosendal skulle skriva med just dessa ord... Känns som någon lite äldre i så fall. Det finns inte så många alternativ faktiskt.

Men för att kommentera; Om nu stämningen och allt är så förbannat dåligt som du beskriver det, så är det ju bara ren apati av alla inblandade att inte göra något åt saken. Vantrivs man så gör man något åt saken. Trodde det låg i varje idrottares natur att alltid sträva efter vinster och ha en stark egen vilja, men tydligen inte.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-11-12 14:31
Sen är väl egentligen "trött på´t"s uttalanden inga direkta nyheter? Alla vet väl att det är svårt att ändra på Sixtens lag och att han är envis med sitt spelsystem, och att vissa spelare har svårt med honom. Och att ÖSK är ett lag utan ryggrad måste ändras på till nästa säsong. Och det är inte spelare som "trött på´t" som behövs utan ledartyper som hatar att förlora och som är beredd att svettas och blöda för klubben.

Barsom är för gammal men jag vill ha en som liknar honom till nästa år. Inga fler gnällspikar tack!
Örebro Grodan
2011-11-12 14:29
Till vilket syfte skrev du här? Du tror inte du bara förvärrar situationen? Det är ju sorgligt hur kort du har tänkt den här gången. Och snälla svara på frågorna om hur du ser på att vara på krogen dagen/dagarna innan match. Jag har själv sätt spelare på krogen vid alldeles, alldeles för nära match. Oprofessionellt är bara förnamnet!

"Vad är det för fel på pannkakor"?

Men... Snälla.... Hur... Äh, vart fan ska jag börja. Att du ens ställer frågan säger ju allt. Sorgligt är ordet, sorgligt.

Det är upp till er spelare att skärpa er. Ni beter er som småungar ärligt talat. Skyll inte på allt och alla utan ta tag i det istället. Det är upp till er spelare, ingen annan!
2011-11-12 14:26
Och nu är spekulationerna igång! Man kan ju räkna bort alla centrala anfallare, de som är givna i startelvan plus de som inte är så bra på svenska. :) Kör hårt! Astvald, Rosendal, Wirtanen är väl tänkbara favoriter?
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-12 14:23
Stämningen på detta forum var ju dålig innan Trött på't börja skriva. Så det är ju ingen större skillnad.
Örebro Ordem e Progresso
2011-11-12 14:22
Farsen

Men vad i ÖSK anno 2011 utstrålar professionalism?
2011-11-12 14:21
En spelare som vill säga hur det är i truppen skulle antagligen skriva "jag känner en i laget" eller nåt sånt. Vad tjänar denne på att skriva "jag spelar i laget"?
Örebro Grodan
2011-11-12 14:21
Det är utan tvekan Marcus Astvald som skriver. Utan tvekan.
2011-11-12 14:18
Trött på´t/ Ja det vore kanske naturligt att titta in(vilket jag tror en del av spelarna gör) och eventuellt skriva nåt liknande som "vi ska göra en bättre match nästa gång, heja ÖSK!". Men att som spelare gå in och fälla tårar på ett forum för fans är så oproffsigt att du antagligen aldrig kommer komma speciellt långt i din framtida karriär. Dina uttalanden gör det svårt att tro att du skulle vara en spelare. Vem är så korkad i ÖSK? Vem skulle riskera att det kom ut?

NJA säger jag igen.
Örebro Chipset
2011-11-12 14:17
Trött på´t// Om du nu är ÖSK-spelare så föreslår jag att du använder andra kanaler för att vädra dina åsikter. Att sprida grejor på forum är ju verkligen lägsta möjliga nivå. Därtill är du ju inte säkert att din åsikt delas av de andra spelarna. Vänd dig till din spelarrepresentant, sportchef eller förmedla det i gruppen på annat sätt. Att göra på detta sätt tjänar ingenting till. Det riskerar bara att förvärra stämningen eller än värre, att locka Brändh att skriva ännu en vinklad artikel.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-11-12 14:16
Vilken ödesmättad stämning det är här nu för tiden...inte speciellt skoj att läsa onekligen. Om stämningen är bra i truppen? Förmodligen inte efter den här säsongen. Var stämningen bra i Helsingborg inför säsongen? Nej. Laget var mycket missnöjda med tränarteamet. Hindrade inte HIF att bärga dubbeln.
Det är helt sanslöst att läsa de profetior som gör gällande att vi kommer att åka ur om inte Sixten sparkas. Dock är ju oraklet ÖSK-Karls ord sanning så det kanske är bäst att vara tyst. Man vill ju inte bli anklagad för att ha en massa bokstavskombinationer som alla som inte håller med honom tydligen har. Tröttsamt.
Annons: