/fotboll/osk/forum/3323.aspx/fotboll/osk/forum/3323.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farside
2011-11-12 20:25
Grixx : ja som du även säger , det blir absolut inte lättare att värva in nya kvalitetsspelare efter detta heller... Nej usch , som jag sagt innan , lös detta internt för bövelen , så gör normala företag!
Örebro Bulten i Boo
2011-11-12 20:24
Trött på't// Har gjort det, men blev refuserad...!! Nu är det din tur att avslöja ditt namn!!!!
Örebro Grixx
2011-11-12 20:18
Oj oj, här händer det grejer när man är borta en eftermiddag.

Oroande om det är sant och om majoriteten av spelare skulle hålla med och oroande för vad som händer efter dessa inlägg från Trött på´t.

Helt klart kommer det att bli ett jäkla hallaballo i ÖSK i morgon eller redan i kväll rent av. Helt klart kommer det även att generera ett antal arbetstimmar på flera sportredaktioner, NA givetvis men sedan alla övriga nationella medier.

Det är en STOR grej när en allsvensk spelare går ut i Svenska Fans anonymt och säger detta.

Det jag hoppas är att det är någon ung spelare som med liten erfarenhet av flera tränare och klubbar som missbedömt situationen grovt.

Är det inte så kan det bli en jobbig höst/vår där bra spelare som nu var på väg in i klubben drar med svansen mellan benen och klubben får en svår säsong 2012, rent av att det går åt helvete.

Av texten av döma så kommer alla i ÖSK veta ganska väl vem som skrivit om nu inte Redax har agerat spökskrivare åt honom och förvanskat språket och stavningarna.

Stor undran över vad som kommer att hända och är verkligen dubbelt oroad som jag skrev här ovan.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-12 20:18
Nej de vill inte veta. Och om någon ändå träder fram och smolkar ned den idealistiska och romantiska bilden är de en förrädare. Här har man hävdat att Sixten är Gud själv och klubben så bra och så kommer det in en Quisling och fullständigt krossar den uppfattningen!

Bulten i Boo är helt desperat i sin frustration i att vilja vet hans namn att jag börjar tro att han jobbar direkt eller indirekt med/i ÖSK. Vilket iofs inte är fel men som gör honom mer intresserad att veta vem det är än någon annan.

Lex Bratt gosse! Lex Bratt! Faan vad det sticker, eller hur? ;0)
Örebro Knotte
2011-11-12 20:13
Polen-supportrarna har börjat rösta!!!!. På ÖSKs hemsida har Riski nu under helgen fått över 2000 röster i omröstningen för årets spelare och en hel del också till årets mål.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-12 20:07
Vill vi verkligen INTE veta vad som sker bakom kulisserna?

Eller är det bättre att gå efter devisen: Det man inte vet, mår man inte dåligt av?

Om det är missförhållanden och annat i den klubb man älskar så vill i alla fall jag veta det.
Örebro Farside
2011-11-12 20:06
Widemarsh : huvudet på spiken! jag kunde inte formulerat mig bättre själv! mycket bra inlägg!
Örebro Bulten i Boo
2011-11-12 20:04
franz// sorry, men skriver här oberoende av hur jag uppfattas av andra...
Örebro Farside
2011-11-12 20:04
Trött på´t : nu ber jag om ursäkt för mitt ordval igen , men jag kommer inte på några bättre ord : Vad fan menar du med att man inte är så stor på jorden när man sitter öga mot öga med sin arbetsgivare???? är du så jävla dålig på ditt jobb att du inte kan vädra dina åsikter öppet?
Nej fy fan ! AVGÅ Trött på´t!

lires : då borde du verkligen förstå att man inte kritiserar sin arbetsgivare på det sätt han nu gjort!

Vekling....
Örebro widemarsh
2011-11-12 20:02
Spelare som fejkar skador/sjukdomar för att slippa spela ska bort från klubben omedelbart. Vilket jävla hån mot alla supportrar som älskar den här klubben, och betalar deras alldeles för höga löner.

Men bra att det kommer fram hur oprofessionellt både spelare och ledning sköter sig i den här klubben. Det finns en hel del som är sjukt i ÖSK. På alla nivåer.
Örebro Bulten i Boo
2011-11-12 19:59
tala om vem du är då!! annars tror vi inte ett skit på vad du skriver! är så in i h.....e trött på människor som aldrig kan stå för nåt!!!!
Örebro Penny
2011-11-12 19:50
//Trött på´t

Vilken förändring skulle du vilja se? vad driver dig till att upplysa oss fans.
vill du att se en ny tränare?
ny ledning?

Är majoriteten av spealrna missnöjda? startspealre kontra bänkspelare?

2011-11-12 19:35
rirobban //

Ja, mycket spioner som infiltrera forumet ;).
Örebro KCMarten
2011-11-12 19:34
Att lyfta fram missförhållande är inte, och kommer aldrig vara, fel.

Det finns t.o.m med en lag så skyddar den som vill lyfta fram missförhållanden på arbetsplatsen. Den kallas för Lex Bratt och uppstod i svallvågorna då en anställd på Bofors anmälde sin arbetsgivare för brott mot exportlagen. Något han gjorde efter att flera gånger ohörd försökt lyfta det internt. Resultatet blev att han fick sparken.

Därför skapades lagen för att skydda den här typen av "whistleblowers".

Tack "trött på´t" för att du väljer att lyfta fram missförhållandena i klubben för oss övriga. Detta är INTE skadligt för klubben. Möjligtvis för vissa individers egna privata intressen, men inte för ÖSK.

INGEN är större än klubben.

Sen en fråga till er andra som går i taket för detta. Varför gör ni det?

Det "trött på´t" skrev går ju att vederlägga via forum, bloggar, uttalanden eller bara genom att besöka en träning och se på inställningen hos spelarna.

Så varför dessa starka reaktioner?

Örebro rirobban
2011-11-12 19:29
Värsta konspirationsforumet på länge,,,!
2011-11-12 19:22
Bulten i Boo//

Ok, jag var lite ironisk med att alla skulle framträda med sitt riktiga namn.

jag tycker att alla på detta forum har rätt att vara anonym, vem man än må vara.
Örebro Bulten i Boo
2011-11-12 19:12
krille// har ju redan gjort det, men blev refuserad...
2011-11-12 19:11
Jag tänker inte tjata mycker mer i detta just nu de flesta kan se var jag står i denna fråga. Jag blir bara så upprörd över att människor kräver att han skall framstå med namn (vad skulle det hjälpa? Han är en i truppen har ju bekräftats. Räcker inte det?).

Tänk om någon avslöjat något om hästsvansens vidlyftiga affärer i tid och förhindrat tvångsdegraderingen? Hade den personen också varit en svikare mot klubben?

De som inte sköter och jobbar för klubbens bästa är för mig de som spottar på märket. Inte de som lyfter fram de som missköter sig!

Att det finns så inskränkta enkelseende människor skrämmer mig.

Bulten i Boo // sluta att fokusera på VEM han är utan VAD han skriver

Så. Nu. Blir så arg ;) Ska nöja mig med att bara läsa ett tag framöver ;) Så ni slipper mig ett tag ;)

Örebro lires
2011-11-12 19:10
kolla vad aspen skrev tidigare. ligger jävligt mycket i det.

"Efter dagens reaktioner på Trött på´t/ inlägg är jag beredd att tro att vissa Signaturer här jobbar på ÖSK kansli. Alla som kommer med obehagliga sanningar blir misstänkliggjorda. Att sedan en i spelartruppen vågar framföra en åsikt får dom att gå i tok....n. Det ska man inte våga göra!!!
Nu blir det troligen spekulationer och lömska blickar fram till träningsuppehållet."

kul att få använda stora bokstäver när man kör ctrl+c i alla fall. ;-)
2011-11-12 19:07
Jag tycker vi alla träder fram med våra riktiga namn.
Örebro Bulten i Boo
2011-11-12 19:07
franz, du har nog missat poängen. om jag säger att jag ÄR Mao Tse Tung, ÖSK-Karl, Bertil Perrolf eller vem fan som helst, har jag då bevisat att jag är det?
Örebro lires
2011-11-12 19:04
farside. jag är egenföretagare. räcker det?

bulten. tidigare skrev ju någon under namnet redax att det var en spelare i ÖSK. scrolla tillbaka så hittar du det.

2011-11-12 19:02
Bulten i Boo //Lustigt så olika vi ser på saker:

Att människor avslöjade att George Bush ljög för att hitta en orsak att anfalla Irak är för jävligt och ett svek mot USA!!!! Eller....älskar dessa människor sitt land????

Att man avslöjar att den klubb man älskar har massa brister, som om dessa avhjälptes förmodligen skulle leda till en bättre klubb är för jävligt!!!!

Nu sjunker du rejält i mina ögon
Örebro Farside
2011-11-12 19:02
BiB Håller med dig fullständigt!
2011-11-12 18:58
den oumbärlige // Håller med fullständigt
Örebro Bulten i Boo
2011-11-12 18:56
jag tror inte att det är en spelare i ösk som gömmer sig bakom det nicket utan någon svinig typ som aldrig varit i närheten av spel i något representationslag, utan som nu bara vill göra det lag vi älskar illa, och det gör mig så förbannad! träd fram med namn då!!
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-12 18:55
Jag tycker det är klokt att låta bli att försöka avslöja identiteter bakom nick här. Även om jag tror de flesta bara är nyfikna och är intresserade av vad som sker i ÖSK finns det folk som skulle kunna orsaka massa ont (t.ex. hot) med sådan information. Förutsatt att det faktiskt är en spelare.

Spekulera gärna för er själva eller via PM. Om det är smart eller inte att gå ut här är, och om själva innehållet.
Örebro Farside
2011-11-12 18:54
lires: han har inte rätt att vara anonym , han har begått ett brott , vilket jag skall anmäla honom för! (IRONI)
Örebro Farside
2011-11-12 18:53
lires: Hur gör du när du har problem på ditt jobb? klagar du till tidningen eller talar du med chefen?
om inget händer , vad gör du då? säger upp dig eller tultar vidare och låtsas om som ingenting.

Att Kihlen sågar värvningarna efter hans karriär är enligt mig ok.
Sen har han ju rätt i sin sågning , dessa spelare var katastrof!

Jag har sågat min chef och min tidigare arbetsplats en gång (dock inte i media givetvis) efter att jag slutat.
Alvbåges blogg följer jag inte, så det kan jag inte kommentera.
Örebro lires
2011-11-12 18:52
bulten. du skriver ju att spelaren måste träda fram? varför måste han det? har han inte rätt att vara anonym som alla andra här?
Annons: