/fotboll/osk/forum/3315.aspx/fotboll/osk/forum/3315.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-11-13 12:26
kenya/ Detta handlar inte om nån spelare som är tongivande. Snarare nån som inte platsar och tycker att det är tråkigt.
Örebro Lagge
2011-11-13 12:20
AVGÅ SJÖGREN
AVGÅ SIXTEN/LASSE

RECLAIM ÖSK!
Örebro kenya
2011-11-13 12:17
Är man ett gäng tongivande spelare och är missnöjda så kan man påverka situationen. Varför man inte gjort det vet jag inte. Spelarna är alltid mer värda än tränaren. Messi kommer exempelvis alltid prioriteras högre än Pep.

Om det nu är ett så passt utbrett missnöje från spelarna som vissa påstår så kommer Sixten försvinna. Jag hoppas dock att spelaren vänder denna energi till något positivt för dem själva. Gör en monstersäsong så andra klubbar vill ha er, då slipper ni "skiten".
Örebro Grodan
2011-11-13 12:17
Godzilla Hårddisksson,

Håller verkligen med om punkt ett. Redax hotade med att stänga av de som spekulerade om vem spelaren var. Man kan ju undra hur man inte kunde förutse att spekulationer skulle inträffa. När folk sedan började ställa lite svåra frågor till Redax blev de inläggen raderade. Sånt gör mig riktigt förbannad. Redax måste ju kunna besvara frågor och ta en diskussion som vem som helst. Den där översittarstilen som de hade igår gillar jag inte.

Edit; Det är väl inte omöjligt att vi som kritiserar Redax får ta emot något straff eller liknande nu.
2011-11-13 12:14
Håller med Godzilla. Självmål av både spelare och Redax.
Örebro Grodan
2011-11-13 12:11
KCMarten,

Men varför är det så bra att sådant kommer ut i allmänheten? Är det inte bättre att försöka lösa det inom klubben?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-11-13 12:09
Lite reflektioner efter gårdagen...

* Vad pysslar redax med? Opinionsbildning mot ÖSK:s ledning? Att släppa fram en missnöjd, anonym spelare på ett anonymt forum som domineras av skribenter kritiska mot ledningen är minst sagt häpnadsväckande. Om redax inte kunde förutse reaktionerna och spekulationerna kring spelarens identitet kanske det är dags att investera i en spåkula. Mycket oprofessionellt.

* Hot kan ALDRIG accepteras och de personer som framfört dessa bör givetvis polisanmälas.

* Det är ett pinsamt självmål av spelaren i fråga. Om du är obekväm med att ta det internt eller känner att det bara inte går - gå via spelarkanaler om du vill vara anonym (exempelvis spelarrådet) eller via media om du kan stå för din kritik. Väljer du som nu att ta det genom ett anonymt supporterforum säger det sig självt att reaktionerna blir "klapp-på-axeln-" av Sixtenbelackarna samt "feg-varför-skadar-du-klubben" av Sixtenförespråkarna. Inget konstruktivt kommer med andra ord följa av detta.
Det kommer inte finnas ett enda fotbollslag i världen där samtliga spelare älskar tränaren och allt är frid och fröjd. De som får spela uppskattar oftast detta, de som inte får spelar förstår inte varför.

* Stämningen på forumet är allmänt väldigt hård, fördömande och splittrande. Jävligt trist. Redax gjorde knappast saken bättre.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-13 12:04
Grodan//

Vad är det som säger att det bara är han? Alla spelare skriver inte på forumet.
Örebro KCMarten
2011-11-13 12:04
Grodan //

Därför att att han bekräftar att det som skrivs om missförhållandena stämmer enligt honom som är spelare.Det gör ju att det många misstänker även bekräftas och får en större tyngd.

Första steget mot en förändring till det bättre är en bekräftelse av felet som måste rättas till. Så spelaren bidrar med sitt inlägg till att vi snabbare kan få en positiv förändring.

Det är inte svårare än så.
Örebro Enof
2011-11-13 12:03
Vart kan man läsa inlägget, eller är det borttaget? Jag har scrollat igenom hur många inlägg som helst och fattar fortfarande inte vad debatten handlar om.
Örebro KCMarten
2011-11-13 12:01
Farside //

Och hur har du fått reda på det?

Jag har inte läst någonstans att han gått ut med sin identitet.
Örebro Bulten i Boo
2011-11-13 12:00
Aspen// Ingen har ifrågasatt om "Trött" följt lagen eller ej. När det gäller hoten så vet vi ju inte. Eller har du sett dem? Men, du kan nog ha rätt. Lagstiftaren ser nog ganska hårt på anonyma hot på nätet och gränsen kan nog vara rätt låg för att de ska utkrävas från ansvarig utgivare?

Personligt drabbad är man väl i den mening att den klubb man gillar svärtas..
Örebro Grodan
2011-11-13 11:58
Till er som säger att spelaren bara gått ut och bekräftat andras tankar, varför är det bra av honom?
Örebro Dejmon
2011-11-13 11:56
Sen var det väldigt kul att träffa spelarna på wobbler och ritz igår, inte. Om dom ändå visade hälften av det hjärta dom visar på krogen på planen. Ge alla kicken förfan. Styrelsen kan ju oxå dra.

Tycker nån gruppering av de Riktiga supportrarna i örebroderskapet, pbu eller Örebro tifo kan ta över.
Örebro Aspen
2011-11-13 11:53
Bulten i Boo//Då har Trött följt lagen. Dom som ahr hotat här inne har inte följt lagen.
Repris:
"Så jag frågar igen varför så många går i taket efter trött på´ts inlägg?
Det är ju endast om man själv blir personligt drabbad som man kan ha en anledning att reagera så."
Är Ni personligt drabbade?
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-13 11:53
Det snackar mycket om illojala anställda. Kom ihåg att det finns illojala chefer som är illojala mot sina anställda.
Örebro Bulten i Boo
2011-11-13 11:50
Aspen// Meddelarfriheten är grundlagsskyddad i tryckfrihetsförordningen.
Örebro Dejmon
2011-11-13 11:48
Vilken mysig stämning det var här inne. Avgå alla.
Örebro Aspen
2011-11-13 11:43
Bulten i Boo// Det finns t ex även Lex Bratt. Lex xxx är till för att ge meddelaren skydd. Därigenom uppnås + effekter.

Märklig att Du (m fl) koncentrerar dig på budbäraren, INTE på budskapet. Liksom tidigare når budskapet varit på tapeten.
Skjut inte budbäraren, fixa problemet.
2011-11-13 11:38
Återigen. INGEN här inne tror väl att hela truppen på ca 25 man är jättenöjda och glada hela säsongen, varje dag, varje match, varje samling??.

Alla former av lagspel har väl några individer som inte är nöjda med sin tillvaro då de antagligen inte får vara med lika mycket som de andra. Ett vanligt argument är då "laget är redan bestämt och jag får inte chansen" Det bästa man kan göra då är väl att prata med sin arbetsgivare, chef, tränare eller kanske till och med medspelare om vad man kan göra för att ändra läget. Kanske till och med träna ÄNNU hårdare och MER? INTE börja härja loss här.

En gång till:"Trött på´t"// Detta skadar nog tyvärr mest dig själv till slut
Örebro Bulten i Boo
2011-11-13 11:30
Håller med Grixx. Av de anledningar han beskriver vore det bra om personen inte gömmer sig bakom ett nick. Ingen eller alla blir misstänkliggjorda. Självklart ska inte några former av hot få förekomma här, rättslig prövning välkomnas i de fallen.
Örebro Bulten i Boo
2011-11-13 11:23
Aspen// Du åberopar Lex Maria och Lex Sara? Dessa lagar är till skydd för tredje man (patienter, brukare) som farit illa inom en verksamhet och där personalen har meddelarskydd? Vilken tredje man har farit illa i detta sammanhang? ÖSK-publiken?
Örebro Farside
2011-11-13 11:22
KCMarten , han är ju inte anonym längre.. ni vet snart.. om ni kan räkna ut det mellan raderna!
Örebro Grixx
2011-11-13 11:20
Vad utfallet blir av gårdagens inlägg återstår att se.

Några tror på gott och några tror att det kan bli skit.

Beroende på vilken SSSS-sida man stått tidigare så verkar man ta det som att man fått vatten på kvarn eller tvärtom.

Sväljes allt med hull och hår är man lika "dum" som den som sågar allt....med hull och hår.

Många här i forumet har säkerligen spelat med i lag där åsikter gått isär om tränare mm. Samma sak gäller i många grupperingar som arbetsplatser, skolklasser, politiska partier, föreningar.

Någon enstaka högröstad person eller personer tar på sig gruppens talan. I ofta för att tala i egen sak men även i den absoluta övertygelsen att alla tycker som de. Smågrupperingar i ett lag/organisation bildar egen liten verkstad med tankesmedja utan att vara medveten om att den stora majoritten tycker anorlunda.

Likväl kan det som gjordes i går vara ett tecken på att någon tar på sig ett stort ansvar för något som måste ändras. Det kan vara ett väldigt stort positivt beslut men även dumdristigt.

Att sitta i en organisation med regler och inte följa reglerna eller den demokratiska process som man är en del av är fel men samtidigt så måste det givetvis finnas en gräns när man måste ställa sig upp och protestera mot felaktigheter, tex som vid lex Maria inom sjukvård.

I vårt fall så måste man ha väldigt mycket på fötterna innan man går ut och veta att "laget" står upp bakom utspelet. Skulle det bara vara 2-3-5 personer så har man istället gjort klubben och supportrarna en björntjänst som i värsta fall havererar klubben.

Jag har själv ingen uppfattning vad som är sant. Mina öron har hört flera spelare som är positiva och någon negativ men jag kan ha fått inf från den eventuellt lilla klicken positiva....vad vet jag????

Under år med bra resultat är den allmänna kritiken positiv. I år med resultatet som svider efter våra lite hybrisbetonade förväntningar så är kritiken mördande mot samma organisation.

Hoten som lagts in mot "Trött på´t" måste bestraffas hårt om det går att hitta de skyldiga men forumstopp är väl det enda som finns att ta till...om nu det inte gäller riktigt grova hot som döms i domstol. Även Redax har ett ansvar till hur inlägget gjordes. Jag hoppas att det var klokt agerande och att det inte fanns andra alternativ eller råd att ge till A-lags spelaren.

Som jag skrev i går så känner jag mig dubbelt oroad över gårdagens inlägg.
Örebro KCMarten
2011-11-13 11:20
Jag håller med Aspen.

Det trött på´t har gjort är att bekräfta det som redan påpekats men förnekats av vissa härinne. Att detta skulle vara kontraktsbrott el dyl är bara dumheter. spelare har ju varit inne på samma linje i NA men då är det tydligen ok.

Vi vet inte vem spelaren är men redax har ju i sina inlägg bekräftat att det är en spelare. Det räcker för mig. Övrig spekulation är onödig.

Sen finns det en lagstiftning som alla, inklusive ÖSK måste hålla sig till, så det kan aldrig bli kontraktsbrott att blåsa i visselpipan. Det är nämligen olagligt all bete sig så.

Så jag frågar igen varför så många går i taket efter trött på´ts inlägg?
Det är ju endast om man själv blir personligt drabbad som man kan ha en anledning att reagera så.

Sen när det gäller att ÖSK goda rykte så är väl knappast några rader från en anonym spelare avgörande för det.Spelare, agenter, klubbmänniskor pratar med varandra över klubbgränserna så det som kommer fram här är garanterat redan känt i de breda fotbollslägren. så det är ju bara att slå in öppna dörrar.

Jag läser snarare in en frustration över att den egna åsikten om ÖSK:s lednings förträfflighet har fått sig en törn och då skall budbäraren hängas istället för att man faktiskt måste revidera sin världsbild. Tragiskt.

Så återigen tack Trött på´t för att du civilkurage nog att skriva här. Det hedrar dig och jag hoppas att du slipper skit för det. De som hotar är inga ÖSK supportrar och de kan hålla sig ifrån Behrn Arena i fortsättningen.

Jag uppmanar dig lika mycket att fortsätta vara anonym som BiB tjatar om att du skall träda fram. Träd aldrig fram! Fortsätt vara anonym!
Örebro Bulten i Boo
2011-11-13 11:19
Aspen// Så här skrev du nedan (09:58): "Man funderar över om det är värt att ställa sig på samma läktare som supporters som:
1) förvägrar spelare att berätta om missförhållanden..." osv.

Det är du som påstår (se ovan) att det finns människor här som "förvägrar" osv. Vad menar du med ""Ett av dina vanliga påhitt när argumenten tryter?"?
Örebro Aspen
2011-11-13 11:16
Bulten i Boo//Du verkar inte vara insatt i lagstiftningen i Sverige på detta område. Lex .....
Örebro Bulten i Boo
2011-11-13 11:13
gatutsio// Ligger mycket i det du skriver. På många arbetsplatser utgör sådant illolojalt beteende grund för avsked. Men, dagens "fotbollsungdom" kanske inte har förstått att arbetslivet också innebär skyldigheter, inte enbart rättigheter...?
Örebro Aspen
2011-11-13 11:12
Bulten i Boo// Jag har inte förvägrat någon att ha en åsikt. Ett av dina vanliga påhitt när argumenten tryter?. Vv referera till inlägg som bekräftar ditt påstående.
Örebro Aspen
2011-11-13 11:09
Skäms de i ÖSK:s ledning som inte åtgärdat missförhållanden i klubben.
Annons: