/fotboll/osk/forum/3311.aspx/fotboll/osk/forum/3311.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dudleys
2011-11-15 01:28
Jaha ok! Försökte gå in på din användare och fann att den inte längre fanns, kanske blev fel :)
Örebro Djäflun
2011-11-15 01:28
Skickar med en länk med en snygg räddning av vår nye keeper! Har en magkänsla som säger mig att båda värvningarna av Sandqvist och Wiktorsson kommer bli riktigt bra!
*Mackan*
2011-11-15 01:08
Jag outade ingen, Var bara en uppmaning att inte outa medlemmar. Det ger en automatisk långtidsspärr. Alla har rätt att vara anonyma här om man så önkar. :)
ostbåge
2011-11-15 00:50
Pozniak// ja håll dig till fotboll, hockey kan du noll om! Vad har ÖHK bevisat?? Allsvenskan i hockey är denna säsong tuffare och bättre än någonsin! Att då stå med 11 raka segrar och 17 vinster med 20 spelade är fantastiskt! Man spelade kval redan i fjol och kommer göra det igen!

Men som sagt, detta är ett fotbollsforum så fortsätt snacka fotboll du!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-15 00:44
Dudleys//

Det var ju en som nyss i vanlig ordning spelade Allan här, med en del namn, så nu är han väl väck ett tag igen. Dessutom orkade jag inte bemöta hans senaste inlägg, men Runström känner jag bara igen till namnet.

Men,men, i drömmarnas värld spelar hela landslaget för ÖSK ;)
Örebro Bempa no:10
2011-11-15 00:41
Jag hoppas Per J stannar,en riktigt bra allround spelare som tex borta mot Mjällby när han vart inbytt som mittfältare och helt plötsligt började Ösk spela som ett lag med ett snabbt passnings spel med ett tillslag och höll på att vända matchen ,jag tycker även han varit grym som höger back som tex borta mot DIF .
Sedan undrar jag fortfarande när tillslags tränaren blir utbytt fasen ge dem varsin basket boll och en betong vägg att sparka mot då lär deras vrister och tillslag bli starkare än någonsin detta gjorde bland annat Christer Fursth på sin tid i Eklunda skolan och jag vet hur jävla hårt han skött hehe ( läs lite ironi).Det vi verkligen saknade i år bland annat var kondition och detta genom att kolla statistik hur ösks matcher slutat den sista kvarten . Så skicka hela truppen till bosön för att göra några riktiga konditions tester i Feb 2012 så att var och en av spelarna får analys på hur de ligger till och vad de behöver förbättra .Sedan en underskattad sak men dock så viktig som vi behöver i ÖSK är en trivsel gubbe som får spelarna på ett bra humör och att tänka positivt och visa upp små detaljer i spelet som kan förbättras sådan person som tex Benny Lennartsson som kan snacka med vissa spelare vars självförtroende var kört i botten i år ingen nämd ingen glömd
sedan för avsluta detta sena inlägg kan jag bara säga låt Paulinho träna frisparkar i år (se länk ) och framför allt ge han chansen som frisparks läggare han har ett grymt tillslag som är otroligt svårt för en målvakt att läsa och ta.... Nordin har fått allt för många chanser i år som frisparks läggare !!våga skjuta tufft att göra mål tack för mig o go natt ...
Örebro Ordem e Progresso
2011-11-15 00:35
Med tanke på att polska fans röstar upp Riku Riski som årets spelare... Undrar om de inte gör detsamma på årets målomröstningen?
Örebro Ordem e Progresso
2011-11-15 00:31
Förresten, den där intervjun med Magnus Kihlberg m.fl, går den att hitta nu så här i efterhand? Missade nämligen den.
Örebro Dudleys
2011-11-15 00:29
nu blev man ju lite sugen på att veta vem *Mackan* outa....
2011-11-15 00:11
pemo//

Serieledning är ju kul, men spelar mindre roll. Huvudsaken är ju tredjeplatsen. Självklart måste/borde det komma en svacka, då är det skönt att ha långt ned till fjärdeplatsen.

Men pemo, förutom att jag måste påminna dig om att Örebro skulle floppa så är min poäng att med små resurser (jämfört med t.ex Malmö o Leksand) kan man med duktiga tränare o sportchef komma långt. Önskar ÖSK tog efter.

Sedan är nog inte jag urtypen av Närking, tror nämligen att det inom 1-2 år räcker för att nå ES. Sedan får vi se vem som först bärjar SM-guld till Örebro. ÖSK har försökt i 103 år, ÖHK i kanske 6-7 år?

Tråkigt dock att Örebroporten gör ett så dåligt bygge, eller hur emot?
Örebro lires
2011-11-15 00:09
pozniak, snälla ge dig. börja inte med din dynga igen. du blir så pinsam. du säger att du ska pensionera dig och så är du tillbaka hela tiden. stå för något som du säger för en gångs skull och pensionera dig.
*Mackan*
2011-11-15 00:08
Att outa medlemmar här är absoult inte tillåtet och användaren ifråga som gjorde det har fått en lång avstängning.
Pozniak is back
2011-11-15 00:05
ÖSK- Kalle när lova jag när en spelare skulle bli klar osv? Säg när? Förra året trodde du att jag var medlem på ert "höjdarforum" för hur skulle jag annars veta? Förra året berätta jag samma dag: idag blir kushtrkm klar mycket riktigt! Likaså rama, berättade att ÖSK tagit kontakt med runström något du och saywee till o med bekräfta.. Detta blir så löjligt för de blir som folk säger en "kuk mätar tävling" du har fortfarande inte svarat angående hockeyn.. Vad har ÖIK bevisat? Örebro hade också vart i topp om motståndet hade hetat Sundsvall Almtuna Troja osv (fotbolls bemärkelse) allsvenskan i hockey är inte tillräckligt bra, tro mig jag gläds över hockeyn men Örebro har Inte bevisat speciellt mycket ännu. Går dem upp till elitserien ja då tar jag tillbaka allt. Enda jag påstått i år är när ja sade att Örebro förhandlade med trelleborg och sen sade att ja ljög endast för att se var din kompis svarade på de, han hade mycket fel. Som sagt har inte lovat en enda spelare i Örebro i år. Säg en!
Örebro Bempa no:10
2011-11-14 23:57
Denna intervju med Tomas Nordahl är en klockren analys av ÖSK 2011.
Men nu måste vi få hit minst 1st back till 3st mittfältare och en riktig riktig målskytt.Välkomna till ÖREBRO SPORTKLUBB Sandqvist och Wiktorsson!!

http://na.se/sporten/fotboll/inspark/1.1435721-na-tv-osk-har-gjort-stora-felbedomningar-
2011-11-14 23:56
Pozniak//

Du gör dig bara så larvig som påstår att ÖSK skall ptesentera den o den stjärnan den veckan. Sedan kommer inget, självklart är det så, för det finns det inte ekonomi till. Men du kanske tycker Druuge är en storstjärna som ÖSK nyligen hört sig för om?

Jag tycker du bara snackar skit och absolut inget av det du skrivit har ännu slagit in, sedan att du har en kompis i ÖSK-Fans som tydligen är impad över att du typ är kompis med någon bollkalle med insyn må så vara. Men så här långt har du bidragit med nada.

Vad gäller bokstavskombinationen står jag för den i allra högsta grad och skulle gärna göra tillägg, men då kanske jag blir bannad.
Örebro pemo
2011-11-14 23:42
ÖSK-Karl// Får väl fråga Peter nästa gång han lunchar i Arboga, vad som sades i pausen. Men det är väl en vanlig reaktion när man möter ett bottenlag hemma, Och samtidigt går som tåget. Då kan det behövas en "hårtork" i paus.
Grattis till serieledningen. Passa på och njut så länge det varar.
Eller hur ör det ni örebroare egentligen tänker?
" Det går allriii " ;)
2011-11-14 23:33
På tal om publiksiffror kändes det som väldigt många under kravallmatchen mot Göteborg -70.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-14 23:27
Minnet sviker en aning efter lite research: Det var mot IFK Norrköping och inte Bajen.

1971-09-26-Örebro SK - IFK Norrköping - 17476 publik. Och undertecknad gubbe var där ;)

Här sitter jag och håller monologer märker jag. Dax för bingen ;)
2011-11-14 23:25
emot//

Du verkar vara mycket emot. Läs igen och se vad jag menar vilken betydelse en tränarduo och lagkänsla kan ha, oavsett lagsport.
2011-11-14 23:14
Ösk-groda // 16 000 -18000 (minns inte exakta siffran) har jag varit med om på Eyravallen. Det var mot Bajen och Thomas Nordal gjorde comeback (om jag minns rätt)

Har varit med något derby (kommer ej ihåg division och år) men det var så jäkla knökat p Eyravallen att det inte ens fanns ståplats på rad ett. Ja inte ens vid staketet. Såg hela matchen stående på en soptunna som jag heller inte vågade lämna i paus ;))

Edit : Derby mot Degerfors skall det vara så klart
2011-11-14 23:10
widemarsh // Ahhh! Ok. Ja så var det nog! Kim Olsens brutala genombrott.
ostbåge
2011-11-14 23:07
Jävla nåt hockeylag?? Ett hockeylag på väg till eliten efter ett par år i allsvenskan! Då om inte förr är man om ÖSK speciellt om man med kung Sixten i spetsen bjuder på samma skit som den här säsongen! Men Örebro har plats för bägge och det är väl kul om det går bra för idrotten och den syns i Örebro! Så kubanerna, kom ner och sjung fram Örebro i hockeyn så kan hockeyälskarna göra det samma för öSK så tjänar alla på det!
Örebro widemarsh
2011-11-14 23:06
FF// Nej det var faktiskt året efter och 0-0 när bilden togs. 2008 var den minnsevärda 4-2 matchen, inför ganska lite publik (knappt 8000) har jag för mig?
2011-11-14 23:03
widemarsh //Om du tänker på 4-2 matchen måste jag säga att det är den mest underhållande och roligast match jag sett med ÖSK under Sixten-eran. Kom hem med ett saligt leende. Den matchen hade allt! Tycker den slår 7-0 mot Ellos. Kommentatorer i TV (såg eftersändning) var tvungen nästan att pusta ut.

Örebro widemarsh
2011-11-14 22:57
Mot Göteborg 2009 var det hyfsat fullt, men "bara" 11.000. Har svårt att se att Vallen tar in så mycket mer än 12.500.

edit: 2009 var det ju
Örebro Ösk-groda
2011-11-14 22:51
"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
I Behrn Arena har det aldrig varit fullt å jag tror aldrig det blir det för de måste säkert ha öppet mellan borta supportar å hemma dito ......på östra läktaren..så det kommer aldrig bli ca 14.500 som det står att den tar ....kanske 13.500 kan de de nog trycka in ........men minns inte vad den högsta publik tillströmningen varit vid någon match .....men gamla fina Eyravallen måste väl ha varit ganska full när Degen var där å spela när det var 20066 åskådare, 1961......var inte själv där ...sprang nog i "hängselbyxor" då ha ha
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-14 22:49
Kalmar FF har gjort klart med en landslagsmeriterad anfallare från Costa Rica.
Örebro ernot
2011-11-14 22:48
ösk-karl// när ska du sluta tjata om din jävla hockey? vi bryr oss om ösk inte nått hockey lag i allsvenskan!
2011-11-14 22:41
ÖSK-groda//

Jo. så är det nog, för mrd den publiksiffra du nämner behöver folk stå på byggnadsställningar. Örebroporten har noh missat intresset grovt. Har ÖSK-foboll någonsin haft utsålt?
Örebro Ösk-groda
2011-11-14 22:29
ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
För att hockey gänget ska komma upp i lka många åskaådre som ÖSK under detta året + kval så behövs ett snitt på 3.580 personer.......blir nog svårt ... !!
Annons: