/fotboll/osk/forum/3310.aspx/fotboll/osk/forum/3310.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2011-11-14 15:00
Sogen // Vore bra om det blev till ett omsesidigt utbyte av spelaren med Degen. Per har nog tröttnat på ÖSK-bänken
Örebro Rallyfinnen
2011-11-14 14:59
Kom hem Kuba//
Jag antar att du inte vill/kan säga vilka, så vi får väl börja spekulera.

Jag kan knappt tänka mig några andra än t.ex.
Kalle Holmberg, Denis Abdulahi, Josef Ibrahim eller Ahmed Yasin.
De andra spelarna har nästan spelat för mycket om det handlar om ett lån och behov av speltid.
Men är det tjänstefel som du säger så kan det ju också vara Per Johansson eller Mackan Astvald. Men det känns rent spontant inte så troligt. Men man vet aldrig med ÖSK längre..

Edit: Jaha där ser man. Ett rätt iallafall! Staaf har ju inget kontrakt, men Per J är ju som du säger Kuba, tjänstefel av ÖSK att släppa.
Örebro Sogen
2011-11-14 14:54
Staaf och per J på besök i degerfors....
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-14 14:00
BoP // Kan stämma, men som jag ser det har han blommat ut i Mjällby efter sitt lilla genombrott i Gais. Han fick ganska många chanser i IFK ändå, men vägde för lätt ensam. Sen är det ju olika typer av system även om siffrorna matchar. ÖSK är typen av lag som är väldigt beroende av en stark target medan Gais har yttrar som gärna går inåt. Att Wanderson lurar bakom gör det ännu bättre.

Örebro Kom hem Kuba
2011-11-14 13:52
Degerfors*
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Kom hem Kuba
2011-11-14 13:51
2 ÖSK-spelare i Degergors idag. Tjänstefel om vi släpper den ene av dom...
Örebro kenya
2011-11-14 13:43
Aspen/ Då ber jag om ursäkt för mina förutfattade meningar.
Örebro Bastard on Parade
2011-11-14 13:38
'den oumbärlige

Jag har för mig att både GAIS och Degerfors spelade 4-2-3-1 när Per var där och gjorde det utmärkt. I Göteborg har fått konkurrera med Hysén om sin rätta roll, och det är väl inte direkt den enklaste konkurrenten man kan önska sig.

Jag tror att både Per Ericsson och Peter Samuelsson skulle passa in bra i ÖSK, men samtidigt känns det lite slöseri av resurser om vi ska ha 2 av Haddad, Atashkadeh och Ericsson/Samuelsson på bänken.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-14 13:21
Grahns dubbelgångare talar ut :).
Örebro Aspen
2011-11-14 13:20
kenya // Min infallasvinkel med inlägget var inte att Sixten skulle bort. Utan hur uppriktiga spelare är utåt med förhållande inom klubben.
Läser Du inlägget och inte bara nicket ser Du det. Och att det var ett citat från AB och Svt. Som sagt läs.

Men det är sant att jag tyckte Sixten inte skulle få förlängt, har inte uttalat med om han ska sparkas.
Detta beror ett uttalande han gjorde om hanteringen av talanglaget ÖSK U på ett medlemsmöte. Klart tjänstefel och mot klubben uttalade policy. Därför är jag undrande till vad ledningen tänker.
Örebro Grixx
2011-11-14 13:10
Det är en sak att ha en åsikt, en annan att svälja allt med hull och hår utan att kritiskt granska rykten som kommer.

Rykten är osanna, delvis sanna eller sanna.

En anonym i fallet Hardy säger att han är totalt okunnig i ishockey...och det kan vara osant eller....

Livet är alltid svart eller vitt och väldigt lätt ;-)
Örebro kenya
2011-11-14 12:28
Aspen/ Om det nu stämmer att "Alla" vill ha bort gamle Hardy så kommer han försvinna förr eller senare.

Att tränare får sparken är väl snarare en regel än ett undantag. Även om tränaren i fråga inte har irriterat upp spelartruppen. Serie A är väl det värsta exemplet där tränare i snitt kanske får 1 år på sig att prestera och det spelar ingen roll om det är fråga om en toppklubb som Inter eller ett bottenlag som Cagliari. Som tur är har klubbarna i Sverige lite mer tålamod...

Man behöver ju knappast läsa mellan raderna för att förstå att du vill ha bort Sixten. Du kanske har insideinfo från truppen angående deras förtroende för Boström som du vill dela med dig av? Att ett fåtal spelare, låt säga 2-3 stycken i truppen vill ha bort honom är ofrånkomligt i alla idrotter. Alla klickar inte med alla och lägg sedan till att tränaren inte anser att ens kunnande inte är tillräckligt för att få speltid så är det klart det uppstår konfliktssituationer.
Örebro pemo
2011-11-14 12:20
Aspen// Då är det ju inget fel att kalla syrianskas beteendet för "apor" eftersom Djurgårdsfansen stormade planen mot Assyriska och slog oskyldiga.
Apa som apa, eller hur?

Fast kom ihåg: Det är segrarna som skriver historien och att sanningen alltid finns i betraktarens ögon.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-14 11:53
Jag tror ÖSK värvar Jacob Rinne till U21 laget i första hand.
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-14 10:48
Grejen med Pär Ericsson är att han trivs bäst som en av två anfallare som i Mjällby... I IFK med där man kört 3-1 har han inte alls fått till det. Tror Stahre tar tillbaka han då han vill köra 4-4-2.
Örebro Aspen
2011-11-14 10:33
Så här fungerar även andra föreningar:
Djurgårdsspelarna har tröttnat på sin tränare Hardy Nilsson enligt uppgifter till Aftonbladet och SVT Sport.
-Alla är sjukt less på Hardy. Men ingen kommer att säga något, säger en anonym Dif-spelare till Aftonbladet.

Snacka om sluten värld. Håll käften annars får du inte spel verkar gälla överallt. Kan det fungera så även hos ÖSK eller är man ett STORT undantag? Vad ska man tror när en spelare blir intervjuad?
Verkar vara som idrotten lever kvar på en gammal öststatsnivå. Undentaget som bekräftar den regeln är kanske Zlatan.
T a Alvbåge som exempel: Älskar ÖSK, ÖSK har Sveriges bästa ledare, tror ÖSK tar SM Guld men vill ha en ny utmaning i IFKG !!!???
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-14 10:19
Frän ny funktion till höger på sidan som visar dagens länktips och läser in rubriken från länken
Oddevold *Mackan*
2011-11-14 10:02
En spelare som jag varit imponerad av i höst är Pär Ericsson. Han tog ju inte plats i Götet och undrar hur realistisk en värvning av honom hade varit. Tycker det vore en perfekt spelare centralt i anfallslinjen. Men IFK betalade väl rätt mycket när till Gais när de köpte loss honom och blir förmodligen för dyr att lösa.

Ser gärna att ÖSK värvar spelare från Sverige i första hand och tror att Wiktorsson och Samuelsson vore bra alternativ.
Örebro Aspen
2011-11-14 09:21
Mycket beror på sammanhanget.
Att kalla Djurgårdare för apoer är inte lika känsligt.
Eller AIK:are för råttor eller gnagare.
Örebro Motgångssupportern
2011-11-14 08:51
Hmm. Har förstått att det varit rätt uppeldad stämning på forumet senaste dagarna. Tyvärr har jag varit borta ett tag och att läsa ikapp verkar svårt då alla relevanta inlägg ser ut att vara borttagna?

Kan nån vänlig själ kort summera vad som hänt för en oinsatt? Och är det för infekterat för att skrivas i forumet kan man kanske få infon som PM?

Tack till den som förbarmar sig!
Örebro Boba fett78
2011-11-14 08:35
Nu vill vi se nyförvärv! Dags att spika truppen tidigt så vi inte gör samma fel som iår när vi försökte spela ihop truppen under säsongen.
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-14 08:35
Håller fullständigt med KCMarten och Grixx. Nu har många olika definitioner av rasism, ett ord som används på för mycket, men faktum är att det ibland är olämpligt och tvivelaktigt att använda vissa ord för vissa "grupper" som för andra majoriteter inte alls är lika känsligt.

Det kanske är lite väl känsligt men så är tyvärr samhället uppbyggt i stora delar.

Men vi kanske inte ska diskutera politik, det är väl förbjudet om jag minns reglerna jag själv skrev korrekt :P
Örebro KCMarten
2011-11-14 08:16
Grixx, Conjuration //

Jepp, ett mycket dumt uttalande. Även om säkerheten i Södertälje faktiskt är usel och mycket av det han säger stämmer, så blir ju fokus på helt fel sak när han uttrycker sig så dumt.

Fokusera på de som sköter säkerheten istället för publikens beteende så hade det kunna bli konstruktivt. Nu blir det bara en rasismdebatt av alltihop.

Korkat..
Örebro Grixx
2011-11-14 08:09
Conjuration//

Att det finns folk som missköter sig bland invandrare, skåningar, samer eller örebroare är givetvis inget som ska döljas.

I ett samhälle där rasism är en del av vardagen för invandrare i 1, 2 och 3:e generationen så vet de flesta vilka ord som är tokfel om man pratar om en klubb med tydlig invandrarbakgrund.

Allt kan misstolkas men det är avväganden som de flesta klarar av, både sändare och mottagare.

Att det finns bättre ord förstår vem som helst men använder man ordet apor så kommer det som ett brev på posten att man undrar varför han använder just det uttrycket. Har han förutfattade meningar om invandrare eller är han bara dum? Det faller bara tillbaka på honom själv och hade han ett ärligt uppsåt att diskutera något så missade han målet och diskussionen blir om något helt annat.

osmart!
Örebro Conjuration
2011-11-14 02:41
Hade det klassats som rasism ifall Syrianskas ordförande hade kallat Ängelsholms supportrar för apor?
Örebro Harry Cripps
2011-11-14 00:42
Mellbergs hus står färdigbyggt vid Möckelns strand och väntar på att bli bebott.

Kanske där finns en liten liten strimma hopp i alla fall. Betydelsen av närhet till barnvakt skall inte underskattas. Han har väl föräldrarna kvar i Gullspång såvitt jag vet.

Nä fan, det blir Degen som gör det stora klippet inom svensk fotboll nästa år. Mellberg ersätter Wiktorsson och rundar av karriären "hemma" i DIF.

Satan oxå...
Örebro Stso
2011-11-14 00:13
Eddie Gustafsson, Olof Mellberg och Zlatan Muslimovic?

Nog för att jag älskar ÖSK, men kom igen grabbar, den dagen någon utav dom kritar på för den allsvenska tolvan tror jag aldrig någonsin kommer.

Hur som, Samuelsson och Wiktorsson är inte några dåliga nyförvärv tror jag. Visserligen är Samuelsson runt 30 år nu, men med tanke på skadesituationen så "skadar" det inte med en till central anfallare. Särskilt nu när Staaf och Hay Pino dessvärre lämnar.

Med dessa herrar med största sannolikhet klara för svartvitt så känns det som att det finns lite mer "cash" att lägga på en bättre målvakt samt mittfältare.

Ps,
Jag vill fortfarande ha hit Erdin Demir.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-13 23:28
Tror inte Wiktorsson & Samuelsson är dåliga nyförvärv utan smart värvat. Det förstnämnde tror jag har störst chans till speltid givet att Sixten flyttar ut Haginge.

Men med tanke på William & Haddads skadefrekvens så lär det nog finnas god chans för spel för Samuelsson också.

Nu blir det bingen
Örebro Hahne
2011-11-13 23:19
mjo vet inte hur de e med gustafsson numera då han bröt benet o sen har man inte hört mkt men rutin finns de juh iaf
Örebro Rallyfinnen
2011-11-13 23:17
Drömförvärv är de ju iallafall! =)
Annons: