/fotboll/osk/forum/331.aspx/fotboll/osk/forum/331.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grohl
2018-02-08 08:58
Jag var under hela förra året inne på Avdic som perfekt komplement till Igbo. En stor och stark kille som kan hålla i bollen när vi flyttar upp.

Men i det 3-4-3 system vi sett under vintern nu kan jag inte riktigt hitta en plats för honom, han skulle möjligen kunna bli en direkt konkurrent till Igbo och det tror jag inte han är intresserad av.

Dessutom tycker jag Boye och (hoppas) Rodin kan få slåss om de platserna. Rodin kan ju dessutom spela på ytterpositionerna enligt Eyravallen.

I 3-5-2 kan jag däremot se Avdic göra sig fint

Brorsson, Almebäck, BHI – Granlund, Gerzic, Rogic, Björnqvist – Besara – Igbo, Avdic

Den elvan tycker jag ser mycket intressant ut!
AIK Saywee
2018-02-08 08:33
Är nog rimligt att Avdic spelar i en annan klubb än AIK, annars blir det nog läktaren för hans del. Tror nämligen att han får svårt att spela till sig en bänkplats ...
Örebro Empes
2018-02-08 00:21
@Brandao:

Avdic är ett fullt möjligt namn. Tycker spontant att det inte känns så tokigt. En gång var han ju riktigt het, på gränsen till landslagsaktuell. Men skulle vilja få in en ytter också...
Sieverto
2018-02-07 23:26
@Vinnartradition:

1 lär komma väldigt snart vad jag förstått det som. Hoppas de inte blir alltför sent om 2 ska in.
Örebro Vinnartradition
2018-02-07 22:54
Skulle tro att vi tar in två ytterligare spelare innan fönstret stänger.
Sieverto
2018-02-07 21:27
Någon som vet hur många anmälda ”kubaner” det är till Tvååker och Norrköping?
Örebro Erik Wärlegård
2018-02-07 21:12
Grymt kul med sånt kvalitativt "drag" på forumet nu. Och på redaktionen också för den delen. Blir spännande med derby på söndag!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brandao
2018-02-07 21:09
Får jag gissa blir Avdic klar på lån när AIK kommer hem från sitt läger...
Örebro Ö.S.K Krille
2018-02-07 18:54
@Brandao:
Kan nog glömma honom. Han är på väg till Melbourne FC i Australien.
Örebro Brandao
2018-02-07 18:40
Eddarhi är fortfarande klubblös?! Tror ni vi har hört oss för där?
Örebro Ö.S.K Krille
2018-02-07 18:15
Ska stå försäljning inte förlängning :). Ändrat nu.
Örebro Hitta avslut!!
2018-02-07 18:03
Hahaha vad menar du egentligen Ö.S.K Krille?
Örebro Ö.S.K Krille
2018-02-07 18:02
Örebro Hitta avslut!!
2018-02-07 17:53
Försäljning* ska det nog stå
Örebro Imorron är en annan dag
2018-02-07 17:51
@Ö.S.K Krille:

Hur menar du? Han har väl kontrakt ett år till. Tror inte ÖSK i dagsläget har avsikt att förlänga
Örebro Ö.S.K Krille
2018-02-07 17:04
Det verkar som att det gå trögt med att sälja Sköld. Jag tror att både Sköld själv och ÖSK vill få till en försäljning. Han vill ju till västkusten. Tror ni att det hänger på det om vi ska kunna få in en ny? Alltså att ÖSK vill lägga både Ayaz-pengarna + eventuellt Sköld-pengar på en spelare. Rodin Deprem lär det finnas utrymme för att betala hans lön redan nu?
Örebro Aspen.
2018-02-07 16:47
Hur det går med Ljungby
Örebro Empes
2018-02-07 16:40
@Hitta avslut!!:
Tycker vi har en klart konkurrenskraftig förstaelva. Skadefria, med ett tränarteam som förhoppningsvis lyfter många en nivå och lite flyt så kan det gå riktigt bra. Och vi har bra ersättare när det gäller mittback, wingback eller innermittfältare. Någon skada på sådana kan vi oxå hantera. (Men det får inte vara för många skador...) Men vi är extremt sårbara för skador på någon ur BIO-trion. Visst, Rogic kanske kan vikariera hyggligt där, men i övrigt? Sköld känns ju som en påtaglig försvagning. Jag har för dålig koll på Boye, men hoppas förstås att han visar sig vara en kanonvärvning. Men i dagsläget vill jag verkligen att vi värvar minst en ny bra ytter/anfallare. Skulle inte heller ha något emot att Sköld släpps till västkusten och att vi tar in ytterligare en ny på dennes plats.
Örebro Empes
2018-02-07 16:26
@Marjasin är oskyldig:
Förstår hur du tänker. Och i den bästa av världar så… Men tror inte det är aktuellt att ta in ytterligare en mittback, särskilt inte mot bakgrund av våra något knappa resurser. I en trebackslinje så blir det något enklare för en ytterback att kliva in, och sådana har vi tre av. Om två av mittbackarna skulle gå sönder så kliver någon av ytterbackarna in. Tror nog tränarna tycker att det finns andra spelartyper som vi bättre behöver.
Örebro Aspen.
2018-02-07 15:52
Jag tycker vi ska prioritera:Rodin Deprem och en anfallare. Besara eller Kennedy kommer att försvinna under året vi borde planera för en ersättare snarast.
Örebro Jonas r
2018-02-07 13:35
För mig känns prioritera 1 en offensiv poöngspelare förra året gjorde Besara och Kennedy 28 poäng tillsammans, det är väldigt sårbart
Örebro Öreskå
2018-02-07 13:06
Angående mittbackar så sitter RÅP på utgående kontrakt i Portugal och ser inte ut att förlänga. Och nybliven pappa, kanske vill hemåt igen. Det vore något att plocka in i backlinjen.

Om nu Lyngby släpper alla spelare gratis är Said inte mitt första val därifrån.
Kim Ojo, forward från Nigeria som har visat att han kan göra mål. Fantastisk i Tippeligan, gick till lilla "döden" i Belgien. Harvade runt där ett tag och kom så till Lyngby och är en av deras bättre målskyttar. '
Perfekt för Sportklubben.
Örebro Ö.S.K Krille
2018-02-07 12:51
Angående ytterbackar så har vi ju fyra stycken i Ring, Björnkvist, Lorentzson och Granlund. Det är väl helt okej besättning på ytterbackaspositionerna enligt mig.
Örebro Jonas r
2018-02-07 12:50
Får ursäkta jag har inte riktigt koll på tre backslinje och hur man tänker ang dem positionerna.
Örebro Jonas r
2018-02-07 12:47
[QUOTE=Marjasin är oskyldig]ja Precis! vi har fyra. Menar att det behövs en till. speciellt eftersom vi inte heller har överflöd av ytterbackar heller. [/QUOTE] Men även Granlund kan väl spela på en back position?
Örebro Marjasin är oskyldig
2018-02-07 12:32
[QUOTE=Jonas r]Ang mittbackar i en trebackslinje så har vi väl Fyra st eller? Så utveckla gärna vad som menas? :) [/QUOTE] ja Precis! vi har fyra. Menar att det behövs en till. speciellt eftersom vi inte heller har överflöd av ytterbackar heller.
Örebro Jonas r
2018-02-07 12:09
Ang mittbackar i en trebackslinje så har vi väl Fyra st eller? Så utveckla gärna vad som menas? :)
Örebro Marjasin är oskyldig
2018-02-07 11:50
Håller med många av er som skrivit sin elva. Såhär tänker jag: Trupp just nu: 19 spelare (exklusive junisar) Med andra ord: 11+7+1 (Något för tunnt, ge oss 2 till) 11 från vänster. OJ- BHI, MA, ML - AG, FR, NG, DB - NB, KI, MO 7 MK - SR, AB - JM, SA, AA - VS 1 IB Ut: Sköld om någon In: 1 ANF Helt enkelt för tunnt just nu. BIO är hög klass, men sedan? 1 MB Att ha en avbytare i en trebackslinje (Brorsson antgligen) känns sådär. Vad gör vi när en skadar sig? Mv + Innermittfältet känns klart. Wing-backs skulle kännas klart om vi fick in en mittback då Lorentz då skulle kunna ingripa wing-back om det krisade. På tal om Saeid. Har alltid gillat Mo, dessutom Örebroare och allsvensk kvalitet, absolut. Men, behöver vi verkligen en till innermittfältare? Känns inte som prio ett just nu. Nordin och Filip med Mårten och Simon bakom känns absolut tillräckligt.
Örebro Brandao
2018-02-07 11:22
@Aspen.:

Jag tänker att han är från Örebro och hemvändare är väl alltid intressanta ? Vi kan inte bara satsa på talanger, det är farligt..
Örebro Bastard on Parade
2018-02-07 11:16
@Hitta avslut!!:

Min startelva i dagsläget är ganska lik din startelva. Jag vill nog ha in Brorsson när han är redo då hans spel i luftrummet behövs. Det jag är orolig över är balansen. Det känns som att ÖSK har för många spelare med defensiva roller eller huvudsakligen defensiva egenskaper. Det blir ett enormt ansvar för de 3 offensivaste spelarna. Formsvackor och skador kan bli väldigt kostsamma.
Annons: