/fotboll/osk/forum/330.aspx/fotboll/osk/forum/330.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro T8
2017-02-23 10:43
Att ha nära hem verkar viktigt för Michel. Det får man respektera. Södertälje va? Då ligger ju Sthlm närmre. Spännande om ösk inte hugger. Då måste de ha en ruskigt bra mittback på gång...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Aspen.
2017-02-23 10:42
Genomförande av Signalerade värvningar skulle säkert gynna årskort försäljningen. Hoppas vi inte är och rotar på lagret i stället för högsta hyllan
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Loppan i Axens skägg
2017-02-23 10:23
@Jonas r:

Bra jobbat Varberg såfall. Tycker Gravius är för bra för SE1
Örebro Jonas r
2017-02-23 10:17
Enligt kristoffersson är AIKs gravius aktuell för utlåning till Varberg. De snackades ju lite här om honom förut vill jag minnas...
Örebro Jonas r
2017-02-23 10:13
Klart han säger så, han måste ju hålla alla dörrar öppna blir ju lite svårt om han säger att han bara vill gå till en klubb. De fattar ju du också egentligen
AIK Saywee
2017-02-23 09:49
Jag vet, men ÖSK verkar i flera fall bara vara ett alternativ, det tycker jag är lite tråkigt ...
Loppan i Axens skägg
2017-02-23 09:44
@Saywee:

Läste du intervjun Saywee? Örebro har inte kontaktat honom från första början.
AIK Saywee
2017-02-23 09:40
Hmmm, ÖSK är oftast bara ett "alternativ" ... "Nobbades av Djurgården – nu öppnar mittbacken för ÖSK i stället: "Kan vara ett alternativ"" "Kan vara" - är inte klubben tillräckligt attraktiv eller är det lönen som spökar
Örebro T8
2017-02-23 09:30
Vore nog en fin lösning med Michel. Sen kittlar det ju lite att se Bark med massa inhopp under våren. Tänk om ösk kunde få stå för ett av säsongens sensationella genombrott. Hellre Bark än sent?! :)
Loppan i Axens skägg
2017-02-23 09:25
@Ö.S.K Krille:

Verkar inte som ÖSK hört sig för ens.
Örebro Aspen.
2017-02-23 09:24
Axén vill ha en försvarsgeneral. En som förtjänar att kallas general borde ha ett antals års erfarenhet från AS eller motsvarande. För mittbackar har nog de flesta lediga generaler redan värvats av andra klubbar. Är det så är resterande lediga mittbackar bara är något bättre än våra egna, varför ska vi då värva en ny i stället för att satsa på dom vi redan har i klubben? Vi måste bli bättre på att utveckla egna spelare, inte bara köpa. Att köpa en general hade kunnat tjäna syftet, att via generalen, höja lagets nivå och därigenom utveckla spelare. Här måste Sköldmark och Axén upp till bevis om sina förmågor att rekrytera spelare inte bara för stunden utan att bygga lag på sikt.
AIK Saywee
2017-02-23 09:15
Vem väntar på vem? När det gäller backplats, väntar klubben och supportrarna på att CEH, ÖSK's beslutsfattare, eller VSK skall agera eller bestämma sig, eller någon från översta hyllan som kanske inte bestämt sig ännu ? Jaja, tålamod, men dessa frågor har i allafall inga enkla svar ...
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-23 09:15
Alexander Michel öppnar för ÖSK.
Örebro pemo
2017-02-23 09:06
Får väl köra med Yannes och Sköld. För att byta in Adam när det är 20 kvar. På så vis får vi allsvenskans yngste skyttekung.
:=)

Hellre egna unga som får chansen än ytterligare "avbytare" som ska hitta formen. Peter Samuelsson kanske? .....
Örebro Benny Böckling
2017-02-22 23:42
@Loppan i Axens skägg:

Fan säg inte så.. Får vi ingen forward är det kört.
Loppan i Axens skägg
2017-02-22 22:56
@Björn är facit:

Själv tror jag vi signar en mittback och sen nöjer vi oss. Kändes inte alls bra efter snacket med Simon sist.
Ekstrand-Hamren var "Jätte nära" Västerås men ändå är han inte klar ännu, jag gissar på att han kommer inte få lämna förän ÖSK gjort klart med en mittback.
Örebro Björn är facit
2017-02-22 22:48
"Känns som det kommer hända något imorgon."
Så har jag sagt till mig själv varje dag i över en månad...
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-02-22 21:13
Ett kortare besök hos RÅP i Portugal från 7.30 i klippet nedan.
Örebro Vinnartradition
2017-02-22 20:47
Se länktips för supporterinformation till matchen mot Norrtälje på lördag.

Det återstår ett fåtal platser till den bussresa som arrangeras. Ta tillfället i akt och anmäl er.
AIK Saywee
2017-02-22 18:56
Det var bara lite glest med publik i lördags, stolarna skall fyllas med de som skaffat sittplats 2017:) I år blir det väl fler på läktarna, ingen stol kommer att synas under seriematcherna.
Örebro Karlstruum
2017-02-22 18:02
Nu visas ÖSK - Åtvidaberg på cmore fotboll om någon är sugen. Något som slår mig, vad ful läktarstolarna är. Ruggigt solskadade, måste till en liten ansiktslyftning. Synd man inte kan byta sida på tv-produktionen.
Örebro Benny Böckling
2017-02-22 17:13
17 januari blev Yanne klar som det senaste nyförvärvet till ÖSK.

En månad och lite till har alltså passerat sen dess och det enda som skett är att en förkyld ghanan som knappt spelat fotboll på år och dar kommit för att "provspela"

Kom igen nu Sköldmark. Ge oss lite framtidshopp.
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-02-22 15:42
Problemet med att intervjua Sköldmark om nyförvärv just nu är ju att han troligen knappast skulle ge oss så mycket tydligare svar än sådana av typen "vi jobbar ständigt med möjliga rekryteringar" eller "det pågår ett antal processer".

Med all rätt ska tilläggas då det vore märkligt om han skulle börja slänga ur sig aktuella namn hur som helst hur spännande det än vore för oss supportrar. :)
Örebro T8
2017-02-22 15:15
KalleTeodor: Skrev för någon vecka sen att jag upplever att ösk poängterar styrkan hos dagens trupp allt mer nu. Blir inte alls förvånad om det inte blir någon mer värvning nu. Speciellt ingen tung värvning. Kommer säkert ett uttalande snart om stort förtroende för dagens trupp och att man spar på krutet till sommaren. Och som sagt jag gillar värvningarna man gjort. Besvikelsen kommer mest för att förhoppningarna blev så höga. Och jag gillar att ösk stack ut hakan. Mer sånt!
Loppan i Axens skägg
2017-02-22 15:15
I år har det verkligen varit tok dött på ryktes fronten sen om det beror på att klubben har vart duktiga på tysta eller ifall det har vart svårt att komma "långt" i förhandlingarna får vara osagt.
Juel-Nielsen var senaste jag hörde men det var forumsrykte precis som Pa Konate.

Erik fixa intervju med Sköldmark!! :)
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-22 14:23
@KalleTeodor - Admin:
Tack, hade visst missat det. Vet inte hur lugn jag blev av det dock. Får hoppas att Sköldmark lyckas med att knyta till sig någon spelare snart. Jag väntar, dock en smula otåligt :). Är så fruktansvärt nyfiken på vilka spelare som värvas in.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-02-22 14:13
Såhär svarade Sköldmark när redaktionen frågade honom i förra veckan:

"Vi tittar på möjliga spelarrekryteringar till vår A-trupp och det är ett arbete som pågår året runt, vi tittar i huvudsak nu på två positioner, mittback och forward, tidpunkten för när det går i lås kan vi inte sia om. Vi har en stark och utvecklingsbar trupp med konkurrens på alla positioner idag och även flera yngre egna spelare som tar för sig på ett bra sätt. Vi balanserar hela tiden frågan om en ny A-spelare kontra de "egna" produkterna som finns i akademin."

Jag vet inte riktigt om det uttalandet lugnar någon...
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-22 14:03
En intervju med Sköldmark är önskvärt från min sida. Om när nyförvärv kan tänkas vara på plats.

Det kanske kan lugna en och annan rastlös och nyfiken själ som jag :).
Loppan i Axens skägg
2017-02-22 12:07
Tror de var Brandao som sade " vi sparar ju in månadslön alla fall"
Nu har vi sparat in 4 månadslöner med sociala avgifter osv det blir ju ganska mycket pengar i slutändan men samtidigt så är det ju inte värt ett skit om spelarna kommer in för sent och vi hamnar på en dålig tabellplacering eller till och med åker ut.
För årskortsförsäljningen och för laget vore det skönt och åminstone ha landat 1 nyförvärv innan helgens slut så spelaren kan göra ett eventuellt inhopp mot häcken).

Även om jag tyckte Sköld var bra sist trots missade chanser så tycker jag det är dags för Mbombo att få starta om Sköld inte nätar mot Norrtälje.
AIK Saywee
2017-02-22 10:03
Regler ändras ibland och minnet är inte vad det har varit tidigare. Men då vet jag reglerna och klurar vidare på vad "fri lottning" innebär till skillnad mot "lottning". Jaja, men kul skulle det iallafall vara, med en riktig publikmatch i cupen, oavsett om det blir Behrn Arena eller om det blir Stora Valla. Nej nu är det tid för snöskor ...
Annons: