/fotboll/osk/forum/3298.aspx/fotboll/osk/forum/3298.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Paradiso
2011-11-17 17:27
Skåne är inte svenskt.

''Mika Ojala i FC Inter Turku fick ta emot Iltalehtis pris som den spelare som har fått mest "lejon" under säsongen. Under en match kan man få betyget 1 till 3 lejon och den som får mest när säsongen är slut har vunnit priset. Under Veikkausliigasäsongen 2011 fick Ojala totalt 34 lejon.''
Örebro jocke.
2011-11-17 17:22
Shots//

Var i artikeln ser du att Timo Furholm är aktuell? Det står ju bara om Ojola och de två målvakterna?

Skulle det nu stämma iallafall så tror jag att Furholm skulle vara en väldigt bra värvning - gör man mycket mål är man bra helt enkelt, trots att det är i finska ligan.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-11-17 16:44
Aspen //

Men snarare att i ordet Ras får du ju inte direkt in några större skillnader mellan finnar och svenskar. Är väl till och med så att en stor del av finnarnas DNA kommer från deporterade svenskar.. ;)

Däremot får man in betydligt fler, träffsäkra, skillnader mellan finnar och svenskar i ordet främling!

Nu får du sluta bessewissra dig! ;p
Örebro DaSa
2011-11-17 16:30
Mika skulle jag föredra då han verkar kunna spela både på kanten och i mitten, han är också yngre.

Länken är lite Timo mål...
Örebro DaSa
2011-11-17 16:28
Mika Ojala - Striker - Right Wing - född 1988 - värderad till: 875 000 euro - kontraktet går ut nästa sommar

Timo Furuholm - Striker - Centre Forward - född 1987 - värderad till 750 000 euro - kontraktet går ut i år
Örebro DaSa
2011-11-17 16:23
"Mika Ojala i FC Inter Turku fick ta emot Iltalehtis pris som den spelare som har fått mest "lejon" under säsongen. Under en match kan man få betyget 1 till 3 lejon och den som får mest när säsongen är slut har vunnit priset. Under Veikkausliigasäsongen 2011 fick Ojala totalt 34 lejon.

Skyttekungen i Veikkausliiga 2011 blev FC Inters Timo Furuholm som gjorde totalt 22 mål. Furuholm blev även ligans bästa spelare."

Verkar vara två av finländska ligans bästa spelare, men vad säger det?!:)
Örebro Bulten i Boo
2011-11-17 16:11
Franz// Vi ledde ligan över mest aktiva forum i flera dagar då! ;-)
Sundsvall Shots
2011-11-17 16:11
Mika Ojala (Inter Turku, 32 matcher 16+19) och Timo Furuholm (Inter Turku, 33 match, 22 mål) till Örebro?

http://kymppipaikka.fi/2011/11/11/talven-2011-2012-siirrot-ja-siirtohuhut/

Örebro Aspen
2011-11-17 15:50
oroT (Berra - Le lion Indomptable) //F.Y.I
Finland har varit del av Sverige längre än Skåne (500 år resp. 300+ år).
Svenska är ett officellt språk i Finland.
Främlingar? Lillebror?
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-17 15:41
Flamet i lördags var det värsta jag varit med om härinne sedan jag vart medlem. Allt annat är bara en fjärt i öknen. Tom Bulten brölade :)))))))

Redax sax gick vilt och som en motorsåg - hehehe
Örebro Marta (hane)
2011-11-17 15:32
Guldtass/
Jo, jag vet det, men tycker det är synd. Alla har uppenbarligen inte lika lätt som du för att ta dem.
Örebro gatutsio
2011-11-17 15:30
marta//
är ok
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-17 15:30

Håller vi på samma lag? Det är bra att alla inte tycker likadant, men man får väl respektera varandras åsikter. Jag tycker det är tråkigt att man ska vara så aggressiv ton mot varandra.

peace, love and respect ;)
Örebro Guldtass
2011-11-17 15:29
Marta, nu var det jag som skrev det och ingen annan.
Provokation sker här hur ofta som helst nu för tiden, Provosera kan man göra på många olika sätt. Det där var väl mitt bidrag från min fördärvade och efterblivna världsbild :)

Man kan skylla på den taskiga säsongen eller att vi sitter i gnällbältet ;-)
Örebro Marta (hane)
2011-11-17 15:27
Haha... glasögonen är på :) Ni heter ju så förbenat lika... eller nej det gör ni ju inte... Sorry.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-11-17 15:26
Att inte digga finländare faller väl snarare under främlingsfientlighet än rasism eller har jag fått definitionerna om bakfoten...?
Örebro Marta (hane)
Förlåt gatusio, det var Guldtass jag menade. Förlåt...
Örebro gatutsio
marta//
nu får du nog sätta på dig flaskbottnar till glasögon och scrolla ner
det du refererar till har jag inte skrivit
Örebro Marta (hane)
2011-11-17 15:24
pemo/ Vi får gärna tycka olika. Inga åsikter om det. Det är när man går till personangrepp och börjar diskutera varandras psykiska status, intelligens o.s.v. jag tycker det blir trist. Men det kanske bara är jag som tycker. Får ofta mothugg för den tanken. Men jag kanske skriver på fel forum?
2011-11-17 15:21
Jag tror inte hudfärg och nationalitet är samma sak :)
Örebro Marta (hane)
2011-11-17 15:20
gatusio/ Jag tror du är medveten om att du ibland provocerar. Är du inte det? Kanske har jag tolkat dig fel.

Men följande citat ser iaf jag som en provokation:

"du sitter och konspirerar en j***a massa, ösk-karl!
vad är det med dig, du är så förbenat bitter att du har tunnelseende. "

men som sagt, detta var inte bara riktat till dig, utan snarare en uppmaning till de som bevakar forumet att försöka sätta en tydligare ribba. Blir så jäkla trist läsning när vi hetsar varandra.
Örebro Bulten i Boo
2011-11-17 15:19
ÖSK-Karl är tydligen på sitt allra bästa charmhumör!! ;-)

Marta// "Samtidigt så gör ju gatusio allt för att provocera" - Det kan väl allra minst försvara ett påhopp på Guldtass!?

Örebro Aspen
2011-11-17 15:16
Pemo// Frempong är inte en etablerad spelare men han har fått en skaplig lön. Han har en tränare som tror på honom.
Skulle vilja vända på det Sixten älskade inte direkt Frepong. Och det var en orsak till att han fick sluta. Sedan hade F och S olika åsikter när F var skadad.
Vi kan vara lite stolta över de Örebro spelare som blivit allsvenska stjärnor.
Örebro pemo
2011-11-17 15:10
Marta// Men samtidigt tycker jag att det skönt med folk som bryr sig. Alla kan ju inte älska alla här i världen. Personligen har jag väldigt svårt för anklagelser om inkompetens basertat på rykten. Men om nu vissa vet "i andra hand " att någon inte gör sitt jobb, så bör det också få ventileras.

Om man sedan kan hävda att t.ex finnar har ett hårdare ledningsklimat pga erfarenheter från affärsvärlden, så är det som om jag skulle säga att alla färgade har bättre rytmenkänslor, pga att jag musicerat i hop med folk från afrika.

Men det sistnämda skulle av någon anledning tas emot som rasism.

Men om vi har använt 29 spelare i år, så anser jag som amatör, att det är helt åt skogen. Med så stor omsättning kan du aldrig vinna en serie. Oavsett det är Sixten eller Conny som är tränare. Och det tycker jag att de flesta analytikerna har insett.

Sen det där med hur man låter talanger spela? Tja, jag vet inte hur anställingsvilkoren ser ut som tränare i ÖSK, men om det står att man skall följa upp ÖSK-U samtidigt, så har det ju begåtts ett avtalsbrott.

Och att de unga som sitter på bänken inte får spela är säkert också en kunskapsfråga. Vissa här blev ju tokiga för att Robin blev inbytt när han ändå skulle sluta. Ja, men det är ju fortfarande hans jobb och han kan ju inte jobbvägra.

Dessutom fanns det ju ingen ungdom som matchade honom i laget. enligt tränaren. Om jag skulle välja mellan Holmberg och Robin så väljer jag med hjärtat, men tränaren måste väl göra sitt jobb och ta ut det lag som han tycker är det bästa. men även här repekterar jag att vi ser olika på saken.
2011-11-17 15:08
Man får säga att någon uppträder som en gris men man får inte säga att personen är en gris. Man får säga att personens världsbild är efterbliven men du får inte kalla någon efterbliven. Svensk lag ;)

Nä, ska inte lägga mig i. Kunde inte låta bli ;))
Örebro gatutsio
2011-11-17 15:04
marta//
nu vill jag verkligen veta när och hur jag gör allt för att provocera
vad är det för jävla påhopp
Örebro Marta (hane)
2011-11-17 14:55
Ja, jag skulle vilja att saxen användes lite flitigare här jag med. Oavsett vilken renome den som gör inläggen har, så ska vissa saker inte accepteras. Att kalla någons världsbild för efterbliven är inte ok tycker jag. Samtidigt så gör ju gatusio allt för att provocera. Men detta är bara ett exempel. Ibland är det riktigt trevligt här. Ibland är det som att befinna sig på Lunarstorm el dyl (kanske inte finns kvar?)
Örebro Guldtass
2011-11-17 14:45
ösk-karl, du är sanslös, allt är svart eller vitt för dig. Jag menar det ordagrant!

Jag påstår inte att ösk ska guld 2015! Det vinns nu mycket att förbättra eftersom mycket gick snett denna säsong. Vad som gick snett kan vi gnabbas om hur länge som helst. Det enda du gör är att hela tiden bara leta fel, allt som görs är bara tokfel hela tiden. Du har inte bara kritiserat du har hånat ledningen ideligen. Precis som det är personligt. Sixten gillade du inte från den dagen han satte sin fot i Örebro. Nu när detta år gick fel så passar du på och öser skit hela tiden.
Visst har fel begåtts, det är också lätt att vara efterklok. Men ösk är inte sveriges rikaste förening, vi har begränsade resurser. Om vi ska få vårt eftertraktade guld så måste förbannat mycket spela oss i händerna + att vi behöver tur också. Då menar jag flyt med skador, spelarförvärv etc. Spelarförvärv är alltid en chansning, framför allt när det handlar om utländska spelare. Det är aldrig säkert att de kan anpassa sig till allsvenskan och vårt klimat. MEn de små resurser vi ahr så är det en ännu mer chansning.

Att ha SM guld som målsättning är ok men man ska inte ta för givet att vi då kommer att spela till oss gulden, annars får hela organisation säga upp sig som ett enda stort misslyckande.
Sixten är kvar även nästa säsong, vet att han är en bra tränare och har förhoppningsvis tagit lärdom av detta kaotiska år men skador och nyckelspelare som inte ville skriva på nya kontrakt. När spelet tryter och poängen uteblir med de höga förväntningar som fanns, är det inte speciellt konstigt att stämningen i laget blir därefter.

Minsta lilla grej förstorar du upp och ger all skuld till s.k. SSSS. Du får ha dina åsikter men jag har också rätt till mina. Och jag tycker du hela tiden överdiver en hel del. Som sagt så verkar allt vara svart eller vitt för dig.
Örebro Sekt. E
2011-11-17 14:41
Vad är det som händer med det som tidigare kanske var Svenskafans bästa forum? Personliga påhopp mer i regel än undantag är väl ganska piss om man verkligen vill diskutera något.
Örebro gatutsio
2011-11-17 14:22
Lugna ner er lite
olika åsikter kan vi väl ha utan osämja
ha ha...efterblivna är vi allihop
Annons: