/fotboll/osk/forum/3296.aspx/fotboll/osk/forum/3296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2011-11-18 17:25
Början av nästa år är sent..vi måste agera snabbt och visa att vi vill ha han..annars går han till GAIS när dom börjar vifta med Wanderson pengar....tro mig.

Jag tror inte ÖSK kommer få Grahn och det grundas återigen på att beslutet skall fattas av så många typ Spelarinvest , storsponsorer och klubben.
Örebro Robben 82
2011-11-18 17:07
Ok låter ju bra,bara hoppas han blir klar i början av nästa år,plus någon mer spelare av klass sen är vi i toppen igen och vips så gnäller ingen mer på Sixten.
ostbåge
2011-11-18 17:06
Men det är klart fotbollen har högre snitt och fotboll har ett stort intresse i allmänhet !Men hockey är roligare :)

Och tro mig, går på alla ÖSK:s matcher! Slutar med tjafset, svarade mest på Robbans inlägg pm än lite onödigt! Trevlig helg alla och så går vi för 13:e raka i käppkriget!
Örebro ÖSK Fans
2011-11-18 16:59
jag vet vad han begär och det klarar ösk....det finns pengar..
Örebro bison
2011-11-18 16:56
Mata inte trollet med ostbågar.

ÖSk hade ett högre snitt i S1 än vad ÖHK har i allsvenskan. Kan inte alla käppakrigsfantaster glädjas åt att det går bra för klubben just nu? Menar givetvis ÖHK, nej som ett praktexempel på lillebrorskomplex á la Finland så ska man racka ner på ÖSK i stället.

Och just det - Ostbågen, enligt rykten så har ÖHK ett alldeles eget forum...men med tanke på att fotboll är en så mycket större sport kan man ju förstå att du hänger här i stället.
Örebro Robben 82
2011-11-18 16:56
Ösk fans/ jo det är sant han håller hög allsvensk klass men frågan är om ösk har råd? och om man vill bränna alla pengar på ett kort?
Örebro ÖSK Fans
2011-11-18 16:47
Klart Grahn vill ha mkt pengar. Han är en av Allsvenskans bästa mittfältare och det kostar....

ÖSK KARL

Visste du att spelarinvest har suttit i möte med Grahn?

Förmodligen inte eftersom du verkar vara väldigt dåligt insatt i dagens spelarinvest..

Så nu kan du sura ännu mer KALLEBALLE....=)
ostbåge
2011-11-18 16:38
OJ, har fotbollen det! Så duktigt, men bode det inte vara mer! Ett allsvensk topplag, förlåt inte längre, med dom flesta matcher härliga sommardagar! Uselt!

Får vi bygga ut ishallen om vi ska komma upp i den hisnande siffran!
Örebro Robben 82
2011-11-18 16:26
ostbåge/ kom tillbaka när ni spelar i elitserien och har ett publiksnitt på 7000 per.
ostbåge
2011-11-18 16:19
Och den hockeyn är bra mycket roligare än att se ett korpgäng som ÖSK med killar som kanske kan passa 2-3 ggr innan det blir snett! Och en liga som är lika usel! Hockeyn lirar snart elitserein men allsvenskan är nästan lika rolig! Slipper ÖSK superettan nästa säsong?? 1500?? Nej det är fullsatt resten av säsongen vid ett flertal matcher! Lycka till med ÖSK Robban!
Örebro Aspen
2011-11-18 16:15
Följer även Silly Season för KIF Örebro. Tycker dom är ett föredömme. Spelarna scoutade sedan låååång tid tillbaks. Kvar till Silly S är bara förhandlingar som ibland man förlorar men då finns redan ett alternativ i bakfickan.
Kan man värva deras sportchef till ÖSK?
Örebro Mr. Milton
2011-11-18 16:14
Marta (hane)

Längre lön?? Förstår vad du menar men uttrycket var kul :)

Förstå mig rätt. Jag inser på ett intellektuellt sätt varför Alvbåge går dvs. hemstad, högre lön osv. Men jag som supporter kan inte tyst titta på och acceptera att han två gånger lämnar oss för att gå din den klubb jag mest av allt avskyr. Att han dessutom talar om klubbkänsla gör mig spyfärdig. I mina ögon är han en Judas men jag accepterar att alla tycker olika.
Örebro TommyS
2011-11-18 15:52
Är Andreas Ståhl TommyS:s pojk? Eller Peders? Eller ingens? Eller bådas?
Örebro Robben 82
2011-11-18 15:46
Gnäll gnäll gnäll! Hej jag heter Ösk-Karl och tycker om att titta på andra divisions hocky med mina andra femtonhundra beundrare.

Skönt med Haddad! idag hörde jag ett nytt ryckte om Grahn,han vill tydligen ha en rejäl slant där han nu ska spela nästa år.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-18 15:21
Godzilla//

Vid närmare eftertanke, skulle det inte var bättre att stayn över Sixten placeradas i din trädgård? Tror du är rätt ensam om att tycka att han revoltuionerat fotbollen i Örebro? Då kan du ju även övervaka den så inget dumt händer!

Tror nog de flesta inklusive styrelsen ångrar förlängningen i somras, särskilt när vi nu vet att Axén alternativt Stahre tagit det högavlönade jobbet.
Örebro Marta (hane)
2011-11-18 15:18
Ja, alla som byter arbetsgivare när man erbjuds längre lön är Judas!!!
Örebro Valderinho
2011-11-18 14:36
Mer från Mika Ojala. Hoppas han värvas!
Örebro Mr. Milton
2011-11-18 13:36
kenya/

Nej tack bojkottar Judas blogg.
Örebro kenya
2011-11-18 12:14
Haddad klar för ÖHK? Robin Staaf klar för Bofors?

Se läääänk!
Örebro Marta (hane)
2011-11-18 12:05
Att ge sig in i en huggsexa och bränna allt krut där (och förmodligen bra mycket mer) känns inte som en bra strategi. Det finns fler platser som vi behöver kvalitet till.
Örebro Stso
2011-11-18 11:52
Peter Larsson? Absolut. Han och Olof Mellberg är på gång.

;)
Örebro Mr. Milton
2011-11-18 11:31
FCK:s sportchef som var den som påstod detta gjorde igår en pudel och erkännde att han inte kännde till regeln som gör det möjligt för PL att representera en tredje klubb. Detta just beroende på att Danmarks och Sveriges säsonger överlappar varandra.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-11-18 11:24
Schella / Jaha vad bra! My bad :D Men jag tror inte stt det hjälper oss iofs. Om HeIF inte är beredda att betala vad FCK vill ha så har vi så klart inte råd. Men det är ju en fin tanke iaf :)
Örebro pemo
2011-11-18 11:23
abdel// Är du säker? Tyckte jag läste lite snabbt på FD att det inte var så. eller var det barta om han gick permanent till HeIF?

Men finns det någon annan osm Peter då? Och då menar jag inte någon f.d. U-21 som sitter fast på proffsbänken och inte får spela. Deras smärta från trästickor i baken jämnas ju ut med bankkontot.

Örebro Schella
2011-11-18 11:21
abdel seidou// det får han visst eftersom danska ligan och allsvenskan överlappar varandra. höst-vår respektive vår-höst. alltså får han spela i ett annat allsvenskt lag direkt.

http://www.fotbollskanalen.se/1.2366332/2011/11/17/jensen_gor_en_pudel_jag_hade_fel
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-11-18 10:39
pemo/ Peter Larsson har redan spelat i både Köpenhamn och Helsingborg den här säsongen (11/12) och får inte representera en tredje klubb för än efter den perioden. Skulle man värva honom får han spela i u21-laget fram till första Juli, så jag vet inte hur bra värvning han skulle vara i vår nuvarande situation. Med tanke på detta skitår behöver vi väll vara hundra procent redan från start och börja serien bra om inte den föregående säsongen ska "hemsöka" spelarna även under nästa? Eller? Så tänker jag iaf.

Edit: Jag tänker alltså att det kan vara mentalt hämmande för spelare som bär på ett sånt här stort misslyckande i förhållande till målsättningen att veta att man inte spelar med bästa möjliga lag.
Örebro pemo
2011-11-18 10:25
FF// No hard feelings. jag tycker bara att vi generellt är för dåliga att skämta. Och att vissa folkgrupper är mer känsliga än andra. Ungefär som att de värsta judeskämten drar judarna själva.

Fast det blir ju lite konstigt när en ishockeyspelare med rötter i Iran blir kallad för Zigenare och uppfattar det som rasistiskt. Om någon kallar mig djävla finne trots att jag är svensk så vet jag inte hur jag skall reagera? skall jag bli arg, glad , stolt eller förnärmad?

Det har inget med fotboll att göra, F´låt.

Men nu vill jag ha Peter Larsson till ÖSK. Agera någon. Snabbt.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-18 10:16
Efter nyår är Haddad tillbaka i träning igen. Jag ser fram emot att se Haddad på planen igen.

Haddad har varit saknad sedan han skadade sig.

Välkommen tillbaka Haddad.

Forza Haddad!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-18 09:45
pemo: //

Det hade jag inte kunnat skriva för då hade jag blivit
anklagad för rasim.

Däremot skämtar jag gärna om finnar och norrmän. Stör mig inte det minsta. Tror tom jag ser sådana skämt om finnar i TV. Björn Gustavsson har fantastiska fördomsfulla scener om fulla finnar. Det är ju själva fördomen man driver med. Den som aldrig dragit en norge-historia kan ju kasta första stenen. Och om jag inte hört fel skämtas det lika frisk i motsatta riktningen också om svenskar. Precis! Som jag ser det är det legitimt att skämta om finnar och norrmän.

Läsaren/lyssnaren väljer alltid vad denne tolkar in. Du kan tro att jag verkligen TROR/MENAR det är så här eller då kan du tolka det som att jag EGENTLIGEN vet att det inte är så här utan spelar på fördomarna. Och du har fri tolkningsrätt.

Nu ska jag gå och dra en norgehistoria för min kollega

Örebro lires
2011-11-18 09:42
skrämmande om vi var så beroende av haddad i år
Annons: