/fotboll/osk/forum/3293.aspx/fotboll/osk/forum/3293.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-11-20 10:51
Mr Milton/ Per Johansson kan bli den kämpe och fanbärare som Nordback varit. Han är fortfarande ung och ger man honom ett långt kontrakt skulle han med lite rutin bli en riktig bra krigare i ÖSK. Hoppas ledningen inser detta! Dessutom sjukt allround och kan spela på nästan alla positioner tack vare sin inställning. Förläng!
Örebro Mr. Milton
2011-11-20 10:48
Släpper vi P. Johansson till Degen slutar jag gå på matcherna.
2011-11-20 10:47
ÖSK Fans/ Vänd på frågan då. Vad är det som är så fantastiskt bra med Grahn? Vad har han gjort på senare år som gör honom så bra? Det enda man sett i media är ju hans gnäll och förmåga att reta motståndare,medspelare och publik. Jovisst att han är en teknisk spelare och gör en fin dragning emellanåt.

Men i ett ÖSK som gjort ett fiasko-år pga dålig stämning, få spelare med hjärta och dålig sammanhållning, så ser jag inte vad han skulle göra för nytta.

Pavey,Rydström, Lantz eller Barsom-typer skulle vara billiga och jävligt bra lösningar på detta fiaskoår. Tror jag i alla fall.
Örebro DaSa
2011-11-20 10:21
Ni som vill ha Grahn, var vill ni att han skall spela? Istället för Nordin? Han passar inte i Bedoya-rollen om vi vill fortsätta med dagens spelide och jag ser inte honom som en defensiv mittfältare. Visst behöver Nordin konkurens men att plocka in en allsvenskans dyratse spelare tror jag inte på.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro DaSa
2011-11-20 10:17
Var på mitt första och sista medlemsmöte igår. Det enda roliga var frågestunden, tycker Sixten får till det ibland. Han har en skön humor. Sjögren däremot tror/hoppas jag sjunger på sista versen, han såg verkligen obekväm ut på scen. Men han skall ha cred för att han erkände att truppen var felbalanserad inför säsongen. Till nästa säsong skulle truppen bestå av 22 spelare plus målvakter. Jag skulle gissa att fördelningen blir 8/7/7. Sen så sa Jan att resultat i år skulle bli 7-8 miljoner, syftar han på resultatet utan försäljningar? Enbart försäljningarna borde hamna runt 7-8 mille och sen borde resterande vinsten vara runt 5 mille?! Så antingen så är det försäljningarna som räddat vårat resultat eller så kommer vi presentera ett rekordresultat på 12 mille...
Örebro Marta (hane)
2011-11-20 10:14
Franz har PM
Örebro ÖSK Fans
2011-11-20 09:30
Blir så trött på att höra att vissa spelare inte passar in ex Grahn. Blir ännu mera trött på att höra att spelarna i ösk inte vill ha hit vissa spelare.. Det ska väll dom skita i. Tror ni Real madrids spelare bestämmer vilka som ska komma till klubben.? Värvas Grahn in är det bara för killarna i laget att acceptera det!, Även Trött påt som förövrigt verkar vara en o betydande medelmåtta i ösk.

Ska vi bli ett stabilt topplag måste vi våga.....
Örebro Hertig_Karl
2011-11-20 08:58
Franz/

Jag har missat ryktena om Paulinho, vad snackas det om?
Örebro Aspen
2011-11-20 07:28
Sixten sa på höstmötet att ÖSK tränar mest i AS.
Läsar man vad folk som ser träningar skriver (t ex begränsad inviduell träning, att A-laget träningar är sämre än ÖSK U) blir man fundersam över kvaliteten. Vi kan hoppas att en 5-7 man mindre grupp höjer kvaliteten.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-20 02:15
Conjuration // Dock är ryktena runt stämningen rätt oroande och hoppas det inte leder till spelare som vill lämna pga det
Örebro Conjuration
2011-11-20 02:11
Just ja, glömde tillägga. I mitt resonemang så hoppas jag även att Per Johansson blir kvar. Och i sommar kommer Alvbåge tillbaka så jag blir extra lycklig :)
Örebro Conjuration
2011-11-20 02:05
Äsch då vi har mittbackar så vi klarar oss. Wikström är aldrig skadad och stabil, Wiktorsson är kung, sedan kan Hagge eller hellre islänningen gå in som mittback. Den enda backvärvningen jag personligen vill se är nu Demir ifrån TFF annars får det vara. Gillar faktiskt btw Sammy, underbar inställning. Viktigaste positionen nu är att få 1-2 mittfältare, spetsforward då vi inte kan räkna med att Haddad håller 30 matcher, konkurrerande målvakt. Ring Joe Sise igen och ge han dubbelt sign-on
2011-11-20 00:19
Angående Anders Wikström verkar han vara på G tillbaka till Gefle
2011-11-19 23:44
Annars- Godmorgon mina vänner!

Såg diskussionen om Berger tidigare! Håller med båda lägren (om det nu riktig var så). Berger får mycket beröm för sina crosspassningar och håller med! Men mest av allt gillar jag att den killen hela tiden ligger ett steg före i tanken!

Minns en situation när bollen hamnade hos Nordin. Nordin började kladda som vanligt och blev snart omringad av motståndare. Då "råkade" Berger svepa förbi och i ett tillslag tog han bollen från alla och la ut den på egen kantspelare.

Han vet redan innan han får bollen vad han ska göra. Och han gör det på kortaste okomplicerade möjliga tid! Det gillar jag!

Sedan har han ett bra skott och som sagt bra crosspassningar.

Men!! (Irving röst): Håller med D.O,. Han har en lång resa kvar. Tappar fokus ofta i andra halvlek och börjar sprida bollar. Obefintligt duellspel. Petar mest. Smäller inte på (ja han vill ju vara deff-ankare?) m.m. Får Sixten tillräckligt starka importer kommer Berger hamna på bänken.

Detta måste Berger jobba med. Troligen på egen hand eftersom ÖSK som enda moderna elit-klubb i västvärlden saknar individuell träning (Bortstett från tillslag och rehab). Men är man bara två tränare (med boll) på 30 spelare så finns det så klart inte resurser till det.

Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-19 23:43
Staaf visar upp sig i Norge.
2011-11-19 23:36
"Trött på't! Ansåg det katastrof om Grahn kom till ÖSK. Skulle dela laget i två halvor
2011-11-19 23:34
Valderinho/ Jo Grahns attityd kanske funkar i ett lag som Mjällby där startelvan består av 8-9 halvdana spelare med mycket kämpaglöd och ganska lite "stjärnglans" så att säga. Men hur tror du det funkar om han kommer till ÖSK och vill vara "lite bättre" än de andra? Vad tror du Nordin,Rama,Paulinho,Haddad mfl svarar på det? Tycker inte man ska värva spelare som inte skulle passa in. Och om det var lite halvdålig stämning i år, på vilket sätt skulle Grahn förbättra det?

Det behövs nog snarare en kämpe som inte är rädd för närkamper och även kan pusha på de andra. Tycker jag.
Örebro 1908.nu
2011-11-19 23:32
Valderinho // Wicks har bättre reaktionsförmåga, är bra med båda fötterna och tar betydligt mer plats på frilägen. Såg du deras provspel?
Örebro Bastard on Parade
2011-11-19 23:16
go_osk//

Alright! Jag hade för mig Rama bara har 1 år kvar på kontraktet, men har även hört att det är 1,5 år. Om det är 1,5 år kvar så behöver vi inte sälja honom redan nu, även om jag tror att det kan vara en fördel också.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-19 23:10
Vill gärna se Rama kvar i ÖSK. Men om rätt bud kommer så sälj. Verkligheten är ju den att vi måste sälja spelare om vi ska få in de stora pengarna. Vill inte se att bra spelare går som Bosman. På de viset kommer aldrig ÖSK tjäna några pengar.
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2011-11-19 23:09
Bastard on Parade//

Jag tror att vi kan få bättre betalt om han säjs i sommar. Då har han ett år kvar på kontraktet. Gör han en bra vårsäsong så bör det leda till ÖSK`s största försäljning någonsin.
Örebro Valderinho
2011-11-19 23:06
Dom vågade värva hit Kihlberg som var skadad och lastgammal när han kom hit. Men när dom på frågan inte vill värva Grahn som är både yngre än när Kihlberg kom till klubben, fattar jag ingenting. Vad är det som gör Kihlberg så helig och Grahn, som man knappt vill ta i tång..? Är det jante-skiten igen?

Grahn är en härförare på planen. Vill alltid vinna och det speglar av sig både på och utanför planen. Att han är duktig och har kvalité gör inte saken sämre. Att han är en strul-pelle får jag inte intrycket av när man lämnar en match i halvtid, och sen lämnar. Snarare en jäklar massa vinnarinstinkt som kokar över..Mycket av det som skrivs i media är även massa överdrivet mediadrev.
Skulle älska att Grahn retar gallfeber på motståndarna ;) Skulle betala ett årsabonnemang om han värvades(!)
Örebro MrCrowly
2011-11-19 23:00
Behåll Rama.
Örebro Valderinho
2011-11-19 22:58
Jag gillar Tomer för att han sätter igång spelet snabbt, är reaktionssnabb och snabb i utrusningarna. Jag gillar inte Wicks för att han släpper in "korpenmål" titt som tätt, jag får hursomhelst intrycket att han är en sämre variant av Dembo.
Örebro 1908.nu
2011-11-19 22:52
Valderinho // varför vill du ha Tomer när Wicks är en betydligt bättre målvakt?
Örebro Bastard on Parade
2011-11-19 22:51
Rama är riktigt bra. När han har en bra dag så är han i mitt tycke Allsvenskans bästa spelare. Lägsta nivån är lite väl låg, men det kan ju bero på att han varit småskadad hela säsongen och inte kunnat träna ordentligt.

Jag vill gärna behålla honom, men så som läget är så måste vi nästan sälja honom i vinter om vi vill ha bra betalt. Vi behöver rejäla förstärkningar och jag tror inte klubbens plånbok är tillräckligt stor för några sådana.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-19 22:47
Valderinho

Håller med dig som vanligt ang spelare..

Men dom vågar inte värva grahn
Örebro Valderinho
2011-11-19 22:32
Skulle vilja se dessa spelare värvas.

Mika Ojala

Timo Furuholm

Tobias Grahn

Jacob Rinne( U21 laget)

Tomer Chencinski (målvakt nr.2, A-lag)

Sedan en till mittback, vet ej vem!?
Örebro ÖSK Fans
2011-11-19 22:26
blir Rama såld kan vi ju redan nu boka plats i super1an 2013....inte mkt positiv i ösk just nu...jo just ja vi har värvat 2 spelare som vi inte vet status på i allsvenskan..
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2011-11-19 22:25
kenya//

Du har rätt. Men i det här fallet så har ju ÖSK möjlighet att hindra en övergång om inte ett eventuellt bud är tillräckligt bra.
Annons: