/fotboll/osk/forum/329.aspx/fotboll/osk/forum/329.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Benny Böckling
2017-02-23 11:36
Det var som fan
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro T8
2017-02-23 11:36
Ska Nordin skolas om till mittback? :) Seriöst. Ska bli kul höra dem kommentera det här. Prio med mittback och anfallare. Vi öser på med en mittfältare till??? Nån på väg bort? Nån som bli forward? Maic?
Örebro Vinnartradition
2017-02-23 11:35
Konkurrensen på mittfältet hårdnar. Den lagdelen ser riktigt stark ut!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-23 11:35
Axén ringer upp Pep och frågar om han har något intressant. Bara sådär liksom.
Örebro T8
2017-02-23 11:31
Hör precis på radio. Va liksom???
Örebro Islandman
2017-02-23 11:29
Vi lånar en mittfältare från Man City!
Örebro Lekiller
2017-02-23 11:05
@Aspen.:
Frågan är väll om Michel är så mycket bättre än de 2 som vi idag ser som första valen? Brendan och Almebäck. Att ta hit honom som ett möjligt 3:e val känns ju sådär. Då är det ju bättre att låta Brorsson och CEH få den platsen. Jag tror att man kör med det man har i backlinjen om inte någon som är bättre än Brendan och Almebäck dyker upp. Om nu inte Michel eller någon annan även kan spela ytterback och där konkurrerar ut Lorentson eller Ring som ser ut att ta de platserna idag.
Örebro T8
2017-02-23 11:00
Aspen Förhoppningsvis ser de det som att de ska prestera ännu bättre.
AIK Saywee
2017-02-23 10:52
De e la klart smart att hålla alla dörrar öppna så länge fönstret inte är stängt ...
Örebro Aspen.
2017-02-23 10:48
@T8:
Michel uppfyller väl inte Axéns krav på erfaren mittback Har ju S1 som högsta nivå. Vi behöver en försvarsgeneral, han är väl bara sergeant. Utveckla våra egna mittbackar i stället för att värva backar på ungefär samma nivå. Skulle dock inte sura om man värvar Michel men undrar vad våra egna säger.
Örebro Islandman
2017-02-23 10:44
Är det inte dags för en lista?

Vilken är din "Topp 5 inmarschlåtar i Allsvenskan"?

5. Det är här vi står idag - Giffarna
4. Snart Skiner Poseidon - Blåvitt
3. Å vi älskar Malmö FF - Miljard FF
2. Den viktiga skillnaden - Häcken
1. Just idag är jag stark - Bajen

Hur ser din lista ut?
Örebro T8
2017-02-23 10:43
Att ha nära hem verkar viktigt för Michel. Det får man respektera. Södertälje va? Då ligger ju Sthlm närmre. Spännande om ösk inte hugger. Då måste de ha en ruskigt bra mittback på gång...
Örebro Aspen.
2017-02-23 10:42
Genomförande av Signalerade värvningar skulle säkert gynna årskort försäljningen. Hoppas vi inte är och rotar på lagret i stället för högsta hyllan
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Loppan i Axens skägg
2017-02-23 10:23
@Jonas r:

Bra jobbat Varberg såfall. Tycker Gravius är för bra för SE1
Örebro Jonas r
2017-02-23 10:17
Enligt kristoffersson är AIKs gravius aktuell för utlåning till Varberg. De snackades ju lite här om honom förut vill jag minnas...
Örebro Jonas r
2017-02-23 10:13
Klart han säger så, han måste ju hålla alla dörrar öppna blir ju lite svårt om han säger att han bara vill gå till en klubb. De fattar ju du också egentligen
AIK Saywee
2017-02-23 09:49
Jag vet, men ÖSK verkar i flera fall bara vara ett alternativ, det tycker jag är lite tråkigt ...
Loppan i Axens skägg
2017-02-23 09:44
@Saywee:

Läste du intervjun Saywee? Örebro har inte kontaktat honom från första början.
AIK Saywee
2017-02-23 09:40
Hmmm, ÖSK är oftast bara ett "alternativ" ... "Nobbades av Djurgården – nu öppnar mittbacken för ÖSK i stället: "Kan vara ett alternativ"" "Kan vara" - är inte klubben tillräckligt attraktiv eller är det lönen som spökar
Örebro T8
2017-02-23 09:30
Vore nog en fin lösning med Michel. Sen kittlar det ju lite att se Bark med massa inhopp under våren. Tänk om ösk kunde få stå för ett av säsongens sensationella genombrott. Hellre Bark än sent?! :)
Loppan i Axens skägg
2017-02-23 09:25
@Ö.S.K Krille:

Verkar inte som ÖSK hört sig för ens.
Örebro Aspen.
2017-02-23 09:24
Axén vill ha en försvarsgeneral. En som förtjänar att kallas general borde ha ett antals års erfarenhet från AS eller motsvarande. För mittbackar har nog de flesta lediga generaler redan värvats av andra klubbar. Är det så är resterande lediga mittbackar bara är något bättre än våra egna, varför ska vi då värva en ny i stället för att satsa på dom vi redan har i klubben? Vi måste bli bättre på att utveckla egna spelare, inte bara köpa. Att köpa en general hade kunnat tjäna syftet, att via generalen, höja lagets nivå och därigenom utveckla spelare. Här måste Sköldmark och Axén upp till bevis om sina förmågor att rekrytera spelare inte bara för stunden utan att bygga lag på sikt.
AIK Saywee
2017-02-23 09:15
Vem väntar på vem? När det gäller backplats, väntar klubben och supportrarna på att CEH, ÖSK's beslutsfattare, eller VSK skall agera eller bestämma sig, eller någon från översta hyllan som kanske inte bestämt sig ännu ? Jaja, tålamod, men dessa frågor har i allafall inga enkla svar ...
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-23 09:15
Alexander Michel öppnar för ÖSK.
Örebro pemo
2017-02-23 09:06
Får väl köra med Yannes och Sköld. För att byta in Adam när det är 20 kvar. På så vis får vi allsvenskans yngste skyttekung.
:=)

Hellre egna unga som får chansen än ytterligare "avbytare" som ska hitta formen. Peter Samuelsson kanske? .....
Örebro Benny Böckling
2017-02-22 23:42
@Loppan i Axens skägg:

Fan säg inte så.. Får vi ingen forward är det kört.
Loppan i Axens skägg
2017-02-22 22:56
@Björn är facit:

Själv tror jag vi signar en mittback och sen nöjer vi oss. Kändes inte alls bra efter snacket med Simon sist.
Ekstrand-Hamren var "Jätte nära" Västerås men ändå är han inte klar ännu, jag gissar på att han kommer inte få lämna förän ÖSK gjort klart med en mittback.
Örebro Björn är facit
2017-02-22 22:48
"Känns som det kommer hända något imorgon."
Så har jag sagt till mig själv varje dag i över en månad...
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-02-22 21:13
Ett kortare besök hos RÅP i Portugal från 7.30 i klippet nedan.
Örebro Vinnartradition
2017-02-22 20:47
Se länktips för supporterinformation till matchen mot Norrtälje på lördag.

Det återstår ett fåtal platser till den bussresa som arrangeras. Ta tillfället i akt och anmäl er.
Annons: