/fotboll/osk/forum/3288.aspx/fotboll/osk/forum/3288.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2011-11-24 16:03
Ja, och både banden är nästan still going strong.
10cc spelade i Stockholm för bara några veckor sedan.
Ian andersson ( från Jethro tull ) är ute med ett kompband och stråkar och spelar "songs from the woods " alltså lite gammalt godis från förr.

Så vem vet , rätt som det är drar väl Sir Paul och Ringo ihop ett bra band också.
AIK Saywee
2011-11-24 16:03
pemo, 15:07, eller så klurar vi på vad vi får se "i planen på mars" ;)

Nej, skämt åsido och ordvrängeri, men det skall faktiskt bli intressant att se vad "ÖSK" har för plan, eller snarare mål för 2012, dvs prestationsmässigt.

Siktar vi på topp 5 i AS?
Satsar vi för en cupmedalj?

Rimligt och möjligt .....

AIK Saywee
2011-11-24 15:44
10 cc

Heja SPORT!
Örebro Sekt. E
2011-11-24 15:36
Nu kanske jag sparkar in öppna dörrar här men när det kommer till fina 70-talsband anser jag ändå att Jethro Tull måste nämnas ganska tidigt.
AIK Saywee
2011-11-24 11:57
pemo,
klurar på förkortningen (PFM) ett tag till ...

... men Rubarth spelar i Casablancas och har i dagens pappers-NA recenserat nya ÖSK-låten.

Han är lite försiktigt positiv och det vore väl konstigt annars, när han berättar att han "tjuvhåller" på ÖSK. Då kan man ju inte såga denna låt oavsett man (o)gillar musiken, sångrösten och melodin ...

Dock beskriver han att det är något "Lundellskt" och vemodigt i låten.

Det är nog därför jag inte gillar denna, inmarschlåt, som skall peppa och tända killarna till stordåd ;)

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-11-24 11:51
_adde_

då är vi två, som tänker lika, internetscouting förekommmer, på olika sätt, från flera parter, helt enkelt en del av dagens ingredienser i förhandlingar, även om några lever kvar i runskrifternas tid och inte tror på detta ...

... om du menar att slå "bort" tanken, vilket jag tror att du menar?
Örebro pemo
2011-11-24 11:50
Saywee// 11.11 Dagens skratt. Tack för den.
sitter samtidigt och lyssnar på PFM. Känner du till dem också, eller har jag hittat en liten akilles när det gäller konstiga band från 70- 80talet?

Jag vill se Peter Larsson som mittback. Eller något liknande i alla fall.
AIK Saywee
2011-11-24 11:22
Bulten i Boo och Fatcit,

jag instämmer i edra inlägg.

Angående tidigare spelarlöner ...
Pappers-NA har rubriken "Vill tjäna pengar" i sporten.
Undrar om det syftar på NA eller några andra?
Jag förstår inte "helt och hållet" syftet med att rota i enskilda människors ekonomi för år 2010.

Jädra nyheter, Trams!
AIK Saywee
2011-11-24 11:11
Jag vill se Julgrahn ...

... på balkongen, självklart i plast, den barrar inte och den kostar inte en massa träd i skogen.

Lukten fixar jag med bastudoft, tallris.

Den är symmetrisk, fin och "lättklädd" och behöver inte kastas ut eller bort.

Återanvänds helt enkelt.

PS under granen ligger innan juletid en massa svartvita klappar .....

Heja SPORT!
Örebro Grodan
2011-11-24 10:18
Jag vill inte se Grahn i ÖSK!!!
Örebro ÖSK Fans
2011-11-24 10:13
adde

fattade inte ditt inlägg, kan du tolka det?
Örebro ÖSK Fans
2011-11-24 10:10
Jag vill se Grahn i ÖSK!!
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-11-24 09:44
Jag vill se Grahn i ÖSK!
Örebro _Adde_
2011-11-24 09:37
Kan inte slå tanken på att Grahn, eller hans agent, har ett konto här på vårt forum ur hågen...
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-11-24 08:24
Bulten i Boo// Instämmer och känner mig bara manad att tillägga att fotbollsspelare har runt 12 års utbildning innan de kan börja tjäna pengar... (För att bli riktigt bra på någonting krävs ca10 000 timmar.) Det är ganska mycket för att tjäna sååååå lite. Andersson vid svarven har nog inte så många timmars svarvande i sig!
Örebro TommyS
2011-11-24 08:20
Conjuration, inför denna säsong låg Cypern på 20:e plats jämfört med Sveriges 28:e. Sverige ser ut att hoppa upp till 24:e plats, Cypern kommer att klättra ännu mer. De har haft lag i Champions Leagues gruppspel tre gånger de senaste åren, Anorthosis och Apoel en gång tidigare. Av någon anledning klubbar med mycket pengar, jag tror framför allt att generösa kapitalskatteregler dragit till sig investerare. Tyvärr konkurrerar de nu på en annan nivå än allsvenskan.
Örebro Bulten i Boo
2011-11-24 07:36
DaSa// Jag tycker att många diskussioner som förs i samhället kring "rimliga löner" i grunden är sunda, men då handlar det om en en offentlig diskussion om grupper, som du själv exemplifierar med och inte individer. Jag tycker också att det är sunt att ifrågasätta helt sjuka nivåer, som när t ex Percy Barnevik skulle kvittera ut närmare en miljard kr (närmare 1.000.000.000 kr !!!) som fallskärm och pension vid sin avgång från ABB.

Men att offentligt ifrågasätta om t ex Alvbåge är "värd" sin lön för att han gör en enstaka dålig match blir som att offentligt ifrågasätta om Andersson vid svarven är värd sin lön när han har en enstaka dålig dag. Det känns osmakligt.

De allsvenska spelarna har (med kanske några få undantag) inga fantasilöner. Förvisso är de i många fall bra mycket högre än den lön Andersson vid svarven har, men dels ska man komma ihåg att de arbetsrättsligt lever ett osäkert liv plus att den inkomst de har gäller under en kort tid i jämförelse med ett normalt yrkesliv.
Örebro Conjuration
2011-11-24 01:31
Cypern har nu ett lag i åttondelsfinal i Champions med en match kvar att spela. Hur ligger AS till jämfört med den Cypriotiska på rankingen? Simon Thern vore en fantastisk värvning men omöjlig eftersom pojken inte är korkad.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2011-11-24 01:18
Stabaek ryktas vilja säga upp kontraktet med bla Gilles Ondo pga ekonomiska problem. Han var riktigt giftig i träningsmatchen mot ÖSK. Skulle det kunna vara något för oss som komplement till Haddad/Atashkadeh?
Benny Böckling
2011-11-23 23:46
Håller med dig Grodan, ge fan i Grahn!
Örebro kenya
2011-11-23 23:06
Grahn skulle nog hålla 3-4 år till. På hur hög nivå handlar nog mer om hur han får hålla sig skadefri osv. Reserverar mig för om han skulle passa hos oss eller ej. Finns säkert både för- och nackdelar.

Thern skulle vara en riktig drömvärvning men tror nog inte det är särskilt realistiskt. Fast man ska aldrig säga aldrig. Fick ju Atomica formica - Giovinco till mitt Parma.
Örebro Grodan
2011-11-23 22:43
Är man inte gammal om man är 31 år? Känns som att du skojar lite med mig nu. De flesta lägger ju av vid ungefär 32-34 års ålder. Det innebär att han har ungefär 1-3 år kvar och man är ju knappast som bäst rent fysiskt när man blir äldre. Nä, Grahn är ett väldigt dåligt alternativ, tycker jag.
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-23 22:41
Thern till ÖSK.
Sannolikhet: 0,01 %
Örebro Telle
2011-11-23 22:31
Det faktum att Thern heter just Thern är heller inte någon nackdel. Att ha vår tids bäste centrala mittfältares son spela centralt på mittfältet i samma roll som sin far skulle onekligen ge en hel del uppmärksamhet i början. Och en hel del press på stackars Simon, men det är ju en annan sak.

Till Grahns försvar ska dock också läggas till att han väl fick spela i anfallet mot sin vilja ett antal matcher då Kabir lämnade. Jag vet dock inte hur många, men det bättrade knappast på hans statistik. Eller hans humör... :)
Örebro DaSa
2011-11-23 22:08
ÖSK Fans// Jag tycker att Thern är ett lika säkert kort som Grahn. Se på hur mycket speltid Thern fick än hade inte fick spela på sin optimala position. Sen är han bara 19 år och kan inbringa en riktigt fet övergångssumma i framtiden.
Örebro DaSa
2011-11-23 22:04
BiB/ Jag har en bra lön som jag egentligen inte tycker att jag är värd om man jämför med vad t.ex. lärare och sjuksköterskor tjänar. Men idag är det brist på ingenjörer och då har jag en marknadsmässig lön. Sen finns det undersökningar som visar att arbetsplatser som är öppna med vad de tjänar i snitt har en högre lön.

Om du tycker diskussionen är osmaklig får du väl scrolla förbi inläggen... Men tycker du att diskussionen är osmaklig p.g.a. av att man inte vet hur stor del av den taxerade inkomsten som kommer från ÖSK?
Örebro ÖSK Fans
2011-11-23 21:47
Grodan boll

Är Grahn gammal??? 31 tycker jag inte är någon fara. Sen mognar väl dom flesta när man blir äldre...

Rent fotbollsmässigt petar han våra mittfältare nu med hästlängder....
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-11-23 21:47
Grahn 2011: 0 mål 0 assist. Utbytt och varnad nästan 50% av matcherna. Jobbig attityd. Antagligen dyr.

Ja det mesta talar för att Grahn INTE köps av ÖSK. Århundradets tjänstefel om Sjögren får för sig nåt så idiotiskt.
Örebro Grodan
2011-11-23 21:40
ÖSK Fans,

Förklara varför du är så kåt i Tobias Grahn?

Han är gammal, sprider dålig stämning, har en tendens av att vilja byta klubb väldigt ofta, säkerligen höga lönekrav och hans karaktär är raka motsatsen till vad vi är i så stort behov av. Där har du fem anledningar till att inte köpa honom.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-23 21:12
Klacksparksbloggen rapportera att Grahn sprang flera mil både morgon och kväll under sin ledighet...

Hur många i ÖSK kommer vara så seriösa-------ingen!!

Han må vara dum i huvudet för vissa, men hade våra spelare en bråkdel av hans proffsighet skulle jag vara nöjd..
Annons: