/fotboll/osk/forum/3287.aspx/fotboll/osk/forum/3287.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-03-26 10:05
Marta/Lekiller: Tror nog också så. Om en länk i ett fotbollslag underpresterar 5-10% måste det inte få svåra konsekvenser då andra kan "täcka upp" medan 5-10% försämrat resultat kan vara katastrofalt för en höjdhoppare.

Om man läst Zlatans bok, vilket jag antar att de flesta gjort, så är det intressant att läsa när Mino Raiola får Zlatan att förstå vad som krävs för att bli den bäste. Efter det ändrar Zlatan allt och börjar "sköta sig" med kost och träning (tränar stenhårt) och framgången uteblir inte.

Milans tränare sade ju att Zlatan är den bäst fysisk tränade spelare hand någonsin haft
Örebro Gamla Trä
2012-03-26 10:00
Vet inte riktigt...sen förra säsongen, antar jag.
AIK Saywee
2012-03-26 09:58
Gamla Trä, hehe ..

under vilken tidsperiod har Rama minskat 8 kg?

Jag tror dock inte att han platsar i "Biggest Looser" nu när vi jobbar för "We Are All The Winners"
Örebro Gamla Trä
2012-03-26 09:49
Småtrist upptaktsträff på 700. Kåmark dansade in och snackade om Västerås samt lite populistiskt om hur ÖSK spelar trevligare fotboll än GBG gjorde på hans tid. Sixten skulle precis säga och-och-att-att, men då slutade micken fungera. Roligast var samspelet mellan Rama & Kåmark, det rådde viss språkförbistring. Kåmark menade att Rama bantat ner sig lite för damernas skull alternativt att Sixten ville se fler hemlöpningar från honom, Rama log och kliade sig bakom örat. Efter att skämtet med hemlöpningar repeterats förstod han att det pratades om matchvikten och meddelade att han gått ner 8 kg. Kushtrim satt vid ett grannbord och försökte påkalla Samuelssons uppmärksamhet. Efter att några viskningar misslyckades skickade han istället ett SMS, varpå Samuelsson skickade över en dosa snus.
AIK Saywee
2012-03-26 09:37
D´Artagnan,

- håller helt med dig angående förtryckta uppställningar, funkar inte alls, flexibilitet är ett måste och vi har väl i stort sett två gubbar per position, det gäller bara att hålla alla igång, glada och motiverade.

- håller inte med angående utvisningen (i nuläget), så vitt jag har fått det riktigt återgett, från en som såg vad som hände
.
Samuel säger kanske inget, men har svårt att låta bli att visa pekfingret mot läpparna (sssccch), den gesten är väl inte otillåten och framförallt inte i en träningsmatch.

Domaren blev nog bara irriterad/frustrerad och ville visa sin makt, eftersom det tidigare domslutet beträffande Samuel låg så nära i tid.

Urfjantigt om så var fallet i verkligheten, men jag var inte där.
AIK Saywee
2012-03-26 09:28
Ursäkta att jag är lite på skrivhumör, skall snart lämna för viktigare äventyr.

Har läst lite om detta med "Friends Arena" och föstår att många irriterar sig på en enda människas åsikter, jag kan konstigt nog förstå lite av det jag tror att han menar.

Dvs, det låter inte speciellt läckert även om innebörden och tanken bakom namnet är otroligt fin. Motsatsen blir naturligtvis änne galnare, UA = Unfriend Arena.

För mig handlar det mera om ett namn, ett begrepp och jag kan faktiskt förstå delar av inlägget om han inte är helt felciterad, men "vi drar till Friends, vi drar till Swedbank", nej det funkar inte, jag är nog för gammal för sådant, men "vi drar till Råsunda", det är klassiskt, för mig i alla fall.

Jag förstår vad Wilhelmsson menar och jag förstår också alla andra som tar tillfället i akt att misstolka och förvränga, eftersom de helt enkelt hatar allt som kan förknippas med AIK.

"jag drar till Guldfågeln"

Parus Major
Örebro ÖSK Fans
2012-03-26 09:22
någon vänlig själ som kan ge en skaderapport?

Missar Bamberg och Rama premiären?? Haddad har ju tydligen börjat träna för fullt, men har fått bakslag??

Tack på förhand!
Örebro D´Artagnan
2012-03-26 09:14
Saywee // Det här med att ha spelare avstängda, skadade, sjuka måste man också träna på. Konceptet att ha en förtryckt start11 fungrar inte.
Jag är inte övertygad att domaren gjorde en miss med Samuels utvisning. Domaren hörde säkert bättre vad Samuel sade än vi vid PC:n. Nu har Samuel lärt sig att hålla tyst, bra träning på det.
AIK Saywee
2012-03-26 08:59
Hur tror ni att backlinjen kommer att se ut mot Forward, med tanke på att Samuel tvingas står över?

PS, förresten, vilken löjlig domare och vilket fånigt beslut, dessutom i en träningsmatch...
... likaså Strömbergssons domarinsatser i söndags.

Jag kan bara hoppas på förbättringar i "domarledet", de bör bedömas av helt oberoende människor, som även kan ge domare gula och röda kort, dvs lite avstängningar då det är befogat.

Vi får inte komma åter till liknande fjanterier som Frisk pysslade med, det var inte roligt alls.

En bra fotboll kräver bra domare, även om de bara är människor !!!
AIK Saywee
2012-03-26 08:39
Tackar, Bulten, fast jag var inte yvig i går trots att jag tog en 33:a KOFF till det sena söndags-målet.

Det underliga är att vid något tillfälle kring skymning i går, så blev jag mäkta förvånad efter en enkel F5-tryckning, eftersom jag ville uppdatera.

Vad händer då, jo då kommer en "märklig" sida fram, där det står i "huvudet" att mitt nicname redan är upptaget?

Fattade ingenting, stängde internet och återkom, varvid allt fungerade som tidigare.

Förstår inte vad eller när detta har hänt (tipset), men tänker inte älta, tjata, gnälla, det är ingen mening med detta här på forum, det är inte heller livsviktigt.

Kanske skickar ett mess till SF, det enda som jag vill ha fram till er forumläsare, är väl att jag tippar 2-0, även om det står 0-0. Alltså, jag är ingen tvivlare, jag tror på SPORT :)

Så var det med det.
Örebro Bulten i Boo
2012-03-26 08:28
Saywee// Du kanske var för "yvig" på tangenterna i glädjen över tippa resulttat-vinsten?? Grattis till den om jag inte sagt (krivit) det tidigare! Suveränt!
AIK Saywee
2012-03-26 08:20
Vem i helvete har tippat 0-0 i premiären åt mig, eller hur fan har det gått till?
(förlåt svordomarna)

Har verkligen inte tittat på detta med tips ännu, inte heller klickat på någon "tippa-tangent", eftersom jag inte har bestämt mig än, är jag kapad, eller vad händer?

Såg detta precis nyligen efter det att jag skrev att jag vill se mål, dvs svartvita mål, frukostmålet fick jag i halsen :(

Funderar ju i nuläget på mitt vanliga tips, alltså 2-0 till sport, eftersom Fimpen kommer att ta den straff vi troligtvis kommer att få. Fast två spelmål är rimligt för giganterna i vår hemmaborg, där blir vi oslagbara.

Vad är det som händer, har jag en spökskrivare någonstans?

Ibland är tekniken förunderlig, saker händer, som absolut inte ens är planerade !!!

Kan man lista ut vid vilken tidpunkt som detta tips ploppade in?

Märkligt, mycket märkligt forum, kan det vara det GAIS´aren menade i sitt inlägg igår ???

Saywee tipsdeppar, men tror mest på 2-0 till SPORT, i dagsläget.
AIK Saywee
2012-03-26 07:59
Jag vill ha mål, mål, mål ...
Örebro Lekiller
2012-03-25 23:34
Jan-Erik/ Jadu, bra fråga. Svårare att gömma sig när det går dåligt i en individuell idrott kanske. Man har bara sig själv att skylla på. Sen hur utbrett det verkligen är inom lagsport är nog svårt att svara på. Finns säkerligen minst lika många inom lagsport som är grymt noga med sin kost och allt det där som inom den individuella. Faktum är nog kanske att de bästa inom lagsport är väldigt noga med det där. Vill man bli bäst måste man skippa vissa delar på vägen om man säger så.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Marta (hane)
2012-03-25 23:28
Jan-Stefan (magic time)/ Lite som det är på alla/många arbetsplatser med flera anställda. Det egna ansvaret har en tendens att komma i skymundan för det gemensamt presterade. Det är lätt att gömma sig i mängden och vissa saker kan bli kutym, trots att man vet att det inte var tänkt att det skulle vara så. Då gäller det nog att även se till individ som ledare och inte alltid tilltala laget. Individuell feedback är sedermera A och O i sådana sammanhang, enligt mitt sätt att se det. En av Sixtens akilleshälar? (Nu talar vi större saker än folköl)
Sedan är laget så klart viktigt på sitt sätt. Men ingen får bli osynlig/delvis osynlig och genom sin osynlighet ges möjlighet att sänka ribban.

Sedan kan man ju alltid komma släpande med exempel som Patrik Sjöberg, så det är inte en vattentät regel. :)
2012-03-25 22:28
"Van Persies kontrakt går ut 2013 och Arsenal tänker enligt Daily Express erbjuda sin stjärna ett nytt kontrakt värt omkring 1,4 miljoner kronor i veckan plus en bonus på 55 miljoner kronor om han skriver under."

Tänk att gå ned till kassören varje vecka och få en check 1,4 mille (-skatt) ;0)
55 mille bara i sign on.....suck
2012-03-25 22:22
Varför är det så egentligen, generellt sett, att i individuella sporter på elitnivå är väldigt många minitiöst noggranna i näring, kost,sömn etc medan det går bra att supa skallen av sig nån gång i veckan i lagsporter? Är det just för att det är en kollektiv utövning?
Örebro kubajonte
2012-03-25 22:17
D´Artagnan // Nej där måste jag svara i Tomers favör även om killen har varit darrig som ett asplöv med konstiga beslut (tyvärr) så blev han ändå vald förra året till Finska ligans bästa målvakt, med det sagt så tror jag ändå Nurme kan blie en riktigt bra målvakt han, du får Ställa om frågan inför nästa säsong istället
Örebro D´Artagnan
2012-03-25 22:08
Från IFK Mariehamn hemsida:

Simon Nurme debuterade för IFK Mariehamn vid lördagens träningsmatch mellan Gefle IF och IFK Mariehamn.

Målvakten för dagen, Simon Nurme var mycket stabil i målet och gjorde flera viktiga räddningar.

Undrar hur Simon står sig i jämförelse med Sandqvist och Tomer?
Örebro Lekiller
2012-03-25 21:55
Alkohol tjafset känns ju utrett.

Så länge man inte går över gränsen eller hamnar i bråk och sköter det snyggt så tycker jag det är upp till var och än om man vill gå på krogen och dricka alkohol.

Att sköta det snyggt är att inte gå ut och dricka i närhet av match eller dylikt. Man bör även kunna känna av stämningen i stan och undvika att sätta sig i situationer där man kan reta folk. Går det dåligt för laget är det med andra ord mindre passande att springa ute på krogen då detta kan sticka folk i ögonen.

Men till sist är det ju upp till var och än.

Jag kan väll tycka att är man seriös i sitt spelande och vill ta sig så långt det bara går så bör man satsa mer på att leva sunt och ta hand om sin kropp.

Örebro Grixx
2012-03-25 21:13
Tycker mig minnas att alkoholen diskuterats tidigare;-)

Allt är relativt men onyttigt är det både för fysiken och hjärnan. Har någon hört talats om en friidrottare som häver en eller två pilsner veckan innan OS-final.

Vet inte hur stor påverkan det har på kroppen men det borde ha forskats några kilometer text inom frågeställningen. 33/45 cl pilsner delat på kroppsvikten är kanske är försumbart för de flesta...eller inte?
Örebro bison
2012-03-25 21:00
Jag tycker alkoholpolicyn som ÖSK har räcker gott och väl.
Det är väl knappast optimalt för en elitidrottare att trycka chips och godis heller men vi får sällan uppjagade rapporter från den lokala ICA-butiken.
Så länge det inte står i kontraktet att ÖSK även äger rätten till spelarnas kroppar utanför träning och match och dessutom en diet ingår där ett brott mot den samma innebär kontraktsbrott, så tycker jag att det är ovidkommande om ett fan anser att man inte ska dricka pilsner.
2012-03-25 20:28
Det där med alkoholen skall man inte bara stirra på matchdatum utan lika mycket på träningsdatum.

Den enda "alkolholpolicy" jag uppfattat ÖSK har uttalad är att en spelare inte får inta alkohol klädd i klubbens kläder (Dräkt, overall, kostymen o dyl). Kommer inte ihåg vad jag såg/hörde det men så är det tydligen. Så det verkar rätt fritt att kröka på i veckorna (vilket många gjorde förra sommaren) även om de kanske inte kan komma dyngbakis till matchstart.

Örebro kenya
2012-03-25 19:35
Saywee/ Tror jag skulle plockat båda två :)
AIK Saywee
2012-03-25 19:30
@kenya:

Jan Folke och hans grabb verkar ha fått styrka av att dricka ;)
Örebro kubajonte
2012-03-25 19:18
Sådär efter att ha läst Expressens och Aftonblaskans "inför allsvenskan" i år så vinner aftonbladet klart mer läsvärd intressantare artiklar ,och fakta. Förra året var Expressen den bättre. Helt ovidkommligt att skriva men vafan bryr jag mig om det ;). snart drar det igång !
Örebro kubajonte
2012-03-25 19:18
Sådär efter att ha läst Expressens och Aftonblaskans "inför allsvenskan" i år så vinner aftonbladet klart mer läsvärd intressantare artiklar ,och fakta. Förra året var Expressen den bättre. Helt ovidkommligt att skriva men vafan bryr jag mig om det ;). snart drar det igång !
Örebro kenya
2012-03-25 19:01
Jag tappar styrka direkt när jag dricker. Blir dock ett par ggr per år men mer än så tycker jag inte elitidrottare ska dricka.
AIK Saywee
2012-03-25 18:50
@bison:

bison, det ligger en hel del i det du skrev, faktiskt.

Tar någon/några ett par öl en lördagskväll, borde det inte skada arbetspasset som börjar på måndag, då är ju etanolen redan förbränd, sedan länge, om det bara blev ett par öl förstås.

Men det är inte en vecka kvar till match, jag tror det är ett derby redan på onsdag :)
2012-03-25 18:00
"och vi har inte för många nya spelare. I fjol hade vi tio nya spelare "

Nä, i år är det bara åtta nya så det blir nog mycket lättare att spela in dem
Annons: