/fotboll/osk/forum/3286.aspx/fotboll/osk/forum/3286.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D. McGrain
2011-12-07 21:56
Va? Har ÖIK-Karl slutat sponsra? Kritisk mot klubben? Berätta - jag måste missat det... Jag vill ha en mf nu - helst en bra. Kanske en mb också. Och en Astwald m fart i benen igen. Kan jag få det så är jag nöjd. Snälla tomten. Forza ÖSK!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-12-07 21:52
BiB//

Se där, nej, inte var det väl en ÖSK-spelare, säkert inte ens en fd. Inte hjälper det heller att forumansvarige gick in och intygade sanningshalten.

Nå, hur vill du förbättra klubben för att nå toppen i AS? Har du något svar på hur den negativa trenden skall brytas? Att Sarp hade avgått när denna händelse utspelade sig spelar väl heller ingen roll, du kan säkert hänvisa till honom om fem år också?
Örebro Semin Cuc
2011-12-07 21:51
Bulten i Boo // Jag grundar det på den våldsamma reaktion du fick när han kom in och "kastade skit" på klubben. Jag känner dig inte personligen (utan bara via dina inlägg där du emellanåt vädrar dina respektfulla åsikter ) men har mycket svårt att tro att du (eller någon annan för all del) skulle ha reagerat lika våldsamt och krävt hans identitet på ett fat till varje pris om han kommit in och berömt klubb och tränare.

Han utsattes också för väldigt grova hot har jag förstått (så klart inte från dig menar jag) men det visar att det är inte lätt att vara negativ mot sin egen arbetsgivare (ÖSK).

Men att vara negativ mot sin egen arbetsgivare på ett öppet forum kan diskuteras under en annan tråd. Det var inte kärnfrågan (för mig iaf).

AIK Saywee
2011-12-07 21:48
Snart börjar vi gräva åter i sandlådan .....

... vem tar första spadtaget?

Förmodligen anser några redan att jag gjort detta, fast jag känner mig ganska oskyldig till denna så kallade debatt om ÖSK ...

GFG!
2011-12-07 21:46
BiB//

Jasså, enligt mig attackerar du alla som framför kritik emot hur klubben sköts, vad vill du se för förändringar för att undvika SE de närmsta åren?
Örebro Bulten i Boo
2011-12-07 21:44
Å andra sidan verkar ju Sarp ifrågasätta sanningshalten i att den hemlige skribenten verkligen var en ösk-spelare och han om någon bör väl ha insyn...?
Örebro Bulten i Boo
2011-12-07 21:37
ÖSK-Karl// Se mitt svar till Semin Cuc. Du läser inlägg här som fan läser bibeln.
Örebro Bulten i Boo
2011-12-07 21:35
Semin Cuc// På vilka grunder "förmodar" du det?? Vet du vem jag är och vad jag skrivit här förut? Jag har bl a skrivit att utvecklingen under året var mycket oroande och att om inget görs för att bryta den, trenden alltså finns det stor risk att det blir S1 år 2013.

Varför skulle jag då ha ansett att det varit mycket mer sanning om "han (hade) kommit in och sagt att allt är tip top"?? Vad grundar du det på?
2011-12-07 21:30
BiB//

Med största säkerhet skulle du säkert förneka för dig själv att något kan vara fel i ÖSK om så Wiken berättade det i en livesändning, då är det väl ihopklippt ändå?

Snacka om tunnelseende, för min egen del blev inte marknadsavdelningen förvånad att jag efter så många år förklarade varför jag nu slutar sponsra, de verkade luttrade. Men BiB, du behöver inte tro på det. Fortsätt med att allt är frid o fröjd i klubben.

Råkade du glömma att forumansvarige gick in och intygade att det var en spelare i ÖSK:s A-trupp som även bett om att få alla inlägg raderade p.g.a hot?
AIK Saywee
2011-12-07 21:28
Semin Cuc,

instämmer verkligen om, att man inte kan ta bort eller ändra en människas känsla hur som helst. Har en människa en speciell känsla så är det en sann känsla för den människan vid det tillfället.

Känner jag mig glad är jag glad, även om det är en lögn .....

roxxorz,

jag hoppas på en "random finne", det vore "memma" till påsk :)
Örebro KCMarten
2011-12-07 21:27
BiB //

Det var inte "Redax" som intygade att trött på´t var en spelare.

Det var Johannes och honom litar jag till 100% på.
Örebro 0REBR0
2011-12-07 21:27
@Bulten i Boo

Jag är helt med dig. Det jag ville få fram va att det finns ju ingen tyngd bakom ett uttalande som görs anonymt på ett forum, sant eller falskt.

Länken som Aspen pekade var det ju en Mjällbyspelare som gick ut på sin Facebook och uttalade sig om "missförhållanden" i truppen. Och som jag uppfattade det så jämförde han det med den "eventuella" spelaren som uttryckte sig här. Det var det jag vände mig emot.

Edit, sen kan man väl ifrågasätta om Facebook är rätt forum också, men det är en annan sak... ;)
Örebro Semin Cuc
2011-12-07 21:18
Bulten i Boo // Hade han kommit in och sagt att allt är tip top så hade förmodligen du mfl ansett det varit mycket mer sanning i det. Det är hårt att få idealiserade bilder krossade. Dessutom var han högst förvånad över att många reagerade starkt över hans uppgifter att stämningen i laget är skit. Det borde vi kunna räknat ut med archlet...typ..ansåg han.

Såvitt jag förstod bytte inte Redax uppgifter för att det skulle ha varit en "falsk spelare" utan för att det var olämplig att låta spelaren ventilera sina åsikter här med tanke på konsekvenserna.

Om en person upplever en sak så kan man aldrig påstå att det är lögn (såvida inte personen ljuger om vad denna upplever). Det är/var sant för den spelaren och han återspeglade sina känslor och hur han upplever jobbet i ÖSK. Hur illa man än tycker om det så är det sant för den personen. Han berättade också om andra "incidenter", alltså vad han bevittnat/visste. Om det är sant är en annan sak. Men man kan aldrig ta bort en känsla hur en person känner och säga att den är lögn.

Dessutom gillade han pannkaka

Örebro Bulten i Boo
2011-12-07 20:44
OREBRO// "Redaktören" den dagen/kvällen, "Redax" intygade att det var en spelare i A-truppen som hade skrivit under nicket "trött på't". Eftersom denne "Redax" sedan hastigt och lustigt avgick från sin post så kan man säkert med fog ifrågasätta sanningshalten i det intygandet.
Även om det nu skulle vara sant att det verkligen var en spelare i A-truppen som skrev inläggen så bevisar dessa, inläggen alltså inte så mycket om var "allt (inte) står rätt till". Det kan lika gärna vara hos spelaren själv som allt inte står rätt till hos som hos truppen. Haverister finns på de flesta arbetsplatser. Därmed inte sagt att det skulle va' så i detta fall. Jag har egentligen ingen aning. Men, att de där inläggen skulle stå för någon sorts "objektiv sanning" har jag mycket svårt att tro på.
Örebro DrickaMick
2011-12-07 20:12
.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-12-07 20:07
Var är bomberna?
Örebro 'den oumbärlige
2011-12-07 19:54
0rebro// Osäkert om det ens var en spelare i ÖSK.
Örebro 0REBR0
2011-12-07 19:35
@Aspen

Nu försvarar jag inte hot. Det är förkastligt på alla sätt o vis.

Men det är ju ganska stor skillnad på det där och vad som inträffade här på forumet (som jag antar att du syftar på).

Mjällbyspelaren går ju ut med namn och allt och säger vad han tycker då kan man ju skapa en debatt.

Men här på forumet var det en anonym spelare som kastade ur sig något i någon sorts frustration. Det blir ju bara smutskastning. Även om man förstår att inte allt står rätt till när någon gör en sån grej. Så kan man ju inte kontrollera sanningshalten i uttalandet. Den anonyma spelaren kan ju ha varit en av de spelarna som Nordback mfl. varit irriterade på för att han inte gav allt på träningarna. Därför va Sixten och han inte bästa vänner... (Jag har ingen aning, bara rent hypotetiskt...)

Det är ett väldigt okonstruktivt sätt att framföra kritik på, att uttala sig anonymt på ett forum. Det hjälper nog inte till att skapa bättre stämning...

Men självklart ska man inte behöva utstå hot för att man väljer att göra på det sättet...
Örebro Aspen
2011-12-07 19:01
Gäller detta ÖSK skulle det bli fart på forumet och någon bli hotad.
Det är bra med en öppen attityd och Blekinge är ett fritt land.
Örebro roxxorz
2011-12-07 15:50
Jag skulle vara rätt nöjd med vår trupp om vi värvade Nordmark och Osiko till mittfältet, om vi inte lyckas med båda vilket är troligt kan t.ex. Saied komma. Emin Nouri och Kar lsvensson till backlinjen så är även den ganska stabil. Jag tror inte att dessa spelare heller skulle bidra till en för hög lönekostnad för ÖSK heller, åtminstånne inte om vi endast får en av Osiako och Nordmark samt någon yngre och inte lika etablerad som Saied eller kansek nån random finne eller liknande.
Örebro Valderinho
2011-12-07 15:11
Simon Thern.
Örebro Ösk-Power
2011-12-07 15:05
Vem är klar för malmö?
Örebro Ösk-Power
2011-12-07 15:05
Vem är klar för malmö?
Örebro Valderinho
2011-12-07 15:03
Han är redan klar för Malmö..
Örebro jocke.
2011-12-07 14:49
Inte så realistiskt kanske men nog skulle det sända rätt signaler åtminstone om vi lyckades med att knyta till oss en så pass stor talang

Edit: Oklar rubrik här till höger ser jag, artikeln ska i alla fall handla om Simon Thern
Örebro hassebrasse
2011-12-07 14:47
Grahn känns inte så het.....tror dock inte vi ska räkna bort Osiako än(en känsla jag har)

Vi kommer värva 2 mittfältare...lyssna INTE på diverse nätsidor...
Örebro Ösk-Power
2011-12-07 14:27
Hur blir det med Grahn och Osiako?
Är båda 100% avskrivna?

Hade varit intressant att se Pontus Farnerud annars på en Bedoya-position. Stor Internationell erfarenhet och vad jag förstår fortfarande i bra skick.
Örebro Ösk-Power
2011-12-07 14:27
Hur blir det med Grahn och Osiako?
Är båda 100% avskrivna?
Örebro D. McGrain
2011-12-07 14:00
Saywee: håller m om att en målvakt ska se säker ut. I hockey är de nog halva laget, fotboll? Nja, kanske inte halva men viktiga.Och om de nya: omöjligt säga men känns som om det bara kan bli bättre än Alven ifjol.... Själv tror jag på Sankan, hoppas jag har rätt. Forza ÖSK!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bulten i Boo
2011-12-07 11:54
worldfarm// Glaslirare?
Annons: