/fotboll/osk/forum/3283.aspx/fotboll/osk/forum/3283.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-11-23 21:47
Grahn 2011: 0 mål 0 assist. Utbytt och varnad nästan 50% av matcherna. Jobbig attityd. Antagligen dyr.

Ja det mesta talar för att Grahn INTE köps av ÖSK. Århundradets tjänstefel om Sjögren får för sig nåt så idiotiskt.
Örebro Grodan
2011-11-23 21:40
ÖSK Fans,

Förklara varför du är så kåt i Tobias Grahn?

Han är gammal, sprider dålig stämning, har en tendens av att vilja byta klubb väldigt ofta, säkerligen höga lönekrav och hans karaktär är raka motsatsen till vad vi är i så stort behov av. Där har du fem anledningar till att inte köpa honom.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-23 21:12
Klacksparksbloggen rapportera att Grahn sprang flera mil både morgon och kväll under sin ledighet...

Hur många i ÖSK kommer vara så seriösa-------ingen!!

Han må vara dum i huvudet för vissa, men hade våra spelare en bråkdel av hans proffsighet skulle jag vara nöjd..
Örebro Bulten i Boo
2011-11-23 21:08
Taxerad inkomst är inte detsamma som lön. Sedan håller jag med Saywee om att diskussionen är osmaklig. DaSa, är du själv "värd" din lön?
Örebro ÖSK Fans
2011-11-23 21:04
Är Thern verkligen ett säkert kort när vi har en värvningsbudget att hålla oss till??

Tveksamt tycker jag...
Örebro DaSa
2011-11-23 20:40
hemvändarn// Men varför inte prova, han får spela på sin favoritposition och vi kryddar hans kontrakt jämfört med HeIFs bud. Thern kommer aldrig att få spela centralt så länge som May och Gashi är kvar. Om vi inte lyckas få honom så trissar vi upp han lön så att HeIf får pröjsa mer.

Har även för mig att Värnamo spelade ett 4-3-3 som ÖSK, vilket skulle göra att han skulle komma in i vårat spelsätt snabbt.
Örebro Bonaventure Maruti
2011-11-23 20:30
GE MIG ETT SMASKIGT NYFÄRVÖRV NU, TACK!!!
Örebro ÖSK Fans
2011-11-23 20:27
Sebastian Andersson till Kalmar FF!

Svante gör ett bra mkt bättre jobb än vad sjögren gör!!!
Örebro adampv
2011-11-23 19:59
När har ÖSK träning imorgon, tänkte ta mig ner och kolla?
Örebro hemvändarn
2011-11-23 19:58
Thern händer aldrig. Det är förhandlingstaktik.
Örebro DaSa
2011-11-23 19:53
Sen så håller jag med den tidigare skribenten som vill ha hit Simon Thern. Han kanske inte låter som spelartypen som ÖSK söker till mittfältet men jag tror att han skulle passa som handen i handsken i ÖSK i en Bedoya roll. Ta in honom och en etablerad spelare till som kan både spela Bedoya-rollen och som defensiv så kommer vi ha en grymt mittfält.

Snälla Sjögren, gör ngt rätt snart!! Tjänstefel om du inte hör dig för samt lovar Thern speltid som centralmittfältare.
Örebro DaSa
2011-11-23 19:49
Jag tycker att listan med spelarlöner är mycket intressant. Om följande spelare inte har haft ngt extra inkomster så tycker jag att de är kraftigt överbetalda, Nobbe, Wirtanen och Wovven. Alven var värd sin lön i början av sitt kontrakt, men som har spelat i år så är han inte det. Skulle gissa att Sandqvist max har halva Alvens lön, antagligen mindre så desperat som han var att komma till ÖSK. Men man vet ju aldrig med Sjögren som förhandlare...
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-11-23 18:55
Thompy, samtidigt vet man inte nödvändigtvis vad Ijeh tjänar på att spela fotboll. Och om man inte har tittat på siffror för syrianska så vet man inte vad deras spelartrupp kostar dem. Det kan man aldrig se genom att titta på spelarnas taxerade inkomster. Taxerad inkomst är nämligen absolut inte självklart att likställa med lön. Man kan ha andra förtjänster som också tas upp här och det är omöjligt att klargöra vad som är vad.
AIK Saywee
2011-11-23 18:28
Thompy, aha 2010, men 2011 är väl mer intresant i nuläget för pressen som snokar, året är inte slut ännu och jag bryr mig inte om dessa människors privata ekonomier, de kanske har andra inkomster vid sidan om och bonusar och annat, jag bryr mig endast om klubbens ekonomi.
Örebro Thompy
2011-11-23 18:21
Saywee

Jag tycker listan är så detaljerad den kan bli, det är taxerad inkomst för räkenskapsåret 2010. Det förklarar till exempel Haddads lön, eftersom han bara "spelat" i ÖSK en månad innan årsskiftet.

En annan rolig notering är Peter Ijeh i Syrianska. Han taxerade 1,9 miljoner - 29% av Syrianskas totala spelarkostnad.
AIK Saywee
2011-11-23 18:06
Telle, jag håller verkligen med dig om "tajmingen", det är ju något dessutom som vi inte lyckats med under 2011, sportsligt sett alltså, men det är en annan sak.

Jag bara undrar ibland hur alla goda svartvita krafter samverkar inför de kommande årens väg till det "utlovade" guldet?

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-11-23 17:57
abdel seidou (signa ALLA!) och ´den oumbärlige,

WWWW - hoppas det räcker med 4 W, jag vill inte ha med Wicks, han är redan körd ;)
AIK Saywee
2011-11-23 17:50
Vad innebär listan med en massa belopp, vad betyder beloppen, varför är de intressanta, över hurvud taget?

Kan bara konstatera att Haddad är/var näst sämst betald och att Sixten verkade ha en miljonlön, med va tusan betyder det?

Typiskt AB-trams ....
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-11-23 17:37
Fler reflektioner...

1. Efter att ha läst lite av Telle börjar jag igen tänka att det alltid funnits en känsla av att ÖSK ser ner på supportrar. Ska vi verkligen vara tacksamma eller får vi ställa krav?

2. Om siffrorna är för 2010... Undra vad Nordin har i lön nu? ;)
2011-11-23 17:25
DO / Fint att du uppmärksammar det där!:D Jag tänkte på det innan Wiktorsson blev klar men sen har jag inte tänkt på det igen. Gillar sådana bokstavs- och ordlekar =)

Hoppas dock på att Wicks inte får komma hit. Inte efter det där sjuka överfallet. Sånt vill jag inte ha i ÖSK. Småful som Kihlen gillar jag, men sen går det en gräns nånstans där till exempel spelare som ofta tacklar med sulan före är över gränsen och där Wicks tokryck är helt åt helvette. Det är samma sak som att jag aldrig skulle acceptera idiotmongot Erkan Saglik i ÖSK!
Örebro roxxorz
2011-11-23 17:21
Simon Thern vill lämna Helsingborg på free transfer nu på grund av att han blir använd som ytter istället för hans favorit postion som central mittfältare, en riktigt bra chans för ÖSK att få en en bra och mycket talangfull innermitt gratis!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-23 17:20
Träningsmatcher 2012.

28/1 Degerfors (borta)
4/2 Gefle (hemma)
8-13/2 Matchläger i Seinäjoki, Finland
18–28/2 (prel.) Antalya, Turkiet
11/3 Randers (borta)
17/3 Syrianska (hemma)
24/3 Elfsborg (borta)
Örebro kenya
2011-11-23 17:19
Kebba Cesay hade 1,4 milj om året i DIF så Hagges lön kanske inte är så konstig.
Örebro jocke.
2011-11-23 17:16
Intressant att se hur lagen är värderade utefter vilka spelare som finns i truppen Nu ställer jag mig väl iof ganska frågande till värderingen av vissa spelare men ändå kul att se - enligt denna tabell "borde" vi kommit 10a i år. Trelleborg underpresterar och häcken överpresterar mest.
2011-11-23 17:16
Vad är det för lista? Är det taxerad inkomst eller bara nått ihopljuget? Är det taxerad inkomst bör det väl vara siffror för år 2010?

Om det är siffror för 2011 så är ju Haginge inget att hetsa upp sig över. Han har flyttat hem från Sthlm. Om han ägde en bostadsrätt där som han sålde med förtjänst i samband med flytten tas det ju upp som taxerad inkomst.
Örebro jocke.
2011-11-23 17:12
Jag antar att siffrorna är från 2010 och därför är dom ju faktiskt inte så intressanta. Haginges lön borde väl grunda sig i vad han hade i Djurgården förra året? Haddad och William var väl antagligen skadade förra året och därför betalar inte klubben all deras lön etc. Ibrahim har garanterat högre lön nu.
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-23 17:09
En intressant skitsak.

En backlinje med Tommy - Magnus - Christoffer - Samuel skulle bli:

W-W-W-W.

När hände det senast på professionell nivå?

Och värvas Josh Wicks blir det ännu mer skoj.
Örebro Grodan
2011-11-23 17:06
Varför har Haddad, Ibrahim och William fått så lite?
Örebro Grodan
2011-11-23 17:04
Hur i hela friden kan Haginge tjäna så mycket!? Stärker mina tankar om att vi kanske bör sälja honom.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-11-23 17:02
Tack Thompy!
Några reglektioner...
Vilka utav spelarna har jobb vid sidan om förutom Wickström och Nobbe?
Förvånad över hur lite Ibrahim får. Förvånad över hur mycket Haginge får.

Haddad och William fick väl försäkringspengar...
Annons: