/fotboll/osk/forum/328.aspx/fotboll/osk/forum/328.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Karlstruum
2018-01-07 23:08
Oscar Lennerskog från Lidköpings FK är klar för våra svartvita hjältar. Men antar att han kommer att ingå i u19 truppen till att börja med. Blev uppflyttad från deras akademi inför förra säsongen och har en säsong i div.2 i benen. Född 00 så fyller 18 i år. Var med Degerfors i en provmatch i höstas och nätade då i deras 7-1 seger. (Finns artikel på NA om man söker)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Aspen.
2018-01-07 20:48
Vi får hoppas att det nya tränarteamet lyckas bättre med att utveckla unga spelare till stjärnspelare.
Örebro Columbus
2018-01-07 20:34
UPPDATERING: Mathias Karlsson spelar två år för ÖSK.
UPPDATERING: Simon Amin har skrivit på tre år för ÖSK.
UPPDATERING: Daniel Björnquist har skrivit på tre år för ÖSK.
UPPDATERING: Albin Granlund har skrivit på för ÖSK.
UPPDATERING: Maic Sema lämnar klubben då kontraktet går ut.
UPPDATERING: Jonathan Lundberg och Anton Fagerström lämnar ÖSK.
UPPDATERING: Martin Lorentzon har förlängt kontraktet med två år.
UPPDATERING: Oscar Jansson förlänger kontraktet till 2020.
UPPDATERING: Logi ”Lojjji” Valgardsson lämnar klubben efter säsongen.
UPPDATERING: Patrik Haginge slutar med elitfotboll efter denna säsong.
UPPDATERING: Damien Plessis lämnar ÖSK.
UPPDATERING: offensive spelaren Petteri Forsell skriver kontrakt på 0,5 år.
UPPDATERING: Carl Ekstrand Hamrén bryter kontraktet och flyttar till Karlslunds IF.
UPPDATERING: Isaac Boye skriver kontrakt på 4,5 år.

Truppen med sikte på 2018, 20 spelare med kontrakt åtminstone t o m 2018:

Målvakter
1. Mathias Karlsson (2019)
2. Oscar Jansson (2020)

Försvarare
1. Michael Almebäck (2018, mittback)
2. Sebastian Ring (2018, vänsterback)
3. Martin Lorentzon (2019, högerback)
4. Brendan Hines-Ike (2019, mittback)
5. Arvid Brorsson (2019, mittback)
6. Albin Granlund (2020, vänsterback/högerback)
7. Daniel Björnquist (2020, högerback)

Mittfältare
1. Nordin Gerzic (2018, innermittfältare)
2. Ferhad Ayaz (2019, yttermittfältare)
3. Michael Omoh (2019, yttermittfältare)
4. Filip Rogic (2019, innermittfältare)
5. Johan Mårtensson (2019, innermittfältare)
6. Simon Amin (2020, innermittfältare)
7. Alfred Ajdarevic (2021, mittfältare)

Anfallare
1. Kennedy Igboananike (2018, anfallare)
2. Nahir Besara (2018, offensiv mittfältare)
3. Victor Sköld (2018, anfallare)
4. Isaac Boye (2021, anfallare)

Uppgifterna om kontraktslängd är läst på ÖSK:s officiella hemsida samt från NA.
Örebro Benny Böckling
2018-01-07 20:06
[QUOTE=Chris P. Bacon]Mathias Karlsson är klar för ÖSK. 22-årig målvakt från Carlstad United. [/QUOTE] Fin värvning som sagt men märklig kontraktslängd..
Örebro Sunnanlid (2017)
2018-01-07 19:52
Det där var allt annat än en miss dock! Kul för Kalle.
Örebro Sunnanlid (2017)
2018-01-07 19:48
Vilken miss av Kalle!
Örebro Chris P. Bacon
2018-01-07 19:11
Mathias Karlsson är klar för ÖSK. 22-årig målvakt från Carlstad United.
Örebro Trivseltorsten
2018-01-07 14:39
2018 är Rogic år.
Örebro Jonas r
2018-01-07 14:00
[QUOTE=Brandao]Laget har ju fått spela ihop sig över en tid nu och vi har fått in några stabila spelare. Klaffar allt kan det bli riktigt bra , men då kan vi inte sälja dom bästa offensiva spelarna. [/QUOTE] Tror också kontinuitet är nyckeln ordet här för att lyckat 2018. Om vi kollar på Sirius och deras spelartrupp jämfört med våran så är de har vi minst lika bra trupp och dem kom sjua förra året. Jag återkommer till detta faktum men det är sett till andra lags resultat en stor faktor som spelar in den tillsammans med ekonomi såklart. Tränare skulle jag säga kommer nånstans på tredje plats.
Örebro Brandao
2018-01-07 09:49
@Vinnartradition:

Laget har ju fått spela ihop sig över en tid nu och vi har fått in några stabila spelare. Klaffar allt kan det bli riktigt bra , men då kan vi inte sälja dom bästa offensiva spelarna.
Örebro Vinnartradition
2018-01-07 02:18
@Nicknamn i ribban:

Min bedömning är ändå att vi har en bättre trupp nu än vad vi hade när den gångna säsongen avslutades.
Örebro Nicknamn i ribban
2018-01-06 23:49
Såklart att man vill sluta högre upp i tabellen, men ser man till truppen så är det inte realistiskt att slåss om Europaplatser om man ser till hur vi har presterat tidigare år med bättre lag. Det som är annorlunda nu är ju en ny tränare och ett nytt spelsätt, men det finns inga garantier för att det blir bättre. Den bästa truppen jag sett (ung som jag är) hade vi under våren 2016 när vi också låg 3 vid uppehållet. Då var det fullt rimligt att prata om topplaceringar innan säsongen. Men för att kunna bygga vidare på det var vi tvungna att sälja spelarna med utgående kontrakt och vi har inte kunnat komma upp på den nivån igen. Sätter vi försvarsspelet så vet vi att vi har 2 spelare som kan göra många poäng (Besara och Kennedy), men det står ju sig slätt mot Astrit (bästa spelaren vi haft tillgång till sen 90-talet enligt mig), Kalle, Crespo, Broberg, DG och Sema. Även om alla inte direkt peakade under våren så var det fortfarande en offensiv i högsta Allsvenska klass. Det är en stor skillnad på vad vi har nu. Sen var ju Rinne/Moberg bättre än Oscar/Brorsson är. Rimligen så är vi 10-11 just nu, men skador på fel spelare kan ställa till det rejält. Förhoppningsvis så lyckas Axel med de förändringarna han ska genomföra. Då kan vi mycket väl nå övre halvan, men närking som man är så hoppas man inte på för mycket.
Sieverto
2018-01-06 13:46
@Brandao:

Haha för du pratar fotboll och konstruktivt?
Örebro Brandao
2018-01-06 11:03
@KalleTeodor - Admin:

Varför ska då sieverto få hållas? Vi ska väl diskutera fotboll och där har inte alla samma syn, inget är rätt eller fel. Att han gång på gång får häva ur sig grejer som inte har med fotboll att göra är märkligt?
Örebro KalleTeodor - Admin
2018-01-06 10:30
Tugga ner lite nu. Jag tycker att de senaste dagarna innehållit många bra och relevanta diskussioner från olika synsätt och perspektiv. Men ta gärba ett djup andetag och fundera över vilka formuleringar som känns rimliga. Jag har ingen större lust att börja året med avstängningsbingo.
Örebro Brandao
2018-01-06 08:43
Sieverto

Till skillnad från dig försöker jag i alla fall diskutera fotboll här inne. Du vill bara snacka skit och hamna i bråk. Det visar ju dina tidigare avstängningar här på forumet..ska ge dig ett tips, stick här ifrån...
Sieverto
2018-01-06 04:11
@Brandao:

Fantastiskt du borde bli sportchef och tränare.
Verkar kommit på hur man ska sköta en klubb bättre än alla örebroare någonsin gjort!!
Örebro Brandao
2018-01-05 19:24
@DaSa:

Drömvärld? En vision och framåtanda verkar du inte ha? Helt ok för mig att du nöjer dig med ett lag som krigar om platserna 9-12 varje år.
Örebro Benny Böckling
2018-01-05 18:08
[QUOTE=combatspenat]Blir det ny målis? [/QUOTE] Riktigt bra värvning av ÖSK
Örebro Isotop Knall
2018-01-05 17:57
@Brandao:
När det gäller hönan och ägget tror jag Simon går på hönan först. I fjol ökade de omsättningen och hade runt 10 miljoner mer (eller nåt sånt). Då sa Simon att nu kan vi öka risken med några miljoner eftersom vi har en större budget. Den ökningen ledde inte till något bättre resultat så pengarna försvann och nu gick de minus. Med det sagt tror jag Simon vill ha pengarna först och satsa sen. Inte satsa först och hoppas det leder till bättre ekonomisk resultat Men kan man få externa finansiärer att gå in (vilket inte är helt ovanligt för Stockholmslagen även om det då mest handlat om att rädda lagen från KK) så självklart kan man satsa det Men totalt blir det ändå svårt. För att förbättra resultatet måste ÖSK krama mer ur nuvarande trupp än i fjol. Bättre ytterbackar kanske kan ge vissa förutsättningar. Men jag tror nog bara på en max spelare in ytterligare. Har hört Axel pratat om en "ytter". Säljer vi spelare kan det naturligtvis leda till att klubben värvar ytterligare. Att bli av med Sköld vore kanske ett första steg. Vill ingen ha honom så försök bryta kontraktet och erbjud lön fram till sommaren
Örebro DaSa
2018-01-05 17:26
Brandao/ Vill du leva kvar i din drömvärld så kan du göra det. Kan inte dessa sponsorer och privatpersoner pynta in ngr miljoner till så att vi kan ta in ytterligare spets till alla lagdelar så vi kan gå för guldet!?
Örebro Brandao
2018-01-05 16:39
@DaSa:

Sponsorer kan gå in, privatpersoner kan gå in. Bättre lag på pappret ger ofta högre placering i tabellen och då kommer det mer folk till arenan som i sin tur ger mer pengar...vill du att ÖSK ska vara mellanmjölk ska man fortsätta vara försiktiga..Det är enkelt, vågar man inget vinner man inget...
Örebro combatspenat
2018-01-05 15:39
Blir det ny målis?
Örebro DaSa
2018-01-05 14:59
@Brandao:

Landslaget klarade sig rätt så bra utan sin stjärna. Kan ju vara så att andra spelare lyfter sig när en "stjärna " försvinner. Sen så tycker jag att Igbo är viktigare för vår offensiv, både för hans viktiga mål och sin inställning. Vi såg ju hur många mål som gjordes under hans avstängning på fyra matcher.

Men om inte Besara säljs. Hur tycker du att ÖSK skall finansiera den offensiva spelaren som du vill ha in?
Örebro Aspen.
2018-01-05 13:08
Kan detta ändra förutsättningarna för ÖSKs trupp: "Elmander avslutar karriären: "Dags för mig att ge plats" Kanske kan detta ge Sköld möjlighet att få speltid i ÖIS
Örebro Hitta avslut!!
2018-01-05 11:52
Övre halvan skulle jag vara nöjd med. I mitt tycke är ÖSK nånstans runt plats 10-11. Har allsvenskan haft fler starka lag under samma säsong än i år? Malmö, AIK, DIF, Häcken, Elfsborg, Bajen, Blåvitt, Östersund och Peking är lag som bör hamna före ÖSK i tabellen. Tidigt att tippa, jag vet. Men jag tror på en niondeplats.
Sieverto
2018-01-05 11:36
@pemo:

Eftersom jag var på plats så minns jag, Brorsorn hoppade in för skadad almebäck. Besara skadad och Nordin allmänt dåligt.
Örebro pemo
2018-01-05 11:30
jag roade mig med att titta på ÖSK -Götet. Både hemma och borta. Första halvlek hemma och 4-0. Så här efteråt så var väl IFK betydligt sämre än vad ÖSK var bra? I alla fall slarvade de mycket och det var kanske tack vare ÖSK:s spel.

Snygga mål från ÖSK och snudd på ett femte när Sema fick friläge. Tror inte att IFK hade någon farlighet i första. däremot slarvade de vid två bra frisparkslägen.

Bortamatchen såg jag sista 30 av. Kommer inte ihåg hur de startade men upptäckte att varken Besara, Nordin eller Almebäck var med de sista 30.
Kommer någon ihåg om de var utbytta, skadade eller någon annan anledning varför de inte var med?

Abstinens när man tittar på gamla matcher.
Antagligen de två matcher som Sköld spelade i från start?

Funderar lite på Rodin Deprem. Visst är det kul att bli uppmärksammad av "proffsklubbar" , men jag kommer att tänka på Jordan Larsson. han var ju ordinarie i ett bottenlag i allsvenskan, men lyckades inte i Holland.

Hoppas Rodin har bra rådgivare och förstår att chanserna att lyckas är större om han först tar ordinarie plats i ett allsvenskt lag. Och att ÖSK verkligen ger honom chansen, om han nu är så bra.
Örebro Brandao
2018-01-05 09:31
@Nubbli:

Såklart! Men då måste vi ha ett lag för Det?
Örebro Karlstruum
2018-01-05 09:21
Ska vi ha chans att vinna så hade de spelare vi har i den startelvan tvunget att vara i sin prime. Då hade vi haft ett förjävla fint lag. Tänk er Almebäck i sina bästa stunder, Nordin fem år yngre, Kennedy några år fattigare och Mårtenssons form som han hade innan Holland och en bit in i det äventyret. Då hade vi kanske kunnat slås för topp-3. Men nu? Absolut, vi kan. Men då måste verkligen allt klaffa.
Annons: