/fotboll/osk/forum/3278.aspx/fotboll/osk/forum/3278.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2011-11-30 14:29
ÖSK-Karl // ( ja, och ni andra också ) Jag har mer respekt för dig när du inte skriver i affekt och kommer med peronangrepp på anvariga som är hämtade från din egen frustration över hur en klubb sköts. Du har säkert en hel del rätt i dina klagomål, men allt är inte så lätt att det bara är svart eller vitt.

För mig är det konstigt om det inte finns olika åsikter om hur läget är i en klubb. Om man sedan väljer att tro på de som hyllar eller de som dissar, det är ju ett eget val beroende på vilka man "känner "

Jag skall också förtydliga att jag inte tycker det är så kul med en 12:e (?) plats, men jag ser också vissa orsaker. Bl.a det stora antalet spelare som användes.
Jag väljer att tro på ärligheten i det som ÖSK för fram. Jag vet att redan på Dalas tid hade man åsikter om bl.a. Mattias Johnsson och varför han gick till HeIF.

Dala sa på sitt pedagogiska vis att klubbkänsla och trivsel låter bra utåt, men inners inne så är de alltid pengarna som styr. Så när någon säger att han valde klubben framför högre lön så blir jag lite skeptisk.

Sedan har du och jag ( Ö-K alltså ) olika åsikter om vilka som skall spela eller inte. Och det skall vi ha, för vi ser ju lite olika på spelet. Dock hävdar jag med en dåres envishet att Bertin Ze inte platsade och därför inte spelade mer. Och han var tydligen inte mer motiverad än att han la skorna på hyllan. Hade han verkligen varit den stora talang som många vill göra gällande så hade han fortsatt i någon annan klubb. Jag tror att han hade farten mest emot sig och det har ju fler talanger fallit på i allsvenskan.

Sen det där med kontrakt, så säger ju Sjögren att Bedoya gjorde klart från början att han ville vidare. Sedan är det naturligtvis lätt för en spelre som får annat kontrakt att säga att jag hade varit kvar om jag fått längre kontrakt. Ja, det tror jag, men då säger de inte hur mycket högre lön det också skulle innebära. Och att betala spelare mer än vad man har budget för är värdelöst. Jag vill se allsvensk fotboll i Örebro och om det "bara" blir en 10:e plats men med elitlicensen kvar, så tar jag hellre det än återigen tvångsnerflyttas i SE pga ekonomin.

För övrigt så kommer jag med all säkerhet att lösa ut mitt årskort 2012, trots att ÖSK inte svarade på mitt förslag om buss från Arboga också.

Till slut hoppas jag att vi får en frisk trupp som sammansvetsas från januari och visar ett 2011 var ett mellanår. men trots alla drömmar om klubbkänsla så måste vi ha i minnet att alla numera är proffs, och vill tjäna så mycket som möjligt.
Då måste man vara egoistiks för att sticka ut och få andra kontrakt.
Örebro Guldtass
2011-11-30 14:23
Vi måste även förstå att HC Örebro har blivit bra mycket proffsigare i sponsorjakt vilket har gjort konkurrensen hårdare. I mycket har dom snott ide'er från ÖSK.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2011-11-30 14:17
Man kanske inte skall skriva så mycket på detta forum, jag har ju era telefonnummer, de jag litar på ..... ?
AIK Saywee
2011-11-30 14:12
Guldtass, ja, vi kan bara göra det vi kan, för vår klubb :)

BiB, jag skrev bara vad jag hört från några sponsorer, det är inte fakta, allt jag hör är inte fakta, jag bara förmedlade det jag hört.
Örebro Guldtass
2011-11-30 14:06
saywee, en bra start på säsongen är alltid bra. av erfarenhet vet jag att till våren längtar vi så förbannat efter fotboll, så suget är tillbaka :-)
Örebro Bulten i Boo
2011-11-30 14:05
Bevisbördan bör väl ligga hos utställaren av påståendet och inte hos den som önskar fakta från utställaren om på vilka grunder påståendet vilar. Varför ska jag be Jan Karlsson att "öppna böckerna" bara för att någon här påstår att "sponsorer flyr"?
AIK Saywee
2011-11-30 13:55
Guldtass, jag vet mycket väl att det är hörsägen, men ville ändå förmedla lite.

Troligtvis känner jag bara till en bråkdel, vilket gör att det kan vara ännu värre?

Fakta, får vi vänta på några år, för sådant brukar väl vara lite hemligt ...

... men, tomma läktare blir det väl inte, fast om man minns höstens frånfall med låg tabellposition, beträffande publik och även kubaner, så kan man ju fundera hur 2012 kommer att bli.

Vi behöver en kanonstart, annars riskerar vi vara på nedfall igen.
Örebro Aspen
2011-11-30 13:47
Bulten i Boo // vill inte blanda mej i om några / många flyr. Känner bara till min arbetsplats.
Ville bara förmedla fakta rörande Jan inlägg på höstmöte som egentligen speglade situationen för nästan ett år sedan.
Örebro Guldtass
2011-11-30 13:46
saywee, tack för info men det är i princip hörsägen och inte direkt fakta. I vilket fall har jag hört att det inte är så illa som vissa här vill påskina. ibland får man bilden av tomma läktare ... ÖSK plockar också nya sponsorer, det är ju inte så enkelt att inga nya tillkommer.
AIK Saywee
2011-11-30 13:44
Skåne ÖSKare, du behöver inte be om ursäkt, jag vet att detta med gnäll egentligen bottnar i en dialekt. Jag hoppas att du inte börjat skorra ;)

Jag håller verkligen med dig om de tramsiga pajkastningarna.
AIK Saywee
2011-11-30 13:41
Jag vill bara att alla försöker förstå att vi inte kan luta oss tillbaka och tro att det ordnar sig, stolpe in eller så ...

... våra konkurrenter laddar för fullt och jag har inget idag som kan visa på att vi blir oslagbara 2012, jag kan bara hoppas och göra mitt eget bästa.

Hoppas att det räcker :)
Örebro Marta (hane)
2011-11-30 13:40
Jag har även jag hört att sponsorflykten är en myt och att det än så länge går mycket bra på denna sida. Vad som dock händer om utvecklingen, med idrotts-tronskifte i Örebro, fortsätter är inte lika självklart. Men nästa år ska se bra ut. Ingen risk för oro, enligt vad jag hört. (Källa med hög reliabilitet, enligt min bedömning :)
Örebro Skåne ÖSKare
2011-11-30 13:37
//Saywee

Får erkänna att det var lite roligare att läsa när man kom några dagar bakåt i tiden.
Klart man inte behöver tycka allt är bra, det tycker väl ingen och inte minst efter denna säsongen. Kritisk tycker jag också man kan vara, inget fel i det.
Vet inte riktigt hur jag ska förklara gnället, men känns mer som att när folk hamnar i en diskussion så blir det lätt pajkastning och en tendens till att "min åsikt är rätt", ni andra har fel!

Allt är ju inte svart eller vitt utan det kan ju finnas nåt grått mitt emellan.
Fast nu inser jag själv hur korkad jag kan bli, när jag läser vad jag just skrev.
Ber om ursäkt, på detta forumet är allting, alltid svart vitt! ;)
Örebro Guldtass
2011-11-30 13:24
jag har ingen bakgrundsfakta, det är bara vad jag hört. så ta det som ni vill. ni som har annan info, kan väl då lägga korten på bordet.
Örebro Guldtass
2011-11-30 13:20
Peter, varmt välkommen till ÖSK!
Örebro Sekt. E
2011-11-30 13:20
Personligen upplever jag att det blåst långt värre än såhär kring klubben. Senast för några år sedan, så jag har lite svårt att haja varför det talas om flykt av sponsorer och publik innan vi vet utfallet. Jag finns på samma plats nästa säsong som de tidigare. Och ibland i puben i halvtid...
Örebro Guldtass
2011-11-30 13:19
sponsorer kommer sponsorer går. det absolut inte så illa som vissa vill påskina.
Örebro Bulten i Boo
2011-11-30 13:15
Aspen// Den som lever får se. Den som (inte bara en gång) påstår att sponsorer just nu "flyr" borde kanske kunna visa på bakgrundsfakta för påståendet?
AIK Saywee
2011-11-30 13:12
BiB,

tyvärr har nog ÖSK-Karl lite rätt i detta, flera (alltför många) sponsorer och sådana jag känner med säsongsabbonnemang och några riktigt gamla trogna fans verkar ge upp.

Det är tråkigt, men tyvärr sådant jag upplever i nuläget, oavsett vilket sken Janne vill ge, och det vore ju konstigt om han gav en annan syn på framtiden ...!

Jag är tyvärr mycket oroad inför 2012 men ger aldrig upp hoppet ...

... guldet är ju lovat innan 2015 :)
Örebro Aspen
2011-11-30 13:08
Bulten i Boo// De intäkter som Jan pratade tillkom hösten 2010 och våren 2011 när sponsorsavtalen för 2011 slöts.
Frammåt våren 2012 har vi facit för nästa år. Jag tror det beror på vilka förbättringar man gör under vintern (förvärv, fler som lämnar, organisation)
AIK Saywee
2011-11-30 13:04
Skåne ÖSKare,

Hur långt tillbaka har du läst?

Här har varit positiva tongångar, med några undantag och 90 % gnäller inte!

Vad är gnäll förresten, och måste man berömma och applådera och vara glad över årets svartvita prestation, eller får man leta förbättnigsmöjligheter?

Pajkastningarna mot vissa skribenter är bara så förbaskat låg och där är vi kanske överens, snälla läs forumreglerna och respektera att vi tycker olika om samma saker!!!

Heja SPORT!
Örebro Bulten i Boo
2011-11-30 13:00
ÖSK-Karl// "Flyende sponsorer" stämmer ju inte riktigt med det besked som Jan Karlsson tydligen (enligt Eyravalls-bloggen) gav på höstmötet om att "Intäkterna från klubbens samarbetspartners ökade med 5 mkr" under 2011.

Degerfors-trion?
GAIS oeguy
2011-11-30 12:56
Nu har inte jag sett Halmstad särskilt mycket i år, men nu till slut måste jag fråga. Har undrat länge. Vad är det jag har missat med denne Sise? Många här inne verkar se honom som en toppvärvning, och vill verkligen att han ska komma. Men är han verkligen så bra? Av det jag har sett av honom känns det som att Peter Samuelsson är en MINST lika bra värvning. Kanske är så att Sise har andra kvalitéer än just målskytte, men det känns ju som att ÖSK verkligen behöver en målskytt och i såfall känns Sise absolut inte som någon toppvärvning då han gjort 11 mål på 58 matcher i HBK-tröjan (5 i allsvenskan säsongen som var).. Ge mig gärna den info om Joe Sise som jag missat
Örebro Skåne ÖSKare
2011-11-30 12:53
//saywee

Vad jag menar är att idag är första gången jag är inne och läser här på svartvitts forum sedan serien slutade och upplevde att det var i princip samma tongångar nu som då, dvs pajkastning och gnäll.

Klart jag inte missat vad vi har värvat. Jag läser trots allt NA och kvällsblaskorna istort sett dagligen.

Jag sa inte att alla gnäller, bara 90% ;)
Upplevde det bara trist att scrolla och scrolla när jag kom in för att hitta några vettiga och sakliga inägg, positiva som negativa om sportklubben.

Jag ska försöka skumma igenom ytterligare några sidor, men återkommer nog sen till våren när träningmatcherna kommer igång och man kan få en magkänsla för hur ÖSK 2012 ser ut och hur guldet ska bergas. :)
Heja Svartvitt oavsett väder och vind!
Örebro Brus-Nilsson (Ge Abdulahi chansen)
2011-11-30 12:51
Conjuration//
Enl AB igår så har han ett hårt skott som ger blåmärken på låret på den som råkar stå i vägen. Iofs så kanske bollen inte var i spel då heller.... :-D
AIK Saywee
2011-11-30 12:49
Gerndt, kanske blev stor lite för snabbt, hann inte med i svängarna, "mognade" för fort?

Jag vet inte inte dugg om verkligheten bakom alla mediarubriker om honom, men det är ju trots allt lite underligt att de skapats, eller, jag menar, så många alltså?

Vem skall man tro på ...

Medial kille, som lever på rubriker?
Örebro Conjuration
2011-11-30 12:38
Utrechts supportrar tycker att de betalade ett vansinnigt högt pris för Gerndt, att han bara kan röra bollen när den inte är i spel. Han har inte producerat något och föredrar att vara skadad, vilsen eller rättsanklagad och ser att klubben värvar en bra forward istället.

Galet köp, Gerndt var inte värd ca 4 miljoner euro. Överpri (eller hoofdprijs betaald som de skriver) ;)

Väldigt uppdelat dock, många som skämtar om saken och ser lugnt på det i väntan på rättegången. Folk som anser att Gerndt har gjort rätt medan andra yrkar på "doodstraf".
AIK Saywee
2011-11-30 12:27
Conjuration, håller med dig, på papperet har vi nog ett mittenlag idag, men vi väntar väl på de stora förvärven :)

Dessutom spelar inte papperet stor roll, för minst hälften av matcherna spelas på de konstiga gräsen. ?

Undrar om Alven i sin sista blogg vågar berätta lite om vilka hundar som ligger begravda under BA´s gröna matta, eller om han fegar ur?
Örebro Conjuration
2011-11-30 12:17
Inget ont om Sankan, Wicke eller Samme men som truppen är nu så tävlar vi inte om medaljerna. Behöver få in Sise, Demir, FM-brasse för att det ska hända ngt.

Förövrigt gillar jag googles translate översättning från holländska till engelska.
AIK Saywee
2011-11-30 12:11
SkåneÖSKare,
sluta larva dig, du sover inte tills den allsvenska premiären startar 2012 och har knappast avstått från läsning här sedan 2011 års bedrövliga allsvenska äntligen tog slut.

Har du missat tre trevliga nyförvärv till den svartvita klubben, eller vad menar du egentligen, om du vill skriva i klarspråk?

Förtydligande,
GNÄLLBÄLTET omfattar hela västvärlden, främst Nordamerika och Västeuropa, där gnälls det dagligen över en massa välfärdsproblem och många mår pyton, så gnällbältet är mycket större än du kan tro ....

Africa Unite, B. Marley :))))
Annons: