/fotboll/osk/forum/3277.aspx/fotboll/osk/forum/3277.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bat Back
2011-11-29 11:47
Undrar om Barsom är aktuell. Han är ju en rutinerad terrier ?
Vem skulle ni välja Grahn eller Barsom ?
AIK Saywee
2011-11-29 10:57
Aspen, 10:27,
ja så är det, det finns risker, chansningar och förhoppningar när nya förvärv ansluter till vår klubb.

Bara framtiden avslöjar hur det blev/blir. En del passar in i det ny laget, andra gör det inte, en del får tränarnas förtroende, andra får det inte. En del smälter in i klubbgemenskapen, om den finns och andra blir offside. Skador eller OH inträffar. YNK !

Välkomnandet till klubben och framförallt att klubben håller de ord som givits under förhandlingstiden är oerhört viktiga, annars börjar det gro ett missnöje med klubbvalet.

Det är svårt att forma ett vinnande guldlag, med så många ingredienser, men vi har ju fortfarande några år på oss att fixa detta.

Var det innan 2015 det utlovade guldet skulle firas, så börjar det bli bråttom eftersom vi bygger lag fortfarande, var är stommen, kämparna som skall fixa framtidens ÖSK?

OH = Oväntade/Oplanerade Händelser
YNK = You´ll Never Know
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-29 10:39
Saywee//

Det är just vad jag gör ;).

Jag har några mittfältare som jag hoppas på att ÖSK kan knyta till sig. Men vem vet? Sjögren kanske har nyårsbomber som kan smälla av ;)? Eller en tidig julklapp som Sjögren kan dela ut till oss supportrar :).
Örebro Aspen
2011-11-29 10:27
Alla spelare har en historik innan AS. Antingen utlänsk serie (Panama Serie A) eller en svensk serie och då är S1 det bästa efter AS.
Sedan är alla värvningar chansningar men de från S1 bör vara de lättaste att bedömma (efter AS).
Jag tycker PS är en rimlig värvning.
AIK Saywee
2011-11-29 10:24
Är det någon som har koll på om vilka positioner PS klarar av att spela på eller är han enbart en center?

Jaadu, Krille det kan man fundera över :)
2011-11-29 10:15
Jag tycker det vore bra om ÖSK fick klart med minst en mittfältare innan det här året är slut.

Man undrar ju vilka mittfältare som ÖSK för dialog med.
AIK Saywee
2011-11-29 10:11
pemo,
även jag är lite tudelad men väljer att tro på att ÖSK har koll på läget i detta fall, vilket är ganska ovanligt, men ändå.

Vem man än värvar kan det ju bli fiasko, skador eller så är en OH där?

Han verkar i allafall inte vara en klen typ, utan snarare en vinnarskalle, och vi kommer att behöva några sådana i AS 2012.

Kan vi komma på någon kämpe i ÖSK som "står" under kontrakt idag?
Örebro pemo
2011-11-29 10:02
Jag vet inte så mycket om Samuelsson, men jag såg på TV hur han "ensam" knäckte Hammarby.
Men jag är lite tudelad i fallet.

Jag tycker at det är kul att någon törs satsa på en 30-åring, som inte är en " före detta." Men vi har ju erfarenhet av skyttekungar från SE som inte klarar av allsvenskan.
Fast samtidigt tar jag hellre en från närområdet, än värvar osäkra kort från "långt bortistan ". Eller också är det en taktik från ÖSK att locka lite åskådare från värmland
AIK Saywee
2011-11-29 09:49
Lyssnade nyss på P4 och hörde en av mina "nya" svenska favoriter, Veronica Maggio, en söt blondin med speciella melodier och sångtexter.

Jag är nog allätare när det gäller musik och ni känner kanske till min lite besvikna inställning till Elden inuti, men jag är en äkta ÖSK´are och kommer självklart stämma in i "Allsången på Vallen", för jag inbillar mig att detta blir bättre och mäktigare, än när jag lyssnar på den vemodiga låten och sorgsna rösten från min laptop.

Nu åter till VM och välkommen in ....

Jag kan inte låta bli att fantisera om texten i låten lite och tänka mig in i en allsvensk hemmapremiär på vår hemmaborg :)

Korta snuttar från Veronica´s text med vissa kommentarer:

Fyra trappor upp (tänker på 4e våningen)
Massa skor i hela hallen (fotbollsdojor)
Oh, oh, sång på sång
Det ekar över hela staden
Oh, nåt stort är på gång
För det är kö från gatan upp till Vallen (hallen?)

PS (Peter Samuelsson?) dessa "fantasier" har jag haft i minst ett halvår.

Heja SPORT!
Örebro Aspen
2011-11-29 07:58
Blir Haddad frisk, blir han såld till sommaren. Det öppnar för Samuelsson och Williams
Örebro Boba fett78
2011-11-28 23:55
Om vi får Samuelsson tror jag han kommer spela fler matcher från start än både Haddad och Altiskadad.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro zxcv
2011-11-28 23:53
Kolla in filmet på Valdets 2011.

Rama är nog den tekniskt mest fulländade spelare jag sett i ÖSK och allsvenskan överhuvudtaget. Han ligger steget för hela tiden.

Jag är övertygad om att med rätt utveckling och karriärväl kommer han vara en spelare för de största ligorna.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-11-28 22:47
ÖSK KRILLE/ Inte en chans! Haddad var en av allsvenskans bästa när han var frisk. Tyvärr är han ju sällan det.
2011-11-28 22:39
Frågan är om Samuelsson petar en frisk Haddad?
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2011-11-28 22:19
Frågan är vilka villkor ÖSK är villiga att ge Samuelsson. Det är nog enbart det som blir avgörande.
2011-11-28 21:56
Jag hoppas att vi ror hem Peter Samuelsson.
Örebro rirobban
2011-11-28 21:36
Senast en spelare valde mellan ÖSK och Degerfors var inte längesen, och vi vet hur det slutade...
2011-11-28 21:14
Samuelsson till NA: Det står mellan ÖSK och Degerfors.

Haha. Nu var man lite sen :).
Örebro loopy
2011-11-28 21:05
samuelsson har gjort 60 matcher de två sista säsongerna,
58 från start, utbytt 15 gånger.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-28 21:02

Nu kommenterar Samuelsson själv i NA
Örebro Aspen
2011-11-28 20:52
Från inlägg på Degens forum:
"Är det så dåligt att sälja Samuelsson? Han är till åren och hårt skadedrabbad.. "
Örebro ÖSK Fans
2011-11-28 20:49
Tänk OM Dulee Johnson inte var en idiot, då skulle han passa som handen i handsken på vårat mittfält.Sjukt bra fotbollspelare som inte har Hjärnan med sig.
Örebro Bulten i Boo
2011-11-28 20:41
Iyvärr har nog Barsom sina bästa år bakom sig.. som fotbollsspelare alltså...
2011-11-28 20:29
En come back av Barsom i ÖSK kanske inte vore dumt?
Örebro Svartvitt-redaktionen
2011-11-28 18:44
Passa på att ställa era frågor till John Alvbåge. Det går bra att PM:a oss så ska vi vidarebefordra frågorna till keepern. Det går också att mejla in dina frågor till svartvitt1998@gmail.com.
Örebro Aspen
2011-11-28 18:35
Jag tror inte Per vill vara kvar. Dels med tanke på hur osäker speltiden är i ÖSK och dels på den trista stämningen som tycks finnas i truppen.
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2011-11-28 18:29
Aspen//

Klart det är möjligt. Men det vore inte speciellt smart med tanke på att Sjögren vill ha kvar Per. Går han till Degerfors så gör han det enbart för att få mer speltid.
Örebro Grixx
2011-11-28 18:17
Alltså först och främst Aspens 15:26 lnlägg :-)
Örebro Grixx
2011-11-28 18:11
Instämmer med Aspen.
Örebro Aspen
2011-11-28 18:09
Farsen fortsätter (igen)//Det du pratar om är en chef.
En ledrare vinner förtroende genom sin personlighet och sitt sätt att vara.

ÖSK kan hjälpa DIF till en affär med Per genom att inte bjuda över DIF.
Annons: