/fotboll/osk/forum/3275.aspx/fotboll/osk/forum/3275.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro hassebrasse
2011-12-01 21:10
Saywee börjar tappa respekten för dig med dina töntiga ironiska inlägg!

Hejja Savrtvitt!"

Örebro rirobban
2011-12-01 21:03
Har dock inte följt debatten de senaste dagarna speciellt mycket (och i ärlighetens namn, knappt alls de senaste månaderna). Detta forum var det jag besökte absolut mest förr. Läste varje mening, varje ord. Nu känns det bara som en massa påhopp, löjliga inlägg och saker som inte alls har med ÖSK att göra tyvärr:(

Angående inlägget nedan då, jag vet inte om någon skriver med ironiska inlägg(?) eftersom jag inte följt debatten. Men jag gillar inte ironi!
Örebro rirobban
2011-12-01 21:00
Ironiska inlägg är det värsta jag vet, speciellt om de kommer flera stycken i rad från samma person. Spelar absolut ingen roll vem personen är, men ironiska inlägg hör knappast hemma på forum eller på nätet i huvudtaget!

Heja svartvitt!
Örebro Conjuration
2011-12-01 20:40
Svartvitthjärta//

Jag blir så trött på din typ. Personer som inte tål att se andra ÖSK supportrar kritisera den egna klubben, ÖSK-Karl kritiserar inte klubben för att han har tråkigt utan för att han vill att klubben ska nå framgång.

Saywee & Karl följer klubben oavsett med eller motgång.

Fan vad jag blev irriterad på ditt inlägg. Ska du inte anklaga mig för att inte vara äkta supporter eftersom jag inte var på alla hemmamatcher iår också för att fullborda cirkeln?

Vissa är nöjda med Sixten och Sjögren, andra inte. Vissa anser att klubben sköts godkänt, andra inte.

Dessutom tror jag varken Karl eller Saywee är medgångare då de är aktiva här (mer aktiva än dig) samt varför skulle de annars följa en klubb som inte vunnit något någonsin? Eller du kanske ser folksam cup som en tung merit?

ps. tycker att Saywee & Karl ska vara glada att de inte har din respekt. Känns som om att du är samma kille som avgudar Kishti (se länktips)
Örebro Bulten i Boo
2011-12-01 20:24
Hahne o Saywee// Men alltså?!?! Hur har ni tänkt er att vi ska klara en hel allsvensk säsong med enbart två rena mittfältare i truppen? Vad ska vi ta till när en av eller båda dessa är skadade/avstängda?
Örebro munken
2011-12-01 20:23
Saywee// Du verkar ha en stark övertro på SIxten. Jag tycker/tror också att han på det stora hela är en bra tränare. Tyvärr finns det ingen tränare i världen som kan trolla fram resultat när materialet inte räcker till. Det finns absolut kvalitet i den befintliga truppen men som många varit inne på behöver vi ett par nya klasspelare, framför allt till mittfältet. Jag är övertygad om att också ÖSK inser det och kommer agera utefter det. Sen är jag tyvärr inte lika säker på att det blir fullträffar till nyförvärv. Att värva klass kostar en hel del och jag vet inte hur mkt sportklubben har råd att handla för. Man fick ju alla fall in ca 10 mille på två spelare som kom hit gratis så lite pengar måste väl finnas?

Gillar Berger men han är absolut inte redo att axla den defensiva mittfälltsrollen. Därtill är närkamps- och positionsspelet på tok för svagt, dessutom kommer vi inte vinna en nickduell ute på plan med P2, Berger och Nordin tillsammans på mitten.
Örebro svartvitthjärta
2011-12-01 20:19
Saywee har jag haft lite respekt för tidigare, men hans och ösk-karls ironiska svammel luktar bara illa..
Jag läser med flera nypor salt!
En riktig supporter står bakom sitt lag i både med- och motgång. Karl kan väl fokusera mer på hockeyn?
Framåt Sport!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-01 20:07
Saywee//

Låter suveränt :).
AIK Saywee
2011-12-01 19:42
Krille,

troligtvis blir det så, med Sixten vid rodret.

Jag har i nuläget svårt att tro något annat!

GFG!
2011-12-01 19:32
Guldet som vi alla har väntat på hela livet kommer alltså den kommande säsongen.

Härligt! Det ser jag fram emot :).
AIK Saywee
2011-12-01 19:29
Vart tar alla optimister vägen, varför kan vi inte ta ett guld med nuvarande trupp och tränare?

Ähhh tomtar ...

GFG!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-12-01 19:27
Hmm, vart har alla optimister tagit vägen? Personligen har jag utlovats ett ÖSK som alltid skall tillhöra toppen från och med 2012. Man måste väl lita på sin VD? Han är ju tillsatt av vår eminenta styrelse som sätter de mål han har att fylla.

Då måste vi ju lita på att vår VD anställer det folk han vill ha under sig för att nå målsättningen, sportchef mm. Verkar som folk börjar tvivla, varför, likt Saab med sin VD och topstyrelse hade ju ÖSK bara otur 2011. Glöm heller inte att Sixten ställde upp på två nya år. Vår demontränare och mannen som revoltionerat fotbollen i Örebro (Godzilla). Nej, jag håller med Saywee, självklart skall vi tillhöra toppen, annars är vi grundlurade.

Orosmolnet för ÖSK är om ÖHK skulle nå elitserien, enligt de beräkningar jag hörde igår mot Västerås lär då direkt 25% ryka i sponsorintäkter (finns inte mer pengar i stan), att lägga till de som redan försvunnit.

Nej, som Saywee skriver, ett lag kan inte ha samma otur två år i rad, målsättningen förra säsongen var ju topp tre, så varför skall målsättningen vara sämre 2012?
AIK Saywee
2011-12-01 19:22
D. McGrain,

med denne bästa tränare behöver vi inte värva mer, han fixar det :)

Forza Sixten, fortsätt att jobba som tidigare!!!

Inga problem, vi går för guld!

GFG
Örebro D. McGrain
2011-12-01 19:11
Trevligt att se att vissa börjar inse att inget är fel i ÖSK och att vi har bästa tränaren. Kanske inte bästa truppen men... Forza ÖSK!
Örebro Svartvitt forever
2011-12-01 19:03
Tack Roswall för tipset! Har just sett ÖSK-Live och fick ett mycket bra intryck av Samuelsson. Social och verkar ha ett starkt psyke, kommer att betyda mycket i gruppen. Hans kvaliteter på plan tror jag på, och är mycket spänd på att se honom i aktion.
2011-12-01 18:54
Mr Niceguy//

Det håller inte att sälj/skänka bort sin bästa spelare om man vill vara ett topplag i superettan ;).
2011-12-01 18:46
Jag tycker det är skönt att ÖSK antagligen kommer vara nederlagstippat. De har inte lika mycket press på sig som de hade inför 2011 som den kommande säsongen.
Örebro Grixx
2011-12-01 18:41
Kalle// Givetvis kan man inte lova topp 3 placeringar. Inget lag i AS kan göra det. Lägger någon orden på det viset så måste man givetvis ta det med en nypa salt. Ambitioner och förhoppningar att man har kapacitet till det är snarare rätt tolkning.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Roswall
2011-12-01 18:29
Örebro Roswall
2011-12-01 18:25
MIssa inte sportklubben, live nu!
Örebro Hahne
2011-12-01 18:19
Vet ej om vi behöver värva så särskilt mycket mer egentligen, kommer gerzic in i gammal god landslagsklass, Berger tar ytterligare kliv med ett gott självförtroende, backlinjen spelar ihop sig med allt vad de heter med nya spelare o målis...

Paulinho tar steget ner till mittfältet o får en hel försäsong tillsammans med Rama och Haddad så tror jag på en trevlig säsong...

Med Haddad o kanske även en fullgod ersättare i Samuelsson så kanske även målen kommer lite tättare

sedan hoppas jag våra unga spelare tar flera steg för att utmana varandra om sista platsen Astvald, Yasin, Ibrahim

Sedan tycker jag dock att man behöver bredda laget något då främst på mittfältet men även en mittback till vore trevligt, vet ej hur man tänker med Wictorsson...

Tror på en trevlig säsong iaf ...
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2011-12-01 18:07
Jag skulle föredra Chanko före Grahn alla dagar i veckan. Jag hoppas dock fortfarande på Bjarnason.
Örebro :/
2011-12-01 17:37
Grahn är en sån spelare för att ta ett exempel...
Örebro :/
2011-12-01 17:36
Håller med Mr Niceguy. Det håller inte att värva spelare från superettan och förvänta sig att sikta på några högre tabellplatser. Som det ser ut nu blir det ett tråkigt ÖSK-år 2012. Känns som ett måste att värva några spelare som bevisat att de håller en bra nivå i allsvenskan.
Degerfors Mr Niceguy
2011-12-01 17:25
Följande lag får kommer ÖSK se före sig i tabellen 2012 : AIK, DIF, EIF, IFK Gbg, GAIS, Häcken, KFF, HIF, MFF ( till att börja med ). Placering 10 i bästa fall ( realistiskt o godkänt )).
i övrigt mot Mjällby, Peking, GefleIF, ÅFF ( här finns chans ) samt räddningsplankorna Sundsvall o Syrianerna. Bättre publiksnitt ? Håller hockeyn på att ta över ? Ni får heja på Bobcats o kolla vilka av spelarna i Rövitt som har utgående kontrakt 2012.
AIK Saywee
2011-12-01 17:00
Men snälla, är ni liksom mig, kappvändare, jag har nu åter vänt till optimism, det förra året gick allt åt helsicke, det kan ju bara inte hända en gång till och det är ju dessutom mycket roligare att vara optimist och tro på framtiden, vilket dessutom innebär att man kanske får lite fler tummar upp?

Jag vill verkligen tro att Sixten fixar det utlovade guldet, det klarar han väl enkelt av, eller är det några som börjar tvivla på hans kapacitet?

Himla gnällspikar!
Örebro Roswall
2011-12-01 16:23
Chanko känns kanske lite dammig, men kanske dammet kan vara rutin?
Örebro Roswall
2011-12-01 16:21
I konsekvensens namn hoppas jag att The Phone House får betala polisnotan!

Någon som har något namn på en intressant mittfältare? Farnerud? Chanko?
Örebro Svartvitt forever
2011-12-01 16:15
Godzilla//
Jag tror inte att man måste ligga i ena diket eller det andra eller välja mellan trivselspridare och demontränare. Nog finns det ett antal tränare i Sverige som både är taktiskt kunniga och har förmågan att lyfta laget, både som kollektiv och de individuella spelarna.
Örebro Aspen
2011-12-01 16:10
För topp 4-5 behöver vi 5 förvärv till, vara ett antal toppkillar med meriter från högsta divisionen.
Annons: