/fotboll/osk/forum/3271.aspx/fotboll/osk/forum/3271.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Schmacke
2011-12-01 07:57
Jag tycker Paulinho gjorde det väldigt bra som offensiv spets på mitten förra året, de få matcher han fick spela där. Nu har man en försäsong framför sig, kan det inte vara läge att drilla in honom mer på den positionen? Nordin som tvåvägsspelare och en defensiv mittfältare (Berger?) som stänger ytor framför egna backlinjen.
AIK Saywee
2011-12-01 07:44
Nästa månad börjar träningsmatcherna :)))
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-12-01 00:01
Jag håller i varje fall inte med om att Paulinho är "kass" som spets även om även jag hellre ser han i en mittfältsroll. Paulinho kämpar som ett djur, har fin teknik och bra skott. Knappast kass som spets i min bok. Dragan Djukanovic borde vara måttstocken för kass!
Örebro Aspen
2011-11-30 23:03
Paulinho är INGEN klasslirare när han spelar center i 4-3-3.
Frågan är om det är klass att låta honom spela där.
Örebro Conjuration
2011-11-30 22:57
Helt rätt, Paulinho är kass som spets. Han är väl klass ifall han får spela på rätt position.
Örebro Aspen
2011-11-30 22:53
Almebäcks Brügge vände sent
Michael Almebäck är på god väg till 16-delsfinal i Europa league med Club Brügge efter en sen vändning (seger 4—3) borta mot Maribor.
Örebro Aspen
2011-11-30 22:50
Paulinho är INGEN klasslirare när han spelar center i 4-3-3. Frågan är om han är intressesant för ÖSK under gällande sportsliga förutsättningar, där han bara tycks få plats i startelvan som center. Den som han placerar på bänken är Staff, ingen på mittfältet.
2011-11-30 22:41
Conjuration: Paulinho ser jag personligen som en klasslirare.
Örebro Marta (hane)
2011-11-30 22:38
Jag hoppas verkligen att Sixten tar sitt förnuft till fånga gällande Paulinho. Då tror jag precis som någon skrev att det räcker med en rutinerad krigare med rätt inställning och lite ledaregenskaper kombinerat med social finess samt en ytterligare talang som kan knytas upp inför framtiden. Inte sett denna forwardkille, men kanske kan vara något av det man hört. Finns ju även ytterligare några som kan vicka på mitten, så det ska nog räcka
Örebro Conjuration
2011-11-30 22:14
Gillar inte heller bristen på klasslirare och även med flax så räcker det max till top 10.

I nuläget ser jag bara Haddad (som 100% frisk) & Valdet Rama som våra klasslirare.

Visst Nordin, Berger, Wikström (så långsam) är och nosar som klasslirare men det saknas det där lilla extra i MINA ÖGON (skrev det i caps annars skulle någon missa det helt då åsikter går isär).

Behövs spelare som går rakt in i startelvan annars slutar det säkert som senast, fisklag.

Sedan är jag mentalt förberedd på några mellanår i hopp om att talanger som Berger, Wiktorsson, islänningen, Yasin & Ibrahim växer till sig och blir mer fulländade.

Tippar redan nu faktiskt på att någon av degerforsarna får årets genombrott kommande säsong.
Örebro DaSa
2011-11-30 21:55
Vet inte om ni är ironiska nu?!! Ni är medvetna om att vi har tre mittfältare (Nordin, Berger och Denis) och Paulinho som Sixten envisas med att spela i anfallet i truppen för tillfället. Denis har inte visat ngt som tyder på att han håller allsvenskklass vilket gör att om vi får en skada eller avstängning så har vi stora problem.

Vi måste ha minst en målis, en etablerad mittfältare och ytterligare en mittfältare eller att vi förlänger med Per J. Sen kanske vi har en trupp som kan komma topp-5 men långsiktigt skulle jag gärna ha in en etablerad mittback till också, vi vet inte om Wiktorsson håller allsvenskklass och WIken spelar antagligen sin sista säsong. Hagge vill jag inte se som mittback igen...
AIK Saywee
2011-11-30 21:43
Lugn grabbar, vi behöver bara en andre eller förstemålis, sedan skiter jag i sillasäsongen!

Sixten fixar detta och jag orkar inte deppa mer, nu åker vi för ett guld snart.

GFG!
Örebro Aspen
2011-11-30 21:25
Tomas Nordahl gissade på 5-8 plats med SJU (ytterligare 5) nyförvärv.
Tomas hade en mer realistisk bedömning än de flesta förra året.
Optimistmen spirar på detta forum, precis som förra året.
Att tillämpa LLL (= LivsLångt Lärande) är bra.
Glöm inte Nordbacks prognos, S1 om inte ......
AIK Saywee
2011-11-30 21:20
Jag tror och hoppas på topp fem, med möjlighet till medalj :)

Det är färdigvärvat, vi behöver inte fler förvärv, spara pengar till kommande år om det skulle behövas.

GFG
2011-11-30 20:41
Saywee: gött med optimismen. Själv tror jag att det blir topp 5-7 med nuvarande trupp och med lite flax toppstrid. Eller väldans flax. Men det skulle kännas rätt skönt med ett riktigt etablerat namn.
Örebro Mr. Milton
2011-11-30 20:39
Och så en trippel...

Välkommen Peter! Gött att ha dig i laget.
Örebro Mr. Milton
2011-11-30 20:38
När jag ändå är igång......

Vet att december ännu inte är över och kontrakten ej avslutade, dock skulle jag vilja fliken truppen härinne uppdateras. På så sätt får vi en mer överblickbar bild av vår nuvarande och kommande trupp.
Örebro Mr. Milton
2011-11-30 20:35
Håller med nu jäv... ska det bli positivt. Sitter och tittar på IFF:s match och jäklar vad sugen jag blir på allsvenskan igen.

Glöm inte bort att det bara för något år sedan var vi mot resten av världen efter vår skandalösa tvångsnedflyttning. Känns som om vi supportrar (talar mest för mig själv) tappade denna känsla efter vår tredjeplats och mer trodde vi var guds gåva till fotbollen. Vill hitta tillbaka till den där känslan när jag känner kamplusta inför varje spark och domslut. Vi ska visa att Svff inte pissar på oss ostraffat.

Nu jävlar ska övriga Sverige få se......var det positivt? :)
AIK Saywee
2011-11-30 20:21
hassebrasse, välkommen, skriver du ärligt?

Jag är en galen optimist och har de senaste dygnen genomgått en långsam förändring för att återgå till min optimism även om 2011 stötte fram min pessimism.

Nu vill jag bara såga alla som inte vågar tro på ett svartvitt guld 2012, eller senast 2014 :)
Örebro Aspen
2011-11-30 20:15
Djäflun // Mohammed Saied skulle kunna ta Bedoyas roll på mittfältet. Men ska vi satsa på guld behöver vi också mer etablerade spelare men action i.
Örebro hassebrasse
2011-11-30 20:00
Hej! är en gammal trogen forums läsare här på svartvitt...Dock har jag inte haft något konto och kunnat skriva, utan snällt fått bita mig i tungan vid korkade inlägg.

"saywee"

Har förstått att du är en respekterad och älskad forumsskribent och jag gillar dig skarp! Men nu till frågan! Det här löjliga positiva du håller på med nu, är det bara larv eller är du seriös?

Hare bra alla Örebroare....!
Örebro Roswall
2011-11-30 19:56
Skulle Louay Chanko kunna vara något? Vill bort från Ålborg, grym balanspelare på mitten i Bajen när det begav sig...

Pontus Farnerud skulle också kunna vara intressant, utg kontrakt med Stabaek, tydligen ska AIK vara intresserade, eller iaf ha varit. Vad tror ni?
Örebro Bulten i Boo
2011-11-30 19:43
Grohl// Mot ÖSK borta var Häcken himlans dåliga. De var inte vana vid bollarna, inte en enda spelare kunde ta emot en enda boll utan att den studsade ifrån honom. Kommer du inte ihåg?
Örebro Bastard on Parade
2011-11-30 19:35
Saywee///

Skönt att se att vi åtminstone har någon optimist här på forumet! :)

Själv har jag svårt att se att 2 Superettan-spelare gör ett bottenlag till ett topplag. För ÖSK 2011 utan Almebäck, Bedoya och Haddad höll ingen vidare kvalitet. Nu får vi förhoppningsvis tillbaka Haddad till speldugligt skick, men Almebäck är klasser bättre än Wiktorsson (även om jag tycker att Wiktorsson är en väldigt bra värvning!) och på mittfältet ser det ganska tunt ut.

Sjögren och andra har försökt bortförklara säsongens misslyckande med att vi haft oflyt med skador, försäljningar, avstängningar och allt vad det heter. Om de har lärt sig läxan från året så ser dem till att vi inte hamnar i en liknande sits nästa år om allt återigen skulle gå fel. Därför behöver vi fler förstärkningar. Om Wiktorsson och/eller Nordin/Berger går sönder så har vi en sämre startelva än under hösten.

Jag är nöjd med värvningarna av Wiktorsson och Samuelsson, men vi är fortfarande för sårbara i backlinjen och mittfältet.
Örebro Djäflun
2011-11-30 19:33
Tycker det är märkligt att inte ÖSK är intresserade av Forwards Mohammed Saied. Det är ju just mittfältare som vi behöver få in nu bl.a.
AIK Saywee
2011-11-30 19:24
Roswall, jag tror att vi har värvat klart, vi har redan ett lag och en tränare som kan föra oss till ett guld, om inget OH inträffar förstås.

Kom igen optimister, detta fixar vi, stöd laget hemma och borta, ge järnet!!!

ÖSK!
Örebro Roswall
2011-11-30 19:15
det blir att dubbelpost varje gång jag postar. Har det med google chrome att göra?
Örebro Roswall
2011-11-30 19:15
Någon som har några bra förslag på ersättare till Nordback/Kihlberg? Helst realistiska (halv orealistiska också välkomna). Vad finns det för spelare liksom? En yngre barsom? En sund Dulee?

Daniel Nordmark, är han ett alternativ? Varför? Varför inte?

...spekulationssugen a la silly!
AIK Saywee
2011-11-30 19:07
Nu kör vi optimister mot ett guld 2012, det finns väl inga som säger emot?

GFG 2012!
Örebro Rallyfinnen
2011-11-30 18:30
Vi får väl se när ÖSK har fystester vilka som har en riktig inställning.

Det finns ju de som "brukar" vara sjuka/"småskadade" när det är dags för det.
Annons: