/fotboll/osk/forum/327.aspx/fotboll/osk/forum/327.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen.
2017-02-23 22:21
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Trump twitter?
Örebro Lekiller
2017-02-23 22:21
Dagens lån kanske blir en flopp, kanske inte. Dock så kan det ju öppna upp dörren för framtida liknande uppgörelser med bättre spelare ifrån Man C. Tror ÖSK inte riskerar speciellt mycket med detta lån. Är killen inte bättre än de som redan finns i truppen kommer han inte få spela. Är han bättre än de vi har och han tar en plats så är det bra för ÖSK.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-02-23 22:19
Läste på twitter idag att vi inte kommer bli besvikna över detta lån, tvärtom. Men twitter är twitter och det var ju bara en persons åsikt. Jag tror detta är resultatet av rena tillfälligheter och inte påverkar var plan i övrigt. Blir det bra är det bra, blir det inte bra så har vi inte förlorat mycket. Att spelare kommer och går är inget nytt.
Örebro pemo
2017-02-23 21:51
Som supporter vill jag se bästa ÖSK-laget. Att värva in en "misslyckad" 20-åring från England bara för att han ska få speltid och sedan försvinna i juni, känner jag mer som ett svek.

Om det vare en etablerad spelare som varit skadad och behöver matchning ( typ Xavi ) alltså någon som drar massor med extrapublik, då skulle jag förstå det hela.
Men jag känner mig väldigt tveksam av två anledningar. Till Sverige efter att inte lyckats i Norge och Danmark.
Vad tycker våra lovande ungdomar?

Visst, han har tydligen spelat i ett bottenlag ( som åkte ur ) in Holländska ligan. Men det har ju Mårtensson ockå gjort. Dessutom fler matcher.

Nä, kära ÖSK. Vi vill se någon som kan styra upp försvaret och någon som kan göra mål. Oavsett om ManC betalar hans lön, så känns hela upplägget fel.
Det är ju start på serien. Hade det varit en sommarvärning som skulle rädda oss kvar..... Tja, då hade jag förstått det bättre. Men jag har haft fel förr. Det erkänner jag smärtsamt.
Örebro Aspen.
2017-02-23 21:47
Eyravallen.se har lite mer info om dagens lån. Mer undersökande journalistik där än på NA. Men dom kan väl skriva av.
Örebro Brandao
2017-02-23 21:31
Erton känns inte som den typen vi behöver... En stor tung anfallare med snabbhet vore optimalt. Alhassan Kamara hade varit fint.

Jag gnäller absolut inte över lånet idag, men jag tror inte vi ska vänta oss några stordåd.
Örebro Jonas r
2017-02-23 21:26
Apropå Erton, att IFK har blivit erbjuden honan betyder det att Djurgården är osäkra? Känns som att sannolikheten hat ökat för ösk isf.
Örebro Jonas r
2017-02-23 20:40
Brandao nä är han ingen klassspelare så hamnar han på bänken och Örebro har inte riskerat nåt. Alltså jag förstår inte hur en sådan här värvning kan ge så mycket gnäll
Örebro Brandao
2017-02-23 20:36
Tolkar den här värvningen som att dom tar lite det dom hittar..Även om det inte låter så från ÖSKs sida..
Örebro Brandao
2017-02-23 20:34
Jonas r

Och hur vet du att han är en klasspelare? Om han vore så jävla bra hade han väll varit kvar i någon av dom 4 klubbar han representerat på lån?

Vässa dig nu..
Örebro Grohl
2017-02-23 20:16
Alltså intervjun med Simon gör ju inte direkt att jag jublar. 4 månader, utan några som helst klausuler, för att få speltid (har vi garanterat speltid?), på bekostnad av en av våra spelare då förståss.

Han lär behöva vara rätt jäkla överlägsen för att det ska kännas som en vettig affär för oss, även för stämningen i lagets skull som du är inne på Saywee.
Örebro Jonas r
2017-02-23 20:13
[QUOTE=Aspen.]Efter har hört NA-intervju med Simon är min bedömning att detta är lika välplanerat som med Vorsah i Portugal. Kom inte ens ut på plan,ingen inbjudan att visa upp sig i Örebro efter att ha kryat på sig. Trots många bra referenser och goda vitsord som det hette då. 4 månader lån för att få speltid. Inget kontraktsmässiga kopplingar sedan. När ska han få speltid och på vilken kontrakterad spelares bekostnad? Lägg tiden på att spela ihop det mittfält vi har. Eller är någon på väg bort? Besara, Ohmo? Ge mej någon av de prioriterade spelarna. [/QUOTE] Så ponera att Besara eller Ayaz går sönder i premiären och blir borta hela våren hur hittar vi en bra ersättare då? Kan aldrig vara fel att ta en en klassspelare extra i truppen speciellt inte då skador alltid uppstår.
Loppan i Axens skägg
2017-02-23 20:09
Ibland undrar jag om du ens själv vet vad du menar Saywee.
AIK Saywee
2017-02-23 19:46
Som vanligt uppstår svartvita funderingar för mig. Det är säkert mycket bra jobbat att låna Naah, ett halvår, men samtidigt undrar jag vad alla mittfältare tänker, är han välkommen? Ja självklart tycker alla, utåt sett om man frågar dom, men vad tycker de "inombords"? "Alltså, en ny kommer in, en stjärna kanske, som gör att jag inte kan visa vad jag kan, om jag inte får flera matcher på mig, att bevisa vad jag går för. Känner till att konkurrens är mycket bra, men timing och toppform blir så viktig. Stressad, ska jag leta efter ett alternativ? Vi har ju redan jobbat en hel del med att svetsa samman laget på och utanför plan. För att inte tala om kontinuitet i ett lagspel." Frågorna är så många, men det finns inga enkla svar ... Hoppas bara att det blir bra:) Random ...
Örebro Benny Böckling
2017-02-23 19:40
[QUOTE=Empes]Vad har du hört Benny? Är han påtänkt som innermittfältare? [/QUOTE] Tolkar intervjun med honom som att han ser sig som en central mittfältare. ''Attacking midfielder'' beskriver han sig som. Står som central mittfältare på transfermarkt dessutom.
Örebro Empes
2017-02-23 19:34
@Benny Böckling:

Vad har du hört Benny? Är han påtänkt som innermittfältare?
Örebro Empes
2017-02-23 19:32
Håller med om att det här öppnar upp för att spela 4-3-3, men tror inte alls att Axén är inne på att göra det. Tror inte att han ändrar spelsystem så här sent. Hoppas inte heller det - känns nog rörigt ändå... Men Lorentzon och Ring som alternerande i en offensivare position i spelbyggnaden.

Axén pratar i år om att spela med olika alternativ. Låter ju bra. Men jag är tyvärr inte alls säker på att det blir bra. Skulle vilja att organisationen i laget styrs upp i jämförelse med förra året. Är rädd att det här med att spela med flera alternativa spelsätt får motsatt effekt och bara skapar osäkra, otrygga spelare som inte riktigt vet var de ska vara på planen.
Örebro Benny Böckling
2017-02-23 19:26
[QUOTE=Empes]Men frågan är var han ska spela? Ytter? [/QUOTE] Verkar inte så
Loppan i Axens skägg
2017-02-23 19:24
@Jekl:

Du förstår att Saywee har inte så mycket åsikter men ändå så mycket åsikter.
Örebro Aspen.
2017-02-23 19:24
Efter har hört NA-intervju med Simon är min bedömning att detta är lika välplanerat som med Vorsah i Portugal. Kom inte ens ut på plan,ingen inbjudan att visa upp sig i Örebro efter att ha kryat på sig. Trots många bra referenser och goda vitsord som det hette då. 4 månader lån för att få speltid. Inget kontraktsmässiga kopplingar sedan. När ska han få speltid och på vilken kontrakterad spelares bekostnad? Lägg tiden på att spela ihop det mittfält vi har. Eller är någon på väg bort? Besara, Ohmo? Ge mej någon av de prioriterade spelarna.
Örebro Empes
2017-02-23 19:22
Men frågan är var han ska spela? Ytter?
Örebro Empes
2017-02-23 19:22
Om Man City står för lönen så är det ju liksom inget att tveka på att ta emot spelaren. Dels är spelaren bra, dels kan det ge något positivt i framtiden att etablera en bra relation med Man City. Då är det ju jättebra jobbat av ÖSK.

Naah har alltså varit ordinarie i ett lag i holländska förstaligan. Borde väl komma till ÖSK med en liknande tanke – att vara ordinarie. Jag har svårt att se att en sådan här spelare (som behöver speltid) och Man City skulle välja ÖSK annars.
AIK Saywee
2017-02-23 18:14
Jekl, kanske inte på fullaste allvar, men efter att läsa dagligen på detta forum så, ja, jag litar på alla kunniga skribenter ...
Örebro Jekl
2017-02-23 17:58
Tycker du på allvar att vi har Sveriges starkaste mittfält? Brett, jo absolut sett till att det finns ett flertal likvärdiga alternativ på både inner- och yttermittfältet men att säga att det är det starkaste, nja
AIK Saywee
2017-02-23 17:31
Vi vet inget som vanligt, lånet är ett lån och vad det kostar kommer ingen att berätta. Hur snabbt Naah spelas in i gemenskapen och hur bra allt blir för ÖSK, står skrivet i framtiden, liksom vilka av våra kontrakterade som bänkas ( å kanske tröttnar). Men konkurrens är faktiskt bra, så att lirarna inte tror att man är given på någon slags förtryckt uppställning. För flera veckor sedan hintade jag om att lån, kan bli framtiden för ÖSK och naturligtvis även andra elitklubbar. Jag trodde då, efter vad jag hade hört, att det handlade om en viss anfallare, en publikdragare, en som säljer årskort. Men jag trodde fel på position ... ÖSK har säkert Sveriges starkaste och bredaste mittfält, men är kanske lite tunna på försvar och anfall ? Jaja, men jädrigt bra jobbat Sköldmark!
Loppan i Axens skägg
2017-02-23 17:30
@Ö.S.K Krille:

Förstår man redan på uttalandet "när denna möjlighet dök upp"
Just att få låna spelaren är nog inte så svårt men när man behöver knappt ta av lönen så tror jag de blir svårare att säga nej.
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-23 17:29
Vad jag hört så står Manchester City för lönen. Divine är här för att få speltid och utveckling.
Örebro Grohl
2017-02-23 17:04
@Tommy Tåpaj:
Det vet jag ju inte såklart, finns det en klausul för att köpa ut honom så är det ju såklart bra. Men eftersom det inte kommunicerats ut något sådant så får vi väl anta att vi har samma möjligheter som alla andra klubbar att köpa honom eller låna honom efter sommaren - till det marknadsvärde han har då. Jag tycker också att det är bra med två spelare per position, men jag tycker att vi redan har det på mittfältet idag. Jag tänker att Gerzic kan ta nr.10-rollen om Besara blir skadad eller avstängd. Sen har vi Alfred och Kevin som juniorer bakom våra övriga 7 mittfältare. Som sagt,säkert en skitbra värvning, men värt att ifrågasätta en så kortsiktig lösning som ett lån på vad som objektivt måste ses som vår mest välbeställda position.
Örebro T8
2017-02-23 17:02
Känns ju lite som att City placerar honom i klubbar för att utvecklas. Antar att de då med står för lönen. Men jag bara gissar. Inte en chans att ösk tagit honom om det äventyrat back och anfall. Simon sa ju med att det här inte förändrar ösks prio.
Loppan i Axens skägg
2017-02-23 17:00
@Aspen.:

Ungdomsspelare har relativt låga löner i pl klubbar och City vill nog mest få han utlånad så jag tror knappast ÖSK betalar någon stor summa.
Annons: