/fotboll/osk/forum/3263.aspx/fotboll/osk/forum/3263.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro _Adde_
2011-12-05 12:35
Godzilla// Köper inte riktigt resonemanget att Berger går före Per. Jag anser att båda behövs på ett slagkraftigt mittfält till nästa säsong. Ett mittfält med Nordin, P2 och Berger vinner man inga täta matcher med.

Nu ska jag svära i kyrkan, men jag anser att det är Nordin som måste lyfta sig till nästa säsong annars borde han lämnas utanför. P2, Per och Berger känns baserat på fjolåret vassare. Men Sixten skulle väl aldrig peta Nordin?
Örebro Farside
2011-12-05 12:31
Svartvitt Forever : Men problemet är väl att man i så fall inte kan lova Per mer speltid , vilket är ett av hans krav? Han vill ju inte vara backup / städgumma.
Örebro Svartvitt forever
2011-12-05 12:26
Stelig//
Det skrivs ju här på forumet om att vi måste värva två mittfältare, för det är alldeles för fomt bakom Nordin, Berger och Paulinho. Dessutom vet vi ju inte om Paulinho kommer att få spela på mitten - gjorde väl bara ett par matcher där i år - och dessutom är han skadebenägen och vi vet inte hur länge vi har honom.

Så jag tror inte att Per behöver peta någon av de tre jag nämnde eftersom det blir skador och avstängningar under en säsong. Men i nuläget skulle jag nog välja Per framför Berger som startspelare på mitten. Tre kortvuxna på mittfältet, vi såg hur det gick, när motståndarna tog alla höjdbollar och utsparkar.

Pemo//
Just det. Och att han dessutom kan spela back borde ju öka hans värde. Han har väl varit med i veckans elva tre gånger (?) de sista två åren just som ytterback. Och jag tror att han kan fungera som mittback också.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-12-05 12:24
Emil Berger går i min bok före Per Johansson alla dagar i veckan. Trist dock att han lämnar, han verkar ha en fin karaktär.
Örebro pemo
2011-12-05 12:15
Svartvitt forever // Håller med dig om Per. Han är en " Erlingmarkare " och det är väl där skon klämmer. Men om nu inte Pålle 2 blir kvar, så är ju Per "given" bredvid Nordin. Och så får vi lite längd på mitten också.
Örebro Stelig
2011-12-05 12:04
Lova speltid? Vem ska han peta på mitten?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Svartvitt forever
2011-12-05 11:44
Det är något märkligt med artikeln om Per Johansson. Jag tror den kan tolkas lite som att Per sätter press på ÖSK: "Vill ni ha mig, så måste jag få speltid." För som han säger så måste han ju få spela. Man har ju sagt att man vill ha honom kvar och tydligen också gett ett bud. Jag tvivlar på att det är det ekonomiska som är stötestenen utan att Per frågat om han kan räkna med mycket speltid och inte fått något löfte om det.

Per har gjort 3,5 säsonger i ÖSK nu, och den period som krävs för att spela in en ung spelare måste för länge sedan vara förbi. Alltså verkar det som att man vill ha Per kvar, men inte som startspelare utan som hjälpgumma. Ett stort misstag i så fall enligt mig. Ge Per löfte om speltid så att han stannar. Det blir svårt och dyrt att hitta en spelare med hans kvaliteter. Sluta bara satsa på "färdiga spelare". Säsongen 2011 visar vart det leder.
Örebro storastyggajohan
2011-12-05 11:17
Har alltid sett Per som den naturliga ersättaren till Kihlen och Nordback, hoppas verkligen inte att han försvinner, då har vi snart inga "slitvargar" kvar i laget.
Jag har ALLTID sett Per som en man för startelvan, kanske redan med start detta år. Men visst, inga garantier finns och Per har väl av många ansetts vara den perfekta "utfyllnadsspelaren". Så jag förstår dock hur han tänker.
Jag spelade MOT Per 2-3ggr i junioråren och redan då var han en spelare som ALDRIG vek ner sig eller gav upp. Vi MÅSTE kämpa för behålla de få spelare vi har i truppen som har just den inställningen, för som det såg ut förra året så var det inte många som var beredda att "ta kamp" för vårat kära ÖSK.
Lennart S, ge nu Per ett acceptabelt kontrakt så att han stannar i minst 3 år till. Vi kommer att behöva honom och jag tror absolut att han kommer växa med förtroendet (om Sixten nu väljer att ge honom fler startchanser i år, dvs om han stannar).
Örebro Farside
2011-12-05 09:54
Mittfältaren är säkert nån guld lirare ifrån Svartå!
jag är inte bitter! :)
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-05 09:51
Per Johansson ser ut att välja Forward.

Jag hade gärna sett att han hade stannat i ÖSK.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-05 09:25
Vem kan denna mittfältare vara? Hmm..?
Örebro hassebrasse
2011-12-05 08:57
Ojala eller Osiako är min gissning? någon annan so vågar sig på en gissning?
Örebro Semin Cuc
2011-12-05 08:46
Kan man ta detta besked med ny målvaklt som om Nurmes tid i ÖSK är över? Förmodligen väl?
Örebro Aspen
2011-12-05 08:13
Läser mam dagens NA så undrar man vem som sprider rykten om att Per är knäskadad. Enligt NA har det andra orsaker att han inte skrivit på. Sedan är det uppseendeväckande att välja div 1 före AS el S1.
Tror han inte på ÖSK nya satsning med talangtruppen eller är den för difus ännu? Spelar årets problem i truppen in?

Inte konstigt att vissa nick är skeptiska till rykten. Speciellt sedan förra året då nya spelare påstods var klara på löpande band utan det fanns verklighetsanknytning. Det är nog så att officiella är så snabba man kan. Det kan finnas flera saker som skälper en affär än som motparten känner till. T ex att man vill ge Nurme en sista möjlighet till att accptera ÖSK kontrkatsförslag. Sedan vet vi att Sjögren inte tillhör de snabba personerna på denna jord.
Örebro hassebrasse
2011-12-05 08:13
SAYWEE

gå i och kolla Fotbollstransfer alt Fotbolldirekt.....=)
Örebro hassebrasse
2011-12-05 08:01
2 mittfältare SKA in i laget...

Är i Norrland och jobbar....Kallt!
Örebro Mr. Milton
2011-12-05 07:50
Efter att ha läst dagens NA kan jag bara vädja till Per J att krita på. Per vi behöver dig, snälla skriv på. Du är en personlig favorit.
Örebro Bulten i Boo
2011-12-05 07:25
go_osk, Saywee// Håller med go_osk, minst två mittfältare till behövs om Per J inte förlänger. I nuläget har vi bara två renodlade mittfältare med allsvensk rutin (Abdulahi har väl bara spelat i typ en kvart i allsvenskan?) och det är ju på tok för lite. Med skador och avstängningar, som alltid kommer blir mittfältet väldigt sårbart! Paulinho ser jag inte som en renodlad mittfältare, utan mer som allround, alltså mf/forward..
AIK Saywee
2011-12-05 00:46
´den oumbärlige,

tackar för ditt inlägg och en bra förklaring :)

Hoppas att Per´s knä håller, för han är ju dessutom lite allround.

GFG!
AIK Saywee
2011-12-05 00:44
Det blev inte många som hälsade vår nya målvakt välkommen ...?

Lekiller, Valderinho, hassebrasse och Rallyfinnen, om jag inte minns fel, är ju ganska säkra på att det är sant att vi äntligen kan pusta ut.

För det var väl inte ett återbesök i sandlådan?
Örebro 'den oumbärlige
2011-12-05 00:38
Saywee //

Officiella förklaringen till att man avvaktar med Per är att man vill se hur det blir med hans knä som han haft problem med en längre tid. En frisk Per vill man absolut behålla heter det.
AIK Saywee
2011-12-04 23:40
Varför är Abdulahi oprövad och varför ingår inte Skoglund i framtidsplanerna och varför har inte klubben och Per J bestämt sig?

Är man "senfärdiga"?

Ibland begriper jag mig inte på de som verkar bestämma om den svartvita framtiden ... gud hjälpe mig så att jag inte åter hamnar i realistisk pessimism, det är så himla tråkigt :(

GFG!
AIK Saywee
2011-12-04 23:33
Jag vill se en smart bantad trupp och tycker väl kanske att en mittfältare kan vara möjlig om ni envisas, men sedan räcker det!

Vi skall förstärka när det behövs, där det behövs, det kostar pengar att ha spelare på läktar´n.

GFG!
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2011-12-04 23:32
Saywee//

Jag håller med dig. Paulinho gör sig riktigt bra på mittfältet. Men betänk att vi skulle inleda nästa säsong med ett mittfält med Berger, Gerzic och Paulinho. Bakom dessa skulle enbart en oprövad Abdulahi finnas. Det håller inte enligt mitt tycke. Jag räknar inte in Skoglund då han har fått veta att han inte ingår i ÖSK´s framtidsplaner.
AIK Saywee
2011-12-04 23:27
Paulinho är en utmärkt mittfältare även om Sixten har svårt att förstå detta i bland ...
2011-12-04 23:09
Saywee//

En optimist måste också vara realistisk.

Som det ser ut i dagsläget så har Sixten tillgång till följande mittfältare:

Abdulahi
Gerzic
Berger
Pulinho (Om han nu är tänkt som mittfältare?)
Skoglund (Står under kontrakt, men är inte i närheten av allsvenskt spel)

Som jag ser det så måste vi värva minst två mittfältare innan säsongen börjar. Minst en av dessa måste vara av sådan klass att denna går rakt in i startelvan och dominerar. Mina förslag är:

Andreas Johansson (Bochum)
Theodór Elmar Bjarnason (IFK Göteborg)

Edit: Om Per J förlänger så nöjer jag mig med en av ovanstående.
AIK Saywee
2011-12-04 22:31
go_osk,
jag menar att, mittfältare har vi nog så att det räcker, det gäller bara för Sixten att få lite fart på dom, träna dom perfekt och låta dom bli motiverade och konkurrensutsatta, etc etc.

Vi har klart, när det gäller utespelare, tror jag, som ni kanske förtstått, vi skall avvakta till "under kommande säsong" och satsa där det eventuellt behövs, det har väl den gångna säsongen visat?

Ett konkret och kanske konstruktivt förbättringsförslag från Saywee.

Eller tänker jag galet igen ....

GFG!
AIK Saywee
2011-12-04 22:17
go_osk,

kan bara instämma, samtidigt som jag tror att det räcker med ytterligare en målis?

Undrar när nästa eventuella nyförvärv presenteras?

GFG!
2011-12-04 22:14
Drygt en månad gammal artikel (se länktips). Men Andreas Johansson (OBS, han som slog igenom i Halmstad) skulle inte jag tacka nej till. Rutin från ett 50-tal matcher i Bundesliga. Om vi lyckas snuva honom framför ögonen på Norrköping så skulle inte det göra saken sämre.
AIK Saywee
2011-12-04 21:19
Grodan, vem har gjort narr av någon?

Jag tror aldrig på något, förrän officiella informerar, så är det, så har det alltid varit och så kommer det alltid att förbli!
Annons: