/fotboll/osk/forum/3262.aspx/fotboll/osk/forum/3262.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D. McGrain
2011-12-06 10:33
Aspen: Ja, jag har läst. Men de kan inte höra av sig innan de hör av sig. Eller måste de vara först med att höra av sig? Isf varför? Viktigast är väl att de hör av sig? Och jag tror också att de beror på hur truppen ser ut om man jagar alla talanger lr inte.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Aspen
2011-12-06 10:32
Semin Cuc // Håller med dig när det gäller Saied. Han måste ratats tidigare vilket inte är så sensationellt. Att han nu dyker upp som gubben ur lådan tyder på att ÖSK har problem att bemanna mittfältet i A- och/eller talangtruppen.
Saied utveckals bättre i div 1 än i någon utvecklingsserie. ÖSK har MYCKET att bevisa när der gäller talangutveckling. Vi får hoppas på nystarten.
Örebro Bastard on Parade
2011-12-06 10:23
Satt och kollade igenom trupp-presentationen på officiella. Simon Leonidsson är borttagen tillsammans med de som redan lämnat. Har jag missat att det är klart att han lämnar?

Rallyfinnen//

Boris Lumbana och Johannes Skoglund ingår fortfarande i A-truppen. Dock lär de väl främst vara tillgängliga för U21 (om ens det?).
Örebro Rallyfinnen
2011-12-06 09:38
Sandqvist, Chencinski
Wiktorsson, Haginge, Anttonen, Wikström, Wirtanen, Wowoah, Sigurbjörnsson
Berger, Ibrahim, Gerzic, Yasin, Paulinho, Abdulahi
Haddad, Astvald, Samuelsson, Atashkadeh, Rama, Lushtaku

Jag får detta till 21 spelare.
Jag räknar med att t.ex. Holmberg och Malic inte ingår i A-truppen och då är det 2 namn som fattas till en spikad trupp då den skulle bantas till 23 spelare i år.

Någon jag missat?
Örebro Semin Cuc
2011-12-06 08:53
Jag vet inte varför Saied ratats tidigare av ÖSK men en anledning kan ju vara att man haft gott om mittfältare och man kan ju inte knyta till sig varenda talang till A-truppen. Och särskilt med den obefintliga speltid man kunna erbjuda spelare utanför startelvan.

Sen kanske han inte har imponerat så himla mycket på ÖSK:s ledning. Jag menar 20 år gammal och ff spelar i div 1 då kanske man inte tillhör kategorin jättetalanger utan är en late flower.

Nu verkar vi ju får en U21 tränare som förstår att jobba med individen och en trupp där fler kommer få speltid. Det tillsammans med "trycket" från omgivningen att titta på denna spelare kanske nu ledit till en inbjudan.

Men jag tycker inte ÖSK ska försöka värva honom bara för att andra vill eller andra klubbar försöker. Och om ÖSK gör det så ska det vara för de tror på honom.
Örebro Aspen
2011-12-06 08:22
D. McGrain //Har du läst Saied tidigare kommentar om att ÖSK inte har hört av sig? Vi får väl hoppas att Saied har kommit över det nu. Sedan är väl man fundersam om inte ÖSK behöver mer power på mittfältet om man siktar till övre halvan av AS.
Det är lätt att tappa andan när det gäller spelarhanteringen de senaste åren. Får köpa en sådan där spraj som astmatiker har.
Örebro Aspen
2011-12-06 08:14
go_osk (Spela Haginge som högerback) //Jag menar att Yasin gjorde en mycket positiv försässong som jag tycker var värd en bättre hantering under sässongen. Antingen inbyten på ca 20 minuter eller utlåning för att via speltid utvecklas. Jämför Erik och Per, alla inser att speltid är en stor del av utvecklingen.
Örebro D. McGrain
2011-12-06 08:13
Andas Aspen... Det är kanske just vare scoutingen som de bjuder in han? De har kanske sett han i Div.1 och nu vill se hur han står sig mot allsvenska spelare i träning samt om han passar in i gruppen? Varför utgås det alltid från att ÖSK gör "fel" eller inte har koll? Jag hävdar inte ATT de har scoutat han väl, men jag vet inte. Men det kan vara precis tvärtom mot vad du tror.

Ja, Per är också mittfältare men bland spelare så finns det olika kvalité. Annars kan man ha samma spelare varje år om det bara berodde på position.
Örebro Aspen
2011-12-06 07:43
Läser i morgonens NA att ÖSK ska försöka få Forwads Saied på provträning i januari. DÅ blir man fundersam hur ÖSK scouting fungerar. Efter ett fåtal besök på Trängen har jag sett (utan Suomi fotbollsförbunds grundkurs) att Saied är en klart lysande div 1-spelare med väldigt mycket spring i bena och en kanon som avlossas ibland. Vissa drag av Bedoya. Har ÖSK någon scouting värd namnet överhuvudtaget borde Saied varit kartlagd i riktiga matchsituationer sedan länge. Nu önskar man honom på träning i januari??? Kommer säkert ge mycket mer än matchsituationer. Per till Forward och Saied till ÖSK, mittfältare båda två ???

Ursäkta att man har synpunkter men det är ett problem någonstans och det ligger inte hos Forward. Nu kommer kansliets motorsåg snart fram så jag loggar ur..
Örebro Svartvitt forever
2011-12-06 05:22
Saywee//
Det var attan vad du kan rimma.
Bra gjort i nattens sena timma.
AIK Saywee
2011-12-06 03:25
"Midnatt" råder, tyst det är i husen,
till premiären hoppas vi på flera tusen,
och har ni sett på maken,
jag tror att Sjögren är vaken,
Sixten tisslar och tasslar,
snart bollarna i näten rasslar,
räven överaskar grisen,
och ÖSK raskar över expertisen!

GFG :)))
Örebro Salt&Peppar
2011-12-06 00:55

Nån som vet varför Ösk ratade Chencinski först?
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-12-06 00:36
DO/ Du tänker nog på Valencia. Dom hade ju landslagsmålvakten Santiago Canizares som förstamålis och "nästan landslagsmålvakten" Andres Palop som andramålis men gav honom mycket speltid. Kopplingen till Sevilla finns ju också eftersom Palop står i mål i Sevilla sen typ 5 år tillbaka eller nått sånt.
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2011-12-05 23:50
Aspen//

I fallet Yasin så tycker jag att vi ska ha i åtanke att Rama och Lushtaku blev klara när mer än halva försäsongen hade gått. Innan de blev klara så fick Yasin och Ibrahim av förklarliga skäl mer speltid.

När det gäller valet av försvarsuppställningen så håller jag med dig. Helt obegripligt hur Sixten kunde placera Sigurbjörnsson till höger.

Jag är dock övertygad om att den målvakt som gör bäst ifrån sig på försäsongsträningar och matcher är den som kommer att få chansen när allsvenskan väl drar igång. Sen krävs det nog rejäla misstag, skada eller avstängning för att Sixten ska ändra sig och ge den andra målvakten chansen. Jag vet inte om det är det som du syftar på?
Örebro Rallyfinnen
2011-12-05 23:40
Ett av Alvbåges blogginlägg från 2009 innehåller bl.a. detta:

"Kul att Erik Nilsson fick allsvensk debut, den killen kommer ÖSK ha mycket nytta av i framtiden. "

"Det är underbart att klubben visar att återväxten finns i laget och att vi satsar på unga spelare. Det ger signaler till andra unga talanger runt om i länet som drömmer om allsvensk fotboll. ÖSK är ett bra alternativ numera skulle jag tro ibland unga lovande spelare. Det är bra och viktigt."

Ack så fel han hade! =)
Örebro Aspen
2011-12-05 22:53
go_osk (Spela Haginge som högerback) //Försäsong är en sak. Ta t ex Yasin som verkligen var framåt förra försässongen. Sedan kommer vi till verkligheten, då är det andra värderingar.
Att Sixten under serien skulle ändra sin inställning är tänkbart MEN det kräver en ordentlig personlighetförändring. Speciellt i det centrala försvaret där tycks det vara svårt att ändra, tänker på Eidur och Haginge
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-05 22:32
Lite OT nu men det här är ju ett lagom kaxigt sätt att anlända till bortamatcherna :).

Kanske vore nått för oss fotbollssuppotrar om ÖSK råka leda serien någongång.
2011-12-05 21:57
Aspen//

Jag är övertygad om att även Sixten kommer att ge båda målvakterna chansen under försäsongen. Den som presterar bäst kan nog räkna med att få förtroendet i allsvenskans inledning.
Örebro Aspen
2011-12-05 21:51
De som pratar om två konkurerande målvakter glömmer att det är Sixten som tar ut laget.
AIK Saywee
2011-12-05 21:19
go_osk, 19:47, instämmer!
Örebro Bulten i Boo
2011-12-05 20:56
do// Eller Djurgårn för tiotalet år sedan som hade en målvaktsuppsättning bestående av Andreas Isaksson och Rami Shaaban. Andremålisen blev sedan värvad till Arsenal....
Örebro 'den oumbärlige
2011-12-05 20:44
Bulten i Boo//

Minns att ett spansk lag i mitten på 00-talet (Valencia eller Sevilla) skiftade mellan två jämn bra målvakter. En som stod i ligan och en i cuperna (europa).
Örebro Bulten i Boo
2011-12-05 20:40
Det kanske är dags att tänka om inom fotbollen och snegla mot hockeyn som satsar på konkurrens mellan två målisar. Lite av det som Roffe Z ville åstadkomma när han värvade Mats Johansson som konkurrent till Anders Karlsson på nittiotalet. En konkurrens som faktiskt fick Anders att höja sig ett snäpp.
Håller med om att det har varit en nackdel med att Alvbåge haft så svag konkurrens i år. Med den form han tidvis visat i år skulle han nog ha mått gott av att ha blvit bänkad då och då.
Hursomhelst lär det ju inte finnas nån plats för Nurme nu. Tredje-målvaktsplatsen tar väl Rinne?
Örebro Semin Cuc
2011-12-05 20:25
Samtidigt som Sixten bestämmer sig för en av målvakterna får den andra förmodligen dödsdomen. Kan lika gärna söka sig iväg
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss Osiako Grahn Wiktorsson)
2011-12-05 20:17
Chencinski verkar vara en trevlig kille som alltid ger 100 %. Jag tror och hoppas att målvakterna kommer växla på försäsongen och sedan gå in i en kontinuitet. Men sen ska man inte vara given en hel säsong heller =)
2011-12-05 19:47
Jag är ändå rätt nöjd med ÖSK´s val när det gäller målvakter. Alvbåge var på tok för ohotad den gångna säsongen. Han får ta på sig en stor del av ansvaret för fiasko säsongen. Konkurrens är alltid (om möjligt det vill säga) att föredra.
Örebro Salt&Peppar
2011-12-05 19:44

Tomer Chencinski:

"- It's also very nice to see that my play was recognized as I got team MVP. In the history of the club, I think only 2 other gk's have gotten that honour, including my favourite gk, Jussi Jääskeläinen. So I felt very honoured and privledged to be picked."

Kanske Ösk har gjort ett fynd här? Hoppas det. Att Tomer blev lagets MVP (most valuable player) bådar gott :)
Örebro Mr. Milton
2011-12-05 19:42
Swmin Cuc

Håller med. Det säger lite om hur effektiva NA är.
AIK Saywee
2011-12-05 19:41
Semin Cuc, då är vi två som stör oss på göteborgsspelarens fjanterier ... fast å andra sidan bryr jag mig inte ett dugg om honom längre, hans klumpiga mediala sätt och "uttalanden" klarar jag mig oerhört bra utan.

Skönt att slippa :)

GFG!
Örebro Semin Cuc
2011-12-05 19:35
Kan de inte ta bort Alvbåges blogg nu på NA. Stör mig på att Göterborgspelarens blogg ligger kvar.

Annons: