/fotboll/osk/forum/3252.aspx/fotboll/osk/forum/3252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro :/
2011-12-14 12:46
Men vad är det för trams att prata om Berra! Killen var inte tillräckligt bra för att ta plats i startelevan, det visade han gång efter annan. Kan väl inte vara så svårt att förstå?
Örebro D´Artagnan
2011-12-14 12:43
Rallyfinnen // Dom som skriver om problemen i ÖSK vare sig det gälller spelare, ledning eller ekonomi vill absolut klubben inget illa. Man vill ha förbättringar medans tid finns. Ju större tryck utiftån, ju större är chansen att ÖSK agrear i tid.
Dom som tycker annolunda gör en bedömning att allt flyter bra och att detr blir bra. Målet är guld 2012 och det är långt dit. Förr tog allt lång tid, Rom byggdes inte på 7 dagar. Frågan är hur lång tid tar det att bygga ett lag och en organisation för att ta guld senast 2015.
Att många tröttnar att peka på självklarheter, t ex ekonomin nästa år. Det blir mothugg direkt. Även om det är självklarheter och dom blivit bekräftade. Då kommer det två typer av kommentarer:
1. Nu är det dags för konkurs igen. Överdriv bort problemet.
2. Vem (namn och bild) har sagt det. Vilket ingen som fått info i förtroende avslöjar.
Örebro pemo
2011-12-14 12:40
Roswall// Det finns väl snart bara unga människor i truppen.
Sammy, Wiken och Anttonen är väl de enda över 30? Nordin 26 och sedan ligger väl resten på 19 - 23 år, och det är ganska ungt?
Eller har jag missat många?
Örebro Roswall
2011-12-14 12:29
Rallyfinnen, Det är alltså i huvudsak är unga spelare du nämner. Stämmer de?

För mig handlar frågan om Sixten om hur mycket förtroende truppen i stort har. Unga spelare vet man aldrig. Jag vet att en av våra unga har funderat på att sluta under en längre period, och vad jag har förstått har Sixten inte varit en avgörande faktor kring det. Snarare att man missar mycket annat i livet.

Intressant om Albert kan påverka situationen för dem..
Örebro Rallyfinnen
2011-12-14 12:10
Saywee/

Ironi är mitt tredje språk, men inte i detta fall! =)

Jag vill egentligen också ge Sixten en andra chans, men jag är rädd att fler kommer att avsluta sina karriärer i förtid.
Berra t.ex. hade varit perfekt att ha i laget nu.

Jag tror det blir billigare att köpa ut Sixten än att låta unga spelare spela ut sina kontrakt och gå gratis till andra klubbar.
Jag vet flera stycken som inte kommer att förlänga sina kontrakt om Sixten är kvar. TYVÄRR!
Örebro Roswall
2011-12-14 12:09
Länk till officella om kvällen!
Örebro Roswall
2011-12-14 12:09
Missa inte sportklubben uppesittarkväll den 22 dec, 20:30 - 22:30 live!

Programmet

Tid Gäster:
20.30-20.45 Lennart Sjögren och Jan Karlsson
20.45-21.00 Samuel Wowoah och Patrik Anttonen
21.00-21.15 Magnus Wikström och Filip Nyängen
21.15-21.30 Ahmed Yasin och Kalle Holmberg

21.30-21:45 ÖSK Quiz. Vinn en plats i studion och utmana oraklet Christer Blohm.

21.45-22.00 Tommy Stålnacke och Ivan Stenberg
22.00-22.15 Sven Arne Ahlberg och Erik Persson
22.15-22.30 Emil Berger och Christoffer Wiktorsson
AIK Saywee
2011-12-14 12:03
Rallyfinnen,

jag tror i alla fall på ett bra 2012 :)

Det var relativt länge sedan någon tjötade mot Sixten, han får la en chans till, det tycker jag alla fall att han skall få.

För du håller väl inte på med någon slags fånig ironi, för då kan man bli riktigt påhoppad ;)

Heja Sport, GFG!
Örebro Sekt. E
2011-12-14 11:27
Tack Saywee!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-14 11:27
Tobias Grahn hotar att sluta om inte rätt klubb dyker upp.
Örebro Rallyfinnen
2011-12-14 11:20
Mycket fakta har redan skrivits på det här forumet.
T.ex. spelaren som kallades "trött på´t". Nu vet jag att han är en spelare i klubben då allt han skrev var saker som jag fick bekräftat av spelaren jag pratat med.

Forumrävarna som gång efter annan skriver om problemen som finns i klubben, hädanefter tänker jag ta vartenda ord de skriver på allvar.

Jag tänker inte gå in på detaljer om mitt samtal med spelaren, då det är för lätt att lista ut vem det skulle kunna vara.
Jag tjänar dessutom ingenting på att hänga ut någon på forumet.

Jag tänker inte försöka övertyga folk på forumet att tro på mig eller de andra som skriver om problemen, men jag vill inte att folk skriver att allt är så bra i klubben när det inte är det.
Örebro TommyS
2011-12-14 11:10
Rallyfinnen, som ett led i din uppmaning att ta reda på fakta: kan vi få lite mera fakta?
Örebro Rallyfinnen
2011-12-14 10:32
Nu har jag sällat mig till den skara som tycker att Sixten ska bort.

Efter att jag personligen pratat med en spelare, som dessutom övervägt att sluta tack vare Sixten så har jag bytt åsikt.

Till er som skriver att något är fel i ÖSK. Nu vet jag att det är så och jag hoppas verkligen att Sixten får gå snarast då det inte kommer att gå speciellt bra för oss annars.

Till er som skriver att ingenting är fel i ÖSK. Ta reda på fakta, för det är verkligen något som är fel. Något stort!

Det blir inte ett bra 2012 så länge Boström är kvar.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-14 10:26
Daniel Nordmark närmare sig Helsingborg.
AIK Saywee
2011-12-14 10:05
Tummen upp, Sekt. E, även från mig, :)
Örebro Sekt. E
2011-12-14 09:39
Tack Öreskå - 66!
AIK Saywee
2011-12-14 09:26
Sekt. E, instämmer till minst 100 %

... vilket jag berättat om tidigare ...

ett landmärke, en samlingsplats!
Öreskå - 66
2011-12-14 09:23
Sekt.E//
Det var det bästa du skrivt på länge!!

Och du brukar skriva det mesta bra....
Örebro Sekt. E
2011-12-14 09:20
För mig var Kronblomstayn vid vallen mer än seriefiguren Kronblom (som jag inte har någon vidare relation till). Jag såg det som ett litet landmärke, en samlingsplats och en hyllning till klubben. Att flytta den till Parkhallen och måla om den kändes i mina ögon väldigt ängsligt. Typ "Vi måste hänga med och visa framåtanda: Vi måste ha fart och fläkt och nytt och Kronblom känner ju inte kidsen till". Man omfamnar inte nödvändigtvis framtiden för att man river gammalt. Eller?
AIK Saywee
2011-12-14 08:27
Jag känner till lite om Kronblomsflytten, genom bland annat hörsägen, men vill inte ange några säkra källor från vilka jag hört detta.

För det första, när det gäller Kronblom och om han är en bra symbol eller en löjlig figur, så verkar det som vanligt finnas "två läger", inget mittemellan.

När det gäller beslut om anläggnings/byggnads -ändringar eller vad det kan heta, så är det väl kommunen eller dess installationer som beslutar och bestämmer?

Demokratiskt får alla säga sitt, men någon kommunal pamp eller minipamp driver sitt ärende tills det blir som han (eller hon) vill, annars avgår dom.

Portalen som stod utanför Karro, har nu flyttats till Orvar Bergmarks Plats (heter den så fortfarande?) därför att den symboliserade en portal, är vad jag informerats om.
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-12-14 07:56
Dags att uppdatera ÖSKs Silly-sida...

... Och värva mittfältare.
Örebro Stso
2011-12-13 23:44
Bojan Djordjic till ÖSK? Är det ett stort skämt eller? Vill aldrig se han i ÖSK. Skulle hellre svälja min svartvita hatt än att se Bojan ramla runt på mittfältet.

Usch.
Nej.
Never!
Örebro kardinal Richelieus
2011-12-13 21:38
Expressen rankar Allsvenskans 10 hetaste värvningar hitills. Noterbart att två spelare med ÖSK anknytning är med. En som lämnat ÖSK och en som kommit till ÖSK
2011-12-13 21:30
Bojan Djordjic är på väg bort från Blackpool.
Enligt SPORT-Expressens brittiska källor har han en hemlig klausul som gör att han kan lämna klubben gratis i januari - och nu jagas han av Röda Stjärnan och en allsvensk klubb

Attityd har han ju iaf ;)
2011-12-13 20:47
Alvbåge// Ska hälsa det till Chencinski !!
2011-12-13 20:29
Kronblom till Adolfsberg har jag personligen lite svårt att ta. Men vad det inte ÖSK som ville flytta honom? Eller var det Porten?
2011-12-13 20:28
Alvbåge---> Skönt att du är ärlig! Vad tycket du om stämningen på Kungen då? Var det kul att gå dit varje gång? Blev du väl behandlad? Var du tvungen att dricka i många år innan du fick en egen plats där och kunde lämna träbänken vid baren?
2011-12-13 20:23
"Hammarby gick ut med att man i rekryteringsprocessen hade just erfarenhet som en tydlig kravbild"

Och sen tar man en Amerikan som endast har ett år som assisterande tränare i LA Galaxy som merit. Ok. Han har större meriter som spelare. Men ändå.

Å andra sidan hade heller inte Sixten särskilt mycket till meriter när han kom till ÖSK. Fast han var å andra sidan högt utbildad.

Ska spännande att se vilken sorts fotboll Gregg Berhalter kommer att stå för. Skulle vi gissa på en klassisk 4-4-2 och en ganska rak-på-mål offensiv? Nah - Det är iofs en typisk amerikansk landslagsfotboll modell. Men har man varit runt som Greg kan han fått inspiration från många håll.

Amerikaner har dock, grovt generaliserat, coachningen i blodet och kan ändra mycket under match även om fotboll inte kan jämföras med basket. Personligen gillar jag deras fighterinstinkt. Som spelare då.

2011-12-13 20:08
" Jag hade naturligtvis hoppats på en bättre säsong både för mig och för laget. Men den fotboll som vi spelade i IFK Göteborg under 2011 är inte optimal för min spelstil. Jag spelar gärna en passningsorienterad fotboll där mycket går centralt. Då gör jag mest nytta, säger Andreas Drugge till Häckens hemsida."

Jag hade gärna sett Drugge i ÖSK redan ifjol. I år hade det inte gått mycket beroende på att Drugge gärna ville stanna i Göteborg.
2011-12-13 20:02
80 000 kr i böter för ringa misshandel. Låter rätt kraftigt i mina öron. Men han har väl samlat i ladorna. Men summan kan ju också bli hög pga av det svenska dagsbotsystemet eller? Kan det inte så bra
Annons: