/fotboll/osk/forum/3249.aspx/fotboll/osk/forum/3249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-14 10:26
Daniel Nordmark närmare sig Helsingborg.
AIK Saywee
2011-12-14 10:05
Tummen upp, Sekt. E, även från mig, :)
Örebro Sekt. E
2011-12-14 09:39
Tack Öreskå - 66!
AIK Saywee
2011-12-14 09:26
Sekt. E, instämmer till minst 100 %

... vilket jag berättat om tidigare ...

ett landmärke, en samlingsplats!
Öreskå - 66
2011-12-14 09:23
Sekt.E//
Det var det bästa du skrivt på länge!!

Och du brukar skriva det mesta bra....
Örebro Sekt. E
2011-12-14 09:20
För mig var Kronblomstayn vid vallen mer än seriefiguren Kronblom (som jag inte har någon vidare relation till). Jag såg det som ett litet landmärke, en samlingsplats och en hyllning till klubben. Att flytta den till Parkhallen och måla om den kändes i mina ögon väldigt ängsligt. Typ "Vi måste hänga med och visa framåtanda: Vi måste ha fart och fläkt och nytt och Kronblom känner ju inte kidsen till". Man omfamnar inte nödvändigtvis framtiden för att man river gammalt. Eller?
AIK Saywee
2011-12-14 08:27
Jag känner till lite om Kronblomsflytten, genom bland annat hörsägen, men vill inte ange några säkra källor från vilka jag hört detta.

För det första, när det gäller Kronblom och om han är en bra symbol eller en löjlig figur, så verkar det som vanligt finnas "två läger", inget mittemellan.

När det gäller beslut om anläggnings/byggnads -ändringar eller vad det kan heta, så är det väl kommunen eller dess installationer som beslutar och bestämmer?

Demokratiskt får alla säga sitt, men någon kommunal pamp eller minipamp driver sitt ärende tills det blir som han (eller hon) vill, annars avgår dom.

Portalen som stod utanför Karro, har nu flyttats till Orvar Bergmarks Plats (heter den så fortfarande?) därför att den symboliserade en portal, är vad jag informerats om.
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-12-14 07:56
Dags att uppdatera ÖSKs Silly-sida...

... Och värva mittfältare.
Örebro Stso
2011-12-13 23:44
Bojan Djordjic till ÖSK? Är det ett stort skämt eller? Vill aldrig se han i ÖSK. Skulle hellre svälja min svartvita hatt än att se Bojan ramla runt på mittfältet.

Usch.
Nej.
Never!
Örebro kardinal Richelieus
2011-12-13 21:38
Expressen rankar Allsvenskans 10 hetaste värvningar hitills. Noterbart att två spelare med ÖSK anknytning är med. En som lämnat ÖSK och en som kommit till ÖSK
2011-12-13 21:30
Bojan Djordjic är på väg bort från Blackpool.
Enligt SPORT-Expressens brittiska källor har han en hemlig klausul som gör att han kan lämna klubben gratis i januari - och nu jagas han av Röda Stjärnan och en allsvensk klubb

Attityd har han ju iaf ;)
2011-12-13 20:47
Alvbåge// Ska hälsa det till Chencinski !!
2011-12-13 20:29
Kronblom till Adolfsberg har jag personligen lite svårt att ta. Men vad det inte ÖSK som ville flytta honom? Eller var det Porten?
2011-12-13 20:28
Alvbåge---> Skönt att du är ärlig! Vad tycket du om stämningen på Kungen då? Var det kul att gå dit varje gång? Blev du väl behandlad? Var du tvungen att dricka i många år innan du fick en egen plats där och kunde lämna träbänken vid baren?
2011-12-13 20:23
"Hammarby gick ut med att man i rekryteringsprocessen hade just erfarenhet som en tydlig kravbild"

Och sen tar man en Amerikan som endast har ett år som assisterande tränare i LA Galaxy som merit. Ok. Han har större meriter som spelare. Men ändå.

Å andra sidan hade heller inte Sixten särskilt mycket till meriter när han kom till ÖSK. Fast han var å andra sidan högt utbildad.

Ska spännande att se vilken sorts fotboll Gregg Berhalter kommer att stå för. Skulle vi gissa på en klassisk 4-4-2 och en ganska rak-på-mål offensiv? Nah - Det är iofs en typisk amerikansk landslagsfotboll modell. Men har man varit runt som Greg kan han fått inspiration från många håll.

Amerikaner har dock, grovt generaliserat, coachningen i blodet och kan ändra mycket under match även om fotboll inte kan jämföras med basket. Personligen gillar jag deras fighterinstinkt. Som spelare då.

2011-12-13 20:08
" Jag hade naturligtvis hoppats på en bättre säsong både för mig och för laget. Men den fotboll som vi spelade i IFK Göteborg under 2011 är inte optimal för min spelstil. Jag spelar gärna en passningsorienterad fotboll där mycket går centralt. Då gör jag mest nytta, säger Andreas Drugge till Häckens hemsida."

Jag hade gärna sett Drugge i ÖSK redan ifjol. I år hade det inte gått mycket beroende på att Drugge gärna ville stanna i Göteborg.
2011-12-13 20:02
80 000 kr i böter för ringa misshandel. Låter rätt kraftigt i mina öron. Men han har väl samlat i ladorna. Men summan kan ju också bli hög pga av det svenska dagsbotsystemet eller? Kan det inte så bra
2011-12-13 19:59
Fast du Alvbåge, berodde din dip på i år på att alla gånger du satt på Kungen och drack bira direkt före match?
Örebro D. McGrain
2011-12-13 18:38
Att det är svårare med sponsorer om det är ekonomisk lågkonjunktur är ingen högoddsare. Eller om laget kommer långt ner i tabellen. Men, att det skulle ske dramatiska svängningar tror jag inte på. Trots (?) världens sämsta styrelse så slog vi rekord ifjol i sponsorintäkter.... Tänk om vi haft världens bästa styrelse dvs. hockeyn - men, vänta! De är bråk och turbulens även där...det måste vara omöjligt och NA ljuger....för Allsmäktige har sagt att de är bäst. och Fahlander lovat Elitserien....

Drugge ville jag inte ha - däremot en mittfältare. Och kanske en back oxå. Snälla jultomten...
Örebro KCMarten
2011-12-13 18:08
Örebroporten skall inte ha något med arenabyggen att göra.

Fotbollsläktarna på Berhn Arena kostar lika mycket var för sig som hela Borås arena gjorde. Samtidigt som de är felbyggda. omöjliga att bygga ut och tillför inga nya sittplatser till arenan trots dyra investeringar. Dessutom har de lyckats omöjliggöra förutsättningarna att bygga ihop hörnen på fotbollsarenan.

Nu gör de samma misstag med Hockeyarenan.

Tragiskt.
AIK Saywee
2011-12-13 17:47
BoP, jag har sett honom några gånger, men är ingen scout, fast det jag kan komma ihåg känns inte fel, en kille som inte backar och han vet åt vilket håll målet ligger och har en bra passningsförmåga, vill jag minnas.

Hoppas att jag inte blandar ihop honom med en annan FFF-lirare.
Örebro Bastard on Parade
2011-12-13 17:09
Någon som har sett Tobias Nilsson in action hos Falkenberg? 2 mål + 12 assist på 27 matcher imponerar i alla fall.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-12-13 17:07
Angående hockeyn doftar det lite Fahlander-tricks i mitt tycke. Skönt att inte ÖSK
är så beroende av en enda stark (och rätt kontroversiell) person.
2011-12-13 17:02
Barsom överflödig i Syrianska om Lolo Chanko värvas in.
AIK Saywee
2011-12-13 16:46
Hlynyr,

mycket förväntat, bl.a. därför att något i denna stad sköts av Örebroporten, gör mig riktigt illa till mods.

Jag hade kontakt med deras VD för ett år sedan och det räckte, nonchalentare (stavning) bemötande har jag aldrig upplevt tidigare.

Jag förstår den som vill avgå från sådana "samarbetare"

Men, detta är ju ett fotbollsforum, så jag skall väl bara vara "tyst" och vi kan väl hoppas att inläggen inte fortsättningsvis handlar om hockey.

Varför drog du in Hockey i den relativt lugna debatten, vill du ha adrenalin, som så många andra än mig saknar på detta forum?
Örebro pemo
2011-12-13 16:37
Hlynur// Du han för, men HOPPSAN.
Vet ÖSK-Karl om detta? Är det inte frid och fröjd och mysiga ledare där?
AIK Saywee
2011-12-13 16:36
bison, 13:26,
vill du förtydliga, men jag tror jag vet hur du tänker och jag håller kanske med dig. Fast förstår ändå inte siffrorna i ditt inlägg och inte heller vem som beskrivit någon framtida katastrof, jag har inte läst något liknande här på ett tag..

Trenden vänder uppåt, det är nog du och jag överens om, för det kan ju inte bli sämre, nej nej ...

Heja SPORT, GFG!
Örebro Hlynur
2011-12-13 16:34
Hoppsan!
Örebro bison
2011-12-13 16:34
Här har vi slitvargen på mitten....
2011-12-13 16:08
Alexander Gerndt dömd för misshandel.
Annons: