/fotboll/osk/forum/3245.aspx/fotboll/osk/forum/3245.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-12-14 16:33
Rallyfinnen: intressant att du tar en spelares utsago som kvitto för att Boström måste bort. Ställ detta mot Nordins krav att Boström skulle vara kvar för att han skulle förlänga. Visst,saker kanske är fel i ÖSK (ingen av oss Sixten-anhängare gör gällande att allt är frid och fröjd och att vi var nöjda med årets placering) men dessa rättas förhoppningsvis till. Och om vi ska snacka om bänkade och petade och kanske även startelva-spelares utsagor om tränare finns det inte en enda tränare i hela världen som undkommer kritik. Vi hade exempelvis en tidigare tränare i ÖSK (vars filosofi jag gillade) som enligt utsagor från en spelare favoriserade vissa spelare totalt och gav andra noll uppmärksamhet. Dömer jag ut honom som tränare på basis av denna spelares utsaga? Nej! Skulle han kunna förbättra sitt ledarskap? Ja,självklart. Det kan Sixten också. Är Sixtens dåliga kommunikation med spelarna huvudorsaken till att det gick snett i år? Tveksamt. Då borde vi inte knappast ha skördat våra tidigare framgångar. Att det har gått dåligt i år en med stor sannolikhet en kombination av väldans massa olika faktorer som jag hoppas kan förbättras till nästa år. Det är därför jag fortfarande tror på Sixtens ÖSK. Nästa säsong får helt enkelt utvisa vilka som får rätt.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-12-14 16:23
Stelig: damn straight! Mikael Fahlander har jag ingen som helst respekt för. Typisk översittare med illusion grandeur.
Örebro Stelig
2011-12-14 16:21
Var det inte någon som sa att ÖSK skulle ta efter lite hur öhk jobbade? Förutm på plan verkar inte mycket stå rätt till, förutom det som står i dagens na så hoppas jag aldrig nån från styrelsen visar fingret och frågar folk på läktaren om dom ska gå ut och göra upp :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Elias_gbg
2011-12-14 16:12
oroT och 'den oumbärlige: Okay, då vet jag. Det jag hade hört var helt enkelt fel då.
Örebro Salt&Peppar
2011-12-14 16:05
Verkar vara olika bud, är det en eller två nya mittfältare som ska till i truppen?
Örebro kardinal Richelieus
2011-12-14 16:04
Vadå tummar?? NU snackar vi mest klick i länktipsen! ;))
2011-12-14 16:02
Man behöver ju förvisso inte vara dålig för att man inte platsar. Det kanske är väldigt bra konkurrenter på platsen. Tycker Berra inte alls gjorde bort sig sista året de få gånger han spelade. Tycker t ex en back som Boris är/var sämre. Och som jag såg det var han ett klart bättre alternativ än Nordback och Anttonen då.

Talang är en råvara som måste förädlas och utvecklas. Görs det inte det så stannar det som det är. Och som med alla andra talanger i truppen krävs det en tränare som särskilt ser dessa. Få speltid osv. Och ÖSK har inte varit en bra plats för underliggande talanger sista fyra åren och det vet vi.

Vi får hoppas U21 ändrar på den saken
Örebro D´Artagnan
2011-12-14 15:56
Nu är det Richard Ekunde som översätter till franska på träningarna
2011-12-14 15:55
Det var väl Benny som surrade på franska en kort period med dem
Örebro 'den oumbärlige
2011-12-14 15:48
Elias_gbg

Jag har pratat med Axen om just det här med Berra och Basse och han har aldrig sagt att han kan kommunicera med dem på franska. Sedan stämmer det inte att Berra knappt kan franska heller då jag tidigare mejlväxlat med honom på just franska. Kan man göra sig förstådd i skrift så utgår jag från att man också kan göra det verbalt.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-12-14 15:45
Elias_GBG // Vet inte riktigt varifrån du fått att Berra inte kunde franska för inte var det Swahili han och jag pratade på.

Ne, han pratar klockren franska så där har du tyvärr fel.
Örebro 'den oumbärlige
2011-12-14 15:45
På tal om Berra (och Basse) vill jag länka till det här sköna montaget jag fixade ihop på paint(!) för ett bra tag sedan för alternativa ledarsidan.
Örebro D´Artagnan
2011-12-14 15:37
pemo // Vitsen med att påpeka problem och föreså förbättringar är att analysen inte ska slå in. Då haar ju inte förbättringarna gjort någon verkan.
D.V.S Tar vi guld nästa år har ÖSK-Karl en stor del i det hela!!
Örebro :/
2011-12-14 15:09
D´Artagnan 14:50// Visst är det så! Har man inte tränarens förtroende spelar det ingen roll hur stor talang du är... (jag tycker fortfarande att Berra inte är den talang många vill göra honom till...

Pemo// Jag håller med dig i det mesta, framförallt känner jag igen mig i det sista stycket.
Örebro Elias_gbg
2011-12-14 14:58
Ang Axén: Om jag har fattat det rätt, ryktes vägen så att säga, så kunde Axén lite franska och kunde på så sätt göra sig förstådd och prata lite med Basse. Berra hade än mer problem med språket då han knappt kunde franska.

Tycker att man måste tänka på språkkunskaperna när man värvar spelare. Det måste ju inte vara kul att flytta till en stad och arbete som man inte kan inte göra sig förstådd. Kan förstå att man inte kan ta in tolkar varje träning, blir väldigt dyrt längen. Dock måste man se till att man ger dom en utbildning i ett språk som talas i klubben, förslagsvis engelska eller rent av en för enklad fotbolls engelska, om man väljer att värva spelaren. Spelaren kommer ju i alla fall få mycket tid att kunna praktisera.

Ska nämnas att jag inte har någon aning om hur det ser ut i ÖSK nu, men det fanns en spansktalade kille som tog hand om spelare i början av 2000-talet.
Örebro pemo
2011-12-14 14:56
:/ // Ditt resonemang om Berra är logiskt och helt osentimentalt. jag tillhör de få som också ifrågasatt hans plats i laget. Men , som någon skrev, han hade charm också. För något år sedan jämförde jag hans chanser mot Holgersson och ansåg att Holgersson inte fick samma uppmärksamhet pga hudfärgen. Och så får man ju inte skriva. Nä, sanningen om Berra lär vi aldrig få, om ingen hittar honom nu för en "tala-ut-intervju"

Men jag kan heller inte säga att han var en katastrof. Minns matchen mot IFK G där Oscar och han spelade mittbackar. Där såg jag ett framtida par.

Att sedan ÖSK "klantade" sig i valet av mittback när både Anttonen och Nordback gick före är ju en story för sig. Men efter dessa matcher så steg Berras aktier hos väldigt många här på forumet.

Nu är ju tydligen allt en ända stor misär i klubben enligt de med insikt, så jag får väl avvakta till säsongen drar igång och får då facit på vilken falang som hade rätt.
Själv ser jag fram mot nästa år och kommer antgligen att våndas så fort ÖSK tar ledningen i någon match. Fast den risken är väl inte så stor längre, då vi saknar riktigt bra spelare. Och riktiga tränare. Och kunnig sportchef. Och kompetent styrelse. Undrar om inte domaren är kass också?
Örebro D´Artagnan
2011-12-14 14:50
:/ // Det handlar mycket om tränarn tycke, smak och förmåga
2011-12-14 14:45
:/ // Där ser man.
2011-12-14 14:39
oroT (Berra - Le lion Indomptable) 13.15//
Snarare obstinat och ambivalent!
2011-12-14 14:38
D´Artagnan//
Jaha... se där... oj... men då måste ju Berra ha varit riktigt bra! 14 matcher... (ironi) Om nu han var en sådan fantastisk talang kanske Benny kan svara på varför han inte spelar i startelvan nu. Gissningsvis att ÖSK saknade andra alternativ 2008 eller att Berra var bäst av de alternativ som fanns. När ÖSK sedan värvade bättre spelare fick inte Berra spela. Varför? Han var inte tillräckligt bra!!!
Så svårt kan det väl inte vara att titta på pusselbitarna?
2011-12-14 14:28
I mina ögon är Haginge inte en man för startelvan heller. Likaså Kushtrim (vilket kanske är konstigt då han var lagets näst bästa poängplockare förra säsongen, tror jag?). Sedan finns det ett flertal spelare som presterade riktigt uselt och absolut inte förtjänade en startplats. Läs Astvald.
Örebro D´Artagnan
2011-12-14 14:27
:/ // Det är inget fel på Benny Lennartsson omdömme rörande Berra. Ditt kan jag inte bedömma.
Hösten 2008 gjorde Berra 14 matcher i startelvan. Se Sportklubben.net
Örebro Sekt. E
2011-12-14 14:21
oroT // Jo Basse har verkligen blommat ut i GAIS, det får man säga. Det har nog en del med Axén att göra och kanske också med en personlig mognad att göra tänker jag. Bra för honom med miljöombyte, helt klart. Och absolut inte bra att spelare som inte kan språket inte pratar med någon under en hel träning. Det känns ovärdigt ledare att förhålla sig så till spelare i truppen.
2011-12-14 14:06
Sekt. E // Jag pratade några gånger med honom när jag sprang på honom och både han och Basse kände att de stagnerade iom att de inte fårstod vad som skulle göras på träningarna, många gånger saknades tolk och det fanns träningar då de kom dit, spelade fotboll i ett par timmar och sedan gick hem utan att ha pratat med någon annan än varandra då de inte kunde språket...
Inte optimalt för utvecklingen...

Inte sagt att det var så jämt... Dessutom med Axén så är ju han en "roligare" person som kan skojja och tjoa med Berra och Basse bara genom att använda kroppsspråket, bara titta på hur Basse blommat ut i GAIS...
Örebro Sekt. E
2011-12-14 13:56
oroT// Han hade kvaliteter (tillslaget, huvudspelet, charmen) som jag uppskattade och jag såg honom som talang. Men som en talang i en grupp av talanger tillsammans med Astvald, Nilsson, Almebäck och den något åldrade talangen Nordin. Även Oskar var ju med en sväng dåförtiden. Om det var lathet från föreningens sida som satte käppar i hjulet för hans talang att blomma ut har jag ingen aning om, det vet sannolikt du mer om.
2011-12-14 13:41
Sekt. E // Startspelare vara han definitivt inte med Wiken och Almebäck i mitten.
Däremot anser jag honom ha varit ett väldigt stort framtidslöfte som slarvades bort genom lathet. (kommunikation och engagemang).
Örebro Sekt. E
2011-12-14 13:33
Det låter i mina öron anmärkningsvärt att Berra ansågs vara en startspelare under hans tid hos oss. Talang visst. Kan den delean av verksamhetsrapporten delvis syfta till att värdera spelare inför spekulanter?
2011-12-14 13:29
:/ 12:59:: Pratar du om Haginge?
2011-12-14 13:15
:/ // Är du allvarlig eller vill du bara provocera?
2011-12-14 12:59
D'Artagnan//
Du tycker alltså att en kille som har noll kontroll på fötter och ben och allmänt dåligt försvarsspel ska vara en startspelare? Prestationerna måste ju få tala för sig själv, eller hur? Tycker att det är tur att du är supporter och inte tränare!
Annons: