/fotboll/osk/forum/324.aspx/fotboll/osk/forum/324.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Restalundsv
2017-02-23 14:51
Finns det någon chans att vi hugger Erton? Nu är han officiellt ledig.
Örebro Aspen.
2017-02-23 14:49
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Helt rimligt, uppfyller inte de kriterier som Axén ställt upp
Örebro Aspen.
2017-02-23 14:46
@Asbjörn#10 - Admin:

Varför ska en som varit ordinarie i Holländska ligan bli avlastare och bänknötare i AS. Är detr svenska flickor som drar?
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-02-23 14:45
Michel ej aktuell enligt Axén.
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-02-23 14:32
Spontankänslan för mig är att han framförallt är tänkt som avlastare/backup i Besara-rollen där truppen ju faktiskt har saknat ett alternativ. Han säger själv att han ser sig som en offensiv mittfältare och verkar ha spelat mest centralt historiskt. Varken Rogic eller Sema som båda har fått speltid i den rollen under försäsongen gör sig ju bäst där heller.
Örebro Aaron Winter
2017-02-23 14:08
Det är så tråkigt att läsa alla negativa kommentarer kring Divine-affären. Vad spelar det för roll att vi redan har spelare i den positionen? Är han bättre än Rogic/Mårten/Gerzic så är det väl självklart att han ska spela. Vad spelar det för roll om någon annan mittfältare få sitta på bänken? Då får vi en starkare bänk och alternativ när någon går sönder/avstängd. Jag hyllar denna värvning!! Framåt sport!
Örebro Tommy Tåpaj
2017-02-23 13:33
Han verkar ju ha spelat mycket som central mittfältare. Skulle vara intressant att få veta var ÖSK ser honom. Liknande roll som Besara eller kant? Gissar på konkurens till Besara. Kan det här vara året då det faktiskt kommer kunna finnas alternativ på bänken? Hoppas på en striker och en MB nu då. Bra spelare där och vi är slagkraftiga!
Örebro Benny Böckling
2017-02-23 13:30
@Loppan i Axens skägg:

Ja för något större förtroende ifrån Axén verkar inte finnas.

Senast var Alfred den enda renodlade yttern på bänken. Det slutade med en central mittfältare och en klapprutten vänsterback in när Axén valde att byta ut yttrarna.
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-23 13:16
Sköldmark flaggar ju för att fler spelare är på väg in. Dom kanske är mer långsiktiga.

Tycker det verkar vara en bra värvning. Bra jobbat Sköldmark. Ser fram emot fler värningar här framöver.
Örebro Jonas r
2017-02-23 13:06
[QUOTE=Aspen.]Värvningen skapar tveksamheter till klubbens (Sköldmark Axén) förmåga till långsiktiga lagbygge. Dessutom säger man en sak och gör en annan, har man svårt att fokusera? Det kommer att dröja innan jag litar blint på det klubben säger. Nog med kritik nu. Uppföljning efter cupens gruppspel och efter transferfönstret är stängt. [/QUOTE] En spelare på denna nivå för en billig peng kan man inte tacka nej till oavsett snack om långsiktigthet. De handlar om att spetsa truppen detta ger mig bara ökar förtroende för klubben. Man kan ha fler bollar i luften dvs tänka både långsiktigt och kortsiktigt i detta fall.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Broarn
2017-02-23 12:39

Ytterligare en mittfältare. Han är säkert bra och kan vara något inför framtiden - men behövs han nu?

Förra året var försvaret vår svagaste lagdel och sen dess har vi gjort oss av med två av dom som i alla fall platsade, Mogren och Dajje. Är det nåt som verkligen behöver förstärkas är det försvaret , särskilt som många av våra allsvenska rivaler ser riktigt starka ut framåt. Vi kan hoppas att Brendan och Brorsson tar nya steg. Men så här nära allsvenska starten känns det lite oroligt!

Örebro Aspen.
2017-02-23 12:32
Örebro Aspen.
2017-02-23 12:30
Värvningen skapar tveksamheter till klubbens (Sköldmark + Axén) förmåga till långsiktiga lagbygge. Dessutom säger man en sak och gör en annan, har man svårt att fokusera? Det kommer att dröja innan jag litar blint på det klubben säger. Nog med kritik nu. Uppföljning efter cupens gruppspel och efter transferfönstret är stängt.
Örebro Grohl
2017-02-23 12:20
Spontan tumme ner på det här nyförvärvet. Han kan säkert ta en plats, det är inte det. Men varför ska vi låna in en offensiv mittfältare i ett halvår?? Det är ju verkligen den positionen där vi har flest egna spelare som vi kan och borde satsa på...

Nu vet jag såklart ingenting om hur kontraktet ser ut, men det känns ju inte helt otroligt att blir det succé så försvinner han i sommar. Då står vi där med en tappad nyckelspelare som vi inte fått ett öre för, samtidigt som någon spelare i kärntruppen tappat ett halvår och behöver spelas in i spelsystemet, som Axén så fint brukar uttrycka det. Om det visar sig finnas en utköpsklausul med i avtalet, då är jag både nöjd och imponerad. Nu blir jag bara förvirrad.
Loppan i Axens skägg
2017-02-23 12:19
Kan det bli så att vi lånar ut Alfred nu?
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-02-23 12:13
Riktigt rolig och överraskande nyhet som delvis går stick i stäv med vad ÖSK tidigare sagt sig vara ute efter. Jag gillart.
Örebro Restalundsv
2017-02-23 12:13
Jag tror nog mer på att Divine kommer användas som ytter då det känns som att Ayaz är den enda som är given där. Både Sema och Omoh är lite mer gubben i lådan. Men återstår att se. Tror inte Axén byter formation men tycker varken Rogic eller Mårtensson ska vara bänkade.
Loppan i Axens skägg
2017-02-23 11:54
@Islandman:

Dock bara 5 matcher i danska ligan förra säsongen. Konstigt lån med tanke på vad vi sagt ska in men jag klagar inte.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-23 11:47
Han lånas under vårsäsongen. Detta lär ju öppna upp för att spela 4-3-3 om vi ska vara ännu mer flexibla.
Örebro Benny Böckling
2017-02-23 11:46
Vi kan väl omöjligt fortsätta att spela med två centrala mittfältare nu när vi har 4 klasspelare där? Tack Sköldmark för att du hörde min bön för övrigt.
Örebro Örebroare
2017-02-23 11:42
Örebro Islandman
2017-02-23 11:41
Divine har 32 matcher i Eredivisie med NEC Breda på CV:t. Det är ju bara att tacka och ta emot!
Örebro Minatankar
2017-02-23 11:41
@Aspen.:

I stället för att leta på olika hyllor eller på lagret kan man leta på produktutvecklingsavdelningen, i produktionslinjen, på reklamationsavdelningen eller bland de sjukskrivna och arbetslösa.

Jag har uppfattat Sköldmark och Axén som att man letar i produktionslinjen, dvs etablerade, långa spelare som levererar. För att de inte ska kosta allt för många miljoner, lär man i första hand söka de vars kontrakt gått ut.

Förstår om många, som varje dag engagerar sig i detta, är frustrerade. Jag lyckas som tur är hålla mig lugn och räknar med att klubben ordnar detta senast den 31 mars.

Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-02-23 11:39
En lightversion av Zlatans mest legendariska Ajax-mål? ;)
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-23 11:37
Divine Naah
Örebro Restalundsv
2017-02-23 11:36
Det är nu det händer!! Hoppas på anfallare och mittback denna vecka med ;)
Örebro Benny Böckling
Det var som fan
Örebro T8
Ska Nordin skolas om till mittback? :) Seriöst. Ska bli kul höra dem kommentera det här. Prio med mittback och anfallare. Vi öser på med en mittfältare till??? Nån på väg bort? Nån som bli forward? Maic?
Örebro Vinnartradition
2017-02-23 11:35
Konkurrensen på mittfältet hårdnar. Den lagdelen ser riktigt stark ut!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-23 11:35
Axén ringer upp Pep och frågar om han har något intressant. Bara sådär liksom.
Annons: