/fotboll/osk/forum/3239.aspx/fotboll/osk/forum/3239.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ståhl
2011-12-16 19:18
Styrkor och svagheter hos Anders Wikström?
Örebro Marta (hane)
2011-12-16 19:11
Gällande sponsordebatten så är det rätt intressant att se att ÖSK har starkaste varumärket i Örebro enligt Analysföretaget AQ, även om det kanske sett lite annorlunda ut just nu, precis som Ulrica Franzén nämner. Men klart bra försäljningsargument.

Precis som jag nämnt tidigare har jag även hört att sponsringen än så länge ligger bra till. Hade Hockey varit en sommarsport hade kanske en förändring synts tydligare?
Örebro Marta (hane)
2011-12-16 18:46
ÖSK Fans/ Är helt övertygad om att det är ÖSK som inte väljer Grahn
Örebro Conjuration
2011-12-16 18:35
Okej det var hårt att kalla Anders Wikström för pensionär ;)

Menade att Wiktorsson har en bättre framtid samt att vi inte behöver ytterliggare en mittback
Örebro ÖSK Fans
2011-12-16 18:13
Valderinho

Grahn väjer nog inte Örebro pga det sociala...

Kan det bli Cobi och Osiako? bara det inte blir Pavey han är ju ingen naturlig innermittfältare...
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-16 18:03
Det är möjligt att Cobi har gått klart College. Det var jag som trodde han fortfarande gick där.
Örebro jensa_2
2011-12-16 17:13
Nån som har nån aning om vilka 3 av dom fyra spelarna var som Thomas A. körde fys med idag på eftermiddagen nere på Berhn,den enda jag kände igen va E.Berger,resten för mig kände jag inte igen
Örebro Valderinho
2011-12-16 17:00
S/o to one of my best friends of the last 2 years @CobiFresh Moving on to play pro soccer, possibly in Sweden. Best of luck #DoinBigThings.

Som jag fattade det så är han klar med college-studierna..eller är jag trög?
Örebro Rallyfinnen
2011-12-16 16:58
Om jag inte minns fel så kom Bedoya till oss i December/Januari då han hade gått klart college. De går lite annorlunda där om jag inte missminner mig.
Örebro TommyS
2011-12-16 16:49
Om vi ska ta in två mittfältare är det väl perfekt att ta in en Cobi för Bedoyarollen, och sedan hitta en rutinerad defensiv mittfältare med stor arbetskapacitet som komplement. Hertig Karl, fanns det någon särskild anledning till din förhoppning om ett nyförvärv just klockan 17.00 idag? Har inte sett att någon PK är annonserad. Vad gäller mittbacken måste jag säga att jag hoppas på ett större namn än Wikström II.
Örebro Valderinho
2011-12-16 16:44
Gerzic har/ kommer att få mer rutin. Nordback och Kihlberg kan ersättas av A.Wikström och Grahn(?). Sen har vi värvat Samuelsson som är en naturlig ledare både på plan och vid sidan av. Vi har tappat Erik.N, Per.J, så NEJ Cobi vore ett tillskott. Vi skulle värva 2 ledare till, den tredje spelaren är nog ersättare till Per.J och Erik.N.
2011-12-16 16:44
ÖSK Fans//

Cobi är inte tänkt att värvas redan nu. Han måste gå klart College först.
Örebro ÖSK Fans
2011-12-16 16:36
vi har tappat massa rutin på mittfältet...är det läga då att ta in cobi?
Örebro Valderinho
2011-12-16 16:15
Av dom klipp jag sett av Cobi "Span" Brian. Så gillar han att vara i närheten av bollen, går ofta på returer från skott utifrån. Sen har han en drivförmåga med boll som få har(!). Han är bra på fasta, både med huvudet och att vara i närheten av målchanser när dom kommer. Han kan både spela på kanten, centralt eller mer offensiv. Han har ett bra skott, fin teknik och bra på att läsa spelet.
Från våren 2011 till hösten, har han tagit många steg uppåt, och var en spelare som näst intill bar laget från sin mittfältsposition. Han är "bara" 19 år och redan nu bättre än när Bedoya var i samma ålder. Dessutom kunde Bedoya inte komma tidigare än efter att han slutat college-studierna. När han kom till oss var han 21år(?).

Brian kan bli riktigt, riktigt bra, om han får utvecklas i rätt miljö. Hoppas han blir klar för Ösk. Om han värvas. Signa inte honom på 3år. Utan 4 år som Wiktorsson. Skulle han inte utvecklas, på det sätt som man hoppas/och han själv. Kan man låna ut/ alternativt bryta kontraktet. Utvecklas han som man tänkt, går han för en stor pengasumma. En win-win situation.
Örebro Bulten i Boo
2011-12-16 16:14
En borde inte sova, då dagen faller på
För idag så spelar vårat lag, vårt kära ÖSK
Om än vi väl blev sena
till bingen mol allena
vi samlas ju imorron, ja vi samlas där ändå,
på Vallen för att heja fram vårt kära ÖSK!

melodi: En borde inte sova, Jeremias i Tröstlösa
Örebro kardinal Richelieus
2011-12-16 16:02
Jag är på pemo spår. Hade Mamba -75. Någon annan modell var inte tänkbar. Zundapp var överlägset bästa moppemotorn. KS 50 var mopparnas Royce.

Apropå Wikström menar jag ;)
Örebro Valderinho
2011-12-16 16:01
Sigurbjörnsson får stå på tillväxt, tills han har lagt på sig mer muskler och mer rutin. Lite tid i U21 serien gör nog gott. Wiktorsson är helt oprövad på denna nivå. För att inte sabba hans psyke likt Eidur. Så vore det bästa att ta in Wikström, en ledargestalt som säger vad han tycker och som kan få dom unga på sikt att växa in på ett bra sätt. Tycker det bästa att Wiktorsson får börja på bänken för att se och lära till en början. Dessutom kan han spela vänsterback om det uppstår någon skada under matchen.
Örebro 'den oumbärlige
2011-12-16 16:00
"Pensionär"? Killen fyllde 30 i onsdags.
Örebro Conjuration
2011-12-16 15:42
Jag vill inte ha Anders Wikström, lägg pengarna på andra istället.

Satsa på Wiktorsson istället för en pensionär. Ska vi värva från Elfsborgs frysbox så ska det vara bosman-Nordmark punkt.

Nej, ser inte Wicke som vänsterback, Wowoah är given nu när Per är borta. Dessutom vore det slöseri med köttmaterial.
AIK Saywee
2011-12-16 14:29
ÖSK, behöver en krigare, en ledare, en som inte ger upp hur lätt som helst!!!

Var finns han, i befintlig trupp, eller är han på väg in?
AIK Saywee
2011-12-16 14:14
jocke, 14:10,

faktiskt en mycket bra och intressant fråga i dagsläget!
AIK Saywee
2011-12-16 14:12
Rallyfinnen,
instämmer till 100%, hopppas också att Sixten och Sjögren förstår detta, för det verkar ju som att de inte förstått detta tidigare, eller ...?

Heja SPORT, GFG!
Örebro jocke.
2011-12-16 14:10
Behövs verkligen en ny mittback? Wiktorsson kan väl vad jag har förstått i och för sig spelat även vänsterback, och då kan det vara bra om Wowoah får lite konkurrens. Samtidigt är det tråkigt om varken Wiktorsson eller Eidur får spela någonting alls.

Drömmen i backlinjen om man nu får sväva iväg lite och utgå från att vi värvar Wikström, Anttonen är hel och Wiktorsson får ett stort genombrott skulle vara: Anttonen, Wikström x2, Wiktorsson.
Örebro Rallyfinnen
2011-12-16 14:05
Jag hoppas på att om man värvar en ytter så präntar man in att "Paulinho är en offensiv innermittfältare." Punkt.
AIK Saywee
2011-12-16 14:00
Hertig_Karl,
självklart skall man våga hoppas, men med Sjögren vid Rodret kan det bli en snedstyrning, men jag är optimist och tror liksom dig på något intressant :)
Örebro Hertig_Karl
2011-12-16 13:57
Vågar man hoppas på att en ny spelare presenteras kl 17:00?
AIK Saywee
2011-12-16 13:54
Skönt att det diskuteras kring fotboll och ÖSK.

Två dubbel-W i backlinjen kanske inte vore fel, det viktigaste är att de kan KOMMUNICERA med varandra, sådan är viktigt i fotboll, kommunikation alltså.

... och det tror jag faktiskt att de klarar av efter tiden i Gefle, så som Krille skriver ...

Heja SPORT, KOMMUNICERA och GFG!
AIK Saywee
2011-12-16 13:44
Hemkommen från den svarvita krämarshopen, attans vad fina grejer det finns, det är verkligen värt ett julklappsinhandlarbesök ;)

... å pengarna hamnar i en kassa, som kan ge oss framtida segrar!!

Heja SPORT:)
2011-12-16 12:59
Anders Wikström tror jag skulle vara en riktigt bra värvning. Magnus och han känner ju varandra sedan Gefle-tiden.
Örebro 'den oumbärlige
2011-12-16 12:57
Det ligger något i det här absolut. Det intygar jag.

Det roliga är att vi kan lägga till ytterligare en W:are till backlinjen. Komiskt.
Annons: