/fotboll/osk/forum/3230.aspx/fotboll/osk/forum/3230.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2011-12-22 12:04
Tack Saywee. Jag skall försöka hålla mig borta från fotboll i två veckor nu.
Men om abstinensen blir för svår , så slänger jag in ett säkert tips framåt småtimmarna på julafton. Då är det garanterat glöggpåvärkat. Puh!
Och god jul till alla andra också.
=0)
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-12-22 11:29
Stelig 07:20//

Det är ju bara att du tittar på en kille som Alvbåge t.ex. Tror han fick absolut max 2 miljoner (säkert mindre) för att signa för Göteborg som bosman. Om de istället köpt honom skulle ju ÖSK/Spelarinvest minst krävt tillbaks de 4-5 miljonerna han kostade när han köptes under kontrakt.

Sedan, ta de tre Degenspelarna, tror de fått max 500.000:- var för att signa som bosman. Hur mycket tror du Degerfors skulle krävt av ÖSK om de varit kontraktsbundna?. Ja, jag vet att Samuelsson hade kontrakt, men med en löjligt låg summa inskriven om han gick till AS.
Örebro kardinal Richelieus
2011-12-22 11:19
Bulten// Lars Larsen var väl rätt skaplig?. Rama, även om han inte är mittfältare, är en spelare av klass. Haddad = Klass?
AIK Saywee
2011-12-22 09:53
pemo,

vi kan peämma varandra så slipper resten läsa våra tankar inför julen och den allsvenska kommande säsongen ... och bli irriterade, för det är ju fortfarande många som inte kan ignorera, skrålla eller bemöta enligt forumreglerna.

Annars önskar jag dig en riktigt GOD JUL och ett fantastiskt GOTT NYTT ALLSVENSKT ÅR !!!

Heja SPORT, GFG!
AIK Saywee
2011-12-22 09:43
pemo,

ditt inlägg är riktigt roligt som helhet, har du redan börjat prova in olika glöggsorter :)

Men se upp, för när de präktiga och prydliga och felfria börjar läsa, då kan du bli totalsågad, hånad eller förtalad :(

Jag gillar speciellt "Då kan vi lika hjärna satsa på egna produkter"

God Jul på dig själv, från mitt hjärta, vi tjafsar ibland mot varandra, men du har min respekt!

... å vi är klädda i den svartvita dressen, laget i våra hjärtan.
Örebro pemo
2011-12-22 09:34
Peter Larsson. jag vill ha Peter Larsson och om jag inte får Peter larsson så vill jag ha hans tvillingbror. Och om det inte finns någon så vill jag ha ........Messi?

Nej, han är ju för kort. Äsch, jag vill ha hit en spelaer som tar för sig och vill någonting. Ingen avdankad proffsspelare från Norge/Danmark som bara har stickor i rumpan. Då kan vi lika hjärna satsa på egna produkter. Skola om någon av de som finns eller byt spelsystem. Fast vi får väl inga längre mittfältare av det sistnämnda?

Eller? Hagge som löpande mittfältare? Han är snabb, lång, tuff , ful och tjongar bort bollar som ligger i vägen. YES. Hagge är svaret.
Se där, nu sparade ÖSK några millar på ett gott råd.
GOD JUL.
AIK Saywee
2011-12-22 09:12
Bat Back,

En plastGrahn i så fall som kan agera på plastgräs ovanför begravda hundar?

Har Grahn kottar, med tanke på hans ålder?
AIK Saywee
2011-12-22 08:48
Äntligen vrider sig jordaxeln, mot solen, värmen och den allsvenska premiären :)))

Heja SPORT, GFG!
Örebro Bulten i Boo
2011-12-22 08:30
'D.O.//
"Att värva hit en etablerad typ mittfältare (som är viktig i sitt lag) av hög klass från allsvenskan eller jämnstark liga är väldigt, väldigt svårt för ÖSK. När skedde det senast egentligen?". 2008 gjorde vi väl några hyfsade värvningar av "etablerade" spelare (nåja, Alvbåge hade t ex hamnat på bänken). Men, mittfältare? Kihlberg var väl att anse som etablerad när han kom, men han går väl bort från den listan pga åldersskäl. Kanske får man gå tillbaka till nittiotatalet och Arnor? Och innan dess typ Hasse Holmqvist och Peter Nilsson...
Örebro ÖSK Fans
2011-12-22 08:30
sista chansen idag för nyförvärv innan jul? Sjögren och kansliet slutar säkert middag i morgon.
Örebro Bat Back
2011-12-22 08:00
Kan det bli en Jul Grahn
Örebro Bat Back
2011-12-22 08:00
Kan det bli en Jul Grahn
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-22 07:56
Jag hoppas på att ny spelare presenteras på uppesittarkvällen ikväll.
Örebro Stelig
2011-12-22 07:20
Det där med bosman, varför tror folk att det blir så mycket billigare än att värva nån under kontrakt? dom flesta som går som bosman vill ju istället ha ett fetare kontrakt & ett par mille i fickan för att skriva på.
Kolla bara på en fd Ösk spelare som gick till Norrköping.
2011-12-22 00:13
Jaja - Vi får se. Alla "fel" leder ju ocksp till utveckling (kan man hoppas)

Men det känns som om alla bättre alternativ är blåsta. Men jag kan ju ha fel. De hittar väl någon ny spelarimport.

Örebro Marta (hane)
2011-12-21 23:29
Håller med om att man inte agerat föredömligt i vissa skeden med Panamanianern som en liten formtopp i galenskap.

Jag syftade dock på mittfältaren. Där är jag övertygad om att man har en lista. Vad är det som pekar på att man inte har det och att man nu letar eter namn? Även vissa provspelare var säkert med på denna lista. Ser inget negativt med att ta in provspelare.
2011-12-21 23:18
Marta (hane) //Om det fanns en lista. Svara samtliga negativt på den efter Bedoua/Almebcä drog? Varför värvade man då en You tube forward? Varför så många på provspel då?
Örebro Marta (hane)
2011-12-21 23:17
Kardinal/ Klart man har en lista som man jobbar med...
2011-12-21 23:05
Målvakt sparkar inrusande huligan i holländska cupen.
Fast man borde ju på något sätt ändå haft andra och tredjeval klara. Jag kan också förstå att man inte har ekonomi eller kanske tillräckligt attraktionskraft för att locka de bättre.

Men Bosman får ju faktiskt börja förhandla redan som i somras och man borde haft god tid på sig. Liksom inför sommaren hade man kanske lyckats lockat hit
t ex några Britter som behöver om speltid som mittback och mittfältare så hade man kunna täcka ut hösten iaf. Man vvisste ju i princip redan när säsongen började att de skulle vara förlorade till juli. Nu har jag känsla av att ÖSK "letar". Man ska inte leta nu. Man ska ha en lista färdig.

Hur ser det ut i superettan? Finns det några intressanta mittfältare där?
Målvakt sparkar inrusande huligan i holländska cupen.
Örebro Marta (hane)
2011-12-21 23:01
DO/ T.ex Paulinho var väl det senaste exemplet även om han var bosman.. Att värva allsvenska stjärnor med kontrakt är det bara ett fåtal lag i Allsvenskan som har muskler att göra.
Örebro Ösk-groda
2011-12-21 22:48
kardinal Richelieus
Det ska du inte fråga mig om varför de inte gjorde. Den insynen har inte jag............hade jag haft svaret skulle jag säga det till dig
Örebro 'D.O.
2011-12-21 22:39
ÖSK visste nog ganska väl hur det stod till med båda spelarna, Kihlen sa redan i somras att han var osäker på att fortsätta och Nordbacks kontrakt gick ju ut så de måste ju ha snackat långt innan.

Varför ingen värvats handlar nog om att man misslyckats med sina förstahandsval eller att beskeden från dem dröjer. Det är inte bara ÖSK, utan flera lag har många spelare kvar att värva. ÖSK är tyvärr varken rika eller given medaljkandidat, inte det allra lättaste att locka hit bra spelare.

Om spelaren inte har en speciell anknytning hit så får man antingen gå på 1. oetablerade spelare på allsvensk nivå (Wiktorsson, P. Samuelsson) eller 2. spelare som behöver mer speltid. Att värva hit en etablerad typ mittfältare (som är viktig i sitt lag) av hög klass från allsvenskan eller jämnstark liga är väldigt, väldigt svårt för ÖSK. När skedde det senast egentligen?
Örebro Marta (hane)
2011-12-21 22:38
Kardinal/ De kände till både avhoppen i god tid vad jag förstått. Och aven om de inte hade sagt ngt tror jag de flesta som känner till grabbarna kunde räkna ut vad som var på G.
Dock kan det va svårt att sy ihop saker så tidigt som man vill. Men just en äldre spelare som vill avsluta karriären ngn-stans tycker jag man borde kunnat ha sytt ihop ett avslutningspaket till i god tid. Då är man ju inte lika hugande efter andra anbud att man vill avvakte diverse fönster och borde mer se till vad som erbjuds efter karriären...
2011-12-21 22:37
Ösk-groda //Varför har de då inte agerat i tid som andra klubbar? Varför ersattes vare sig Bedoya eller Almebäck på ett kvalitativt sätt om de visste det?
Örebro Ösk-groda
2011-12-21 21:47
kardinal Richelieus
Varför skulle jag det????
ÖSk ledningen visste ju det redan då å förmofligen ännu tidigare ......än när jag hörde det......
2011-12-21 21:42
Ösk-groda // Du borde ingått i sportkommiten och förberett klubben för vad komma skulle!
Örebro Ösk-groda
2011-12-21 21:19
kardinal Richelieus
Nordbacks avslut i Sportklubben visste jag redan i September å det fick jag reda på från folk inom ÖSK.......så det var absolut ingen överraskning ...Kihlberg vet jag inget om iaf ... men han har ju varit halvskadad en längre tid å han blir ju inte yngre precis :-))
2011-12-21 21:14
Bulten i Boo // Nja, det blir nog någon finne som värvas till mitten med allfinska meriter. Så Nordin kan nog fortsätta känna sig säker.

Betänk att Kilens avhopp och att Nordback slutade kom som en överraskning för ledningen så man får förstå att de inte hade sonderat terrängen innan utan började kolla nu i nov/dec. Sedan låg man redan på minus i.o.m Bedoyas oväntade sorti.
Annons: