/fotboll/osk/forum/323.aspx/fotboll/osk/forum/323.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Loppan i Axens skägg
2017-02-24 18:29
Kalleteodor//
Okej lyssnar och tar åt mig.
Skärpning från min sida.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-02-24 18:21
@Loppan i Axens skägg:

Loppan: det är helt okej att du kritiserar, men det finns en gräns även för sådant. De senaste dagarna har ämnet "Saywee" varit uppe flera gånger och redaktionen har bemött bland annat dina kommentarer kring det. Det har också framkommit kommentarer om att det kanske är dags att låta redaktionen avgöra vad som ska saxas och vad som inte ska saxas själva...

I just det här fallet skriver Saywee ett inlägg som handlar om pengar som en följd av Restalundsvägens föregående inlägg om Lagardere. En kan självklart tycka att Saywees inlägg är utformat på ett sådant sätt som påminner om många av de inlägg som tidigare skrivits av Saywee och som många stöter sig på. Men i sak berör inlägget föregående inlägg och har faktiskt viss relevans. Även om det är skrivet på Saywees karaktäristiska vis.

Loppan: du är härmed varnad. Låt redaktionen sköta saxandet. Om du själv vill delta i redaktionen så får du skicka in en ansökan till centralredaktionen precis som vi fick göra.

Saywee: Det är exakt sådana här inlägg som folk i forumet stör sig på. Om du vill undvika att folk ska störa sig så behöver du fortsätta fundera över hur du uttycker dig. Inlägget berör visserligen det föregående men är skrivet på ett sådant sätt att personer uppenbarligen retar sig. Jag tycker att du har förbättrat dina inlägg på det stora hela. Här har du dock ett tydligt exempel på vad du behöver förbättra än mer. Men du är ute på tunn is och nästa steg är avstängning från forumet i en månad.
Örebro Jonas r
2017-02-24 18:08
[QUOTE=Brandao]Bra intervju med Almebäck. Dock så låter det på er som om han är den givna mittbacken i laget. Där håller jag inte med alls! Jag tycker Brendan är bättre än Micke. Tycker Micke har gått tillbaka sjukt mycket! [/QUOTE] Kan hålla med om att Almebäck inte levererat fullt ut men svårt att bedöma Brendan när han bara startade i 5 matcher förra säsongen fast han kanske va grym i dem matcherna jag minns ärligt inte.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brandao
2017-02-24 17:47
Bra intervju med Almebäck. Dock så låter det på er som om han är den givna mittbacken i laget. Där håller jag inte med alls! Jag tycker Brendan är bättre än Micke. Tycker Micke har gått tillbaka sjukt mycket!
Loppan i Axens skägg
2017-02-24 16:54
@Saywee:

Snälla admin. saxa
AIK Saywee
2017-02-24 16:41
Pengar, pengar och pengar ... Viktigast i livet! Undrar hur tankarna går hos våra unga talanger ?
Örebro Restalundsv
2017-02-24 16:28
Lagardere "levererar" som vanligt....
Örebro Grohl
2017-02-24 14:47
Sema var ju inte med mot ÅFF heller pga "mindre känningar", frågan är om de verkligen är så små? Kul att Lundberg är med i truppen igen för övrigt, kanske att han kan få känna på en 10-15 minuter om vi leder med 4-5 mål.
Örebro pemo
2017-02-24 14:14
ingen Hagge ingen Sema Ingen Bark ingen CEH
Örebro pemo
2017-02-24 13:17
Tror knappast att Nordin blir överställd om han är fit for fight

Men man kan ju fundera på om inte Arvid kan få chansen i hop med Almebäck och Hines.Ike som ytterback.

Yannes är nog ännu inte klar för start , så där blir det nog Sköld. Förhoppningsvis med en Bark som får hoppa in och avgöra.

AIK Saywee
2017-02-24 13:04
Borttaget innehåll av redaktionen. Jag antar att Saywee bara skrivit "ZQ" av misstag. //KalleTeodor
Örebro Snö
2017-02-24 12:50
Skulle tro att Fagerström står imorgon, vi måse ha båda målvakterna på tå även om Janssonnog är1a
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK Saywee
2017-02-24 12:34
Krille, jag tror faktiskt att du kan få elva rätt på tipset ... ... ska kolla imorgon:)
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-24 11:33
Min start 11:a mot Norrtälje imorgon.

----------------------------Jansson-----------------------

Lorentzson---Amlebäck---Hines Ike---Ring

Omoh----Rogic---Mårtensson--Ayas

------------Besara---Mbombo

Skulle vara intressant att se både Mårtensson och Mbombo från start.

Örebro Snö
2017-02-24 09:19
Vi får också hoppas att Loppans Skägg i Axen ansas under våren;)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK Saywee
2017-02-24 08:30
Hoppas att Janssons ÖSK går vidare i cup'en :) Norrtälje borta känns som en trepoängare, sedan på vår hemmaborg, kan det väl bara sluta på ett sätt, eller?
Örebro frrreddo
2017-02-24 07:40
Skön anekdot i senaste avsnittet Tutto Balutto. Hasse Backe säger att hans favorit Danne Sahlin tackade nej till Inter med kommentaren: Jag är inte tillräckligt bra. Avdelning. Gamla favoriter
Loppan i Axens skägg
2017-02-24 07:22
@Örebro-Hjärta:

Haha ja och?
Örebro Lekiller
2017-02-24 06:02
[QUOTE=Örebro-Hjärta]Och? Rinne var ju bara reserv, dessutom fick Tottenham en man utvisad redan i första halvlek. [/QUOTE] och? De är ju vidare eller? Det enda som räknas.
Örebro Örebro-Hjärta
2017-02-24 00:46
@Loppan i Axens skägg:

Och? Rinne var ju bara reserv, dessutom fick Tottenham en man utvisad redan i första halvlek.
Loppan i Axens skägg
2017-02-23 23:02
Rinnes Gent vidare efter 2-2 mot Spurs på bortaplan.
Örebro Restalundsv
2017-02-23 22:55
Alla tycker olika om Divine men allt återstår att se. Det som jag tkr är spännande är som andra nämnt att detta kanske öppnar för mer samarbete med bla city. Tycker även akademin i Ghana är spännande då många bra spelare kommit från den. Har eftersökt talanger från Afrika då jag tror det är ett av de länder ÖSK har råd att värva från samt ha möjligheten att få till en dyr vidareförsäljning.
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-23 22:53
Jag tycker vi ger Divine en ärlig chans. Nu ser jag fram emot drabbningen på lördag mot Norrtälje.

Skulle vara intressant att se Mbombo från start på lördag.

Örebro Aspen.
2017-02-23 22:28
Min uppfattning är att nu ska vi fokusera på: - vinna matchen på lördag. hur gör vi det bäst? Bygg på det vi gjorde i Portugal - vinna matchen mot Häcken. hur gör vi det bäst? Ha en ny forward i laget. + Bygg på det vi gjorde i Portugal - vinna cup kvarten. hur gör vi det bäst? ha en ny mittback i laget - ska ytterligare en spelare in, varför?
Örebro Aspen.
2017-02-23 22:21
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Trump twitter?
Örebro Lekiller
2017-02-23 22:21
Dagens lån kanske blir en flopp, kanske inte. Dock så kan det ju öppna upp dörren för framtida liknande uppgörelser med bättre spelare ifrån Man C. Tror ÖSK inte riskerar speciellt mycket med detta lån. Är killen inte bättre än de som redan finns i truppen kommer han inte få spela. Är han bättre än de vi har och han tar en plats så är det bra för ÖSK.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-02-23 22:19
Läste på twitter idag att vi inte kommer bli besvikna över detta lån, tvärtom. Men twitter är twitter och det var ju bara en persons åsikt. Jag tror detta är resultatet av rena tillfälligheter och inte påverkar var plan i övrigt. Blir det bra är det bra, blir det inte bra så har vi inte förlorat mycket. Att spelare kommer och går är inget nytt.
Örebro pemo
2017-02-23 21:51
Som supporter vill jag se bästa ÖSK-laget. Att värva in en "misslyckad" 20-åring från England bara för att han ska få speltid och sedan försvinna i juni, känner jag mer som ett svek.

Om det vare en etablerad spelare som varit skadad och behöver matchning ( typ Xavi ) alltså någon som drar massor med extrapublik, då skulle jag förstå det hela.
Men jag känner mig väldigt tveksam av två anledningar. Till Sverige efter att inte lyckats i Norge och Danmark.
Vad tycker våra lovande ungdomar?

Visst, han har tydligen spelat i ett bottenlag ( som åkte ur ) in Holländska ligan. Men det har ju Mårtensson ockå gjort. Dessutom fler matcher.

Nä, kära ÖSK. Vi vill se någon som kan styra upp försvaret och någon som kan göra mål. Oavsett om ManC betalar hans lön, så känns hela upplägget fel.
Det är ju start på serien. Hade det varit en sommarvärning som skulle rädda oss kvar..... Tja, då hade jag förstått det bättre. Men jag har haft fel förr. Det erkänner jag smärtsamt.
Örebro Aspen.
2017-02-23 21:47
Eyravallen.se har lite mer info om dagens lån. Mer undersökande journalistik där än på NA. Men dom kan väl skriva av.
Örebro Brandao
2017-02-23 21:31
Erton känns inte som den typen vi behöver... En stor tung anfallare med snabbhet vore optimalt. Alhassan Kamara hade varit fint.

Jag gnäller absolut inte över lånet idag, men jag tror inte vi ska vänta oss några stordåd.
Annons: