/fotboll/osk/forum/3225.aspx/fotboll/osk/forum/3225.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-12-29 14:14
Svartvitt forever, 14;09,

mycket intressanta funderingar, men troligtvis inte alltför populära hos en del på detta forum.

Det är bra som det är, ändra inget, låt det bara lunka på ;)
AIK Saywee
2011-12-29 14:09
ÖSK Fans,

jag är inte säker på att Grahn är så jätteintresserad av ÖSK, för om han hade haft ett hjärta för klubben, eller trott på klubbens framtid, hade han nog kritat på tidigare.

Han har flera "anbud" att bedöma och tar väl det som ger mest slantar, annars är det väl något som inte stämmer?

Han funderar ju dessutom på utlandet, vilket kanske är Norge, men ändå.

Han spelar nog bara ett ekonomiskt spel i spelet, ett svartvitt hjärta har jag svårt att tro att han har eller kommer att få, han byter ju klubb "oftare" än jag byter kostym ....

... och Sjögren är en förhandlingsräv, smygande, avvaktande, men hugger när det gäller :)

GOK!
Örebro Svartvitt forever
2011-12-29 14:09
Intressant att Uddling offentligt som NA:s sportchef nu säger samma saker som ex. ÖSK-Karl har sagt länge om ÖSK:s sportchef och styrelse, och som han fått mycket på skallen för. Om man lägger ihop det med Cronas sågning av ÖSK 2011 och Blohms ganska öppna kritik av Sixtens kommunikationsförmåga, så undrar jag om kritiken mot ledningen någonsin har varit så öppen från även de massmediala kommentatorer som annars brukar vara ytterst försiktiga ned att öppet kritisera. Thomas Nordahl var mer diplomatisk i sin sammanfattning men det var tydlgt att även han är långt ifrån nöjd. Själv undrar jag hur säkert styrelsen sitter. Skulle hemskt gärna se en sån som Nordahl där.
Örebro ÖSK Fans
2011-12-29 13:50
öka takten Lennart ge Grahn det han vill ha!!! sen kan du satsa på en mindre etablerad mittfältare som inte blir lika dyr.....

Nu måste det hända saker!!

Snälla Malmbergs slanta upp nu...=)
AIK Saywee
2011-12-29 13:48
Guldtass,

ja ett SM-guld senast 2014 känns lite stressat, men jag kan bara hoppas ...

... trots all röra och alla hemligheter :)

Heja SPORT, GFG!
Örebro Guldtass
2011-12-29 13:31
Bulten i boo - Självklart, har man satt ribban högt, så måste man jobba målmedvetet och metodiskt för att nå den höjden.

Min lilla vinkling är att ösk eventuellt har satt ribban lite för högt eller egentligen skulle ha satt det högt ställda målet lite längre fram i tiden istället för 2015. Anledningen är att ÖSK f.t. har för små resurser för att hota de stora drakarna närmaste åren. Ska vi nå guldet så behövs en hel del flyt (som jag skrev om tidigare).

Om vi nu har för små resurser hur ska vi då nå vårt efterlängtade guld? En annan väg att nå framgång är att satsa på professionell scouting och satsa hårt på att få fram egna talanger. Men då behövs en liten annan organisation och långsiktighet. Just att ro hem guldet före 2015 är, enligt mig, en för kortsiktig satsning som istället kan tvinga ÖSK att börja om nästan från scratch, om nuvarande målsättning inte infrias.

Jag tycker det var högst olyckling att Arvi lämnar ÖSK, han var ändock scoutingansvarig men dock inte på heltid. Nu har vi, vad jag känner till, ingen som scoutar med 100% ösk-ögon.
Örebro TommyS
2011-12-29 13:27
Min tolkning av NA-artikeln: Sjögen: "Jag känner mig tokstressad. Vi gjorde ett bra jobb med truppen 2011 men vi låg efter med tidsplanen, hade inte tid att säkra upp kontrakt och låg därför på hälarna hela säsongen. När spelare försvann (som vi visste skulle försvinna) och andra gick sönder kunde vi inte skyla de blottor vi visste fanns. Sedan misslyckades vi totalt med sommartransfermarknaden. Vi var naiva där och trodde att det skulle lösa sig, vi skulle ju spela i Europa och allt. Men vi visste precis vad vi ville inför vintermarknaden och kunde därför kaxigt gå ut med att truppen skulle vara spikad när försäsongsträningen börjar. Sedan har det skitigt sig gång på gång. Vi har fixat reserverna men misslyckats med spetsrekryteringarna. Grahn skulle lanseras direkt efter säsongsavslutningen men han har varit en jobbig jävel. På mittbackssidan börjar vi sakna idéer, så temporärt har vi fått göra en pudel mot Boris och lyft tillbaka honom in i truppen. Fatta hur pinsamt det var! Och vem mittfältare nummer två är kan jag ärligt talat inte säga för tillfället, vi letar med ljus och lykta och det hjälper inte att ni från pressen följer efter med blåslampa. Men vad ska jag göra? Jag kan inte lägga mig ner och gråta, så jag får låtsas att allt är lugnt. Fan vad jag skulle vilja dricka mig skitfull just nu och bara glömma allt."
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-29 11:22
Sjögren känner ingen stress.
Örebro Jonte R
2011-12-29 11:16
Detta är högst spekulativt. Men låt oss leka med tanken att Grahn har varit här på besök två gånger, en första gång ganska tidigt i processen för lyssna av hur ÖSK:s intentioner ser ut och i vilken roll de ser honom. Där den andra träffen som var ganska nyligen gällde en ren förhandling kring villkor i kontraktet där ÖSK och Grahn inte kom till ett avslut. Och nu har Grahn ett nytt förslag att ta ställning till. Besked till ÖSK kommer inom kort.
AIK Saywee
2011-12-29 11:05
Guld innan 2015 innebär guld senast 2014 :)))
AIK Saywee
2011-12-29 11:03
Grixx,

äsch, nu "skriver vi om vartannat/varandra", samtidigt, men vi är säkerligen överens :)

Se upp för svaga isar!
AIK Saywee
2011-12-29 10:58
Grixx,

även jag håller med dig om Uddling, jag ville bara förklara att jag trodde på "ambitionen" även om den är lite roligt formulerad på ett sätt.

"... spela frekvent i Europa ..."

Jag fattar mycket väl vad som menas, men formuleringen kunde ha varit tydligare, var skall man annars spela? I Afrika? Sydamerika?

Är det någon som har julaftonsannonsen från ÖSK kvar, så vi kan reda ut om det är rätt citerat, jag letade i pappersåtervinningen, men tidningen är nog redan på väg mot upplösning i återvinningsföretag ...

Heja SPORT, GFG!
Örebro Grixx
2011-12-29 10:55
Saywee// Sorry...fast mitt svar var till inlägget 09:23;-)

Ambitionen är positiv och gäller fortfarande trots årets tabellplacering. Att sedan lyckas genomföra guldambitionen fullt ut är grymt svårt vilket lag det det än gäller i Allsvenskan.

Jag kan tänka mig att varje år fram till dess så är det minst en 3-4 lag som har samma dröm dvs att plocka hemguldet. Man undrar om det ska gälla en svikardebatt om det inte lyckas för alla dessa lag...inklusive ÖSK?

Skulle laget lyckas bli så stabilt ekonomiskt och sportsligt att de oftast ligger på de 5 första placeringarna år efter år så är det en enorm framgång som jag skulle vara mycket nöjd med.

Det som är roligt är som sagt att laget står på sig med sin ambition. Det innebär satsning på spelare och givetvis på tränare.

Att uttalat ge sig in i guldleken så tydligt är också något som kan slå tillbaka om det går för jävla dåligt...men å andra sidan så är det en morot och en möjlig magnet i att knyta till sig spelare.
Örebro KCMarten
2011-12-29 10:49
Grixx //

Jag håller med angående analysen om Uddling. Han har ibland en "udda" syn på saker och ting..

ÖSK har väl varken varit mer eller mindre hemliga i år än andra år?

Det låter som om Uddling vill ha mer spekulationer runt möjliga spelare, men det lär han aldrig få från ÖSK. Han får väl istället klaga på att vi fans spekulerar för lite ;-)
Örebro Bulten i Boo
2011-12-29 10:46
Guldtass// Ja, det är alltid svårt det där med mål (-sättningar) som ska infrias. Om det så vore skulle väl allsvenskan vid det här laget bestå av ett fyrtiotal lag som alla tog guld... Jag minns att t ex Landskrona Bois hade som mål att "vara ute i Europa" innan, var det år 2000?
Å andra sidan måste man ju ibland så att säga sticka ut hakan för att liksom driva på sig själv i rätt riktning. Säger man att man ska ta guld innan 2015 så har man också indirekt lagt ribban väldigt högt vad gäller ekonomisk omsättning. Men, lägga upp ribban på 2,40 kan väl vem som helst med tillgång till t ex trappstege, men det är ju en annan sak att också hoppa över den...
AIK Saywee
2011-12-29 10:30
Grixx,

jag gillar oftast inte Uddling och läser gärna "mellan raderna" fortfarande, men det jag refererade till som annonserades på julaftonen, ambitionerna alltså, hoppas och tror jag inte är felaktigt "citerade".

Ambitionen glädjer mig mycket, men hur skall vi förverkliga dessa, så snabbt?

Framtidens sanningar finns inte idag, det som är sant är det som har hänt!

Heja SPORT, GFG!
Örebro Guldtass
2011-12-29 10:21
Om nu Grahn skriver på så blir det alla gånger en spännande värvning. En karaktärsspelare som ingen motspelare gillar. Minns några dueller mot Nordin bl.a.
Men som sagt, en liten chansning. Men jag tror han skulle passa bra med Nordin & Emil.

Det där med att ta SM-guld innan 2015 tar jag med en liten nypa salt. Det är så förbenat mycket som måste klaffa för att ta guld, iaf för en klubb som ÖSK. Vi kommer inte att ha samma resurser som bl.a. MFF, Elsfborg, HIF under dessa år. Därför måste allt klaffa för att vi ska ta guld inom de närmaste 3 åren. Lyckade värvningar, , spelare som blommar ut, skadefritt år, stolpe in etc.

Men ambitionen kan man ha, så håller alltid tummarna :)))
Örebro Marta (hane)
2011-12-29 10:21
Saywee/ Ja.... det ser allt bra lovande ut...
Örebro Grixx
2011-12-29 10:19
Saywee// Undrar vad som gäller som sanning i uddlings text.

I vart fall säger han att han VET att Grahn fört samtal med ÖSK och att de står för långt från varandra rent ekonomiskt.

....om sedan sillyperioden är den tystaste han upplevt så måste man räkna in den senaste som extrem händelserik, tidigare så har det ju mest handlat om 2-3 spelare.

...men det är intressant vad som är på gång. Vilka man fortfarande förhandlar med. Givetvis kan det vara som Grahn säger att han avvaktar tills han kan sålla bland anbuden och plocka det bästa. Om nu anbuden är få eller många är en annan sak. Likväl kan andra spelare som ÖSK vill ha avvakta någon vecka i väntan på större beslutsunderlag.

De 2 senaste åren så har ÖSK varit väldigt intressanta av spelare pga av framgångarna. Efter de lyckade åren så är årets "magplask" inte direkt bidraget till att höja intresset.

Framgångsrika Helsingborg drar givetvis fler intresserade spelare och storstadslag som Malmö och AIK verkar alltid funka. Nu kommer GAIS som året raket med både sportsliga som ekonomiska framgångar. Djurgården, IFKG och Peking kan vara spännande. Det är väl där någonstans som ÖSK ligger.
2011-12-29 10:13
Det jag kan tänka mig är att man missat den målvakt man ville ha från början. Jag tror inte att Sankan och Tomer var prio 1 på målvaktssidan.

Frågan är om det inte gäller mittfältsfrågan också? Alltså att ÖSK har inte fått första alternativen som de villa ha från första början.
Örebro Marta (hane)
2011-12-29 10:08
Hmm antar Sjögren hade en betydligt bättre produkt att sälja in senaste silly... Rykten om stämningen i truppen är säkert inte isolerade till denna sida... Självklart spelar även tabellposition och spelarflykt (som media beskrivit det) in.

Mer Rydström åt folket!
AIK Saywee
2011-12-29 09:41
Det jag gillar i Uddlings krönika och som ger mig positiva vibbar är ÖSK´s ambition de kommande åren :)

"I en helsidesannons på julaftonen skrev man ...

"Vår ambition är att ÖSK ska vara ett topplag i allsvenskan,
spela frekvent i Europa och
ta SM-guld innan 2015"

Detta gillar jag och väntar på årets mål, eller delmål.

Det ser lovande ut inför framtiden, för det innebär ju att jag kanske kan få fira det efterlängtade guldet senast 2014, snart är det bara två år kvar :)))

Heja SPORT, GFG!

AIK Saywee
2011-12-29 09:23
ÖSK Fans,

ja, det är mycket läsning om sillasäsongen/värvningar i dagens pappers-NA, ett helt uppslag.

.... som vanligt lämnas mycket till ens egen fantasi om vad som är sant eller ej.

Ge er gärna på ett försök att läsa "mellan" raderna ....

Heja SPORT, GFG!
Örebro ÖSK Fans
2011-12-29 09:19
Sjögren verkar ha misslyckat med några värvningar enligt NA idag....

undra vilka det är?
Örebro KCMarten
2011-12-29 09:13
bison //

Nej, det behöver inte vara det,

Men ingen klubb låter väl en egen produkt, som dessutom anses vara en av Allsvenskans bästa spelare enligt vissa, bara försvinna förbi utan vidare?

Thern är ju en framtidsman så den värvningen har ju en annan karaktär än vad en Grahnvärvning skulle ha.

AIK Saywee
2011-12-29 09:07
Har Grahn verkligen tränat i Malmö (kenyas länk) och i så fall varför?
Letar de fortfarande mittfältare eller bara en back-up på mitten?
Eller var det dubbelgångaren?
Örebro bison
2011-12-29 09:02
KC// Malmöhar ju värvat Thern och har väl redan en rad med centrala mittfältare. Tycker inte att det behöver vara en varningsklocka.
AIK Saywee
2011-12-29 08:54
Bulten,
jaa, oavsett vilken klubb han spelar i (Grahn alltså) ;)
Örebro Bulten i Boo
2011-12-29 08:44
Att hoppas på många Grahn-mål på Alvbåge i år då!! :-)
2011-12-29 08:10
Djäflun//

Jo då, det är Alvbåge som Grahn målar på :).
Annons: