/fotboll/osk/forum/3211.aspx/fotboll/osk/forum/3211.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-03 16:25
Någon som kommer befinna sig på träningen imorgon? Skulle vara uppskattat med en träningsrapport :).
Örebro gurka
2012-01-03 16:24
är det så att ifk vill köpa loss nordin så låt dom betala vad det kostar,han har inte presterat på nån hög nivå på hela 2011.hoppas det blir ett snabbt beslut så sportklubben kan komma till skott med ersättare ,så jävla trött på snack om klubben i mitt hjärta osv
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-01-03 16:22
Greenfield såg djävulusiskt tekniskt ut åtminstone av att döma av youtube-klippet där. Fin speed också. Svårt kanske att bilda sig en uppfattning ändå men känns ändå rätt het. Verkar få väldigt mycket frisparkar med sig i farliga lägen och det känns ju inte fel.
2012-01-03 16:14
KCMarten//

Vet du nått som vi andra inte vet ;)?
Örebro KCMarten
2012-01-03 16:11
Något är på G. Jag känner det på mig..
2012-01-03 16:08
Ett youtubklipp på Bedoyas kompis Shaun Greenfield.
2012-01-03 15:54
ÖSK testar Bedoyas kompis.
Örebro Marta (hane)
2012-01-03 15:34
Tror Sköldmark snart är fri transfer. Bind upp han på ett femårskontrakt och sälj han dyrt till sillgänget!
2012-01-03 15:30
Jag ser gärna Pontus Farnerud i ÖSK.
AIK Saywee
2012-01-03 15:26
Sälj Sköldmark!
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-03 15:14
Ja, ÖSK löste ut Nordin från Rynninge i samband med att Nordin förlängde kontraktet första gången. Rynninge har inget att hämta hos ÖSK, vilket de säkert ångrar idag. Vilket fall är det vad har för mig att det var. Jag kommer definitivt ihåg att ÖSK förhandlade med Rynninge att köpa ut Nordin och jag vet att man betalade. Att det endast skulle vart en del har jag inget minne av.
Örebro Farside
2012-01-03 15:12
1:45 kvar till bomberna briserar?
Grahn och Harbuzi Klara! (drömmer...)
Örebro Marta (hane)
2012-01-03 15:08
Rätt säker på att Rynninge nu är utköpta från Nordin... Tycker mig ha läst det både en och fyra gånger...
Örebro bison
2012-01-03 14:57
Kan Rynninges andel ha minskat i och med att det är ett nytt kontrakt sen i somras?

Har jag missförstått eller tillhör inte hela truppen ÖSK nu och inte spelarinvest?
Örebro .Anstalten.
2012-01-03 14:55
Bring it...;)
Örebro .Anstalten.
2012-01-03 14:44
ÖSK-Karl skrev:

ÖSK-Karl
2008-09-05 19:41
Även jag får sälla mig till de som inte trodde på Nordin i början. Tack Axén för att du stod på dig !

Tyvärr tvekade även Spelarinvest/ÖSK vilket gör att Rynninge blir en mycket rik klubb när Nordin säljs till utlandet för 15-20 miljoner.

Tror klausulen till Rynninge nu ligger på 35% mot tidigare 50%.

EDIT: Ett inlägg till från våre käre Karl.
ÖSK-Karl
2008-09-05 23:24

Exakt så gick det till. Rynninge var (möjligen är) i skriande behov av pengar, när det inte blev något med AIK så passade Spelarinvest på. Jag tror Rynninge fick 200.000:- för att skriva ner klausulen från 50% till 35%.

Vid en försäljning för 10 miljoner är det värt 1.300.000:- för Spelarinvest. Rynninge är säkert glada att de då ändå får in 3.500.000:- !
Örebro gatutsio
2012-01-03 14:29
äger spelarivest nordin?
Örebro Engångsgrill
2012-01-03 14:27
Rallyfinnen // Känns så sjukt, men säkert sant också.. Kul för Rynninge!
Örebro rirobban
2012-01-03 14:25
Rallyfinnen //
Om jag inte minns helt fel så har jag för mig att man betalat av den klausulen till Rynninge. Eller i alla fall betalt bort en viss procent.
Örebro Rallyfinnen
2012-01-03 14:23
Ta detta med en näve salt, men ett svagt minne säger mig att ÖSK inte betalade något för Nordin till Rynninge, utan priset var en vidareförsäljningsklausul som var väldigt generös. 40-50% om jag inte minns fel. Jag söker och söker på alla möjliga ställen på nätet, men än så länge har jag inte funnit något. Jag återkommer.
Örebro bison
2012-01-03 14:22
Bedoya får ju ingen speltid i Rangers, vad tror ni om att låna tillbaka honom?
Tror inte att vi har råd att köpa loss honom annars vore ju det ett bättre alternativ.
Örebro bison
2012-01-03 14:19
Om vi inte utgår från att Sjögren tagit med en klausul som ger Nordin rätt att gå för kaffepengar så har han väl lärt sig av sina misstag. I samband med bla Astrits övergång till Peking och Almebäck & Bedoyas övergångar klagades det, med rätta, på korta kontrakt och för klubben dåliga klausuler. Nu har man ju ett långt kontrakt och enligt uppgifter en hög transfersumma med tanke på marknadsvärdet på spelaren. Cred till Sjögren för det kontraktet om det visar sig vara sant.

OBS! OM klausulen innebär att Nordin går för 3 mille så kommer jag gå med i sparka SSSSSS-klubben.
Örebro Ösk-Power
2012-01-03 14:13
Precis!
Ska surra med samma källa senare ikväll och ev få reda på lite mer info ang Gerzic!

I skrivande stund fick jag reda på att han och tjejen tittade på lägenhet i Göteborg. Därav deras besök.
Är det enbart för att tjejen ska börja jobba eller för att Gerzic följer med?
Hoppas på mer info inom kort.
Örebro Rallyfinnen
2012-01-03 14:10
Hittade detta från i höstas:

"Namn: Ösk-Power
Sänt: 2011-10-16 18:29
Har hört ryktesväg att IFK Göteborg är ute efter Gerzic. Ett personligt kontrakt ska tydligen ligga framme. Vad jag även har hört är att hans tjej letar jobb i Göteborg.
Vet inte om det ligger någon substans i det hela. Någon annan som har hört samma sak? Eftersom ÖSK teckna ett 5-årsavtal har jag personligt mycket svårt att tro på detta."

Ja vad ska man säga.. Detta var redan i oktober!
AIK Saywee
2012-01-03 14:06
Swedie, 13:56,

att jag tyckte så, fast kanske använde fel ord, beror nog på att han värvades från ÖSK och var klar för IFK från och med den 1 december 2011. Däremot störde det oss under pågående säsong, eftersom detta klargjordes innan säsongen var färdigspelad. Om sedan Alven, IFK eller media inte var rumsrena kommer jag inte ihåg, jag bara tyckte att även detta var taskig tajming ...

... sedan är jag väl fortfarande lite irriterad på hans trams om att han älskade ÖSK så mycket, det var ju bara jidder, skönt dock att slippa skrålla förbi hans blogg ...

Tja, det var väl bara det ...
IFK Göteborg Swedie
2012-01-03 13:56
Saywee
Såg att du kommenterat att vår värvning av Alvbåge inte skulle vara "rumsren", på vilket sätt anser du att vi gjorde fel där? John hade mindre än sex månader kvar av sitt kontrakt vilket gjorde att han var fri att diskutera med valfri klubb...
IFK Göteborg Framåt Blåvitt
2012-01-03 13:55
Dunderfloppa ? Blåvitt är i full gång för att även kunna göra bra ifrån sig ute i Europa på sikt. Ett starkt lagbygge med Stahre detta är bara början.

Sen hur det kommer gå i år i serien det är ingen som vet. Men en bra start och IFK blir livsfarliga.
Örebro Bonaventure Maruti
2012-01-03 13:36
Tänker Nordin prestera som han gjorde förra året får han gärna göra det i IFK Göteborg för 8,5 miljoner.

Men man vet ju vad han kan när han är som bäst, därför gör det mig lite kluven. Men ett Mittfält med Tobbe Grahn, Paulinho och Berger ser väll in helt fel ut det heller?
Örebro Harry Cripps
2012-01-03 13:20
Saywee//

Angående din kommentar över mitt inlägg så fick det även mig att småle´ !
Var lite svårt att formulera. -Vem av dom är det som skall säljas?
Det känns som att det är vilket som, för det båda gör ett mediokert arbete, haha!

Sälj båda förresten. Till paketpris.
Örebro Salt&Peppar
2012-01-03 13:15
Får Ösk hela summan ifall det blir affär, eller ska Rynninge ha sitt också?
Annons: