/fotboll/osk/forum/3201.aspx/fotboll/osk/forum/3201.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-04 22:11
Tror Syrianska ryker
Örebro Bulten i Boo
2012-01-04 22:06
ok, förlåt då. ärligt.
Örebro M.O.S
2012-01-04 22:00
Gefle o Djurgården kan väl oxå vara räddningsplankor..DIF har väl inte värvat nånting förutom målvakt?
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-04 21:49
Vilka ev räddningsplankor har ÖSK i årets allsvenska?

*Åtvidaberg? Är de snäppet bättre än förra sejouren?

* Vad tror ni om Mjällby i år (givet att de tappar Grahn & Osiako)?

*Syrianska? Verkar bli en klubb som kan få problem i år. Barsom till ÖSK???

*Sundsvall? Har någon kollen på hur starka de kan bli?
Örebro Bulten i Boo
2012-01-04 21:38
KCMarten// När jag var på AIK-ÖSK på Skytteholm på en simpel träningsmatch i februari/mars när det nu var (ni minns väl Turina), så var det säkert 200-300 s k AIK-supporters som ropade/skrek det ordet.. obehagligt, visst. Allvarligt borde vi alla bojkotta alla fotbollsarrangemang så länge sådant skriks... Om vi inte ska acceptera att tränare säger så, så ska vi givetvis inte heller acceptera att det skriks så på arenorna, spelarnas arbetsplats och tillika en "lokal" till vilken vi betalat inträde..
Örebro Sekt. E
2012-01-04 21:33
KCMarten // Om vad som tycks och tros härinne är ointressant i frågan, vad kan det finnas för poäng med att prata om det härinne funderar jag på just nu.
Örebro D´Artagnan
2012-01-04 21:32
Fatta, fitta, futta, fetta, futta, fötta,
Örebro Engångsgrill
2012-01-04 21:30
Saywee // Haha nej det är väl självklart att man inte ska skrika könsord. Man ska heller inte låta folk i världen svälta, men det förekommer ju också?

Det jag menar att könsord och andra ännu hemskare ord förekommer VÄLDIGT ofta, så att haka upp sig på det Mosander sagt (om han nu gjort det) är otroligt onödigt.

När jag var 8- 9 år blev jag kallad för många saker av flera tränare, det börjar redan då. Så är det i sport och kommer nog alltid att vara det. Skönt allafall att det mesta av rasismen är borta jämfört med när jag var ung, även om den förekommer..

Örebro D´Artagnan
2012-01-04 21:27
Det finns olika sätt att säga och uppfaftta saker. Sägs det så en person känner sig kränkt är det allvarligt. Både för den som sa ordet och för den det var avsett.
Mest allvarligt för den som sade ordet, han har förlorat i respekt.
Örebro Grixx
2012-01-04 21:25
Som jag var inne på tidigare så skulle varken Lundin eller Hammar använda sig av sådant språk.....men så många andra.
Örebro Bulten i Boo
2012-01-04 21:20
Grixx// Aha, Stahre och Axén som gnällmaffian vill få hit? För att inte tala om vad "ordning och diciplin i skolan"-Jan Björklund kallade sina rekryter under hans tid som officer i armén. Han skäms fortfarande så att han rodnar.
Örebro Grixx
2012-01-04 21:12
Vad sedan två nuvarande tränare i staden Göteborg kallat sina spelare är näst intill otryckbart. Båda tidigare aktuella som tränare i ÖSK;-)
Örebro D´Artagnan
2012-01-04 21:12
Bulten i Boo/ Nä, jag kommer igen är bara lite trött.
Örebro Bulten i Boo
2012-01-04 21:07
Aspen// Du har ju blivit riktigt rolig!! :-D Lämnat gnällgänget!
Örebro Conjuration
2012-01-04 21:06
Gillar din försvarsteknik Bulten i Boo. Då kan vi ju kalla Wowoah för en jävla seger som är totalt harmlöst, snarare positivt... att skylla på finlandssvenskan är lite kontroversiellt, Mosander talar väl även med kroppsspråket? Jag älskar att ha hårda tränare, som vet vad de vill, tydlighet, en plan och allmänt auktoritär, däremot hade jag starkt ogillat psykisk misshandel, föredrar tips på vad jag kan göra bättre istället för att bli kallad saker eller se tränaren visa ett negativt kroppspråk riktat mot mig. Jag tar spelarens parti i denna situation, en tränare ska veta bättre.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sekt. E
2012-01-04 21:06
KCMarten // Det vore mycket tråkigt om det är sant att Mosander sagt så till en spelare. Det vore också mycket tråkigt om det skrivs att han sagt så och det visar sig vara felaktigt. Slutsatsen i mina ögon blir att det är helt onödigt att vara så konkret om en specifik person här på forumet så länge man inte tänker/kan belägga det. Det får stor genomslagskraft att skriva här och det medför ett visst ansvar för den som skriver. Tycker jag då.
Örebro Bulten i Boo
2012-01-04 21:03
Rykte är rykte och sanning är sanning. Om Mosander går ut och "erkänner" att han har sagt så, så får man väl ta ställning till det då. Vilka var omständigheterna, etc. Vad blev han kanske själv kallad? Provocerad? Språkbruket är absolut inte bra, men inte straffbart. På t ex AIK-läktarna (obs, inte riktat mot dig, Saywee) snarast legio, vilket absolut inte heller gör det försvarbart.
Örebro Grixx
2012-01-04 21:02
KCMarten//Det var tidigare en hörsägen att Mosander sagt ordet, nu är det en tydligen en absolut sanning. Är det för att många har hört den?

Även Walker ska ha sagt en hel del under sin tid, däremot inte hans föregångare.
Örebro D´Artagnan
2012-01-04 21:01
Bulten i Boo// I våran ålder är det sprit som gäller
AIK Saywee
2012-01-04 20:55
BiB, och om det är ett rykte som visar sig vara sant, hur tycker du då?
Örebro Bulten i Boo
2012-01-04 20:49
Saywee// Det är enbart ett rykte
AIK Saywee
2012-01-04 20:48
Godzilla, ja jag förstår att du anser att nivå´n är hög ;)
Örebro Svartvitt forever
2012-01-04 20:47
Läser Svenska Fans: "Nu börjar försäsongsträningen för ÖSK under nye tränaren Mikael Stahres ledning. Som bekant erbjöds han jobbet i somras då styrelsen beslöt att inte förlänga med Sixten Boström efter en lång förlustrad och grusade förhoppningar. Visserligen vaknade laget till och vann fyra matcher, men höstens matchresultat vad historiskt usla och ÖSK lyckades under säsongen inte vända ett enda underläge, däremot tappade man ledningar otaliga gånger, vilket ger kvitto på att styrelsens beslut var det rätta. Det lär dock ha hängt på en röst.

"Dessutom har det glunkats mer eller mindre öppet om otrivsel i truppen och dålig kommunikation från tränarnas sida; vissa spelare sade sig knappt ha blivit tilltalade av Boström på hela året. Kanske kan Stahre skapa bättre stämning och framtidstro i truppen. Han har i alla fall gått ut öppet och talat om att ha individuellla utvecklingssamtal med alla spelare, mer med dem som behöver det mest. Han har också öppet deklarerat sin vilja att föra upp laget medaljplats.

Och faktiskt verkar det vara positiv stämning i truppen, vilket märks då vi besöker dagens träning. Stahres öppna och positiva ledarstil verkar redan sätta spår, och inte minst Paulinho var på strålande spelhumör vilket lovar gott inför säsongen. Även sponsorförsäljningen och årskortförsäljningen verkar..."

Jädrar, nu vaknade jag, det var bara en dröm...
AIK Saywee
2012-01-04 20:47
Mosander är väl en vuxen människa och en ledare!

Det finns inga ursäkter eller förklaringar till varför man använder könsord mot spelare som skall fostras!
Örebro Bulten i Boo
2012-01-04 20:46
Engångsgrill// Håller med. Den som själv är utan skuld skall kasta
den första stenen.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-01-04 20:42
Hög nivå här inne...
Örebro Engångsgrill
2012-01-04 20:40
Det märks att flera här inte lirar/lirat fotboll eller någon annan lagsport för den delen.. Förekommer ju "hemska" ord varannan träning, kanske mer bland lagkamrater men har hört tränare säga det ena och det andra genom åren.

Det Mosander sa ska väl tas med en nypa salt..
Örebro Bulten i Boo
2012-01-04 20:40
KCMarten// ok, om ingen nämner vad det handlar om så tar jag det som vilket annat rykte som helst, sant eller osant. Folk pratar så mycket så att hälften vore nog.
Örebro Andy King
2012-01-04 20:36
Vet inte om någon skrivit detta men enligt Aftonbladet så är Paulinho spårlöst försvunnen. Han åkte hem efter säsongen sen har ÖSK inte hört av honom.
Han skulle ha varit här nu.
Örebro svartvitthjärta
2012-01-04 20:20
Väldigt nyfiken på vilken bomb Farside och ytterligare några vet vem det är! Kom igen! Vi behöver ett ljus i detta mörker..

Heja Sport!
Annons: