/fotboll/osk/forum/3198.aspx/fotboll/osk/forum/3198.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2012-01-05 12:58
KCMarten// OK:-)
Örebro ÖSK Fans
2012-01-05 12:58
Vilka Jävla IDIOTER om dom ska ha med en försäljnings klausul på en spelare som är 28 år och inte blir bättre???

bättre att få en stor summa direkt och använda dom till att knyta till oss Farnerud, Grahn och Osiako.
Örebro KCMarten
2012-01-05 12:55
Grixx //

Det var inte meningen att bli personlig och uppfattade du det så ber jag om ursäkt.

Det var ditt tvärsäkra påstående om att Örebro är för litet som jag menade var helt fel. Det finns massor av exempel på detta, vilket jag också tog upp.

Den stora anledningen till att jag reagreade på den formuleringen är att det är just den inställningen som gör att ÖSK aldrig kan slå igenom ordentlig. "Örebro är för litet" "det går Aldrig*" hänger ihop.

Därför reagerade jag, men det var som sagt inte meningen att det skulle bli ett personligt påhopp. sorry för det i så fall.
AIK trixxie
2012-01-05 12:52
är det sant att det inte finns något intresse?
Örebro DaSa
2012-01-05 12:52
Alla förstår väl att en vidareförsäljningsklasul är värd ungefär 0 kr, de lär vilja ha Nordin i minst ett år och då kommer han vara 29 år. Ingen kommer att lägga ett så pass högt bud så att ifk vill sälja. Är det bara Sjögren som inte har förstått det? Skulle jag ha varit Sjögren så skulle jag ha sagt att innan söndag så skall en affär vara klar och han kostar minst 8.5 mille. För 4.5 mille så får vi aldrig två toppspelare...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Grixx
2012-01-05 12:44
KCMarten// Som jag skrev så måste det mesta tydligen bli personligt och du börjar med att säga att jag har fel genom din cykelliknelse. Är det inte mer rätt att skriva att du inte håller med pga av xxxxxxxxxx utan att angripa?

Sedan skrev jag KANSKE agera långsammare mot hur tex AIK gör. Jag tog även upp liknelsen med Norrköping och Åtvidaberg. Synd att du inte förstår när jag nämner dessa 3 klubbar att allt är relativt. AIK-Norrköping-Åtvidaberg olika lag med olika ekonomiska förutsättningar pga geografin.

Åtvidaberg kan jobba med marknadsföring på alla sätt och vis men AIK kommer alltid i det långa loppet att ha bättre ekonomiska muskler pga av sin geografiska belägenhet.....om nu inte några andra "Stockholmslag" tar över stan från AIK-dominansen. Djurgården hade möjligheten för några år sedan men satsade fel.

...men vad vet jag om ekonomi och marknadsföring efter att ha drivit ett företag i 27 år...nada I suppose.

Ett långt inlägg skrev jag och jag skulle givetvis kunnat gjort inlägget både dubbelt eller tre gånger så långt för att ta med alla garderingar på missförstånd. Andemeningen tycker jag inte kan missförstås däremot kan man givetvis leta efter saker att gnälla över men tycker själv att det är onödigt.

Angående Nordin verkar alla sanningar öppna. Svårt att veta vad som är på gång. Spännande med farsides första info. Kanske är det en pengafråga som andra varit inne på och därför så avvaktas det....Det finns en stor möjlighet till en riktigt bra spelare...men kostar mer än vanligt för oss.
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2012-01-05 12:36
Spännande, vill verkligen ha mer av sådan info !

Örebro D´Artagnan
2012-01-05 12:35
Valderinho // Vi hoppas på ett bättre liv efter Nordin
Örebro Valderinho
2012-01-05 12:34
Jag kan bekräfta att Ösk har något bättre än Gerzic på gång(!).
Den som lever får se.
2012-01-05 12:28
Kanske har "jaget" blivit större än "laget" för NG och bidragit till dissharmonin i truppen och ÖSK vill sälja? Bara en teori!
Örebro Nikki Sixx
2012-01-05 12:25
Har man valt att sälja för 4,5 med försäljningsklausul så låter det ju onekligen som om man försöker bli av med honom...
Örebro KCMarten
2012-01-05 12:25
Jag tror att ÖSK har något på G runt hörnet och behöver pengarna.
Örebro D´Artagnan
2012-01-05 12:23
Det finns två sätt att se på en eventuell övergång för Nordin:
Antingen vill Nordin till IFKG eller så vill ÖSK bli av med honom.
VV och välj.
Örebro D´Artagnan
2012-01-05 12:17
Från IFKG forum:
Namn: UPVF
Sänt: 2012-01-05 11:55
4.5 milj i cash sen om det innefattar ytterligare pengar senare eller nån vidarförsäljningsklausul vet jag inte idagsläget. Men spelaren i fråga och IFK Göteborg skall komma överens också, så inget är väl helt klart. Men svårt att se IFK inte kunna matcha eller erbjuda ett bättre avtal än vad NG redan har... Jag skulle bli oerhört förvånad om inte NG blir klar senast nästa vecka...
Örebro Ösk-Power
2012-01-05 12:15
Stämmer det att det blev 4,5 millar + en sketen försäljningsklausul blir jag bedrövad. Återigen behövs det en hasse borg typ i denna förening som vet hur man förhandlar. Trött man blir. Att Nordin inte ha varit i götet stämmer inte. Myttar i pressen givetvis. Återigen kaffepengar! Har vi inte 2 stora namn på g nu börjar jag tappa tron till hur föreningen sköts!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro widemarsh
2012-01-05 12:10
Är ÖSK så jävla korkade så dom slänger in en vidareförsäljningsklausul på en spelare som knappast kommer bli såld för över 3 miljoner i framtiden?
Örebro D´Artagnan
2012-01-05 12:07
Fort och fel,
Långsam och fel,
Lagom och rätt
Örebro Marta (hane)
2012-01-05 12:06
Hmm... fler skriver samma sak på IFK:s forum. verkar dessutom vara en välinformerad källa. fan vidareförsäljningsklausul... lägg ner nu...
Örebro widemarsh
2012-01-05 12:05
toptopitoptop// Från att Nordin inte pratat med IFK överhuvudtaget till att han är helt klar för dom, på några futtiga timmar? Det går fort i den här branschen.
Örebro #7
2012-01-05 12:01
Klart han är...4,5 milj?? wow...bättre än väntat.....!
IFK Göteborg toptopitoptop
2012-01-05 11:57
Nordin är klar för blåvitt! 4,5 Miljoner plus en god vidareförsäljningsklausul.
Örebro KCMarten
2012-01-05 11:52
Grixx //

Oj, vad du är ute och cyklar..

"Vi mindre måste tänka mer och kanske agera långsammare för vi kommer aldrig att få de ekonomiska musklerna. Örebro är för litet."

Det finns gott om exempel på större klubbar i olika sporter från mindre städer än Örebro. Det handlar om varumärkes etablering.

Bara i Allsvenskan har du ju Helsingborg och Elfsborg. Två klubbar som nyligen etablerat sig som storklubbar, trots att städerna är mindre än Örebro och har betydligt större konkurrens av närområdet i samma sport.

Så det handlar som i alla verksamheter om attraktionskraft, marknadsföring och försäljning. Det kan ÖSK bli betydligt bättre på, och det vet dom.
Örebro Grixx
2012-01-05 11:46
Saywee// Visst är det så.Det kan ju även vara det som ger en vinnarmentalitet i en klubb.

Vinnarmentalitet och genomtänkt noggrannhet är en bra symbios. Finns "bara" mentaliteten brukar det spela spratt i diverse klubbar när det blir ekonomiska chansningar och fartblindhet. Som jag nämnt tidigare så kan det vara något som fungerar i STORA storstadsklubbar som AIK eller liknande där pengar alltid dyker upp.

Vi mindre måste tänka mer och kanske agera långsammare för vi kommer aldrig att få de ekonomiska musklerna. Örebro är för litet.

Pengar är inte allt men i det långa loppet så är det pengar som skapar vinnare. Visst kan rätt blandning av spelare ge tillfälliga topplaceringar i vilken klubb som helst oavsett storlek på stad men tillfälligt.

Vinnarmentalitet är nog ändå mest en färskvara relativt sett. Många pokaler i skåpet ger inte Norrköping med automatik fler men ger dock en tydlig hint om att möjligheterna finns där. Åtvidaberg skulle kunna haft lika fina drömmar med sin fotbollshistoria men inser nog att om de slår in så blir de extremt tillfälliga...och att Peking är en större stad;-)

För ÖSK så har det på senare tid lyfts fram som att beslutsprocessen i klubben är för långsam. Detta genom att man samråder och inte fattar större beslut på egen hand. Givetvis låter det illa om man säger "för långsam" men samtidigt så är det inget fel att folk inte kör några egna race när det handlar om stora pengar som påverkar hela klubbens framtida verksamhet. Vi har ju drabbats så hårt tidigare....och vi sa aldrig mer får det hända!!!

Den snöbollen som hade kritiken "långamhet" har nu blivit ett jätteklot och ofta lyfts fram som ett dumt sätt att agera av klubben.

Vad är för långsamt och relativt med andra klubbars agerande i beslutsprocesserna? Tar det längre tid än i andra klubbar? Är vi rent av snabbare än i andra föreningar...eller ligger vi i mitten?

Var ligger sanningen i påståendet om långsamheten?

Är långsamheten BARA ett uttalandet som kom när det drogs i alla möjliga trådar att hitta förklaringen för årets sportsliga resultat?

Några frågeställningar och tankar från mig och ABSOLUT INGA värderingar att påståendet " för långsamt" är fel.

Folk kanske tycker att jag lutar åt ett håll i en del frågor men så länge det bara dyker upp påståenden som baseras på ihåliga fakta och spekulationer så får väl några se mig som djävulens advokat .När drevet går eller vissa falanger tar över så gödslas det ändå med enformiga sanningar.

Att sedan folk blir oxtokiga och går till personangrepp i stort sett alltid när andra åsikter än sina egna framförs är för mig helt obegripligt. I stället för att diskuteras så ska det kastas paj och även när folk bjuder in till diskussion så ska det bli personligt och alla verkar leta efter konflikter och anledningar för att känna sig kränkta. Nu är inte jag den bäste i alla situationer och vänder inte andra kinden till när en råsopa delats ut.

Ja, ja jag vet att ett forum är ett forum med alla dess avarter;-)

Framåt svartvita laget!!!
Örebro KCMarten
2012-01-05 11:42
TommyS //

Sorry. Mitt inlägg var egentligen riktat till ÖSK-Fans, men ditt namn smögs in istället.

Hjärnan är inte alltid med när man är ledig ;-)
Örebro kenya
2012-01-05 11:36
Varför försöker många lista ut om någon är från kansliet eller inte? Borde vara förbjudet att spekulera i enskilda användares riktiga identitet.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-05 11:35
Deviation//

Är Farnerud på väg till ÖSK?
Örebro Marta (hane)
2012-01-05 11:30
Fatcit/ haha... du levererade ett så kallat "Fat-cit"
Örebro D´Artagnan
2012-01-05 11:27
:/ Jobbar Du på kansliet och sprider hemlig information. Med andra ord är en säkerhetsrisk för ÖSK
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-01-05 11:22
ÖSK Fans//

Jag tror att det ligger stor sanning i Nordin till IFK. Jag tror inte det är klart, men att det förhandlas känns ganska troligt!

Känns dock ganska lugnt nu när Ståhl är tillbaka!
2012-01-05 11:22
Farside, något nytt angående bomben?
Annons: