/fotboll/osk/forum/3189.aspx/fotboll/osk/forum/3189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro #7
2012-01-03 17:48
Widermarsh//
Håller med dig till fullo....Sjögren försöker för en gångs skull förhandla in en vidareförsäljningsklausul, men det hjälper föga när han knappast kommer försvinna utomlands i 30-års ålder...Åh, orkar inte!! Ta 8 mille och en spelare från GBG, sen är jag kanske nöjd..eventuellt inte, men kanske!
AIK Saywee
2012-01-03 17:43
F Zappa, 17:29,

det ligger tyvärr kanske lite i det du skriver.

Men det kan inte vara vår tränare han är missnöjd med, för då har han ljugit, han gillar faktiskt Sixten.

Han har varit noga med att säga/skriva att han avvaktar med förlängning tills klubben visar sina ambitioner.

Helt plötsligt i höstas när de flesta tongivande spelare lämnat eller var på väg till staden med G, men Sixten kritat på för två år, så bestämmer sig Nordin för att förlänga med 5 år.

Varför han skulle vara missnöjd, på vem (?) eller vad som är på gång är en himla röra och en gåta för mig.
Örebro widemarsh
2012-01-03 17:37
En vidareförsäljningsklausul låter inte så vettigt med tanke på Gerzics ålder.
Skulle inte tacka nej till 5 miljoner + Elmar Bjarnasson dock.
Örebro D´Artagnan
2012-01-03 17:31
Från IFKG forum:
Namn: UPVF
Sänt: 2012-01-03 17:16
En frågel viskade i mitt öra idag att Örebro har givit tillåtelse för Blåvitt att redan nu börja diskutera NGs personliga kontrakt. Prislappen ligger under dom 8.5 miljoner som sportbladet spekulerade i och det däremot verkar det innefatta en vidarförsäljnignsklausul på NG. Vet inte exakta summan men runt 6 milj är rimligt att tro... Har en väldigt stark känsla av att NG ansluter till IFK Göteborg nästa vecka...
GAIS F Zappa
2012-01-03 17:29
Har ni råd att behålla en missnöjd Gerzic?
Örebro KCMarten
2012-01-03 17:17
ÖSK-Krille, Saywee //

Nja, jag skall inte säga att jag vet något för det vore inte sant.

Men en magkänsla är det och den är inte helt ogrundad. ;-)
AIK Saywee
2012-01-03 17:15
Tänk om något nyförvärv bara dyker upp på träningen i morgon, det vore ett annorlunda och läckert sätt att informera om nytillskott :)

Alla till BA!
AIK Saywee
2012-01-03 17:11
KCMarten, 16.11,

G som i Gerzic eller G som i Greenfield?
Örebro Guldtass
2012-01-03 17:09
Kardinal, kan bara hålla med i det du skriver. fortsättning följer ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-03 17:00
Guldtass //Håller med. Det skulle väl vara om ÖSK sänker priset 1-2 mille (förutsatt att man vill ta chansen att tjäna pengar på Nordin)

Själv skulle jag som klubbdirektör i Göteborg, och med tanke på den fina trupp man redan har, vara ytterst tveksam till att betala de pengarna för Nordin.

Nordin är brilliant i sina bästa stunder men också ojämn och ingen framtidsförsäljning direkt med money-back-guarantee. Men jag tror delvis Nordins sämre höst i ÖSK berodde på sämre omgivning (Bedoya försvann/sämre lag). Med bättre omgivning som öppnar ytor kan han komma mer till sin rätt.

När snackisen kom igång om Nordin och jag blev J****t förbannad trodde jag prislappen låg betydligt lägre om jag skall vara ärlig. Att gå med på en klausul på 8.5 mille för en annan AS klubb trodde jag aldrig Nordin skulle acceptera. Har ÖSK lyckas få in den prislappen har man gjort ett bra jobb måste man, trots allt, säga.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-03 16:58
kardinal Richelieus//

Håller med. Om han presterar så måste ÖSK vara snabb att signa Shaun.
Örebro m3z
2012-01-03 16:54
Någon som vet viken tid träningen är imorgon? På hemsidan har dom ju kvar novembers träningsschema...
2012-01-03 16:48
ÖSK KRILLE//OM Shaun bara är hälften så bra som Youtube klippet så signa! Ingen långbänk Lennart då ryker han
Örebro Guldtass
2012-01-03 16:44
Är fortfarande tveksamt till att Gerzic säljs till göteborg. Tror han blir för dyr till slut. Om förhandlingar pågått sedan oktober så borde allt varit klart idag.
Frågan är istället hur intresserade är ÖSK att sälja Gerzic, behövs pengarna till något annat förvärv etc. Vill Gerzic till göteborg pga flickvännen ..... finns nog en del faktorer som vi fortfarande inte känner till. En intervju med huvudpersonen vore onekligen intressant.

Kikade lite på Greenfield (Youtube) och blev imponerad av tekniken, finterna, snabbheten. Kanske lite för bollkär, men det behöver dock inte vara en nackdel alltid. Skulle helt enkelt kunna bli en liten publikfavvo.
2012-01-03 16:31
Så här spontan så känns Shaun Greenfield kan bli en fullträff. Har en bra känsla när det gäller Shaun.
2012-01-03 16:25
Jag har helt svängt. Sälj Nordin för 8.5 mille. Faktiskt en bra affär för en spelare som är 28 och icke landslagsklass. Grahn och Nordin går iaf inte ihop. Fina pengar för ÖSK

Vi får övertala sillforum att tjata på sin ledning
2012-01-03 16:25
Någon som kommer befinna sig på träningen imorgon? Skulle vara uppskattat med en träningsrapport :).
Örebro gurka
2012-01-03 16:24
är det så att ifk vill köpa loss nordin så låt dom betala vad det kostar,han har inte presterat på nån hög nivå på hela 2011.hoppas det blir ett snabbt beslut så sportklubben kan komma till skott med ersättare ,så jävla trött på snack om klubben i mitt hjärta osv
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-01-03 16:22
Greenfield såg djävulusiskt tekniskt ut åtminstone av att döma av youtube-klippet där. Fin speed också. Svårt kanske att bilda sig en uppfattning ändå men känns ändå rätt het. Verkar få väldigt mycket frisparkar med sig i farliga lägen och det känns ju inte fel.
2012-01-03 16:14
KCMarten//

Vet du nått som vi andra inte vet ;)?
Örebro KCMarten
2012-01-03 16:11
Något är på G. Jag känner det på mig..
2012-01-03 16:08
Ett youtubklipp på Bedoyas kompis Shaun Greenfield.
2012-01-03 15:54
ÖSK testar Bedoyas kompis.
Örebro Marta (hane)
2012-01-03 15:34
Tror Sköldmark snart är fri transfer. Bind upp han på ett femårskontrakt och sälj han dyrt till sillgänget!
2012-01-03 15:30
Jag ser gärna Pontus Farnerud i ÖSK.
AIK Saywee
2012-01-03 15:26
Sälj Sköldmark!
2012-01-03 15:14
Ja, ÖSK löste ut Nordin från Rynninge i samband med att Nordin förlängde kontraktet första gången. Rynninge har inget att hämta hos ÖSK, vilket de säkert ångrar idag. Vilket fall är det vad har för mig att det var. Jag kommer definitivt ihåg att ÖSK förhandlade med Rynninge att köpa ut Nordin och jag vet att man betalade. Att det endast skulle vart en del har jag inget minne av.
Örebro Farside
2012-01-03 15:12
1:45 kvar till bomberna briserar?
Grahn och Harbuzi Klara! (drömmer...)
Örebro Marta (hane)
2012-01-03 15:08
Rätt säker på att Rynninge nu är utköpta från Nordin... Tycker mig ha läst det både en och fyra gånger...
Örebro bison
2012-01-03 14:57
Kan Rynninges andel ha minskat i och med att det är ett nytt kontrakt sen i somras?

Har jag missförstått eller tillhör inte hela truppen ÖSK nu och inte spelarinvest?
Annons: