/fotboll/osk/forum/3188.aspx/fotboll/osk/forum/3188.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-07 13:55
Har ni hört talas om "Gaelic Football" . Ursprung Irland en av de två mest populära sporterna där.

Man spelar på en fotbollsplan med en fotboll men man kan spela med både fötter och händer samt tacklas. Man har både fotbollsmål och "rugbyribba". Kolla in länktipset
Örebro ÖSK Fans
2012-01-07 13:42
nästa vecka tror jag kommer bli grym! den som lever får se....
Örebro M.O.S
2012-01-07 13:33
Har för mig att man från ÖSK har försökt jobba med längre sponsoravtal..fleråriga precis somspelarkontrakten..;) det kan vara förklaringen till att intäkterna inte minskat trotsden dåliga säsongen.Kan bli jobbigare nästa år kanske.
Ge oss ett nyförvärv att glädjas åt NU!
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 13:18
Detta med att vi inte längre värvar för guld 2015, har det med behovet att sätta Sixten på plats. Förra året gnällde han om för stor omsättning i truppen, i år blir omsättningen större.
Dock tycks vi koncenterera oss på äldre färdiga spelare, där får Sixten som han vill.
Tycker man kan glömma Lushtaku ryktet tills det fått mer än fyllesubstans.
Nu är vi klart underdogs till Peking, vi tar över deras rester medan dom plockar in nya toppspelare
2012-01-07 13:16
Nu tvekar även Peking om Peter Larsson

Edit: Fel länk i länktipset. Den rätta skall vara:
http://www.fotbolltransfers.com/site/news/15469.html
2012-01-07 13:15
Riku Riski till Hönefoss BK enligt FT.com
2012-01-07 12:51
Peter Larsson kostar 8-10 mille att lösa från FCK enlig media. Lägg därtill fet sign on och lön. Malmö mfl har backat ur och endast Peking kvarstår som med sponsorpengar är på väg att ev lösa honom. Jag tror knappast ÖSK lägger alla sina ägg i en enda korg. M.a.o glöm Peter Larsson för gott
2012-01-07 12:41
ÖSK KRILLE// Ja, jag har också varit inne på Wikström. Tror att ÖSK signar honom faktiskt
2012-01-07 12:40
ÖSK KRILLE// Ja, Grillen skrev ju att en skandinav är på ingående. Kanske är han.
Örebro Bempa no:10
2012-01-07 12:40
Petter Andersson skulle smaka fågel HOPPAS HOPPAS !!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-07 12:39
svartvitseger!//

Peter Larsson går nog till Peking.

Anders Wikström där emot tror jag att vi få in i ÖSK.
2012-01-07 12:36
kardinal Richelieus//

Ojala kanske skulle vara nått i så fall?
Örebro svartvitseger!
2012-01-07 12:35
Vi böhver en mittback till värva Peter Larsson
2012-01-07 12:31
ÖSK KRILLE//Jag tycker ju man kan satsa på Asvald och forwardkillarna där men Sixten kanske vill ha en etablerad.
2012-01-07 12:27
Om nu Lushtaku försvinner och Paulinho inte kommer tillbaka, kan det då vara aktuellt att värva en ny kantspringare?
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 12:23
Spännande vilken trupp vi får i år.
Flera som varit här och provspelat har dissats men dykt upp i andra kända klubbar.
Målet att tidigt få i hop en trupp har bytts till att fokusera på kvalitet.
Otrivsel och anbud gör att spelare flyttar eller ligger kvar på sandstranden.
Hemkära blåbergenbor tar bussen till Örebro,
utlänningar som inte kan läsa svenska forum anslutet till truppen.
Den halvnorska bänknötaren är det skandinaviska undantaget eller räknas han som hemkär återvändare?.

Spänningen är stor men stiger.
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 12:14
Har ni inte sett att det där med Lushtakos uppsagda kontrakt var rena fyllesnacket!!!
Supa får väl alla göra men att skriva i tidningen samtidigt är tveksamt???
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 12:12
707, Saywee// Curt Gruvaeus som sitter i ÖSK Elitfotbolls styrelse är chef på Toyota i Örebro.
Det illustrerar väl svårigheterna med nationella och internationella sponsorer !!
Örebro Grodan
2012-01-07 12:05
Saywee//

Vad hade den där talgoxen för något roligt att berätta? Något som kan bli klart inom de närmsta timmarna? :)
Örebro 707
2012-01-07 12:00
Om man ska fördjupa sig i sponsorämnet (om nu inte är OT) så är det mycket av idé försäljning.

Detta är ett ex:
Fördlear och nackdelar för ÖSK som varumärke i sponsorsammanhang:
+
Inga "stora fiender" som AIK. Förstår inte riktigt hur Åbro år efter år kan sponsra dem. Det gör att 2/3 av alla fotbollsintresserade Stockholmare INTE dricker Åbro. Vidare så har vi (trots de sista interna forumsdiskussionerna) ett ganska bra varumärke. Jag bor i Stockholm och senast i mellandagarna pratade jag med en inbiten Syrianska fan och han sade att ÖSK var ett av de lagen som han blev glad av att se. Vårt varumärke är starkare än på länge!
-
Hittar egentligen inte så otorligt många minus mer än att vi inte har några mästerskap att ståta med. Geografin kan vara lite problematisk då vi inte har 30 000 på några derbyn.

Målspel:
En av Sveriges största arbetsgivare är Proffice. De har kontor i Örebro och är ett av de ledande bemannningsbolagen i Örebro. De har HK i Stockholm. De lägger ned det mesta av sin marknadsföring på att locka kandidater. Med lite efterforskning så kan man se att deras största affärsområde är uthyrning av lagerpersonal. Med rätt upplägg, vältalighet och lite j-ar anamma så orde vi på lång sikt kunna få Proffice som huvudsponsor. Att de ska lägga 5-10 miljoner kronor om året borde inte vara en utopi. Det som krävs är långsiktig bearbetning.

All denna typ av bearbetning kräver långsiktig planering och bearbetning.

Saywee//Internationella varumärken är naturligtvis också intressanta så länge de har en marknad i Sverige. Toyota är ett bra exempel!

D´artagnan//Bor tyvärr inte i Örebro längre så det var länge sedan jag var på medlemsmöte! Var inbjuden dagarna att delta på någon frågesport i samband med ett medlemsmöte tror jag men kunde tyvärr inte komma!
Örebro ÖSK Fans
2012-01-07 12:00
Mjällby tvekar på Grahns kontrakts förslag och letar istället ersättare...

Kan vi pressa han nu ??
Örebro DaQ
2012-01-07 11:55
Det jag sett av Lushtako är knappast imponerande, kanske ser ut som han springer och kämpar men det beror mest på att han är urusel i sitt positionsspel. Hans inställning på träningarna (jag har sett) är bedrövlig och har väl inte hört jätte mycket positivt om honom från personer som är väl insatta. Dessutom var man ju inte intresserad av honom egentligen men "blev tvugna" att signa när det strula med paulinho. Jag skulle nog nära på jubla om man gjorde sig av med honom och signa nåt (läs vad som helst) annat.
2012-01-07 11:26
Jag tycker inte Lushtaku varit så dålig. Visst, han kanske inte är lika spektakulär som Rama, men han spelade 24 matcher, 16 från start och gjorde 3 mål och 4 assist, alltså 7 poäng. Bara Rama gjorde mer poäng (10 poäng, 8 mål, 2 assist).

Lusktaku presterade mycket bättre än vad Astvald gjorde den gångna säsongen.
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 11:09
707// Tafrågan till medlemsmötet.Tror att med nuvarande lyskraft hos varumärket ÖSK har man det jobbigt även på den lokala sponsorsmarknaden, dessvärre.

Saywee// När Barca hade UNICEF på sina tröjor fick man BETALA för detta. Vilket var helt korrekt tycker jag, bra gjort Barca
AIK Saywee
2012-01-07 11:05
Förresten 707. varför inte något med en internationell logga, om man får drömma vidare ut i Europa eller världen ?

TOYOTA, UNICEF, IKEA ......

Kanske någon med svartvit logga?
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 11:02
Man får väl tror på väl underbyggda siffror från kansliet !!! Inte slönmålar dom siffrorna för medlemmarna?
Får väl begära redovisning på årsmötet.
Håller med om att siffrorna inte går i linje med t ex resultat och konkurenssituationen
AIK Saywee
2012-01-07 10:53
707, 10:44,

... kan inte annat än instämma!
AIK Saywee
2012-01-07 10:51
Svartvitt forever, 10:34,

instämmer som vanligast i dina funderingar ...

... men detta med siffror och årsredovisningar, vad som var i fjol, vad som är 2010 och vad som är 2011 i ekonomisammanhang, så nära ett årsskifte blir så lurigt.

Vad jag undrar är, om siffrorna för 2011 redan är klara, sådant brukar ju ta ett kvartal att får fram?

Tycker också att det verkar konstigt, men det är kul om det blir en framtida sanning, att sponsorerna inte ger upp så lätt alltså :)

Is-sporterna gick bra igår med uddamålssegrar, hemma och borta, idrottsstaden ÖREBRO rockar fett uppåt :)

Heja SPORT, GFG!
Örebro 707
2012-01-07 10:44
Angående sponsorer (som är Jan K´s ansvar för er som tycker han inte gör sitt arbete) så har jag mycket länge varit kritisk till detta. Jag hade en hel del diskussioner med Christer Liljenberg för er som kommer ihåg honom. Man skulle behöva ha en annan sponsorstrategi. Jag håller inte med några av er härinne om att det är det lokal näringslivet som ska vara grunden för våra sponsorer. Det blir för sårbart.

Vi ska ha nationella varumärken som vill synas över hela Sverige. ICA, Åbro, Swedbank etc. Antalet företag som vill bygga sina varumärken över hela landet är hur många som helst. Här har Jan K med co ett stort arbete att göra. Våra konkurrerande klubbar i Allsvenskan har varit bättre på detta!

Angående Atlas Copco har de inget intresse av att bygga sitt varumärke med ett Allsvenskt lag. ÖSK´s säljare måste ut på vägarna och besöka företag som NCC, HM, XXL, Willys, Statoil etc.

För övrigt tycker jag det är definitivt rätt att släppa KL
Örebro Svartvitt forever
2012-01-07 10:34
D´Artagnan//
Jag har tyvärr svårt att få in i mitt huvud att sponsorintäkterna skulle ha ökat med 7 % jämfört med ifjol. Inte bara för serieresultatet men på grund av den ökande konkurrensen från i.......y. Är det säkert att det inte är siffrorna för 2011 man fått och missuppfattat? Men tro mig, ingen är gladare än jag om det stämmer. Det verkar bara lite för bra.

Annons: