/fotboll/osk/forum/3182.aspx/fotboll/osk/forum/3182.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Harry Cripps
2012-01-07 18:04
Skönt med lite positivare vibbar på forumet!
Man vädrar morgonluft, trots allt, när fler och fler skribenter viskar om fina förvärv. Ingen rök utan eld! Det stämde i alla fall förra året.

Lushtaku ut. Det är det väl inte många som är ledsna för. Möjligtvis fjårtisbrudarna på stan då...

DÀrtagnan//
Stäm Obama på 10 000 000 angående "swede" och skänk pengarna till Sport!

Engångsgrill och Behrnsson: Välkomna tillbaks under nya nick! Ni lär inte bli de första.

Löjligt tycker jag. Ert personliga trams kan ni sköta med PM.

Örebro Bulten i Boo
2012-01-07 17:53
Saywee// Återigen, det fanns ingen "dold avsikt" i mitt skrivande mer än enbart lättja då förstås. Eller enbart o enbart... Konstaterar att helvetesstraffet är att kastas i ormgrop... ooooops [:-(]
Örebro Grixx
2012-01-07 17:19
Ser att dagens inlägg betecknas i att vända andra kinden till och be om förlåtelse.

Helt ok mognadstecken....även om några tycker att det är löjligt.
AIK Saywee
2012-01-07 17:12
Dejmon,
det var även jag som skrev att Lillå-killarna (de på Bilcenter) gillar hockey ...

BBB, sorry, men ..

... dessa som byter nic, hittar man ju snabbt som attan, det är så enkelt, även om en del försöker övergå till ett annat språkbruk, eller väljer att använda tecken och versaler/gemener annorlunda, etc etc

Jag tycker om att det finns de som vill förnya, själv är jag väl bara lite för konservativ, men det har ju å nandra sidan funnits några av-arter som försökt härma mitt nic, av någon elak anledning.

Heja SPORT, GFG!
Örebro Grixx
2012-01-07 17:11
Alltid spännande med rykten om "bomber" dvs riktigt bra spelare...och namnen vill jag absolut inte veta förrän det är klart. Jag tror i min enfald att sånt´ kan strula på det ena eller andra sättet om det sprids. Kanske inte alla gånger att en affär går i stöpet men en av 10 är skit det också.

Inte uppfattade jag engångsgrillens inlägg om ip-adress som ett hot mer än att han påminde om att admin kan spärra om de vill även i efterhand. Mer hot än så var det inte och det var berättigat.Rätta mig om jag har fel.

Toyotahallen är väl något alla minns som namn på ishallen. Jag vet inte om rikstäckande icke regionala storföretag bara går in i fotbollslag och satsar. Toyota var väl mer ett litet mindre initiativ från en lokal rörelseidkare och inte Toyota Sverige som betalade. Att få något riktigt stort att gå in vore väl smaskens men luktar lite som att det är förbehållet IFKG,AIK,MFF och något lag till typ Hammarby i vart fall om det ska vara stooora pengar.

Det skulle inte förvåna mig, dvs jag tror att vissa avtal med sk namnkunnigare större företag inte alls ligger med övertag mot tex Malmbergs...men som sagt det är vad jag tror och spekulerar i. Några få jättekontrakt ligger säkert över men det är några lag förunnat, givetvis är det eftersträvansvärt men inte lika lätt att få en sign på. Regionen som ÖSK arbetar över är ju nu inte bort till Laxå och Lindesberg utan bra mycket större. För något år sedan var det bortom både Västerås, Norrköping och Karlstad.

Den regionala anknytningen och även den att knyta till sig många småföretag är ändå gjord med tanken att ekonomin inte ska vara sårbar genom att ett eller några stora företag utan förankring i regionen bara drar. Den regionala anknytningen behöver inte självklart höra till oss rent geografiskt utan kan lika mycket hänga ihop med att företaget gör stora affärer här i området.

Gunn-britts frisörsalong, Parkhallen, NA, Behrn, Malmbergs, Mcdonalds, Würth och Atlas Copco har alla olika sätt att se sin sponsring och vad de får ut. Från många kan insatsen handla om en kul grej till andra sidan där det är en stor del affärsmässighet och ren marknadsföring.
Örebro Bulten i Boo
2012-01-07 17:04
ok, ser nu att d'Artagnan tydligen tagit illa upp och skriver om "brist på respekt". Fanns som sagt (skrivet) ingen som helst ond avsikt från min sida, den enda "ondska" som möjligtvis kan tillskrivas mig denna gång är/var väl lathet. Får be om ursäkt då.
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 16:57
Bulten i Boo// snälla Du stanna. Du är en av dom som har väl utformade inlägg, änen om vi tycker olika. I västa fall byter jag tillbaks till Aspen.
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 16:55
Undrar om Jan Karlsson jobbar på något inlägg i kväll.
Om jag skulle skriva till honom och föreslå att han skaffar ett konto på SF.
De flesta som intresserar sig för hans inlägg finns väl ändå här. VD vore ett passande nick.
Örebro Bulten i Boo
2012-01-07 16:52
Saywee// Det finns en enkel anledning: De gånger jag sitter vid datorn är oftast de då jag har min lille son på axeln. "Aspen" är då lättare att skriva med pekfingervalsen än han nya, himla krångliga nick. Inget annat, jag lovar. Hoppas att han inte tagit illa upp, för då gör jag en engångsgrill och avgår... Synd att grillen valde det förresten, synd.
Örebro m3z
Fick syn i NA nyss.. Under "I morgon"... "ÖSK:s nya amrikan visar upp sig"...
NAs duktiga rubriksättare i farten? För det måste väll vara provspelande Shaun Greenfield?
Länktips: zeem.se/na.jpg
Örebro Dejmon
Saywee
Men Toyota är ju storsponsorer till ÖSK. Eller var iallafall? Och Kurt sitter ju i styrelsen samt invest. Håller med den som tidigare skrev att om dom på bilcenter är mycket mer intresserade av hockey kanske dom borde satsa på det istället?

Verkar dock lite konstigt för jag har varit där varje år de senaste åren på "upptaktslunch" med ÖSK's ledning och återkommande kunder på toyotacenter och då verkar det klart ha varit ÖSK som intresserat de flesta.. Kanske har ändrats nu när det gått halvdant ett år och hockeyn går bra iofs.. Medgångare hela bunten isåfall..
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 16:51
Saywee// Angående Aspen. Du vet att en del har svårt att fatta. men det ska vi inte använda uttryck från djurriket för att åskådliggöra. Det accepterar vi bara. Möjligen kan man kalla det brist på respekt.
Försöker att kalla Sjögren m fl vid rätt namneller vid tjänstebeteckning. När jag spårar ur blir det S....
AIK Saywee
2012-01-07 16:49
BiB,

jo Lillån är för smal för h****y, men Lången lämpar sig för skridskor och sporter med sådana åkdon ;)
Örebro Bulten i Boo
2012-01-07 16:43
Saywee// Är inte Lillån för smal för att spela hockey på? Iofs såg jag att några bävrar hade dämt upp häromåret, så de kanske hade ordnat en spelplan? Men i år lyser väl isen med sin frånvaro?
AIK Saywee
2012-01-07 16:43
BBB, varför skriver du Aspen i dina motlägg, är det ironi eller något annat tjafs du vill åt? Eller vill du smygoutta, (stavning?) ??

Många här byter nic av flera olika anledningar, det är inte speciellt ovanligt, en del vill förnya sig och andra har råkat ut för problem, tekniska eller liknande, och en del smyger omkring som blivit rädda för att bli avstängda ...

etc etc etc etc

Hälsar Saywee, f.d. Aurum (1900-talet) då jag var övertygad om ett snabbt guld, Au (kemisk beteckning för guld).

Heja SPORT, GFG!
AIK Saywee
2012-01-07 16:37
D´Artagnan, 16:09,

jag skrev ju att "framförallt" killlarna uppe i Lillån gillar hockey.

Jag tror att Kurt gillar stadens stora lagsporter, som bedrivs på alla Behrn´s Arenor, men det är bara ett troende ...

FORZA ÖREBRO!!!
Örebro Bulten i Boo
2012-01-07 16:35
Aspen// Då förstår jag... kanske. Det var det där men:et som ställde till lite problem.
Annars tycker jag faktiskt inte att nån "förstahandshintare" om ev nyfärvärv i år har pratat (skrivit) om "bomb/bomber", utan det är mer "andrahandsmottagare av informationen" som använt de benämningarna. De som (åtminstone antyder att de) innehar någon sorts exklusiv förstahandsinformation har i år uttryckt sig på annat sätt, ungefär (av mig fritt tolkat): Jag vet något riktigt stort som är på ingång, vänta bara tills det blir offentligt så får ni se att jag inte ljög, om att det var nåt riktigt stort alltså...

Och så har det pågått i halvannan månad nu, men det där "riktigt stora" lyser fortfarande med sin frånvaro. Ni som skriver sånt, är det bara påhitt? För att ni ska få känna er lite märkvärdiga?
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 16:34
kardinal Richelieus// Det är väl så att vid sponsring köper man Good Will. Allså var barca sponsor till UNICEF.

Angående hönsen hjärna// I början på förra århundradet kallades svenskarna i USA för swede (kålrot), man kanske ska skriva till Obama och begära en ursäkt för tilltaget.
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-07 16:21
Engångsgrill // Fast du har ju förklarat och bett om ursäkt så då kan jag inte se att du därför måste sluta skriva här. Tycker du allt som oftast tillför mycket här
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-07 16:17
När det gäller UNICEF så handlade det om att Barca köpte Good Will. Numera säljer Barcelona tröjreklam eftersom de är alltför inkomstbringande att avstå
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 16:16
Behrnsson// Du borde ha förstått att det är förenat med risker att kritisera kansliet och Styrelsen på detta forum.
//En som överlever än ett tag, tror jag
Örebro Engångsgrill
2012-01-07 16:14
Ja jag och Behrnsson har "rett" ut det över PM och jag är ledsen att han och flera tog det som "hot. Jag har förstått att det jag skrev lät lite konstigt, men det var absolut inte meningen att det skulle tas på det sättet.

Jag själv skrev det lite med glimten i ögat, men det var nog bara jag själv som förstod, och så lång tänkte inte jag, kunde ju formulera mig på ett annat sätt..

Men jag väljer nu att sluta skriva här på SvenskaFans och ta bort min användare helt pga att jag gjorde ganska många upprörda och det vill jag absolut inte. Kommer förmodligen gå in och läsa då och då men inte skriva något. Tack för den här tiden och må våra drömmar om guld uppfyllas :)

Forza svartvitt!
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 16:11
Saywee// Det var inte reklam. Det var Barca som sponsrade UNICEF !!! I bland är världen upp och nedvänd
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 16:09
Saywee//n Är det så att Gruvaeus mer gillar hockey än fotboll så tycker jag han kan lämna plats i stryelsen för Thomas Nordahl.
AIK Saywee
2012-01-07 16:09
D´Artagnan, 11:09,

"Saywee// När Barca hade UNICEF på sina tröjor fick man BETALA för detta. Vilket var helt korrekt tycker jag, bra gjort Barca"

Kan bara instämma, mycket starkt jobbat Barca, även om jag mest gillar Real Madrid i denna liga sedan 1970-talet,

Varför får en del betala för reklam, medans andra får betalt för reklam?
Örebro Behrnsson
2012-01-07 16:08
Jag har tagit bort mina inlägg för att jag kände mig hotad av ditt inlägg som tydligen inte var ett hot. Oavsett vill jag inte vara på ett forum där man inte kan lägga fram kritik. Därför blir detta mitt sista inlägg här någonsin. Och fortfarande är det värsta jag gjort att säga ärthjärna OM, inte TILL, en person, vilket inte är straffbart på något sätt. Dessutom blir det ännu löjligare när jag valde ordet med omsorg för att inte vara för grov. Adjö.

Och sist men inte minst,
avgå Sjögren!

Tillägg: Vill bara förtydliga att Engångsgrill bett om ursäkt och att jag godtagit ursäkten. Som sagt trodde jag verkligen att det var ett hot, men så var det inte.
AIK Saywee
2012-01-07 16:04
Korta kommentarer/svar ...

Engångsgrill,
fint jobbat med en ursäkt och ett förlåt, det är inte många som klarar av sådant, även jag uppfattade "det" som ett smyghot, det var därför jag gick in igår och tjötade, när jag tyckte att påhoppen och debatten höll på att spåra ur totalt, bra att du tog ditt förnuft tillfånga.

707 och D´Artagnan,
TOYOTA och Gruvaeus, men framförallt killarna uppe i Lillån, gillar Hockey mycket mer är fotboll. Men vem vet, de kanske vill in i stadens stolta fotbollslag, innan någon annan hinner före.

Grodan,
Talgoxen säger mig oerhört mycket mer än alla twittertroll ;)

Heja SPORT, GFG!

Örebro D´Artagnan
2012-01-07 15:53
Bulten i Boo// Angående "Spänningen är stor men stiger".
Tycker visst att spänningen är stor och att den är stigande. Här hintas det om bomber så gott som dagligen, fyllesnack och andra nyktrare rykten om nya spelartapp varje vecka.

Bedyrar att jag inte har någon annan information om spelare och tränare än vad som står på detta och andra forum. Kan också svära mej fri från att hinta om nyförvärv, det har jag aldrig gjort.. Flera skriventer här visat att det är bäst att vänta på Officella

Tills vidare får jag rekomendera valium (Sjögren har provision tror jag)

Om Du läser inledningen på det inlägg Du refererar till, så förstår du varför jag uttryckte mej så.
Örebro Engångsgrill
2012-01-07 15:45
Behrnsson // Om du känner dig "hotad" så ber jag om ursäkt. Det var inte menat som ett hot. Och nu har du valt att ta bort vissa inlägg, då är min fråga till dig varför?

Det jag menar med att IP adresser sparas, är att admin kan stänga av dig, det var ju inga trevliga saker du skrev direkt.

Nu har du valt att ta bort flera inlägg, och du kanske inser att du gjort fel då?

Men ännu en gång, förlåt..
Örebro Fritjof Olsson
2012-01-07 15:27
Håller inte med Bulten. Jag lever på hoppet för närvarande och välkomnar alla indikationer på att nya spelare är på ingång. Däremot tycker jag att de som har info kan försöka släppa så mycket som möjligt, ungefär Farside gjorde häromdagen, det får fantasin i rullning och man kan börja drömma.
Annons: