/fotboll/osk/forum/3181.aspx/fotboll/osk/forum/3181.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hlynur
2012-01-09 13:27
****************Sandqvist*************************

Antonen * Wikström * Wiktorsson * Wowoah

******************Grahn****************************

************Paulinho* Gerzic**********************

****Attaskadeh * Haddad * Rama***************

SM-Guld 2012!
Örebro Telle
2012-01-09 13:21
kardinal Richelieus //

Om man inte räknar med Paulinho som mittfältare, då ligger vi minus 1 just nu, och då skulle det saknas tre spelare. Å andra sidan verkar ju han och Sixten inte vara riktigt överrens om han ska klassas som mittfältare eller inte, i och för sig... ;)
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-09 13:16
Mjällby drar sig alltså ur Grahn och därför är ÖSK plötsligt så mycket närmare. Verkar som om Grahn hade valt Mjällby om de uppfyllt hans ekonomiska villkor. ÖSK kan altså vara Grahns backup alternativ.

Frågan är om hans ankomst förutsätter försäljning av Nordin? I sådana fall kommer vi få +/- 0 på mittfältet och fortfarande sakna 2 spelare

Örebro kardinal Richelieus
2012-01-09 13:14
- Oroande att Haddad fortfarande har känning av skadan så lång tid efteråt och önnu inte tränar med gruppen

- Patrik A har kastat kryckorna

Ovan enligt mittåt.

Någon som vet status på William?
Örebro Telle
2012-01-09 13:13
Salt&peppar //

Klubben är välskött och stabil rent ekonomiskt, det är ju positivt till exempel. Men kom gärna själv med andra exempel på hur ÖSK framställts i positiv dager i nyhetsflödet den senaste tiden.

Allt behöver självklart inte vara nattsvart för det, men det är uppenbart att ÖSK behöver göra något för att ta kontroll över hur man framställs i media just nu. (Eller ännu hellre, försöka förändra de bitar som man utsätts för mest kritik för och som uppenbart inte fungerar, men det är ju självklart inte gjort i en handvändning, och dessutom betydligt lättare sagt än gjort givetvis.)
AIK Saywee
2012-01-09 13:09
Salt&Pepppar, 12:59,

vilken överdrift du kommer med,
allt är väl inte fel,
vi spelar ju i Allsvenskan,
men alltför mycket är fel,
det är sådant som bör rättas till.

läs även mitt 11:47-inlägg om du orkar, eller ge upp om det känns bättre för dig.

Jag kan bara inte ge upp, det är omöjligt, jag vill att ÖSK skall fungera perfekt, sportsligt, ekonomiskt och ,ja, på alla sätt :)

Jag längtar till och med efter ett guld!
Örebro svartvitthjärta
2012-01-09 13:01
Optimistas Ultras tänker; ..nio man är fler än åtta! Vi går mot ljusare tider!

Heja Sport!
Örebro Salt&Peppar
2012-01-09 12:59
Finns det inget positivt kvar av ledningen alltså, allt är förgäves?

Kanske ska lägga ner klubben helt eftersom allt är fel?

Örebro ÖSK Fans
2012-01-09 12:54
Jag tror grahn väljer mjällby...na vet inget!
Örebro Telle
2012-01-09 12:52
Old boy //

Det låter ju så där lagom hoppingivande...
Örebro Telle
2012-01-09 12:47
rirobban // Ok, det är en smaksak. Elfsborg och MFF hade verkligen inte dåliga namn i sina trupper heller, det håller jag gärna med om. Själv tror jag dock att Hif kanske hade ett bättre balanserat lag egentligen, men som sagt, smaken är olika. Min poäng är ändå att deras trupp var betydligt jämnare och bättre än vår, och de agerade betydligt klokare än oss utanför planen sett över hela året.

Fick för övrigt en mycket berättigad fråga av en god vän i förmiddags:

"Tror du ledningen kommer att kommentera Juhlins uttalanden?"

Förmodligen inte, men om de inte gör det känns det som den sista spiken i ÖSK:s media-kista. Det finns en gräns för hur mycket kritik man kan få låta stå oemotsagd. Vi drog jämförelsen med kungen och mediastormen kring honom i somras, och kom fram till att det ibland kan vara klokt att tiga still när kritiken kommer från osäkra källor och kan tystas ner som skvaller eller sensationsjournalistik. Men när kritiken kommer från en tränare som ändå haft en viktig roll i föreningen i tio år kan man inte ignorera den.

Snälla klubbledning, om ni nu vägrar att erkänna att ni gjort några fel, gå åtminstone ut och förneka hans kritik, eller skyll på att Juhlin bara är bitter, eller vad som helst. Gör något i varje fall. Nu kommer den ena negativa nyheten efter den andra, medan ÖSK står till synes handfallna och verkar fullständigt ha tappat greppet och kontrollen över situationen.

Den kanske enda nyheten som skulle kunna vara positiv just nu är ryktet kring Grahn, men det vägrar man konsekvent kommentera, med följden att NA kan vinkla det som en negativ nyhet ändå, med frågan om Grahn verkligen är rätt spelare att ta in i det turbulenta läget som råder. Och jag är benägen att hålla med dem just nu...
AIK Saywee
2012-01-09 12:42
Förresten dagens pappers-NA har några rubriker, bl.a.

"Paulinho vill inte återvända"

inget nytt för mig egentligen, kanske bara ett kommunikationsproblem mellan olika männskor, eller så har NA misstolkat något ...?

"Finns plats för både Gerzic och Grahn?"

Bra frågeställning och inte vet jag, som vanligast. Konkurrenssituationen kan kanske vara bra, men blir det en prestigekamp, kan det bli mycket fel på vårt mittfält.

GOK!
Örebro Old Boy
2012-01-09 12:40
Telle//

De som kommer att spela i U21-laget är de sämsta ur den tidigare Talangtruppen, eftersom de bästa inte erbjudits något kontrakt och därför sökt sig till andra klubbar.
Örebro rirobban
2012-01-09 12:22
Telle/
På pappret tycker jag att Malmö och Elfsborg hade bättre trupper än Helsingborg förra säsongen.
Örebro Telle
2012-01-09 12:19
Godzilla // Vill inte vara en glädjedödare, då jag verkligen uppskattar din och andras optimism här, men Hif vann kanske inte förra året så mycket tack vare de interna motsättningarna som för det faktum att de hade den överlägset bästa truppen... ;)

Gashi, Edman, Christoffer Andersson, Rasmus Jönsson, Gerndt, etc etc...

Dessutom hade de en tränare som hade en spelidé anpassad till sitt material, och inte minst plånboken och kanske framför allt kompetensen inom organisationen att ersätta sina spelarförluster under säsongen med tillräcklig kvalitet i tillräckligt god tid.

Vår trupp och våra ersättare räckte som bekant till en tolfte plats med de interna problem i truppen som fanns då. Att döma av vad som synts utåt under vintern verkar varken truppen eller det interna klimatet ha förbättrats, så jag har svårt att se vad som talar för guldet...

Försöker förtvivlat komma på positiva argument just nu:

- Laget får lägre förväntningar på sig, vilket innebär mindre press utifrån när resultaten går emot.

- Flera av fjolårets nyförvärv får en försäsong till på sig att träna och anpassa sig till Sixtens upplägg, vilket borgar för att Rama, Berger etc kan ta ytterligare steg framåt.

- Om Haddad, William och Anttonen får vara skadefria känns det nästan som tre nyförvärv till.

- Bunjaku, som verkar ha lite social kompetens om man får tro ryktena, kan kanske bidra till en bättre helhet. (Även om hela ungdomsbiten känns rätt mörk just nu. Någon som vet vilka som kommer spela i U21-laget?)

Hjälp mig, finns det flera ljuspunkter hittills som man kan klamra sig fast vid?
Örebro 707
2012-01-09 12:19
Glädjer mig stort till att optimismen är tillbaka hos några och som några riktigt konstaterar så kanske vi är som Sverige i stort. Vi är bäst när vi inte är favoriter....GFG.

För er som har närmre till vallen och är mer uppdaterade. Hur ser skadeläget ut nu? Uppställning mot Degerfors?
AIK Saywee
2012-01-09 12:03
Old Boy, 11:58,

ja just det, Ivan heter han, "IVAN den store",
kanske sämst avlönad,
men kanske presterar mest i vår klubb!

FORZA IVAN!
Örebro Old Boy
2012-01-09 11:58
Sawyee//

Ivan heter han, och han arbetar ideellt.
Han är en klippa, inte bara för ÖSK Fotboll, utan för alla som brukar Behrn arena.
AIK Saywee
2012-01-09 11:47
Godzilla, 11:37,

så trevligt att vi är lite överens och jag kan väl skriva att det också vore bra att allt som är bra också kommer upp till ytan, ibland, men sådant behöver ju sällan rättas till, utan är helt enkelt bra som det är :).

Tyvärr är vi ofta dåliga på att berömma det som är bra, så är det bara, vet inte varför, men jag vet att det finns några i klubben som gör ett bra jobb och vill då ta tillfället i akt att berömma, jag tror att en heter Ivar, vilken kille, vad har han för lön?

Jag förstår mycket väl att det känns tjatigt, när en del vill så oerhört mycket, kanske lite för snabbt, och dessutom ser att det finns brister och förbättringsmöjligheter, i vår älskade klubb, men vi är inga onda människor för det, vi vill bara kanske lite för mycket, lite för snabbt?

Heja SPORT, GFG!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-01-09 11:37
Saywee: instämmer till fullo, det är bra att allt som inte är bra kommer upp till ytan. Vem vet,vi kanske gör en Helsingborg som ju präglades av extrema inre motsättningar inför förra säsongen och sedan gick och vann. Får hoppas att det här blir tändvätska för såväl tränare som spelare. Och ja,jag är obotlig optimist inför varenda säsong!
AIK Saywee
2012-01-09 11:28
widemarsh, 11:23,

ja, det känns faktiskt bra att vi är underhundar,
ingen kan läsa vår envist hemliga spelidé ;)

Detta bäddar för topp fem eller ..

Heja SPORT, GFG!
Örebro widemarsh
2012-01-09 11:23
Vad skönt att vara underdogs igen :)
Örebro Harry Cripps
2012-01-09 11:01
Säga vad man vill, vi slår i alla fall ur underläge i år!
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-01-09 11:00
Roland Nilsson sparkas från FCK! Ring Sjögren, Ring!!!
AIK Saywee
2012-01-09 10:51
PÅ fredag är det den 13 januari, Knut har namnsdag och det är tjugondedag jul.

Då skall det dansas runt Grahnen, innan den slängs ut (från Mjällby) ;)

Undrar vad som kommer att hända innan det svartvita kontoret stänger 17.00 på fredag kväll, hehe ....

Heja SPORT, GFG men kommunicera för fan (= är lika med supporter)!
Örebro Harry Cripps
2012-01-09 10:45
Optimistas Ultras rapport från träningen:

Endast nio man tränar.

Sixten ser frusen ut.

Mosander leder övningarna med styrka i rösten.

Grabbarna är koncentrerade.

Stämningen är på topp!

Gött att det vi är igång!
AIK Saywee
2012-01-09 10:40
Godzilla, 10:31,

Jag tror faktiskt inte att det alls handlar om att gilla eller inte gilla, ibland kan man vinkla olika frågor, för att se om något inre, något instängt kan komma ut?

Men vad vet jag, inte ett dugg, men som många skrivit, det är bra att saker och ting kommer upp till ytan, för annars sjunker det ju ned i dyn.
AIK Saywee
2012-01-09 10:33
kardinal Richelieus, 10:19,

självklart gäller gårdagens/dagens resonemang främst talangutvecklingen, men detta med kommunikation över huvud taget är väl något som inte fungerat helt perfekt, även på andra områden, eller är jag "felunderrättad" ?

Det är ju helheten, hur klubben sköts, hur människor kommunicerar med varandra som är viktig, talangutvecklingsgrejen är bara en liten del i en större helhet, men ack så oerhört viktig, fungerar den bra, kan vi både vinna sportsliga och ekonomiska fördelar.

PS Det är inte "Sixten´s problem att lägga upp utvecklingsplaner" när det gäller talangutveckling, det är Sixten som ÄR problemet, kanske iallafall?

Heja SPORT, kommunicera för guld!!!
Örebro Marta (hane)
2012-01-09 10:32
Kardinal/ Instämmer.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-01-09 10:31
Snacka om att Svenska Fans-skribenten inte gillar Sixten genom att formulera en ledande fråga i termer av "hur chockerande var det då inte...". Jaja,mer bränsle till elden då helt enkelt.
Jag hoppas vi gör en Helsingborg i år helt enkelt med de här förutsättningarna!
Annons: