/fotboll/osk/forum/3174.aspx/fotboll/osk/forum/3174.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-01-11 13:47
KCMarten,

men Sjögren beskrev ju att har var orolig därför att han inte hade haft någon kontakt med Paulinho, för en vecka sedan, typ.

Jag förstår absolut ingenting!

Kommer han att ingå i vår startelva, det är snart dags för premiär?
AIK Saywee
2012-01-11 13:37
Elias_gbg, 13:20,

att det begravs så många hundar i hemliga klubben gör mig ofta upprörd och till och med förbaskad ibland.

Vill inledningsvis repetera ett intressant inlägg precis på tolvslaget ..

"Namn: Salt&Peppar
Sänt: 2012-01-11 00:00
Artwork//

Bra där!

Kanske du kan få Alvbåge att berätta lite mer om det nya konstgräset som han *inte* uppskattade så mycket?"

jaja, där ligger nog några hundar begravda, (under BA´s konstgräs alltså) kommunikationsmässigt, media försöker sköta kommunikationen, för det är ju ingen annan som orkar/vågar ta tag i information/kommunikation.

Även jag skulle vilja ställa Alvbåge och Örebroporten inför fakta i rampljuset, men tror att båda parter fegar ur? Vi kommer aldrig att få svar på Alvens bloggjidder eller Örebroportens prestige, ALDRIG NÅGONSIN!

Då uppstår en massa konstigheter, felaktigheter och spekulationer, men det är kanske så det är tänkt att det skall vara.

Men, som jag tidigare skrivit, det tar en massa onödig kraft, energi och fokus i vår kära klubb, där nu laddningen inför ambitionen skulle vara som viktigast!

Jag anser faktiskt att det är bättre att ligga för media, när det gäller information/kommunikation, det blir oftast mer rätt och ger dig mycket tid att ägna dig åt att göra ditt jobb, än att förklara varför det blev si eller så.

Heja SPORT, KOMMUNICERA för ett guld!
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2012-01-11 13:30
Jag fick för mig att betygsätta lagets lagdelar (befintligt spelarmaterial) 1- 5

Målvakter = 2
Kan i dagsläget inte få mer än en tvåa, detta grundar sig på att det finns en osäkerhet kring kvalité och form. Sandqvist var okej i Malmö men inte så mycket mer. Känns som en stabil keeper utan att för den delen vara allsvensk toppklass, vi måste också komma ihåg att han inte spelat regelbundet senaste tiden. Vad gäller Tomer är det osäkert, eftersom han är ny i klubben och spel på allsvensk nivå (ja, jag anser att finska ligan är väsentligt sämre) Betyget blir således en två, vilket efter några träningsmatcher kan höjas till en trea om Tomer visar framfötterna.

Backlinjen = 3
Känns ändock ok tycker jag. Sammy tycker jag håller än, och med konkurrens av Wiktorsson får han en nytändning. Wikström och Haginge är habila allsvenska fotbollspelare (Framförallt om Hagge får spela högerback) och sparkapitalet i Anttonen är stort. Behovet av en till mittback finns, och med rätt värvning kommer vi få en bra backlinje. Wiktorsson har jag sett för lite av för att uttala mig, men vad jag hört kan det bli riktigt bra. Känns dock inte som en startspelare på en gång.

Mittfält = 2
Måste bli ett lågt betyg eftersom vi knappt har några i truppen. Gerzic är allsvensk toppklass när han är på humör och Berger är på väg att bli. Men vi måste också komma ihåg att Berger trots allt bara gjort en handfull matcher, och det andra året brukar vara svårast. Abdulahi räknar jag knappt med ens, killen verkar vara långt ner i frysboxen, och de korta inhopp han gjort har inte imponerat. Behovet av förstärkningar är stort!

Anfall = 3
Svårbedömt! Potentialen finns för ett riktigt bra anfall, Rama – Haddad – Astvald är i min uppfattning den starkaste grunduppställningen. Astvald är en dark horse och får förhoppningsvis en nytändning efter det svaga 2011. Jag hoppas och tror att det kommer lossna igen, framförallt om Anttonen blir frisk igen och bildar det lyckosamma kanten som användes 2010. Haddad bedömer jag som snäppet starkare än Samuelsson, men bredden är mycket bättre än ifjol. Samuelsson är bättre än Staaf och William.

Eftersom vi uttalat ska ha in två mittfältare och en back levererar jag min egna (realistiska önskelista)

•Grahnen ? Kommer vara en tillgång, skapa rubriker och vinna matcher.
•Andreas Johansson ? Bochumkillen, han var riktigt bra i halmstad. En tvåvägsmittfältare som kan ta Bedoyas löparroll
•Skenderovic ? Syrianskas f.d. mittback som fått lämna Stabaek. Var dominant i superettan när Syrianska gick upp, borde definitivt hålla i allsvenskan.

Kom igen nu sport!
Örebro Lekiller
2012-01-11 13:28
Har lite svårt att förstå hur Sjögren har kunnat blivit tagen helt på sängen i Paulinho fallet.

Ja menar, va fan har man inte ett litet möte med Paulinho innan han beger sig hemåt för julledigt?

De visste ju om vilka förhållanden han levt med innan och förmodligen under säsongen. Stämmer man då inte av med honom hur läget är?

Hur han mår och komma överrens om att man skall höras av ett par gånger under ledigheten osv. Han bör ju ha känt så här redan innan han begav sig av hemåt igen.
Örebro KCMarten
2012-01-11 13:24
Saywee //

Jag håller med detta är en tidningsanka.

Sjögren gör ju det enda han kan, nämligen förklarar vad som hänt och beskrivit sina kontakter med P2. Allt annat är tidningsspekulationer.

De här gången har Sjögren agerat rätt. Cred till honom för det.
Örebro Elias_gbg
2012-01-11 13:20
NA har prata med Sjögren som förnekar kontakt med Paulinho.

Hund begraven?
AIK Saywee
2012-01-11 13:12
M.O.S.

egentligen vill jag inte tjata mer om detta, men Sjögren har/hade ju ingen aning eller kontakt med P2, för en vecka sedan och troligtvis inte heller i höstas, visste helt enkelt ingenting alls om Paulinho, var han fanns och varför han inte infunnit sig till den första träningen.

Men, nu helt plötsligt vill man försöka förstå hans situation, eller hur menas det i media, hur kan han berömma en kommunikation som inte funnits?

Detta är ju bara helt enkelt en kvalificerad mediagrej, där ingen vet någonting om något ...
AIK Saywee
2012-01-11 13:05
Widemarsh, 11:33,

hur "vet/tror" du att NA spred lögner om detta?

Eller är det något du gissar eller hoppas?

Låt oss nu låta Paulinho vara i fred, i frid, han är ju bara en männsika, låt honom orka med framtiden och familjen. Låt klubben kommunicera åter en gång och förstå vad han menade i höstas, eller ....?

Jag önskar honom allt man kan önska en kille som ställde upp för vårt lag, på ett så fantastiskt sätt, men även om så inte hade varit fallet, så önskar jag ändå alla medmänniskor allt väl.

Tänk om alla i laget hade orkat med att jobba som P2, förra säsongen.

Gud vare med dig, Paulinho, alltid, saknar dig och din inställning till fotboll, men förstår :)
AIK Saywee
2012-01-11 12:56
UNderbar januaridag, åter hemma från en fantasitsk promenad, med 5 plusgrader i skuggan, vindstilla och sol. Desutom halkfritt, snöfritt, isfritt och frostfritt på idrottsstadens gator och torg.

Jag älskar sådanda vintrar som vuxen, (inte som barn) och känner hur fotbollspulsen närmar sig ordentligt.

När är vårt ÖSK, klart som lag, och samspelt enligt 2012 års vinnande taktik?
Örebro M.O.S
2012-01-11 12:53
Ingen som noterade i AB-artikeln om Paulinho att han säger att klubben (dvs ÖSK) agerat väldigt fint i allt detta. Är väl någon form av positiv signal att ÖSK behandlar killarna juste.
Det var väl liknande när Kim Olsen återvände till Danmark?
Helst vill man ju inte att de ska försvinna..men bättre med positiva kommentarer från spelarna än tvärtom iaf!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-11 12:38
D.O//

Jo, jag vet att han var bosman, men min poäng att han hamnade just i ÖSK är att vi just nu får de spelare som har problem, om de inte är hemmakära eller inte hört hur illa klubben sköts.
Örebro Telle
2012-01-11 12:33
Tycker NA generellt håller väldigt hög klass för att vara en "landsortstidning", men jag kan hålla med om att det känns som att de har fått en mer kvällstidningsjournalistisk språkdräkt på slutet, tyvärr.

De måste väl också anpassa sig till den allt mer hårdnande konkurrensen för att locka läsare, antar jag. Det har ju också kommit in en del nya namn där som jag misstänker kanske har en del med det att göra.

Ett exempel på det senare:
NA:s första webbartikel om Juhlins uttalanden för Svartvitt lades ut på nätet samma kväll. (Jag har för mig att den var skriven av Johan Tollen, men jag kan minnas fel - hoppas att jag inte gnäller på fel namn nu...) Artikeln hade rubriken "Talangchefen rasar mot ÖSK - dömer ut Sixten". En rubrik som hade passat bättre på ett smaskigt Aftonbladet-löp som vill sälja lösnummer, om ni frågar mig. Dagen efter hade rutinerade Lasse Wirström skrivit om artikeln och då löd rubriken istället "Juhlin kritisk till ÖSK:s talangutveckling" vilket både lät seriösare och beskrev innehållet och tonen i Svartvitt intervjun betydligt bättre.

Annars gillar jag egentligen att NA har börjat våga ifrågasätta klubbens ledning lite mer än tidigare och inte bara stryker klubben medhårs längre, nu när signalerna om att allt inte står riktigt rätt till blir allt fler. Men Bruno Hay-spåret borde man kanske kollat upp först...
Örebro ÖSK Fans
2012-01-11 12:31
Ja vart fan är grahn. Finns det något positivt i den här jävla klubben. Grahn är inte klar,då hade han presenteras!
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2012-01-11 12:22
Lyfter Saywee´s frågeställning från 08,45 igen. Den känns väsentlig! (Gäller Grahnen)

"Valderinho, igår kväll,

Att det dragit ut så på förhandlingar har väl kostat klubben extra pengar, men jag förstår inte varför man inte informerar, eftersom det är klart?"
Örebro 707
2012-01-11 12:12
NA historien om Paulinho är anmärkningsvärd minst sagt och för att citera en person från Aftonbladet:

Det som skiljer en bloggare och en journalist är att journalisten måste vidimera den informationen man sitter på för att kunna skriva om den! Om till och med Aftonbladet har det som mantra så var ställer vi då NA på en journalistisk rangordning.

Fö hoppas jag att Paulinhos situation verkligen löser sig på bästa sätt!
Örebro 'D.O.
2012-01-11 12:12
ÖSK-Karl// Hans kontrakt gick ut och Paulinho ville själv söka sig vidare till utländsk klubb, möjligen ett bra kontrakt i Brasilien. Men sen när det inte gick vägen så var ÖSK det bästa alternativet rent ekonomiskt.
Men hur som helst, skadar detta ÖSK oerhört. Man har redan svårt att knyta till sig bra spelare och efter det här blir det inte enklare...
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-11 12:04
Saken är ju rätt enkel, självklart kände Häcken till problematiken runt Paulinho, annars hade de inte med deras extremt goda ekonomi släppt honom till Örebro.

Som organisationen just nu ser ut inklusive tränarna får ÖSK nöja sig med spelare som andra ratar, så enkelt är det. Om det förstås inte rör sig om spelare som kommer från icke skandinaviska länder, förutom Finland. Bara att hoppas på att förra årets skadade spelare håller sig friska i år samt övriga.
Örebro Conjuration
För övrigt så verkar Gerzic ryktet till IFK dött, skönt det eftersom Nordin är en viktig pusselbit på mittfältet.
Örebro 'D.O.
Vad hände? NA har ju snart i en vecka hävdat hårt att Brunet Hay Pino är orsaken till att Paulinho inte vill återvända. De hade ju "källor" på det...
Örebro Kex Gunnar
2012-01-11 11:49
Mycket bra krönika av Mattias Ekdahl, finns mycket tänkvärt i den att ta fasta på för ÖSK:s ledning om alla rykten och spekulationer stämmer...
Örebro Conjuration
2012-01-11 11:47
Aww hade väldigt gärna haft Crespo här :(

Blir väl att hoppas på att han inte får så mycket speltid i AIK så man kan sno han senare ;)
Örebro widemarsh
2012-01-11 11:33
Riktigt lågt av NA att sprida lögner om Paulinhos frånvaro.
Borde väl vara rätt uppenbart att det inte handlade om Brunet Hay Pino?
AIK Saywee
2012-01-11 10:48
Godzilla, innan jag tar en stärkande vinterpromenad i en ljusare framtid, så känns det som att vi är överens, även om kommunkationen i "detta fall" inte uppfattats av alla parter (=ÖSK?).

Som du (med flera) kan läsa i mina senaste inlägg, (mellan raderna) så finns det viktigare saker i livet än fotboll ...

Men vad som har sagts och vad som är sant, det kan vi bara inte veta, vi kan bara tro ...

Jag önskar enbart att alla människor på denna planet kan får en bra framtid, vi föds ju alla till samma rättigheter att uppleva ett långt och gott liv.

GOK !!!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-01-11 10:35
Jag måste faktiskt bara säga detta trots att jag inte gilla beteendet att säga sig sitta inne på information och ha sig men jag vet lite grann om situationen Paulinho är i och den är som han säger: mycket,mycket jobbig.
Så snälla ni, om ni använder Paulinho som slagträ i debatten om stämningen i ÖSK:s trupp och ser detta som ytterligare ett bevis för att ingen vill spela i laget, ja då kommer ni att skämmas rätt ordentligt den dagen ni får reda på det verkliga skälet till varför Paulinho inte har anslutit till truppen. Min respekt för NA har förövrigt sjunkit som en sten. Det ligger inget som helst bakom Bruno Hay-Pino-storyn. Man blir faktiskt lite förbannad.
AIK Saywee
2012-01-11 10:14
loggar ur, så kan ni debattera vidare ....

Jag vill bara uppleva ett SM-GULD med ÖSK under min livstid!

Tja, å gärna det där j***a kuppenguldet också :)

Hjärta och passion har jag redan,
men jag vill helt enkelt bli stolt, senast 2014!
AIK Saywee
2012-01-11 09:57
Rasberg, 09:40,

så uppfattar jag det också, men det kan vara felciterat?

Hoppas att ÖSK, nu när de har kontakt, snabbt som attan agerar och informerar, för vi behöver framtidstro och vetskap om vad som händer med vårt lag och hur vi kan hoppas på en framtid som supportrar!

Beträffande vad Paulinho kan tänkas genomlida, vill jag inte alls rota eller spekulera, det enda jag vet är, att i Brasilien är detta med "FAMILJ" oerhört mycket viktigare än allt annat i världen, så där har jag nog en brasiliansk själ i min kropp ...

... det viktigaste är dock att Paulinho mår bra och att det ordnar sig!

Förlåt mitt musiktjöt men nu skall det spelas reggae ...

RAISING MY FAMILY, STEVE KEKANA
Örebro 707
2012-01-11 09:57
Mattias Ekdahl...mycket bra skrivet! Du kanske borde vara ny kommunikationschef i klubben :-)

Fö tror jag aldrig att AIK kan göra en ny Bangura succe med Crespo eller andra. Det är lika ovanligt som att vi får fram en Zlatan i Sverige.
Örebro kenya
2012-01-11 09:44
Angående Grahn - Absolut, är det någon som förstår sig på segdragna förhandlingar och att pumpa ut så mycket pengar som möjligt är det Grahn.

Du vet alltså att Crespo verkligen ville till ÖSK eller hur ska jag tolka dig? Som sagt TROR jag att Crespo redan fått all info av Banguras och hade sin klubb klar för sig (AIK). Men om du säger att du VET så litar jag på dig Saywee ;)
Örebro Rasberg
2012-01-11 09:40
36310099B//
Han säger ju själv att han för en dialog med ÖSK så de har nog kontakt.
Örebro 36310099B
2012-01-11 09:39
Aftonbladet verkar ha lyckats med det som Sjögren uppger sig inte gjort... Nämligen fått tag i Paulinho.
Annons: