/fotboll/osk/forum/3169.aspx/fotboll/osk/forum/3169.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Stso
2012-01-12 10:39
Vart är alla bomber som folk pratat om i flera veckor, det var ju nästan klart etc. Fram med dom nu!

"När spöken sitter runt lägerelden berättar dom Valdet Rama -historier". Tack Malmö FF's forum för ett gott skratt
Örebro KCMarten
2012-01-12 10:38
Deviation //

Det är helt ok att inte hålla med mig, och mina inlägg är inte i första hand riktade till dig. Jag respekterar naturligtvis dina åsikter också. När du skriver att du tycker att mina inlägg är onyanserade kan jag ta det med, för man är alltid mer kritisk till inlägg som man själv inte håller med om.

Men det är faktiskt ofta du som bemöter mig vilket jag svarar på, därav uppstår debatten ;-)

Men, Jjag lägger gärna ner den här debatten eftrsom jag kommit till samma slutsats.

huvudsaken är att vi strävar mot samma mål: ÖSK-Guld senast 2014!!
Örebro Guldtass
2012-01-12 10:37
Med risk att återigen bli hånad och kallad för sixtenkramare etc.

Kardinalen & co, visst har ni rätt i mycket av kritiken mot ÖSK och dess organisation. Håller med om att framförallt talangutvecklingen inte har fungerat smärtfritt, långt ifrån.

Men ibland går kritiken till överdrift och en del nästan tävlar i att hitta nya sätt att kritisera, det vinklas och nya angreppssätt lyfts fram och sedan målas det så svart det bara går. En del av kritiken har blivit på gränsen till oseriöst.

Det jag vill säga att det alltid finns två sidor av ett mynt!

Jag vet att jag inte är ensam om att tagit ett break då och då från att logga in här och diskutera ÖSK. Det har helt enkelt blivit tjötit.
Örebro Deviation
2012-01-12 10:37
D´Artagnan:

Tack för tipset..:-)
Örebro Salt&Peppar
2012-01-12 10:34
KCMarten//

Problemet är ju att offermentaliteten bland klagofolket dyker upp så fort man har åsikten om att det gnälls och klagas orimligt mycket här.

Då ska klagofolket "logga ur" och skylla på att man "inte får kritisera här" osv och skulden går till den som har åsikten att det ältas och klagas för mycket.

Så därmed har klagofolket spelat skulden i händerna till de som är av den åsikten. Tycker du detta är ok, för det är nämligen vad som sker här ganska ofta.

Ska folk som anser att det klagas onödigt mycket här, behöva deala med spelad offermentalitet för att de tycker så?

Konstigt det där. Klagande går hur bra som helst att göra i stora skopor 24 timmar om dygnet, men påpekar man orimligheten i detta, så gråts det, folk ska logga ut och ska angripas med skuld för den åsikten.

Rimligt?

Örebro D´Artagnan
2012-01-12 10:30
Deviation//
Scrolla förbi, Du behöver inte svara på allt.
Forumet har en konstruktion utan trådar för olika ämnen. Det är bara att acceptera att människor är olika
Örebro D´Artagnan
2012-01-12 10:27
Magnus "munken" Karlsson //

Person 1: Jag gillar verkligen inte blodpudding

Person 2: Ointresant, så jag scrollar
Örebro Deviation
2012-01-12 10:22
KCMarten:

Men saken är att du faktiskt vid det här laget har vädrat dina åsikter ordentligt. Vad göra nu när dessa väl är deklarerade? Vad är nästa steg anser du? Fortsätta upprepa samma åsikter igen och igen och igen och igen?

Jag har aldrig påstått att din kritik är tjat. Däremot anser jag att den är onyanserad emellanåt. Och faktiskt så håller jag med om att det är KRIS i ÖSK. Men de senaste veckorna har den översvallande majoriteten av inlägg på detta inlägg varit hugg och slag mellan medlemmar på detta forum - ungefär som de mellan dig och mig.

Så därför, jag respekterar dina åsikter men jag kanske inte håller med dig, så föreslår jag att vi lägger ned den här debatten för vi kommer inte längre.
Örebro KCMarten
2012-01-12 10:11
Jag vet att jag har varit både positiv och negativ till olika saker här på forum. Problemet är att när det blir debatt är det alltid de negativa kommentarerna som bemöts, dessutom på ett rött trist sätt. t.ex med bokstäverna "zzzzz"

En par frågor till er som tycker att några av oss är "negativa".

Om man tycker att något är fel. Skall man acceptera det och däremd hålla tyst?

Vem bestämmer vad som är konstruktiv kritik eller bara "tjat"?

Är det negativt att påpekar brister som gör vår klubb sämre än vad den borde vara?
Örebro KCMarten
2012-01-12 10:06
Deviaton //

Dito..

Munken //

Det finns en avgörande skillnad. I mitt scenario står en katastrof inför dörren som den berörde väljer att bortse ifrån. I ditt scenario handlar det om en ren smakfråga. Äpplen & päron alltså.

Och det är klart. Om man ser vissa skribenters rop på att vi bör uppmärksamma problem i organsiationen som en ren smakfråga, så lär forum vara tråkigt.
Örebro Deviation
2012-01-12 10:04
Tack Munken!
Örebro Deviation
2012-01-12 09:59
KCMarten:

Att du orkar...
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2012-01-12 09:58
KCMarten:
Det är ju en ganska kraftig vinkling, skulle i såfall lika gärna kunna vara:

Person 1: Jag gillar verkligen inte blodpudding

Person 2: Ok, vad bra då vet jag det

Person 1: Bara så att du vet så vill jag förtydliga att jag verkligen inte gillar blodpudding

Person 2: Ok, jag har förstått det nu

Person 1: Alltså jag gillar inte konsistensen och smaken på blodpuddingen

Person 2: Ok, jag har fattat att du inte gillar blodpudding, sluta tjata om det.

Men återigen tycker jag att det skall vara diskussion, men det är rundgångsproblematiken som blir lite seg.
Örebro KCMarten
2012-01-12 09:46
Person nr 1:Ditt hus brinner!!

Person 2: Det tror jag inte..

Person 1: jag sade ju att ditt hus brinner. Det står i lågor!!

Person 2: Jag sade ju att jag inte tror på det. Sluta snacka om det.

Person 1. Ditt hus brinner, det står i lågor och har snart brunnit ner. Jag föreslår att du gör något!

Person 2: Nu börjar du bli tjatig. Kan du inte hitta på något annat positivt att komma med. Det är alltid samma tjat från din sida. Om fortsätter du vara så negativ slutar jag lyssna på dig..Säg något positivt istället.

Tolka ovanstående som ni vill..
Örebro Deviation
2012-01-12 09:38
Bara för att man råkar ha en avvikande åsikt än några få på detta forum betyder det inte att man har kopplingar till kansliet på något sätt. Eller för den delen till SS.

Så, då har vi rätt ut detta.

Och...bara för att man inte instämmer till fullo i kritiken, eller anser att den är onyanserad, så är man inte emot ÖSK. Och så har vi även rätt ut detta med.
Örebro Deviation
2012-01-12 09:33
kardinal Richelieus:

Nä...jag är alltid här...:-). Jag anser bara att ämnet är tämligen uttjatat även om jag instämmer i kritiken till stor del. Samma sak med frugan som kan älta samma saker tills Hjälmaren börjar brinna...:-)
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2012-01-12 09:10
Det Deviation ev. ger uttryck för är det jag också känner. Är att det är samma saker som åter och åter igen diskuteras. Det blir lite rundgång eftersom samma argumentationer hela tiden återkommer.

Därmed inte sagt att det skall diskuteras! Det gäller bara för läsaren att vara selektiv och hoppa över de inlägg som inte känns relevanta.

Jag hoppas på mer optimism snart, läser mycket mer sällan på forumet nu eftersom jag tycker att det mest avhandlar negativa ämnen, men det forumet kanske måste ha den tonen för att det skall bli förändring, vad vet jag. Men roligt att läsa är det inte.
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-12 08:58
Deviation //Du dyker alltid upp när ÖSK kritiseras med något förlöjligande över inläggen
Örebro Deviation
2012-01-12 08:55
Så där ja...zzzzzz
2012-01-12 08:54
Guldtass // Om du med "Misslyckat 2011" menar att ÖSK U åkte ur Div II så måste man undersöka varför laget gjorde det. Som jag ser det och med det materialet och förutsättningar som fanns hade inte ens Sir Ferguson kunna hållt kvar Sveriges yngsta Div II lag i serien. Jo, SSSS har ett delansvar för som jag ser det måste talangutvecklingen finnas med i ÖSK:s sportsliga strategier och Julle bad flera ggr om resurser från A-laget för att få stöd men i princip fick de ingenting.

Men fortfarande skjuter alla över målen. Detta handlar inte om det. Kritiken från Julle i sitt fundament handlar om att det är vattentäta skott ovanför ÖSK U med lojt eller inget intresse för de talanger med potential från ÖSK A (Sjögre, Sixten,Mosander). Inga strategier för spelarna och man har lämnat "hela skiten" åt sitt eget öde och haft obefintlig komunikation. Och ja, Lennart har ett visst ansvar i detta (som han försöker förklara bort)

Det är DET som är Julles grundläggande kritik och skall du kritisera Julles kritik s.a.s så skall ni säga vad i DET som inte stämmer.
Inte börja tramsa om vilken plats ÖSK U kom på etc. För då har man missat allting
Örebro D. McGrain
2012-01-12 08:52
Dart. : stod i NA häromdan
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro D´Artagnan
2012-01-12 08:44
D.Mcgrain // 1. Det är normalt i vanliga att man har en beslutsordning som omfattar område och kostnadspåverkan. Det måste också ÖSK ha. Ett beslut som diskuterats i grupp blir i regel bättre än om en sitter för sig själv och funderar.
2. Sixten har sagt på möte där jag var närvarande att ÖSK U får sköta sig själv. Hänvisar även till eyravallen.com och Juhlin sjäv.Är det Sixten som anser att han kommunicerar mycket och Du skriver på uppdarg från honom?

3. Jag tror att Sjögren har huvudansvaret för att den sportsliga verksamheten inte fungerar
Örebro Guldtass
2012-01-12 08:42
KCMarten, är det Juhlin ensam som gjort det? Trodde att ÖSK Ungdom var mest unblandad i ungdomarnas utveckling fram till seniorspel. Dessutom har väl även Juhlin ett misslyckat 2011 bakom sig! Det ska man nog inte skylla SSSS på ....
2012-01-12 08:35
D. McGrain // Sixten tog inte in de unga under 2010 heller, när stämningen var på topp. Så vad Sixten säger om stämningen som skäl tar iaf jag med en nypa salt

Talangerna från ÖSK U håller inte allsvensk klass. Tror det är väldigt få Div II spelare i hela Sverige som håller allsvensk klass. De skulle inte få träna med A-laget för räkna med att hoppa in mot Elfsborg i nästa match.

Överhuvudtaget skjuter på Lennart och Sixten högt över huvudena i sina "försvarstal" och missar vad pudelns kärna är i kritiken.

"Sixten har KOMMUNICERAR MYCKET med Juhlin" ? Här står ord mot ord. Julle säger att "kommunikationen har varit bedrövlig". Att två personer ser samma kommunikation på så olika sätt?

Örebro KCMarten
2012-01-12 07:46
D.Mcgrain //

Juhlin har ändå lyckats få fram flera spelare till ungdomslandslagen, fler än de flesta klubbar i Allsvenskan. Vad pekar det på?
Örebro D. McGrain
2012-01-12 07:43
1. Att Sjögren måste kolla av med typ 4 andra är inte effektivt. Där måste styrelsen a: Sparka han & ta bort den rollen i klubben. El b: ge han beslutsrätt. Sixten har KOMMUNICERAR MYCKET med Juhlin & har full koll på ÖSK U, men vill inte ta in en 17-åring i en grinig trupp med "vad tror du att du här här att göra" - stämning. Dessutom håller de inte allsvensk klass. På vilka sätt gör Sixten fel i denna situation är vad jag frågar t. ex ÖIK-Karl? OM det är så att "talangerna" inte håller allsvensk klass - då kanske styrelsen är rätt ute & anställer en bättre tränare? Vad tror ni?
AIK Saywee
2012-01-12 07:01
Boba fett78, 06:49,

Jag trodde att 07.00 var ny tid för "nyheter" ?

Gick upp tidigt för att F5:a.

Norsk brasse verkar spännande ....
Örebro Boba fett78
2012-01-12 06:49
Det börjar kanske hända saker på värvningsfronten. http://www.svenskafans.com/fotboll/osk/Norgebrasse-forstarker-Sportklubben-430439.aspx
Örebro Roswall
2012-01-12 02:01
go Wirre! Go Wirre!
Örebro kenya
2012-01-12 01:05
Farnerud snart klar för ny klubb.
Annons: